1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.756
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Idrissi over interlandkeuze: 'Als moslim volg je de cultuur van je vader'

    Als je het ene boven het andere verkiest betekent dat niet automatisch dat dat andere minder is, aldus een welbespraakte Oussama Idrissi naar aanleiding van zijn definitieve interlandkeuze voor #TeamMarokko.



    In gesprek met de Volkskrant laat de nog maar 22-jarige vleugelspits zich vrijdagmiddag uit over zijn keuze om voortaan door het leven te gaan als Marokkaans-international. Anders dan men vaak in de publieke opinie beweert, heeft het jeugdproduct van AZ Alkmaar door te opteren voor zijn vaderland niet per se Nederland tot minder geclassificeerd. Dat zijn keuze uiteindelijk op de Marokkaanse bond viel is tweeledig: van de KNVB vernam hij niks over het grote Oranje en het is carrièretechnisch zeer zeker geen mindere keuze om 'de Leeuwen van de Atlas' te gaan vertegenwoordigen.

    ''Ik kies niet voor Marokko omdat ik tegen Nederland ben''
    Wat hem vandaag de dag vooral wordt aangerekend is dat de Nederlandse voetbalbond zijn gehele interlandopleiding voor zijn rekening nam. Idrissi was van Oranje U17 tot en met de beloften onderdeel van de toekomstplannen van de Nederlandse vertegenwoordigende (jeugd)elftallen. Daarnaast zou ook de niet nader te noemen morele verplichting hem tot de keuze voor Oranje moeten 'dwingen', iets waar de speler in kwestie geen boodschap aan heeft. ,,Maar die paspoorten bepalen mijn identiteit niet. Ben ik Nederlands, omdat ik in Bergen op Zoom ben geboren? Ik ben een voetballer die een keuze moest maken. Ik heb met mijn ouders besproken wat het beste is voor mijn carrière. Ik wil het maximale uit mezelf halen.''

    Met een mooie uitspraak onderbouwt hij zijn keuze waarmee hij met name wil duiden op de gevoelskant van zo'n belangrijke beslissing: ,,Ik kies niet voor Marokko omdat ik tegen Nederland ben. Ik ben hier geboren en opgegroeid met de normen en waarden van dit mooie land. Als moslim volg je in principe de cultuur van je vader. En mijn vader is Marokkaan.''

    Photocredit: ANP

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    9.932
    11-06-2018

    Marokkaan always Marokkaan,goede keuze,binnenkort tegen Messi en Dybala en Aguero

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.932
    11-06-2018

    Ik kan niet wachten

    https://youtu.be/5aEu3Roh_bM

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    210
    26-06-2012

    djellaba atay jointat rn mahya dima oesoed n atlaz

  5. #5
    Haat leugenaars

    Reacties
    2.637
    26-10-2017

    Het is bevestigd door monsieur herve renard, Ousama idrissi zal voor Marokko uitkomen



    @Herve_Renard_HR
    Volg je nu Je volgt @Herve_Renard_HR
    Meer
    Félicitations. Oussama Idrissi a choisi de défendre les couleurs du Maroc.
    Ses qualités techniques & son professionnalisme seront un atout supplémentaire pour les lions de l’Atlas.
    Tweet vertalen

    04:26 - 23 feb. 2019
    58 retweets 203 vind-ik-leuks r
    10 antwoorden 58 retweets 203 vind-ik-leuks
    Beantwoorden 10 Retweeten 58 Leuk 203 Privébericht
    AnouarTweettekst





    Hervé Renard

    Geverifieerd account

    @Herve_Renard_HR
    18 min18 minuten geleden
    Meer
    Congratulations. Oussama Idrissi has decided to play with Morocco national team.
    His skills and professionalism will be an additional asset for the Atlas Lions.

    Tweet vertalen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.178
    26-03-2016

    Hij word echt onderschat in Nederland

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    20
    27-12-2015

    Cultuur en moslim?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.178
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door arubaan27 Bekijk reactie
    Cultuur en moslim?
    ja cultuur, je volgt vaak de religie en cultuur van hé vader.

    Zijn vader is Marokkaans en daardoor heeft hij de marokkaanse cultuur meegekregen. Spreekt trouwens perfect Arabisch

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.755
    25-01-2019

    Kijk dit zijn personen met vroegtijdige verstand.

    Maroc power
    Sim sala bim ewa kim

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    ja cultuur, je volgt vaak de religie en cultuur van hé vader.

    Zijn vader is Marokkaans en daardoor heeft hij de marokkaanse cultuur meegekregen. Spreekt trouwens perfect Arabisch
    Ik ben benieuwd wat gaat gebeuren bij de 3e generatie Marokkaanse Nederlanders, wiens ouders in Nederland geboren zijn.

    Hoe dan ook hoop ik dat hij mooie dingen mag laten zien voor Marokko.
    Is dit een type speler, dat bij Marokko wat toevoegt?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.178
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik ben benieuwd wat gaat gebeuren bij de 3e generatie Marokkaanse Nederlanders, wiens ouders in Nederland geboren zijn.

    Hoe dan ook hoop ik dat hij mooie dingen mag laten zien voor Marokko.
    Is dit een type speler, dat bij Marokko wat toevoegt?
    Hij kan zeker nog stappen maken is ook jong, maar ik zie zeker een potentie in hem dat hij nog van waarde kan zijn. Ik kan niet in de toekomst kijken maar wat ik wel weet is dat hij onderschat word in Nederland.

    Er zijn al 3rde generatie Marokkanen in Nederland met kinderen...

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    Hij kan zeker nog stappen maken is ook jong, maar ik zie zeker een potentie in hem dat hij nog van waarde kan zijn. Ik kan niet in de toekomst kijken maar wat ik wel weet is dat hij onderschat word in Nederland.

    Er zijn al 3rde generatie Marokkanen in Nederland met kinderen...
    Ik vind het een prima speler, maar denk dat hij te licht is voor meer dan nederlandse top.

    En ja dat weet ik, maar die zijn veelal nog te jong voor de senioren elftallen en van degene die nu kiezen weet ik niet waar hun ouders geboren zijn.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.178
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik vind het een prima speler, maar denk dat hij te licht is voor meer dan nederlandse top.

    En ja dat weet ik, maar die zijn veelal nog te jong voor de senioren elftallen en van degene die nu kiezen weet ik niet waar hun ouders geboren zijn.
    er zijn Marokkaanse jonge spelers van de 3rde generatie die bij jong ajax en jong utrecht spelen die al voor jong Marokko spelen.