MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Ik overweeg carrièreswitch naar het onderwijs. Tips, ervaringen,of ook interesse etc

Salam aleikoem

Zoals titel luidt overweeg ik een carriereswtich te maken naar het onderwijs.

Vroeg me af wie dit recent ook heeft gedaan (wat zijn je ervaringen) of ook wilt gaan doen.

Hoe zit het met onderhandelingen over je salaris bv.

Welke voordelen heb je als je vanuit bedrijfsleven leraar wilt gaan worden?

Iemand misschien een goede open sollicitatiebrief.

Wat is aan te raden scholen zelf benaderen of via een detacheringsbureau?

Voelt iemand zich geroepen om mij en misschoen meerdere te helpen en ins'allah zul je ervoor beloond worden.

Verbannen

Reacties
    19
    12-03-2019

Vraag naar de opleidingen binnen het bedrijf. Misschien dat daar wat tussen zit wat je leuk vind.

Anders contact opnemen met een onderwijs instelling en vragen of het mogelijk is om een opleiding bij ze te volgen. Er is een tekort aan personeel, dus wacht niet te lang.

Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Broer bedankt voor je advies. Bevoegdheid heb ik al jaren op zak alleen heb er toen niets mee gedaan. Wilde eerst bedrijfsleven ervaring opdoen. Nu denk ik wel van mooi moment alleen zit nog met een project en ben aan het afwegen die skippen en nu alvast solliciteren of gewoon project afmaken duurt jaartje en dan onderwijs in. Qua tekort aan leraren hoor ik al jaren en zal denk ik ook nog wel zo blijven. Dus ik hoopte hier wat ervaringen te horen van toekomstige collega's.

Drop jullie ervaringen of tips aub hier zodat ik en misschien meerdere het kunnen gebruiken voor de afweging.

MVC Lid

Reacties
    1.683
    15-09-2013

Ik zit hier zelf ook over na te denken, maar denk dat ik nog meer ervaring in het bedrijfsleven op kan doen.

Begin met de basis:
    Schrijf eerst voor jezelf op, welke vakken je wil geven. Vervolgens schrijf je in steekwoorden op, welke vaardigheden jij in het bedrijfsleven hebt opgedaan die ervoor zorgen dat je hier goed les in kunt geven (hard en softskills).

Dan kom je er wel. Je hebt al een bevoegheid en ook ervaring in het bedrijfsleven. Het onderwijs staat te springen voor personeel.

Wat ook handig is, kijk op welke scholen je les wil geven? Zoek op linkedin naar de desbetreffende school er zal sowieso een marokkaanse docent op 1 van die scholen werkzaam zijn. Stuur hem of haar een prive bericht. Wellict kan je via via ergens binnenkomen!

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Ben dus niet de enige. Maar inderdaad wanneer heb je genoeg bedrijfslevenervariring opgedaan. Het is denk ik combinatie van iets anders willen genoeg van bedrijfsleven en nieuwe uitdaging zoeken. Ieder kan dat alleen zelf bepalen. Bv ik ben ook die weinig vakanties zat die je hebt. 1x paar weken ergens naar toe en ze zijn op. Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.
    Weet iemand een beetje wat een leraar 2e graad verdient fulltime?

MVC Lid

Reacties
    1.683
    15-09-2013

Citaat Geplaatst door marokkaan1 Bekijk reactie
    Ben dus niet de enige. Maar inderdaad wanneer heb je genoeg bedrijfslevenervariring opgedaan. Het is denk ik combinatie van iets anders willen genoeg van bedrijfsleven en nieuwe uitdaging zoeken. Ieder kan dat alleen zelf bepalen. Bv ik ben ook die weinig vakanties zat die je hebt. 1x paar weken ergens naar toe en ze zijn op. Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.
    Weet iemand een beetje wat een leraar 2e graad verdient fulltime?
    Je kan de schalen gewoon online vinden. Er zit ook verschil tussen voortgezet onderwijs en mbo's. Denk dat je minimaal 3000 bruto kan verwachten, wat de max is geen idee. Het is een kwestie van goed onderhandelen, maar je zal niet rijk worden als docent.

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Klopt maar met wat ik nu doe wordt ik ook niet rijk. Doe het al 11 jaar maar rijk verre van hhhh.Bruto zit ik al op mijn plafond en dat is € 3750 full time

MVC Lid

Reacties
    1.683
    15-09-2013

Ja dan maakt die paar honderd euro ook niet meer uit. Daar krijg je lekker veel vakantiedagen voor terug. Succes!

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Dat bedoel ik! Dank je jij ook!

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Oei dus valt mee . Maar ik heb het dan over 2e graads leraar en niet basisonderwijs weet niet of dat wat uitmaakt?

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Oké dat dacht ik al. Hoorde nl dat je op v.o o d mbo meer verdient en ook minder intensief dan de basischool.

MVC Lid

Reacties
    194
    06-04-2013

Heb je weleens gedacht aan een combi?
    .

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

Wel erover na gedacht maar is niet mogelijk om part time te werken bij mijn huidige.

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

?

MVC Lid

Reacties
    37
    13-07-2014

?