1. #16
    Abus

    Reacties
    170
    19-02-2019

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Op basis waarvan beticht je mij van jodenhaat ?



    In the sight of Allah .

    Onwetend ziel
    wat een vredelievende kerel is dat toch.
    Je deelt zeker de mening van Hoblos dat een persoon die 1 gebed mist, erger is dan een pedofiel, verkrachter, moordenaar & terrorist bij elkaar. “In the sight of allah”

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Gekke regio daar.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    ’Voor IS-vrouwen zijn jezidi’s nog minder dan dieren’


    Gevluchte jezidi’s in Nederland vrezen de mogelijke terugkeer van IS-jihadisten en hun bruiden. „Moeten we ons zelfs hier onveilig voelen?”

    Als kind in Noord-Irak hoorde Dalal Ghanim (22) de verhalen van de ouderen over de moordpartijen op de jezidi’s. Sinds eeuwen is haar volk, dat in religie en cultuur afwijkt van zijn buren, slachtoffer van vervolging. „Ik kon niet geloven dat mensen elkaar die verschrikkelijke dingen kunnen aandoen”, zegt Dalal, die op haar 17e met haar familie naar Nederland kwam. „En ik had al helemaal niet verwacht dat ook ik een genocide op de jezidi’s zou meemaken. Maar toen kwam IS.”

    Het lot van de jezidi’s is een van de grote tragedies van deze tijd. Iedereen herinnert zich de beelden van de bejaarden, vrouwen en kinderen in doodsnood op de berg Sinjar, op de vlucht voor de slachters van Islamitische Staat. Duizenden mannen werden vermoord, vrouwen en kinderen meegevoerd, meisjes verkocht en misbruikt als seksslavinnen. „Nichten van mij zijn nog steeds in handen van IS”, vertelt Dalal. Vlak voor de komst van IS wist haar gezin – vader, moeder en vijf van hun kinderen – het gebied te ontvluchten. Van vriendinnen die uit handen van IS wisten te ontsnappen, hoort ze hoe vreselijk zij werden behandeld. „Ook door IS-vrouwen. Voor hen zijn jezidi’s nog minder dan dieren.”

    Paniek
    Ze is nu derdejaars farmacie in Utrecht en woont met haar familie in Almere. „We raakten in paniek toen ons in augustus 2014 de berichten uit Sinjar bereikten”, vertelt ze. Via app en sociale media begreep de familie hoe dramatisch de situatie voor de jezidi’s was geworden. „Elke dag werd ons verteld dat iemand die we kenden was vermoord: klasgenoten, buren, familieleden. Op een filmpje op Facebook zagen we hoe een oom van mij werd gedood. Toen ze op de berg zaten, hoorden we dagenlang niets meer.” Ze is boos op de internationale gemeenschap en de Koerdische strijders, die de jezidi’s naar haar gevoel in de steek lieten. „Hoe kan dat in deze tijd? Hoe konden de grootmachten ons niet helpen?”

    Ze had twee mogelijkheden: wegzinken in een depressie of knokken. „Op een gegeven moment dacht ik zelfs aan zelfmoord. Maar ik ben gaan vechten: ik heb in één jaar drie klassen vwo gedaan en ben gaan studeren.” Dalal zet zich nu in voor de jezidi’s, opdat de internationale gemeenschap hen niet vergeet, zoals in het verleden zo vaak gebeurde.

    Duivelaanbidders
    Het ’Pauwenvolk’ worden de jezidi’s genoemd, naar hun oeroude godsdienst waarin elementen uit islam, christendom en hindoeïsme samenkomen en waarin Melek Taus – de ’Pauw-engel’ – een centrale rol speelt. IS beschouwt de Pauw-engel als de duivel en de jezidi’s als duivelaanbidders, die uit naam van de islam moeten worden vernietigd.

    Schrijfster Brenda Stoter Boscolo (34), die werkt aan een boek over de genocide, raakte gefascineerd door deze minderheid en hun cultus. Ze reisde naar de regio en trok op met jezidi’s in Duitsland en de Verenigde Staten. De genocide was tot in detail gepland, zegt ze. „Voordat IS de jezidi’s aanviel, hebben schriftgeleerden van het kalifaat onderzocht wat er met dit volk moest gebeuren. De conclusie: dit zijn geen mensen van het boek, zoals Joden en christenen, daarom moeten de mannen worden gedood en de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt.”

    Stoter Boscolo sprak met jezidi-vrouwen die wisten te ontsnappen of werden bevrijd. „Ze vertellen verschrikkelijke verhalen. Vaak kreeg ik te horen dat IS-vrouwen nog erger waren dan de mannen. Ze gedroegen zich jaloers omdat hun mannen de jezidi-slavinnen verkrachtten – moet je je voorstellen. Ze vernederden en sloegen hen, bonden hen vast, knipten hun haar af. Eén jezidi-meisje vertelde me dat haar douchespullen werden weggehaald elke keer als zij was verkracht. Dat maakte zoveel indruk op me.”

    Terugkeerders
    Het ergert Stoter Boscolo dat men zich in Nederland ’drukker lijkt te maken om de behandeling van IS’ers dan om het leed van hun slachtoffers’. Jezidi-activiste Pari Ibrahim (30), die in Nederland opgroeide, is het hier mee eens. Voor Ibrahim is er geen twijfel. „Terugkeerders mogen nooit meer vrij in Nederland rondlopen. Ze hebben de ergste misdaden tegen de menselijkheid begaan.”

    Ibrahims organisatie Free Yezidi Foundation steunt slachtoffers van massamoorden en pleit voor ’rechtvaardigheid’. Strijdbaar: „Wij gaan ervoor zorgen dat van elk IS-lid en iedere IS-vrouw grondig wordt onderzocht wat zij op hun kerfstok hebben en dat zij worden berecht. We hebben na de Holocaust niet voor niets allerlei internationale verdragen getekend met als inzet ’dit mag nooit meer gebeuren’.” In Europa voelt zij zich niet langer beschermd. „De grenzen staan wagenwijd open.”

    Pijn
    Het doet pijn, zegt Dalal Ghanim, als ze IS-bruiden ziet die smeken om te mogen terugkeren. „Iedereen weet wat zij hebben gedaan in het kalifaat. Het zijn criminelen. Moeten wij ons dan zelfs in Nederland onveilig voelen?”

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3185...der-dan-dieren
    leuke propaganda .niemand gelooft hier maar 1 stuk letter van.
    Verzamel herringeringen en geen geld .