1. #1
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    ‘Gökmen (37) is doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur




    Een doorgesnoven gek, een drugsdealer en een instabiel figuur van wie je een schietpartij als vanochtend had kunnen verwachten. Zo omschrijven bekenden de 37-jarige Gökmen Tanis uit Utrecht. Tanis heeft een uitgebreid strafblad en is een bekende van de politie. Een van zijn broers zou bekend zijn bij inlichtingendienst AIVD.
    Yelle Tieleman 18-03-19, 20:05 Laatste update: 20:31

    43

    M

    © EPA

    Twee weken geleden nog moest Tanis zich melden bij de rechtbank in Utrecht, op verdenking van het verkrachten van zijn ex-vriendin in de zomer van 2017. Hij zou zijn slachtoffer meermalen hebben verkracht. Ook zou hij hebben gedreigd haar huis in de brand te steken en zou hij haar in haar gezicht hebben geslagen. De zaak was nog in behandeling bij de rechtbank, het onderzoek was nog niet afgerond. Zijn advocaat die hem bij staat in deze zaak wil absoluut niet reageren op de gebeurtenissen. ‘Geen commentaar. Je snapt zelf waarom’, is het enige dat deze kwijt wil. Ook andere advocaten, die hem eerder bij hebben gestaan, willen niets kwijt.

    De lijst van misdrijven waar Tanis bij betrokken is, is eindeloos. Het is dan ook niet de eerste keer dat Tanis met een vuurwapen heeft geschoten. In december 2013 bijvoorbeeld, als Tanis in de wijk Kanaleneiland –niet ver van de plek waar vanochtend is geschoten- het vuur opent op een flatgebouw. Daar liepen enkele personen op wie hij het had voorzien, maar zij werden niet geraakt. Justitie verdacht hem daarom van poging tot doodslag en zware mishandeling. Nadat hij daarvoor werd aangehouden gaf hij de politie ook nog eens de gegevens van zijn broer op. Een van zijn broers is bij inlichtingendienst AIVD bekend vanwege zijn extreme gedachtegoed. Mogelijk is dit voor de autoriteiten de reden om aan terroristische aanslag te denken.
    Lees ook

    FOTOSERIE: Zo leeg waren de straten in spookstad Utrecht vandaag

    FOTOSERIE: Zo leeg waren de straten in spookstad Utrecht vandaag
    Lees meer

    Agent in het gezicht spugen
    © EPA

    Deze jongen is alles behalve fris
    Politiebron

    De afgelopen jaren kwam Tanis meermalen in aanraking met de politie. Hij werd verdacht van een inbraakpoging in een vrachtauto, hij zou een winkeldiefstal hebben gepleegd, beledigde en bedreigde een agent door hem in het gezicht te spugen en hij zou dronken in een auto hebben gereden. Ook moest hij zich bij de rechter verantwoorden voor een winkeldiefstal, het vernielen van een ruit en stond hij terecht voor het helen van navigatiesystemen. ,,Deze jongen is alles behalve fris”, aldus een politiebron. ,,En ook zijn directe familieleden zijn bij ons bekend,” verwijzend naar de AIVD.

    Een bekende zegt dat Tanis vooral bekend staat als mentaal instabiel. ,,Er waren periodes dat hij zich als een hele vrome moslim gedroeg. Dan liet hij zijn baard staan en droeg hij lange gewaden. Hij ging dan anderen terecht wijzen als ze in zijn ogen niet vroom genoeg gedrag vertoonden.” Maar een dag later zou dat al weer anders zijn. ,,Had hij je eerst terecht gewezen, stond hij een dag later totaal dronken op straat. Dan had hij uren gezopen en drugs gebruikt.” Hij zou zich dan agressief opstellen en voor niets of niemand ontzag tonen. Een glimp daarvan is ook te zien in een filmpje van GeenStijl, uit de zomer van 2011. Op de Oudegracht in Utrecht spreekt hij de blonde verslaggever aan en bijt haar toe dat haar ‘hele kont open staat.’ ,,En je bent een democraat”, voegt hij daar aan toe.
    Bekende dealer

    Een ondernemer van Turkse komaf die met Tanis heeft gewerkt zegt dat hij wel geprobeerd heeft op het rechte pad te komen. ,,Hij leek iemand die heel erg gedreven was en er echt iets van wilde maken. Tot ik via-via hoorde dat hij ook cocaïne en xtc-pillen verkocht. Dat bleek hij al best lang te doen. Toen heb ik hem aan de kant gezet,” aldus de ondernemer, die uit angst anoniem wil blijven. Een bron uit het Utrechtse criminele milieu bevestigt dat Tanis een bekende dealer was in wijken als Kanaleneiland, Ondiep en Overvecht. Een andere bron zegt dat een actie als vandaag past bij Tanis.

    ,,Als hij doorgesnoven was, dan was hij tot alles in staat. Hij is in een totale idiote bui in 2007 al eens uit een flatgebouw gesprongen. Van drie hoog, nota bene. Echt, hij kon het verkeerd in zijn kop krijgen. Daarom ben ik niet verbaasd dat juist deze figuur dit op zijn geweten heeft.”
    https://www.ad.nl/binnenland/gokmen-...guur~aab0a880/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    242
    11-03-2019

    Niet alleen is deze daad vandaag gebruikt om te kijken hoe de diensten werken als er een aanslag in dit land is,
    wat ik enigszins ook een beetje zorgwekkend vind, want elke ziel wist dat dit van het begin een zielige zaak was die overrated was, een aanslag in een tram en dan vluchten in een Clio.

    De 3 dode mensen zijn door deze randdebiel gepleegd, maar de wetten die dit zielpietje gewoon los lieten lopen in deze samenleving zijn zelf geen haar beter,
    een veelpleger, een crimineel een verkrachten, een vuurwapen gevaarlijke idioot, gewoon loslaten in deze vredige vrije samenleving.
    Hoe kom je erbij.
    Ik hoop dat de nabestaande de staat aanklagen en dit soort figuren eens en voor altijd krijgen wat ze verdienen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door dratsaBsuoirolG Bekijk reactie
    Niet alleen is deze daad vandaag gebruikt om te kijken hoe de diensten werken als er een aanslag in dit land is,
    wat ik enigszins ook een beetje zorgwekkend vind, want elke ziel wist dat dit van het begin een zielige zaak was die overrated was, een aanslag in een tram en dan vluchten in een Clio.

    De 3 dode mensen zijn door deze randdebiel gepleegd, maar de wetten die dit zielpietje gewoon los lieten lopen in deze samenleving zijn zelf geen haar beter,
    een veelpleger, een crimineel een verkrachten, een vuurwapen gevaarlijke idioot, gewoon loslaten in deze vredige vrije samenleving.
    Hoe kom je erbij.
    Ik hoop dat de nabestaande de staat aanklagen en dit soort figuren eens en voor altijd krijgen wat ze verdienen.
    Ik vind het ook heel vreemd dat hij ivm die verkrachtings-zaak niet vast zat...

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    ,,Hij is geen terrorist, maar een psychopaat, 100 procent.”
    Door Gerard Driehuis
    19 maart, 2019 // 6:28
    TweetShareShare+

    Een terrorist of een doorgedraaide patient? Angelique, het slachtoffer in de verkrachtingszaak van Gökmen Tanis, ,,Hij is geen terrorist, maar een psychopaat, 100 procent.”

    ,,Hij is knettergek, een drugsgebruiker, noem allemaal maar op. Ik heb de politie al vaker gewaarschuwd. Hij is geen terrorist, maar een psychopaat”, vertelt ze tegen het AD.

    ,,Ik schrok me rot toen ik hoorde wat er vandaag is gebeurd. En helemaal toen ik zag naar wie de politie zocht. Ik heb meteen de politie gebeld. Ik was doodsbang, ik dacht: die komt mij opzoeken. Ik hoopte dat de politie mij zou helpen, maar wat gebeurde er: ze gingen mij ondervragen of ik wist waar ie was. Mij! Een slachtoffer. Ik vind het een schande.”
    Tot in 2017 gingen zij en Tanis met elkaar om. Ze kenden elkaar al acht jaar. Van een liefdesrelatie wil Angelique niet spreken. Wel van seks en gezamenlijk cokegebruik. Angelique bevestigt de geruchten dat Tanis getrouwd is geweest.

    Angelique zegt dat ze de politie ‘zo vaak’ heeft gewaarschuwd hoe gek Tanis kan zijn. ,,Hadden ze maar naar mij geluisterd. Hij had al lang tbs moeten krijgen. Dan hadden die mensen nog geleefd.”

    ‘Uitschot’, noemt een Turks-Nederlandse buurtbewoner hem in de Volkskrant. Iemand die vroeg in zijn leven ontspoorde en in de loop der jaren een lijvig strafblad bij elkaar sprokkelde. Gökmen stond onder meer voor de rechter vanwege een poging tot doodslag met een vuurwapen, bedreiging van een politieagent en de verkrachting van Jacqueline.

    Tegenover het Turkse persbureau heeft zijn vader gezegd dat zijn zoon ervoor moet boeten als hij de dader is. De man zegt al sinds 2008 geen enkel contact meer te hebben met het kind uit zijn eerste huwelijk. ,,Ik heb hem al elf jaar niet meer gesproken.” Volgens verschillende media is een van de dodelijke slachtoffers een vader van twee scholieren van een gymnasium in Utrecht. Het tweede slachtoffer zou een 19-jarige vrouw uit Vianen zijn, die daar werkte in een snackbar, en de derde dode een jonge vrouw uit de Utrechtse wijk Oog in Al.


    https://www.welingelichtekringen.nl/...0-procent.html