1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    566
    10-01-2008

    Verse moeders

    Vraagje aan de verse moeders.
    Ik heb een beste vriendin. We zijn heel close met elkaar en hebben een hele hechte band. Sinds kort nu 3 maanden geleden heeft zij een kindje gekregen. In die 3 maanden krijg ik regelmatig meerdere signialen en een bepaald gevoel. Als ik op bezoek ben en ik heb het kindje vast zit zij er vaak bovenop. Vooral als het kindje heel rustig is bij mij en met mij lacht. Het kindje huilt heel veel bij andere en bij mij niet. Dit heb ik vaak met kinderen. Mijn vriendin heeft wel eens de opmerking gemaakt van jij word echt een goede moeder je hebt het in je. Of bepaalde andere opmerkingen. Ik heb heel sterk het gevoel dat ze het niet altijd leuk vindt als ik echt aan het kindje kom. Ik dring mezelf niet aan want 9 van de 10 keer belt zij mij op. En vaak til ik het kindje enkel op als ze echt bezig is of het kindje huilt. Ik heb dit al bij haar aangekaart helaas ontkende ze alles en daarna hebben we echt drie weken niet met haar gesproken. Nadat we het hadden goedgemaakt en vooral ik omdat ik dacht dat ik de boosdoener was, ging het heel goed. Ik mocht oppassen en ze zei zelfs dat ze mij meer vertrouwde dan haar eigen zusjes. Maar nu merk ik het toch weer en voornamelijk omdat ze aangaf dat het kindje veel huilt bij haar maar bij mij is dat niet het geval. Is dit normaal bij verse moeders?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Nee er is niets aan de hand.

    En Zij is de moeder laat haar met haar baby.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    19
    18-01-2024

    Hay ,

    Het is normaal dat verse moeders soms wat bezorgd zijn en extra oplettend als het gaat om hun baby's.

    Het kan zijn dat je vriendin gewoon nog moet wennen aan het moederschap en haar eigen manier van zorgen ontwikkelt.

    Het is belangrijk om open en eerlijk met haar te blijven communiceren over je gevoelens, maar ook om haar ruimte te geven om haar eigen weg te vinden als moeder

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    138
    14-01-2022

    Is normaal toch.

  5. #5
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door Grandmama Bekijk reactie
    Hay ,

    Het is normaal dat verse moeders soms wat bezorgd zijn en extra oplettend als het gaat om hun baby's.

    Het kan zijn dat je vriendin gewoon nog moet wennen aan het moederschap en haar eigen manier van zorgen ontwikkelt.

    Het is belangrijk om open en eerlijk met haar te blijven communiceren over je gevoelens, maar ook om haar ruimte te geven om haar eigen weg te vinden als moeder
    Ik sta hierachter. Ik ben ook een ‘verse’ moeder, het is echt wennen om ‘ineens’ moeder te zijn, daarbij komen de zware nachten - gehuil van de baby etc bij kijken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    19
    18-01-2024

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Ik sta hierachter. Ik ben ook een ‘verse’ moeder, het is echt wennen om ‘ineens’ moeder te zijn, daarbij komen de zware nachten - gehuil van de baby etc bij kijken.
    Aawh Mabrouk ! Hopelijk heb je een gemakkelijke zwangerschap gehad.. Hoe voelt het nu om een moeder te zijn?

  7. #7
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door Grandmama Bekijk reactie
    Aawh Mabrouk ! Hopelijk heb je een gemakkelijke zwangerschap gehad.. Hoe voelt het nu om een moeder te zijn?
    Allah iebarek fiek ! <3

    Hamdoelilah, alles is gezond en wel verlopen. Het blijft bijzonder, het hele proces (zwanger zijn - bevallen etc.) Het voelt soms nog onwerkelijk haha, ik kijk weleens naar onze dochter en dan denk ik bij mezelf; ben jij nou echt van ons? Maar hamdoelilah, dit is mijn grootste zegen wat ik me kan wensen. Ik wens ook iedere vrouw een gezonde zwangerschap, bevalling en gezonde nageslachten in sha Allaah!