1. #1
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium

    Politici leveren wereldwijd munitie voor moslimhaat.

    Volgens politicoloog Gamal Cheddad.

    (De man heeft overschot van gelijk.)

    Afgelopen vrijdag vonden er terroristische aanslagen plaats op twee moskeeën in het Nieuw-Zeelandse Christchurch waarbij ondertussen 50 doden en 32 gewonden vielen. De 28-jarige Brenton Tarrant publiceerde voor zijn uitgevoerde executies een manifest waarin hij verwijst naar de toenemende islamisering en dreiging van de islam zoals het ook hier bij ons getwitterd of uitgesproken wordt door Vlaamse politici.


    Islamhaat is gelijkwaardig aan antisemitisme

    De vrije meningsuiting stopt wanneer de vrijheid van anderen in het gedrang komt of haat gezaaid wordt. Deze lijn wordt duidelijk getrokken als het over antisemitisme gaat, maar ontbreekt in het huidig debat, waar islamhaat de plak zwaait. Het feit dat alles incluis haatmisdrijven onder islamofobie wordt gecategoriseerd, is in mijn ogen problematisch




    Verder lezen via de link:

    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...tie-voor-isla/
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Je bedoelt dat je het in overschot met hem eens ben.
    Ik veelal ook wel overigens, maar niet alles vind ik even sterk in zijn betoog.

    Bv: Dit werd zelfs door de Qatarese nieuwszender al-Jazeera opgepikt.
    Dat is geen argument.
    Hebben ze ook zoveel aandacht als er een willekeurige niet moslim in België wordt mishandeld?
    Lijkt me niet.

    Het voornaamste probleem ligt denk ik hier: Een gezond debat met vrije kritiek is niet hetzelfde als het verkondigen van haat.
    Dat klopt.
    Het onmogelijke is alleen bepalen wanneer iets vrije kritiek is en wanneer haat.
    Daar zullen beide kanten het vrees ik nooit eens over worden.
    Ik had graag gezien dat de schrijver het onderscheid daartussen meer duidelijk had gemaakt.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    TS, dit klopt. Maar hoe dan ook,ze zullen moslims nooit klein krijgen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Wapenhandel is een smerige business waarin vooral de VS een hele foute rol in heeft.
    Net doen alsof ze de leider van de vrije wereld zijn maar ondertussen overal en nergens, in werkelijk elk fout land wapens verkopen. Van Israël tot Saudi-Arabië, Amerika verkoopt er wapens.

  5. #5
    Worldfamous

    Reacties
    25.526
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Wapenhandel is een smerige business waarin vooral de VS een hele foute rol in heeft.
    Net doen alsof ze de leider van de vrije wereld zijn maar ondertussen overal en nergens, in werkelijk elk fout land wapens verkopen. Van Israël tot Saudi-Arabië, Amerika verkoopt er wapens.
    België is ook zo'n stinkland die wapens verkoopt aan dubieuze groeperingen. De regio Luik leeft ervan

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Trotse.Azulist Bekijk reactie
    Liever Amerika dan Saoedie Arabie als leider van de wereld.

    Amerikanen hebben de slavernij afgeschaft. Amerikanen hebben tegen elkaar gevochten om de slavernij af te schaffen.

    Het waren de Amerikanen die de Saoediers hebben gedwongen in de jaren 60 om de slavernij af te schaffen. Domme mozlims zoals jij weten niet dat Saoedie Arabie slavenmarkten hadden in de jaren 60.

    Allah en Mohammad hebben nooit de slavernij afgeschaft

    Hoe barmhartig is jouw Arabische Allah als hij de slavernij en sexslavernij nooit heeft afgeschaft? Slavernij en sexslavernij is halal in de islam.
    Amerika is een laf en strijkt met de prestaties van andere landen. Beetje doen alsof ze de wereldoorlogen hebben gewonnen terwijl 95% van die oorlogen door andere landen zijn gestreden

  7. #7
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    België is ook zo'n stinkland die wapens verkoopt aan dubieuze groeperingen. De regio Luik leeft ervan
    Jij verdient echt wel rood hhh, Belgie is niet enkel Luik, hoe kan je een Waal met een Vlaming vergelijken, dit is smaad in eer!
    Spijtig dat M nooit geannexeerd werd. Loll.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Zijn we weer beland bij het de schuld geven van alle ellende aan landen, die dominant zijn in de wapenhandel (omdat dat deel van de wereld nu eenmaal meer (technologische) kennis heeft).
    Ja het zou helpen als er geen wapenhandel was, maar nee dat is niet reëel.

  9. #9
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Wapenhandel is een smerige business waarin vooral de VS een hele foute rol in heeft.
    Net doen alsof ze de leider van de vrije wereld zijn maar ondertussen overal en nergens, in werkelijk elk fout land wapens verkopen. Van Israël tot Saudi-Arabië, Amerika verkoopt er wapens.
    In feite ben ik ook tegen die wapenhandel, anderzijds, vervaardigen en kopen ze niet in Belgie doen ze het wel ergens anders.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Chakir93 Bekijk reactie
    Amerika is een laf en strijkt met de prestaties van andere landen. Beetje doen alsof ze de wereldoorlogen hebben gewonnen terwijl 95% van die oorlogen door andere landen zijn gestreden
    Zonder de Amerikanen was na de eerste wereld, geheel Europa Duits geweest.

    En de tweede wereld heeft Amerika iedereen voorzien voedsel en wapen.
    En vergeet niet de stille oceaan. Daar hebben de Amerikanen het alleen
    moeten opnemen tegen Keizerlijk Japan.

    Zonder de Amerikanen hadden de Marokkanen in Marokko ook Duits moeten leren.
    Want daar waren de eerste invasies van de Geallieerde in Noord Afrika.

    Dus wat jij hier zegt klopt gewoon niet.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    In feite ben ik ook tegen die wapenhandel, anderzijds, vervaardigen en kopen ze niet in Belgie doen ze het wel ergens anders.
    Voor de Russische overheid is de wapenhandel van groot beland.
    Bijna 10% van de economie is gerelateerd aan wapenhandel.

    Vandaar dat ze ook de tweede grootste wapen exporteur ter wereld zijn.

  12. #12
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Voor de Russische overheid is de wapenhandel van groot beland.
    Bijna 10% van de economie is gerelateerd aan wapenhandel.

    Vandaar dat ze ook de tweede grootste wapen exporteur ter wereld zijn.
    Ik ben up to date.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    108
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Zonder de Amerikanen was na de eerste wereld, geheel Europa Duits geweest.

    En de tweede wereld heeft Amerika iedereen voorzien voedsel en wapen.
    En vergeet niet de stille oceaan. Daar hebben de Amerikanen het alleen
    moeten opnemen tegen Keizerlijk Japan.

    Zonder de Amerikanen hadden de Marokkanen in Marokko ook Duits moeten leren.
    Want daar waren de eerste invasies van de Geallieerde in Noord Afrika.

    Dus wat jij hier zegt klopt gewoon niet.
    Jij bent dan in de propaganda van Amerika gestonken.

    90% van de totale geallieerde slagkracht kwam vanuit Rusland, die met 26 miljoen doden ook verreweg het grootste verlies hebben geleden.
    10% van Engeland+Amerika.

    Sla de geschiedenisboeken er maar op na. Dat is ook de reden dat Rusland vrijwel compleet Oost Europa cadeau kreeg van Engeland/Amerika na de oorlog.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je bedoelt dat je het in overschot met hem eens ben.
    Ik veelal ook wel overigens, maar niet alles vind ik even sterk in zijn betoog.

    Bv: Dit werd zelfs door de Qatarese nieuwszender al-Jazeera opgepikt.
    Dat is geen argument.
    Hebben ze ook zoveel aandacht als er een willekeurige niet moslim in België wordt mishandeld?
    Lijkt me niet.

    Het voornaamste probleem ligt denk ik hier: Een gezond debat met vrije kritiek is niet hetzelfde als het verkondigen van haat.
    Dat klopt.
    Het onmogelijke is alleen bepalen wanneer iets vrije kritiek is en wanneer haat.
    Daar zullen beide kanten het vrees ik nooit eens over worden.
    Ik had graag gezien dat de schrijver het onderscheid daartussen meer duidelijk had gemaakt.

    Onmogelijk om uit te maken wanneer iets kritiek is, en wanneer het haat is?

    Dat lijkt me sterk! Dat heeft niets te maken met hoe verschillende mensen iets beleven. Dat heeft te maken met hoe mensen met kritiek om kunnen gaan!
    Geen emotionele kwestie, maar een cognitieve vaardigheid.

  15. #15
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Trotse.Azulist Bekijk reactie
    Liever Amerika dan Saoedie Arabie als leider van de wereld.

    Amerikanen hebben de slavernij afgeschaft. Amerikanen hebben tegen elkaar gevochten om de slavernij af te schaffen.

    Het waren de Amerikanen die de Saoediers hebben gedwongen in de jaren 60 om de slavernij af te schaffen.

    Domme mozlims zoals jij weten niet dat Saoediers slavenmarkten hadden in de jaren 60.

    Allah en Mohammad hebben nooit de slavernij afgeschaft

    Hoe barmhartig is jouw Arabische Allah als hij de slavernij en sexslavernij nooit heeft afgeschaft?

    Slavernij en sexslavernij is halal in de islam.
    Bij mijn weten zijn het nog altijd de landen die eerst slavenhandel gepromoot hebben, die het naderhand onder druk het ook weer afgeschaft hebben.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.