1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Macron wil naast antisemitisme ook antizionisme harder aanpakken

    Frankrijk gaat de officiële definitie van antisemitisme uitbreiden met ‘antizionisme’, het ontkennen van het bestaansrecht van de Joodse staat. Dat is „een van de moderne vormen van antisemitisme”, zei president Emmanuel Macron woensdagavond tijdens het jaarlijkse diner van de Joodse belangenorganisatie CRIF in Parijs.

    Anders dan de CRIF en een aantal parlementariërs wilden, wordt het strafrecht niet aangepast. Maar politie, rechters en docenten kunnen met de bredere uitleg beter mensen aanpakken voor wie „achter hun verwerping van Israël (...) de meest primaire haat tegen Joden schuilgaat”. De aangepaste definitie moet niet „mensen tegenhouden die de Israëlische politiek willen kritiseren”, waarschuwde Macron.

    Nadat zaterdag de conservatieve filosoof Alain Finkielkraut in de marge van een demonstratie van ‘gele hesjes’ al met anti-Israëlische teksten werd uitgescholden, zijn deze week vele tientallen Joodse graven bij Straatsburg beklad met hakenkruizen. De lokale televisiezender France 3 zag zich genoodzaakt een live verslag op Facebook van Macrons bezoek aan de begraafplaats te staken na vele commentaren als „Heil Hitler” en „Vieze Joden”. Op een monument in Lyon is woensdagochtend de tekst „Shoah blabla” aangetroffen.

    Het zogenoemde „nieuwe antisemitisme” van de laatste paar jaren heeft volgens onderzoekers nauwe banden met de grote betrokkenheid in migrantengemeenschappen en bij uiterst links met het lot van de Palestijnen. De man die zaterdag in een geel hesje het hardst schreeuwde tegen Finkielkraut, is volgens Franse media een telefoonverkoper uit het oosten van Frankrijk die banden zou hebben met Salafistische groepen. Hij zit sinds dinsdag vast.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/21...akken-a3654896

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Goede stap..
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Macron de gele hesjes trauma.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    132
    20-10-2017

    Well done.
    We moeten onze Joodse medeburgers beschermen tegen geïmporteerde haat

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Gewoon gharqadboomzaadjes kweken en overal planten. :))))))))
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Macron is the posterchild van narcisme op zijn ergst.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.228
    08-01-2007

    Macron brand samen met alle zionisten in hel.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11
    21-02-2019

    Nou er is wel degelijk een verschil ![emoji58]
    Everything you've ever wanted is on the other side of fear. —

  9. #9
    Seven

    Reacties
    1.573
    25-01-2019

    Ah dus nu bestaat Zionisme opeens wel hahahaha prutsers. Macron mag invoeren wat die wilt wij zullen ons niet laten hersenspoelen door Frankrijk of Zionisten.

  10. #10
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    Ah dus nu bestaat Zionisme opeens wel hahahaha prutsers. Macron mag invoeren wat die wilt wij zullen ons niet laten hersenspoelen door Frankrijk of Zionisten.



    Off topic:

    Wanneer kunnen we de eerste videorapportages
    op de website www.hhhhhhh.tdm verwachten ...

  11. #11
    Seven

    Reacties
    1.573
    25-01-2019

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Off topic:

    Wanneer kunnen we de eerste videorapportages
    op de website www.hhhhhhh.tdm verwachten ...
    hhhhhh waarover?

  12. #12
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Convicted Bekijk reactie
    hhhhhh waarover?

    http://lindawelther.nl/schrijfadvies...k-af-te-komen/ ...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door MORO_Lazary Bekijk reactie
    Macron brand samen met alle zionisten in hel.
    Ook marcron zal net als een ieder een plaats op het wiel des levens krijgen.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Geweldig van Macron!
    Hij heeft ook zijn fouten maar hierin is hij toch een duidelijk licht!

    Mijn respect voor Macron en voor het Franse volk en last but not least de staat Israël.

    Daarvan wacht men naar alle waarschijnlijkheid tot er iets zinnigs komt uit de Palestijnen.
    Misschien als er duidelijke afspraken komen die ook overal ter wereld gerespecteerd worden, krijgen we misschien een mildere vorm van het zionisme: .
    En heel goed dat het bestaansrecht van Israël nog eens onderstreept wordt!

    Ik wacht op de andere Europese lidstaten!

  15. #15
    Seven

    Reacties
    1.573
    25-01-2019

    Haha ik heb geen writers block. Ik ben bezig met leren over schrijven en filmen en ik heb eerlijk gezegd wel wat inspiratie

    Ik wil mijn eerste echte film laten gaan over een vluchteling dat de oversteek maakt naar Europa en besluit om een succesvol doel na te jagen maar ondertussen steeds een strijd voert tussen de legale en illegale weg.

    Lijkt me een interessant concept waar ik fictie met feit kan laten samenkomen om een verhaal te vertellen.

    Heb zelfs een shockerend scene in gedachte wat mij in de spotlight zal zetten bij de media en dat zal ontstaan in de tweede scene na de eerste. De eerste scene zal de oversteek zijn, een klein gevuld bootje helemaal alleen op de middelandse zee, omringd door gigantische golven omdat ze varen in een stormachtige nacht. De eerste scene zal eindigen met het boot dat breekt en iedereen zal eindigen in de zee.

    Throw them right into the action.