MVC Lid

Reacties
    201
    08-09-2014

De geliefde, de waarachtige en de betrouwbare صلى الله عليه وسلم beval met het huwelijk. Hij sprak de jongeren toe en zei:

((يا معشر الشباب، من استطاع منكم الباءة؛ فليتزوج؛ فإنه أغض البصر، و أحصن الفرج)).

“O jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen, laat hij dat doen, want het is (daarmee) waarschijnlijker dat jij je blik neerslaat en je kuisheid bewaakt.”*

* Al-Boekhaarie (5066) en Moeslim (1400).

Boek: De Rechten van de Echtgenoten - حق الزوجين
    Auteur: Shaykh dr. Soelaymaan ar-Roehaylie
    Uitgeverij: Barakah
    Vertaling: Abdallah Mahbub
    Bladzijde: 10,11

‘Abdullaah Ibn Mas’ood (r) said:Whoever wants to follow an example, let him follow the example of those who have passed away, the Companions of Muhammad (saw). They were the best of this ummah, the purest in heart, the deepest in knowledge, the least in sophistication. They were people whom Allah chose to be the Companions of His Prophet (S) and to convey His religion, so imitate their ways and behaviour, for they were following the Straight Path.[Al-Baghawi in Sharh as-Sunnah]

MVC Lid

Reacties
    8
    02-11-2013

Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Wat heeft de Gemeente hiermee te maken?

Als je om zulke redenen trouwt om wraak te nemen. Dan ben je echt triest!

Fantaseert over een warme bed...
    Niet eens op in gaan yoh

MVC Lid

Reacties
    732
    26-06-2015

Citaat Geplaatst door Marokkaanberry1 Bekijk reactie
    Broer, wat denk je... dat haar vorige man haar zomaar verlaat. Er is geen enkele man die een vrouw verlaat met kind zonder reden. Dan heeft ze het echt bond gemaakt.

Ik zou goed nadenken voordat je zo een keuze maakt. Je weet maar nooit, Dalijk ziet haar oude man jou met zijn dochter dan krijg je problemen erbij. Heb je daar nog over nagedacht? Zou je dat je familie aan willen doen
    Misschien heeft zij haar man wel verlaten omdat hij vreemd ging, of drugs dealde, of weet ik veel wat.
    يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ

MVC Lid

Reacties
    6.469
    27-02-2008

Shrifdjelqbilla, jij hebt echt issues!
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.

mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

MVC Lid

Reacties
    133
    22-09-2011

Broer, wat denk je... dat haar vorige man haar zomaar verlaat. Er is geen enkele man die een vrouw verlaat met kind zonder reden. Dan heeft ze het echt bond gemaakt.

Ik zou goed nadenken voordat je zo een keuze maakt. Je weet maar nooit, Dalijk ziet haar oude man jou met zijn dochter dan krijg je problemen erbij. Heb je daar nog over nagedacht? Zou je dat je familie aan willen doen
    Jullie zijn zo bekrompen dat zelfs de achterkant van een ezel meer hersencellen heeft.

Tegenwoordig verlaten vrouwen hun man omdat hij een flikker is, vreemdgaat, in sishalounges hangt, homo is, en ga zo maar door.
    Ga maar navraag doen bij Marokkaanse consulaat.
    Marokkaanse vrouwen zijn te goed en te ontwikkeld voor jullie berg geiten.

MVC Lid

Reacties
    133
    22-09-2011

Aan TS:

Is ze van jouw leeftijd? Klikt het tussen jullie?
    Is het een goede vrouw?

Waarom dan niet, daar zit veel hasanath in.
    En zo’n vrouw weet wat een huwelijk inhoudt.
    Luister niet naar deze vmbo geiten.

MVC Lid

Reacties
    1.298
    03-01-2019

Citaat Geplaatst door Salafiyyah1990 Bekijk reactie
    De geliefde, de waarachtige en de betrouwbare صلى الله عليه وسلم beval met het huwelijk. Hij sprak de jongeren toe en zei:

((يا معشر الشباب، من استطاع منكم الباءة؛ فليتزوج؛ فإنه أغض البصر، و أحصن الفرج)).

“O jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen, laat hij dat doen, want het is (daarmee) waarschijnlijker dat jij je blik neerslaat en je kuisheid bewaakt.”*

* Al-Boekhaarie (5066) en Moeslim (1400).

Boek: De Rechten van de Echtgenoten - حق الزوجين
    Auteur: Shaykh dr. Soelaymaan ar-Roehaylie
    Uitgeverij: Barakah
    Vertaling: Abdallah Mahbub
    Bladzijde: 10,11
    Klopt. De Hadiths zijn mij zeer bekend in de Oren.

Maar er is sprake hier van twijfel.
    Hij is nog erg jong.
    Ik gun hem een vrouw die bij hem past.

Mannen zonder twijfel waren allang met haar getrouwd.

MVC Lid

Reacties
    1.298
    03-01-2019

Citaat Geplaatst door Zonneschijn.. Bekijk reactie
    Aan TS:

Is ze van jouw leeftijd? Klikt het tussen jullie?
    Is het een goede vrouw?

Waarom dan niet, daar zit veel hasanath in.
    En zo’n vrouw weet wat een huwelijk inhoudt.
    Luister niet naar deze vmbo geiten.
    HeeyHeey ya Fatima is geprikkeld.

Geef jij hem maar blinde en hormonale adviezen.

Offline.

Reacties
    179
    25-01-2019

Sub7ana'Allah heel apart sommige reacties. Men gaat er gelijk vanuit dat het gelijk aan de vrouw moet liggen en niet anders om. Feshkel dit. Echt heel feshkel.

Ik denk dat je meer met het feit zit, om het thuis te vertellen dat je wilt gaan trouwen met een gescheiden vrouw die een kind heeft..

Neem het advies aan van de zusters hierboven. En verricht salaat istikharaa.

Moge Allah subhanahoe wa ta'ala het voor je vergemakkelijken!
    De grootste misleiding voor ons, is het denken dat de Dood nog ver weg ligt. Wees je ervan bewust dat elke ademhaling die je uitblaast, misschien wel de laatste kan zijn.

MVC Lid

Reacties
    148
    16-11-2016

ja wat je een stiefkind allemaal kan bieden.Tenzij het een echte man is .Maar vergis je niet der Zijn ook mannen die misbruiken van zo n stiefkind willen maken en die der willen gebruiken als je een keertje niet bent.vooral in deze tijd mannen denken niet meer met hun hersenen tegenwoordig maar met hun ding.

MVC Lid

Reacties
    148
    16-11-2016

ja en hoe zouden je ouders reageren als je zegt dat je met een gescheiden vrouw wilt trouwe die een kind heeft

MVC Lid

Reacties
    11
    09-01-2019

Mijn broer is getrouwd met vrouw met twee kinderen en gaat heel goed. Hij heeft geen kinderen maar ze is nu zwanger van hem. Alles kan tegenwoordig als je van mekaar houdt en op 1 lijn zit.

MVC Lid

Reacties
    148
    16-11-2016

ja het is meer van ieder ze geluk

MVC Lid

Reacties
    255
    16-10-2014

wie zegt dat hij haar verlaten heeft.
    Gelijk een oordeel klaar!
    Misschien was hij wel een viezerik, dronkelap, geen man te noemen?

@ts: als zij aan jouw wensen voldoet moet je ervoor gaan! Ik vind jou wel jong voor zo een keus. Maar als je van jezelf weet wijs genoeg te zijn en sterk genoeg te zijn moet je ervoor gaan.
    Maar niet achteraf gaan klagen dat de ex im beeld blijft, want dat is wat er gebeurt als er kids in het spel zijn.

MVC Lid

Reacties
    166
    21-01-2018

Citaat Geplaatst door ikram213 Bekijk reactie
    wie zegt dat hij haar verlaten heeft.
    Gelijk een oordeel klaar!
    Misschien was hij wel een viezerik, dronkelap, geen man te noemen?

@ts: als zij aan jouw wensen voldoet moet je ervoor gaan! Ik vind jou wel jong voor zo een keus. Maar als je van jezelf weet wijs genoeg te zijn en sterk genoeg te zijn moet je ervoor gaan.
    Maar niet achteraf gaan klagen dat de ex im beeld blijft, want dat is wat er gebeurt als er kids in het spel zijn.
    Dus als hij viezerik is of dronkenlap is, dan moet de vrouw haar man verlaten?? Goede vrouwen verlaten hun mannen niet, en hebben echt heel veel geduld. Wat ik vaker ook zie is dat vrouwen die gescheiden zijn en met name met kinderen het er zelf naar gemaakt hebben en zeker in deze tijd waarin deze wijven van tegenwoordig zelf hun partner kiezen, dan mogen ze niet klagen en is het terrecht dat een man voorzichtig is met een h...r in huis te nemen.