1. #1
    Verbannen

    Reacties
    35
    25-08-2018

    Exclamation Hoeveel spaargeld moet je op je 30e hebben?

    Ik vind dat je minstens 30.000 euro moet hebben gespaard.

  2. #2
    自業自得

    Reacties
    174
    06-03-2019

    Easy toch?
    •90’s•

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    1000

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door tantebeb Bekijk reactie
    Er zijn hier geen regels voor. Het gaat erom wat je nog gaat maken.


    Klinkt echt straat. Maar ben het volledig eens met dit.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Zuckie Bekijk reactie
    Ik vind dat je minstens 30.000 euro moet hebben gespaard.
    Op mijn 30ste had ik zero oro

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Zorgen dat gezondheid goed is, niet rookt of drinkt, niet uit gaat, je jouw imaan verhoogd en stabiel is en je kennis vergroot, goed bent voor familieleden en je buren en verlangt elke dag om er een beter dag van te maken dan gister en van je fouten hebt geleerd. Geloof me geld neem je niet mee naar je graf. Je hebt een miljoen op je bank en als je wilt is het morgen op. Dan heb ik het niet eens over inflatie en belastingen (tot 25.000 kun je belastingvrij sparen). Succes om te praten over wereldse materialiteit. Ik houd me bezig met elaghira Allah i hdi maglak sadak wa rzak i zied

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    137
    22-09-2011

    Voordeel van vrijgezel zijn is dat je kan sparen en op je 30e een mooi bedragje hebt van minimaal 40k.
    En daarna haal je de perfecte man uit Marokko en begin je met een goede basis zonder zorgen aan huisje boompje en beestje.

    Nog altijd beter dan trouwen op je 22e en je leven weggooien aan zo’n shishalounge dwergje en kinderen ermee verwekken, geen werk, geen geld, ja-knikker zijn voor hem en zijn moeder en gone is je hele leven.

    Gaan jullie een keer wakker worden Marokkaanse vrouwen of hoe zit dat.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Zonneschijn.. Bekijk reactie
    Voordeel van vrijgezel zijn is dat je kan sparen en op je 30e een mooi bedragje hebt van minimaal 40k.
    En daarna haal je de perfecte man uit Marokko en begin je met een goede basis zonder zorgen aan huisje boompje en beestje.

    Nog altijd beter dan trouwen op je 22e en je leven weggooien aan zo’n shishalounge dwergje en kinderen ermee verwekken, geen werk, geen geld, ja-knikker zijn voor hem en zijn moeder en gone is je hele leven.

    Gaan jullie een keer wakker worden Marokkaanse vrouwen of hoe zit dat.
    Sorry zuster, maar wat je hier neerzet is een en al frustraties. Heb geduld en wees positief, er zijn genoeg goede mannen en wie goed doet, die goed ontmoet.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Zonneschijn.. Bekijk reactie
    Voordeel van vrijgezel zijn is dat je kan sparen en op je 30e een mooi bedragje hebt van minimaal 40k.
    En daarna haal je de perfecte man uit Marokko en begin je met een goede basis zonder zorgen aan huisje boompje en beestje.

    Nog altijd beter dan trouwen op je 22e en je leven weggooien aan zo’n shishalounge dwergje en kinderen ermee verwekken, geen werk, geen geld, ja-knikker zijn voor hem en zijn moeder en gone is je hele leven.

    Gaan jullie een keer wakker worden Marokkaanse vrouwen of hoe zit dat.
    Zie deze gefrustreerde wijfje. Je kleine broertje niet met ons vergelijken. Of is je kleine broertje van dat ander soortje, broeders neerschieten voor coke?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    30.000 euro voor je 30ste om de bruiloft te betalen natuurlijk.
    Een gezegend huwelijk is een huwelijk waar men beseft wat de belangrijkste zaken zijn! Dure bruidsschat? Duur trouwfeest? Duur cadeau? Neen, de zegeningen van Allah en de liefde voor elkaar omwille van Allah!

    Daarom zei de profeet kies een gelovige vrouw en je zal slagen omdat ze onderstaande zaken zal aanvaarden!

    Vraag:

    Wat is het islamitische oordeel over dure bruidsschatten en verspillingen tijdens bruiloften. En dan met name de hoge kosten die gemoeid gaan met de voorbereidingen van de zogenaamde ‘wittebroodsweken’. Is dit islamitisch gezien toegestaan?

    Antwoord:

    Alle lof zij Allah.

    De buitensporige kosten voor bruidsschatten en bruiloften staan haaks op de islamitische wetgeving. Het huwelijk dat de beste zegeningen heeft, is het huwelijk met de eenvoudigste bruidschat. Hoe geringer de bruidsschat is, des te groter de gepaard gaande zegeningen.

    Het zijn meestal de vrouwen die hun echtgenoten opzadelen met extreem hoge kosten voor de bruiloft, terwijl dit verboden is in de Islam. Deze zaak valt namelijk onder de volgende Woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):

    “En verkwist het niet. Voorzeker, Allah heeft de verkwisters niet lief.”

    (Soerat al-Ancaam: 141)

    Vele vrouwen zetten hun mannen ook aan tot het verkwisten van hun bezit. Zij zeggen dan tegen hun mannen dat een bepaalde zuster iets heeft gedaan op haar bruiloft en zij dit daarom ook wil.

    Men moet zich houden aan de islamitische voorschriften en zijn grenzen niet overschrijden, noch verkwistend zijn. Allah heeft het verkwisten verboden (interpretatie van de betekenis):

    “Voorzeker, Allah heeft de verkwisters niet lief.”

    (Soerat al-Ancaam: 141)

    Wat betreft de wittebroodsweken, dit is nog verderfelijker en weerzinwekkender. Het gaat hier namelijk om het imiteren van niet-moslims. Verder verliest men veel bezit en laat men vele geloofszaken na tijdens deze weken. Vooral als men deze weken doorbrengt in een niet-islamitisch land. Men keert dan terug met vele gewoonten en tradities uit dat land die schadelijk zijn voor hen en hun gemeenschap. De islamitische gemeenschap moet hier voor oppassen. Er is overigens niets tegen om als reis de cOemrah te verrichten of Medina te bezoeken met jouw (nieuwe) echtgenote.

    Sheikh Mohammed Ibnoe Saalih al-cOethaymien
    (Al-Fataawaa al-Islaamiyyah, blz. 1763)

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    30.000 euro voor je 30ste om de bruiloft te betalen natuurlijk.
    Hahahaha. 30000 euro voor trouwfeest? Wallah ik betaal dat niet. Er zijn mensen die met moeite eten vinden in de vuilbakken en dan ga ik 30k aan een trouwfeest besteden? Ben niet gek hoor

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Madridistaa Bekijk reactie
    Hahahaha. 30000 euro voor trouwfeest? Wallah ik betaal dat niet. Er zijn mensen die met moeite eten vinden in de vuilbakken en dan ga ik 30k aan een trouwfeest besteden? Ben niet gek hoor
    Een normaal mens telt voor 2.
    Zoals gezegd een normaal mens zou zeggen ik investeer in mijn huwelijk, omdat daar elghair in zit.
    Wij investeren in een bruiloft van 30ruggen, terwijl er elke dag mensen sterven van de honger.
    En dan afvragen waarom een huwelijk niet gezegend is?

    Maar binnen paar maanden de scheidingspapieren regelen, want er is beetje rwina in huis wat iets te veel voor ze is. Want heey ik heb betaald voor een droom en sprookjes huwelijk.
    Kifech ruzie in een huwelijk en moeilijkheden? Dat kan niet waar zijn. En heb ik verantwoordelijkheden en schoonfamilie bah daar heb ik toch niet voor getekend en gefeest?

    We leven in een sprookje en worden in het huwelijk pas wakker, kennelijk..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Ik begrijp je helemaal en dankjewel. Ik heb het niet over bruidsschat, maar begrijp waar je heen wil. Daar ben ik niet moeilijk in.
    Ik wil wel een bruiloft met niet te veel mensen. Alleen is alles tegenwoordig zo duur dat je best zo' n bedrag kwijt bent bij een kleine zaal met catering etc. Laatstaan mensen die in het Paleis of Koning trouwen, alleen de lege zaal is dan 10.000 euro met niks erbij.
    We moeten leren denken aan huwelijk en niet wat de bruiloft kost. Het draait om het huwelijk niet om die feest. Feest moet bijzaak zijn en huwelijk hoofdzaak en niet andersom.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Aan een man van Marokko heb je precies niks. Eerst kust hij je voeten, zodra hij hier is gaat hij je laten zien
    Niet verklappen, dan is de LOL er van af. Laat haar dit zelf ervaren. Gun je zuster haar zin. Dan hebben we be3hda over paar jaar hier een leuke topic. Met volgende tekst ' alle mannen zijn een pot nat, marokko china of hollanda'

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Is hetzelfde als vrouw uit Marokko halen. Zodra ze die paspoort heeft is ze weg. Ik vertrouw die Illies niet, slechte ervaring.
    Ben je zelf met een getrouwd dan?
    Bij vrouwen zitten er goede bij en ik spreek uit ervaring.