1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Jihadist' krijgt Nederlanderschap niet terug

    Hij wil zijn Nederlanderschap niet kwijt, omdat hij dan terug moet naar Marokko, waarvan hij ook de nationaliteit heeft.



    Een 21-jarige man uit Amsterdam die na zijn veroordeling voor "jihadistische terreurdaden" zijn Nederlanderschap is kwijtgeraakt, krijgt die vooralsnog niet terug. De bestuursrechter in Amsterdam gaat niet in op zijn verzoek om de intrekking op te schorten totdat er een definitief besluit is genomen over zijn Nederlanderschap, zo blijkt vrijdag uit het vonnis. Dat betekent dat hij kan worden uitgezet.

    De staatssecretaris van Justitie en Veiligheid heeft vorig jaar zijn Nederlanderschap ontnomen, maar de man ging daartegen in beroep. Hij wil zijn Nederlanderschap niet kwijt, omdat hij dan terug moet naar Marokko, waar zijn ouders vandaan komen en waarvan hij ook de nationaliteit heeft. Hij heeft daar niets en denkt dat hij daar gevaar loopt als veroordeelde 'jihadist'. Hier heeft hij werk en een vrouw en probeert hij weer op de rails te komen, zei hij op de zitting.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    684
    14-06-2014

    @Trotse.Azulist

    Of je bent helemaal geen marokkaan
    Of je doet alsof ik bedoel die vraag ..
    " Waar is ALLAH nu "
    Gebruik je verstand voor zo verre je die nog hebt

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door ahmed2012 Bekijk reactie
    @Trotse.Azulist

    Of je bent helemaal geen marokkaan
    Of je doet alsof ik bedoel die vraag ..
    " Waar is ALLAH nu "
    Gebruik je verstand voor zo verre je die nog hebt
    Aan zijn reactie te lezen kun je al zien dat dit niet iemand is met een gezond verstand.

    Bovendien weet iedereen dat de straffen en cellen veel zwaarder zijn in Marokko dan hier in Nederland.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    684
    14-06-2014

    @french-montana

    Echt zo jammer dat sommige mensen zich zo profileren..
    Ik bedoel ik ben ook een berber maar ik zal never nooit mijn religie verlochenen.
    Allah yahdihoum

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Bepaalde mensen nemen hun rol als internettrol heel serieus. Ik kan hem niks kwalijk nemen, is zijn leven.

    Hij is geen domme jongen en weet vast wel dat je met de juiste dialoog verder kunt komen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Hij wil zijn Nederlanderschap niet kwijt, omdat hij dan terug moet naar Marokko, waarvan hij ook de nationaliteit heeft.



    Een 21-jarige man uit Amsterdam die na zijn veroordeling voor "jihadistische terreurdaden" zijn Nederlanderschap is kwijtgeraakt, krijgt die vooralsnog niet terug. De bestuursrechter in Amsterdam gaat niet in op zijn verzoek om de intrekking op te schorten totdat er een definitief besluit is genomen over zijn Nederlanderschap, zo blijkt vrijdag uit het vonnis. Dat betekent dat hij kan worden uitgezet.

    De staatssecretaris van Justitie en Veiligheid heeft vorig jaar zijn Nederlanderschap ontnomen, maar de man ging daartegen in beroep. Hij wil zijn Nederlanderschap niet kwijt, omdat hij dan terug moet naar Marokko, waar zijn ouders vandaan komen en waarvan hij ook de nationaliteit heeft. Hij heeft daar niets en denkt dat hij daar gevaar loopt als veroordeelde 'jihadist'. Hier heeft hij werk en een vrouw en probeert hij weer op de rails te komen, zei hij op de zitting.
    Die aanhalings tekens zijn nergens voor nodig.
    De man is veroordeeld, dus het staat vast dat de man een jihadist is.

    En verder :
    "Jihadist krijgt Nederlanderschap niet terug"

    Goed zo! Opkrassen zulke lui totaal ongewenst.
    Dat vonden ze zelf ook medio 2014 ,2015 en 2016.
    Pech voor hem.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    296
    17-05-2017

    Ik heb geleerd, dat iedereen die in vreemde krijgsdienst treedt zijn Nederlanderschap verliest. Kortom, lieden die eerst de westerse samenleving bedreigden en nu de consequenties ervan op hun bord krijgen moeten niet nu het slachtoffer gaan uithangen. Slachtoffers zijn zij die stierven onder hun moordenaarshanden. En ja, in Marokko is
    het gevangenissysteem niet het 'Hilton-model' zoals hier, dus ik begrijp dat hij niet staat te trappelen om daarheen getransporteerd te worden. Het is ook nog maar de vraag of hij daar opgepakt wordt. Als hij zich daar koest houdt, en blijk geeft niks meer met terreur en het bijbehorend gedachtengoed te maken willen hebben, en dit ook niet doet, laat hem wel vrij rondlopen. Tenminste, dat heb ik vernomen van een hooggeplaatste rechter aldaar. En tja, dat hij daar zijn inkomen zal moeten verwerven... Welkom bij het leger werklozen in het Rif.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    344
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Die aanhalings tekens zijn nergens voor nodig.
    De man is veroordeeld, dus het staat vast dat de man een jihadist is.

    En verder :
    "Jihadist krijgt Nederlanderschap niet terug"

    Goed zo! Opkrassen zulke lui totaal ongewenst.
    Dat vonden ze zelf ook medio 2014 ,2015 en 2016.
    Pech voor hem.
    Inderdaad, het is vreemd dat de redactie nog vraagtekens zet of hij een jihadists is. Zijn beslissing om naar het buitenland te gaan om te moorden voor zijn Allah is evident, dus nu moet hij de consequenties gaan dragen, daarbij wat is de reden dat de zelfverklaarde superieure moslims dan toch zo graag in een land van kuffr willen leven?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    De redactie zet helemaal geen vraagtekens. Dubbele aanhalingstekens worden gebruikt om een letterlijk citaat weer te geven.*Bij enkele aanhalingstekens (') zou dat wel het geval zijn.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Dit had hij eerder kunnen bedenken. Hij was vast op de hoogte van zijn dubbele nationaliteit.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Die aanhalings tekens zijn nergens voor nodig.
    De man is veroordeeld, dus het staat vast dat de man een jihadist is.

    En verder :
    "Jihadist krijgt Nederlanderschap niet terug"

    Goed zo! Opkrassen zulke lui totaal ongewenst.
    Dat vonden ze zelf ook medio 2014 ,2015 en 2016.
    Pech voor hem.
    Je mag in het beste geval hopen dat zijn voorbeeld niet doet volgen!
    Een Marokkaanse kerker wens ik mijn ergste vijand niet toe!

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door karimblok Bekijk reactie
    Ik heb geleerd, dat iedereen die in vreemde krijgsdienst treedt zijn Nederlanderschap verliest. Kortom, lieden die eerst de westerse samenleving bedreigden en nu de consequenties ervan op hun bord krijgen moeten niet nu het slachtoffer gaan uithangen. Slachtoffers zijn zij die stierven onder hun moordenaarshanden. En ja, in Marokko is
    het gevangenissysteem niet het 'Hilton-model' zoals hier, dus ik begrijp dat hij niet staat te trappelen om daarheen getransporteerd te worden. Het is ook nog maar de vraag of hij daar opgepakt wordt. Als hij zich daar koest houdt, en blijk geeft niks meer met terreur en het bijbehorend gedachtengoed te maken willen hebben, en dit ook niet doet, laat hem wel vrij rondlopen. Tenminste, dat heb ik vernomen van een hooggeplaatste rechter aldaar. En tja, dat hij daar zijn inkomen zal moeten verwerven... Welkom bij het leger werklozen in het Rif.
    Hij kan onder de heerlijke Marokkaanse zon nog altijd gedichten schrijven over het Nederland dat hij zo mist
    Zo in de trant van: Denkend aan Allah zie ik trage rivieren als mijn tranen van heimwee naar Nederland stromen......….etc.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door Kebab Bekijk reactie
    Inderdaad, het is vreemd dat de redactie nog vraagtekens zet of hij een jihadists is. Zijn beslissing om naar het buitenland te gaan om te moorden voor zijn Allah is evident, dus nu moet hij de consequenties gaan dragen, daarbij wat is de reden dat de zelfverklaarde superieure moslims dan toch zo graag in een land van kuffr willen leven?
    De sociale voorzieningen hier bij de kuffar? Ze hebben hun ziel verkocht maar willen die nu terug!

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door karimblok Bekijk reactie
    Ik heb geleerd, dat iedereen die in vreemde krijgsdienst treedt zijn Nederlanderschap verliest. Kortom, lieden die eerst de westerse samenleving bedreigden en nu de consequenties ervan op hun bord krijgen moeten niet nu het slachtoffer gaan uithangen. Slachtoffers zijn zij die stierven onder hun moordenaarshanden. En ja, in Marokko is
    het gevangenissysteem niet het 'Hilton-model' zoals hier, dus ik begrijp dat hij niet staat te trappelen om daarheen getransporteerd te worden. Het is ook nog maar de vraag of hij daar opgepakt wordt. Als hij zich daar koest houdt, en blijk geeft niks meer met terreur en het bijbehorend gedachtengoed te maken willen hebben, en dit ook niet doet, laat hem wel vrij rondlopen. Tenminste, dat heb ik vernomen van een hooggeplaatste rechter aldaar. En tja, dat hij daar zijn inkomen zal moeten verwerven... Welkom bij het leger werklozen in het Rif.

    Formeel is hij niet in "vreemde krijgsdienst" getreden. Het kalifaat is (was?) geen door Nederland erkend land.

    Maar goed, een detail. Ik ben het helemaal met je eens!

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Formeel is hij niet in "vreemde krijgsdienst" getreden. Het kalifaat is (was?) geen door Nederland erkend land.

    Maar goed, een detail. Ik ben het helemaal met je eens!
    Een vreemde mogendheid!

    https://cowandchicken.fandom.com/wik...Guy_300-1-.gif