1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Tranquilllo Bekijk reactie
    Vriend zo iemand die misschien nog max 40jaar te leven heeft achter tralies, als de pleuris uitbreekt( wat denk ik veel eerder gebeurd dan over 20 jaar oid ) en de cipiers het voor gezien houden, denk je dat ze hun daar laten sterven, ze zullen toch nog in een kromme debiele mensenrechten kwestie hun vrijlaten, of zijn soortgenoten kunnen hem dan bevrijden, of simpelweg een prof georga iseerde ontsnapping met helicopters en wat niet(gezien zijn prof georganiseerde aanslag) zoals altijd gebeurd is in de geschiedenis.

    Je kan er niet om heen dat de enige juiste optie in dit geval de doodstraf is, en ipv het te accepteren dat dat niet gebeurd, zou heel NZ moeten opstaan om te demonstreren dat het wel gebeurd, doen ze het niet zijn ze even schuldig als de regering.
    Je hebt teveel Hollywood films gekeken denk ik.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    242
    11-03-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Daar de beest uithangen en als hij zich daarvoor moet verantwoorden voelt hij zich ineens fanatiek Belg!
    Dat is niet bewezen, alleen een bekentenis van hem ondertekend, wat onder druk kan zijn gebeurt.
    Er zijn geen fotos of filmpjes dat hij het beest uithing, daarbij is hij nog maar 23, de vraag is of hij besefte waar hij instapte en of het niet alleen maar stoerdoenerij en testosteron was is een tweede.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door dratsaBsuoirolG Bekijk reactie
    Dat is niet bewezen, alleen een bekentenis van hem ondertekend, wat onder druk kan zijn gebeurt.
    Er zijn geen fotos of filmpjes dat hij het beest uithing, daarbij is hij nog maar 23, de vraag is of hij besefte waar hij instapte en of het niet alleen maar stoerdoenerij en testosteron was is een tweede.
    Er zijn wel beelden en fotos van de man daar.

    En zijn leeftijd maakt niet uit. Hij is volwassen, dus kan hij ook zo berecht worden.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Tranquilllo Bekijk reactie
    Tot er chaos uitbreekt en die flikker weer losgelaten wordt in de menigte omdat het niet humanitair is om ze te laten sterven van de honger achter tralies tijdens een burgeroorlog ja.. en ra ra wat zo een psycho dan gaat doen he, valt vast niet in herhaling
    NZ is een redelijk stabiel land, die kansen op wat jij hier beschrijft zijn zeer klein.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    43
    15-03-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Je hebt teveel Hollywood films gekeken denk ik.
    Nee ik heb de recente geschiedenis bestudeerd, tijdens burgeroorlogen worden gevangenissen altijd bestormd en gevangenen bevrijd. zowel in syrie, irak en waar dan ook gebeurd dat.

    Hollywood is dichter bij de werkelijkheid dan je denkt, brenton zal niet de eerste zijn die middels een helicopter ontsnapt uit een zwaarbeveiligde inrichting, onderwijs jezelf

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    43
    15-03-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    NZ is een redelijk stabiel land, die kansen op wat jij hier beschrijft zijn zeer klein.
    ik weet maar ik bedoel in algemene zin bro, met andere woorden alle landen waar geen doodstraf is, heb je dat risico

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Tranquilllo Bekijk reactie
    ik weet maar ik bedoel in algemene zin bro, met andere woorden alle landen waar geen doodstraf is, heb je dat risico
    Wellicht denken ze er in Irak ook zo over.

    Dat is een zeer instabiel land.

    Dus denken ze laten we deze ISer maar snel executeren...
    Wellicht delen zij jou sentimenten in deze zaak.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    43
    15-03-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Wellicht denken ze er in Irak ook zo over.

    Dat is een zeer instabiel land.

    Dus denken ze laten we deze ISer maar snel executeren...
    Wellicht delen zij jou sentimenten in deze zaak.
    Juist, ik heb ook nergens gezegd dat ze hem niet moeten executeren. In zijn schoenen had ik executie gekozen ipv in een iraakse shiitische gevangenis vastzitten levenslang als sunni moslim.. kan je het je voorstellen.

    Ewa die logica van de iraakse regering moet NZ ook toepassen, ipv die flikker levenslang een gratis hotelverblijf te geven.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    242
    11-03-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Er zijn wel beelden en fotos van de man daar.

    En zijn leeftijd maakt niet uit. Hij is volwassen, dus kan hij ook zo berecht worden.
    Als hij trots was op wat hij daar deed als beest, had hij ook wel foto's met gevangenen of slachtoffers lijkt mij.
    Het is een beetje giswerk van een rechtbank en dat is wat zorgelijk als men daar een jong leven voor wilt afnemen,
    jong volwassenen maken sneller fouten en zijn sneller te beinvloeden, zo ook de bekentenis en zo ook het afreizen naar IS gebied.
    Men kan hier blind staren op het naampje IS maar veel details hebben wij hier niet, dan datgene wat ons wordt voorgeschotelt via filmpjes en internet/media berichten.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    9.767
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Tranquilllo Bekijk reactie
    ik weet maar ik bedoel in algemene zin bro, met andere woorden alle landen waar geen doodstraf is, heb je dat risico
    Er is wel wat correlatie tussen het hebben van de doodstraf en kans op burgeroorlog in landen lijkt me.
    De kans op burgeroorlog in Noorwegen en Nieuw Zeeland is nihil.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door dratsaBsuoirolG Bekijk reactie
    Als hij trots was op wat hij daar deed als beest, had hij ook wel foto's met gevangenen of slachtoffers lijkt mij.
    Het is een beetje giswerk van een rechtbank en dat is wat zorgelijk als men daar een jong leven voor wilt afnemen,
    jong volwassenen maken sneller fouten en zijn sneller te beinvloeden, zo ook de bekentenis en zo ook het afreizen naar IS gebied.
    Men kan hier blind staren op het naampje IS maar veel details hebben wij hier niet, dan datgene wat ons wordt voorgeschotelt via filmpjes en internet/media berichten.
    "Als hij trots was op wat hij daar deed als beest, had hij ook wel foto's met gevangenen of slachtoffers lijkt mij."
    Wellicht heeft hij die snel gewist. Dat zullen we nooit te weten komen.Maar er zijn nog fotos... En die geven blijkbaar genoeg weer.
    Samen met zijn bekentenis.

    "beetje giswerk"
    Een bekentenis en fotos is geen giswerk meer.

    "een jong leven voor wilt afnemen,"
    Ik ben niet voor de doodstraf... Maar iemand die lid was van een moordende groep als ISIS.
    Moet nu niet gaan janken dat hij de doodstraf krijgt. Binnen IS was de doodstraf een dagelijks iets.
    Daar door zijn lidmaatschap keurde hij doodstraf voor andere wel goed.

    "jong volwassenen maken sneller fouten en zijn sneller te beinvloeden"
    Zelfs als je jong bent maar toch een volwassen weet je dat je niet moet omgaan met andere moordenaars.
    Hetgeen wat deze man deed. Jeugdig zijn is geen excuus.
    En zeker niet toen hij werd opgepakt. Toen was hij al meer als 21 jaar oud.
    Zeker in de islamitische wereld is dat geen jeugdige meer, maar een volwassen man.


    "Men kan hier blind staren op het naampje IS maar veel details hebben wij hier niet, dan datgene wat ons wordt voorgeschotelt via filmpjes en internet/media berichten."
    Ik zou geen verkleinwoorden gebruiken om IS aan te duiden. Dat was een groep die de wereld liet sidderen.
    En die videos en fotos die men zelf de wereld in stuurde, die maakten toch genoeg moord en doodslag duidelijk daar.
    En de Irakezen veroordeelde deze man.. Zij hebben ISIS aan de lijven moeten ondervinden. Dus zij weten er alles van.


    Lees dit eens:
    "In Raqqa werkte Al Marchohi bij de ISIS-politie. "
    "Hij verstuurde verschillende boodschappen via sociale media, waarin hij België en Nederland bedreigde."
    “Ik heb geen spijt dat ik vertrokken ben naar Syrië. Dit was een school voor mij, ik heb veel geleerd”,
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170924_03093032

    Ik denk dat de Iraakse rechters een juist besluit hebben genomen.
    Althans een waar hij vanuit zijn oude functie totaal achter zou staan.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    242
    11-03-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    "Als hij trots was op wat hij daar deed als beest, had hij ook wel foto's met gevangenen of slachtoffers lijkt mij."
    Wellicht heeft hij die snel gewist. Dat zullen we nooit te weten komen.Maar er zijn nog fotos... En die geven blijkbaar genoeg weer.
    Samen met zijn bekentenis.

    "beetje giswerk"
    Een bekentenis en fotos is geen giswerk meer.

    "een jong leven voor wilt afnemen,"
    Ik ben niet voor de doodstraf... Maar iemand die lid was van een moordende groep als ISIS.
    Moet nu niet gaan janken dat hij de doodstraf krijgt. Binnen IS was de doodstraf een dagelijks iets.
    Daar door zijn lidmaatschap keurde hij doodstraf voor andere wel goed.

    "jong volwassenen maken sneller fouten en zijn sneller te beinvloeden"
    Zelfs als je jong bent maar toch een volwassen weet je dat je niet moet omgaan met andere moordenaars.
    Hetgeen wat deze man deed. Jeugdig zijn is geen excuus.


    "Men kan hier blind staren op het naampje IS maar veel details hebben wij hier niet, dan datgene wat ons wordt voorgeschotelt via filmpjes en internet/media berichten."
    Ik zou geen verkleinwoorden gebruiken om IS aan te duiden. Dat was een groep die de wereld liet sidderen.
    En die videos en fotos die men zelf de wereld in stuurde, die maakten toch genoeg moord en doodslag duidelijk daar.
    En de Irakezen veroordeelde deze man.. Zij hebben ISIS aan de lijven moeten ondervinden. Dus zij weten er alles van.


    Lees dit eens:
    "In Raqqa werkte Al Marchohi bij de ISIS-politie. "
    "Hij verstuurde verschillende boodschappen via sociale media, waarin hij België en Nederland bedreigde."
    “Ik heb geen spijt dat ik vertrokken ben naar Syrië. Dit was een school voor mij, ik heb veel geleerd”,
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170924_03093032

    Ik denk dat de Iraakse rechters een juist besluit hebben genomen.
    Althans een waar hij vanuit zijn oude functie totaal achter zou staan.
    "Ik zou geen verkleinwoorden gebruiken om IS aan te duiden. Dat was een groep die de wereld liet sidderen"

    Ik denk namelijk van niet, ik denk dat IS een facade was van dag 1, een groepje ongeregeld dat even door mega groot vijandelijk gebied walste zonder enige weerstand van de coalitie.
    Een opgericht excuus, een noodzakelijk kwaad, dat ook weer makkelijk uit te wissen zou zijn.
    IS was echt niet datgene dat wij denken dat het was, of wat ze ons deden denken dat het was.
    Europeaanse jongeren trapte er in, en de Europese bevolking grotendeels ook.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door dratsaBsuoirolG Bekijk reactie
    "Ik zou geen verkleinwoorden gebruiken om IS aan te duiden. Dat was een groep die de wereld liet sidderen"

    Ik denk namelijk van niet, ik denk dat IS een facade was van dag 1, een groepje ongeregeld dat even door mega groot vijandelijk gebied walste zonder enige weerstand van de coalitie.
    Een opgericht excuus, een noodzakelijk kwaad, dat ook weer makkelijk uit te wissen zou zijn.
    IS was echt niet datgene dat wij denken dat het was, of wat ze ons deden denken dat het was.
    Europeaanse jongeren trapte er in, en de Europese bevolking grotendeels ook.
    Nou ja...

    Ik sidderde van angst toen in de aanslag in Parijs zag.
    Ik sidderde van angst toen in de aanslag in Brussel zag.

    En volgens mij vele Europeanen met mij.

    "Een opgericht excuus, een noodzakelijk kwaad, dat ook weer makkelijk uit te wissen zou zijn."
    Gemakkelijk uit te wissen? Als sinds 2014 is er een coalitie van een tal landen bezig.... En nog steeds zijn er
    gebieden met ISers. De tweede wereld oorlog duurde bijna net zolang.

    En welk opgericht excuus doel jij? Welk noodzakelijk kwaad bedoel je?

    "IS was echt niet datgene dat wij denken dat het was, of wat ze ons deden denken dat het was."
    Dit klinkt als een theorie. Zou je die misschien willen delen?

    "Europeaanse jongeren trapte er in,"
    Helaas wel.. En zie de resultaten.
    Een jonge man opgegroeid in België moet nu bedelen voor zijn leven... Geruïneerd leven.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    242
    11-03-2019

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Nou ja...

    Ik sidderde van angst toen in de aanslag in Parijs zag.
    Ik sidderde van angst toen in de aanslag in Brussel zag.

    En volgens mij vele Europeanen met mij.

    "Een opgericht excuus, een noodzakelijk kwaad, dat ook weer makkelijk uit te wissen zou zijn."
    Gemakkelijk uit te wissen? Als sinds 2014 is er een coalitie van een tal landen bezig.... En nog steeds zijn er
    gebieden met ISers. De tweede wereld oorlog duurde bijna net zolang.

    En welk opgericht excuus doel jij? Welk noodzakelijk kwaad bedoel je?

    "IS was echt niet datgene dat wij denken dat het was, of wat ze ons deden denken dat het was."
    Dit klinkt als een theorie. Zou je die misschien willen delen?

    "Europeaanse jongeren trapte er in,"
    Helaas wel.. En zie de resultaten.
    Een jonge man opgegroeid in België moet nu bedelen voor zijn leven... Geruïneerd leven.
    Dat waren inspiratie aanslagen in Europa, dat was verder alleen door IS opgeeist.
    Letterlijk en figuurlijk gehersenspoelt.
    Uitvoering door moeilijke jongeren of kansarme jongeren of mensen met een zwart verleden, zwart voor de familie wel te verstaan.

    Het is voornamelijk bommetjes droppen, echt gedetailleerd chirurgen werk vind er niet plaats, tenminste dat is wat we weten, het echte weten blijft alsnog gis werk met datgene wat ons gevoed wordt.

    De diepere feiten weet ik niet, maar deze "oorlog" is al langere tijd bezig, de ware reden ken ik in ieder geval niet en ik denk velen met mij niet,
    dit draaide nooit om 11 september of om een Bin Laden dit gaat veel verder dan deze simpele jacht, en het slachtoffer/dader scenario.
    Ook niet eens zozeer om olie, meest simpele verklaring zou kunnen zijn is het vergroten van je macht, uitbreiding. wie weet.

    Een kalifaat zou onmogelijk zijn in dat gebied, alleen al omdat het geen verdediging heeft tegen de Israelische supermacht in die regio.
    Een kalifaat kan je netzo goed in je huiskamer in Europa oprichten, of in je buurt/omgeving, alleen zo een kalifaat zou een lang en vruchtbaar bestaan kunnen hebben,
    in het M-O never nooit niet.

    Maar hey dit is maar simpel denkwerk van mij, wie ben ik.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Hunting the hunters.
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..