1. #61
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Salat istikhara is niet voor twijfel kwesties zuster. Deze salat verricht zodra je een keuze met zekerheid hebt gemaakt om iets te gaan doen. Zoals bv: ik vind die man of vrouw geschikt voor het huwelijk voor mij, heb navraag gedaan en ik ga ervoor, vervolgens verricht je salat istikhara.

    Istikhara salat verwijderd geen twijfels:

    Shaykh al-Albani hierover:

    https://m.youtube.com/watch?v=5JIG3WS8A3w
    Djaabier ibn ‘Abdiellaah as-Salaamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: “De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) leerde zijn metgezellen al-istikhaarah in alle zaken, zoals hij de soewar (meervoud van soerah of soerat) van de Qor-aan aan hen leerde. Hij (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee raka'aat te bidden buiten de verplichte gebeden en te zeggen: Allaahoemma iennie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratiek, wa as-aloeka mien fadhliek, fa-iennaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam wa anta ‘allaam l-ghoeyooeb, allahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld: een huwelijk met…) khayroen li fie dienie wa ma'aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma'aashie wa ‘aaqibata amrie fasrifhoe 'annie wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra h'aythoe kaana thoemma ardinie bih."

    "O Allah! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht, en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet, U weet en ik niet, en U bezit kennis van het onwaarneembare. O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg: als het beter is voor mijn huidige en latere behoefte), laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (Overgeleverd door al-Boekhaarie: 6841.)

    Allah oe hlem, jouw bron is wat mij betreft niet zo duidelijk wat daliel betreft.

  2. #62
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Djaabier ibn ‘Abdiellaah as-Salaamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: “De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) leerde zijn metgezellen al-istikhaarah in alle zaken, zoals hij de soewar (meervoud van soerah of soerat) van de Qor-aan aan hen leerde. Hij (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee raka'aat te bidden buiten de verplichte gebeden en te zeggen: Allaahoemma iennie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratiek, wa as-aloeka mien fadhliek, fa-iennaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam wa anta ‘allaam l-ghoeyooeb, allahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld: een huwelijk met…) khayroen li fie dienie wa ma'aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma'aashie wa ‘aaqibata amrie fasrifhoe 'annie wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra h'aythoe kaana thoemma ardinie bih."

    "O Allah! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht, en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet, U weet en ik niet, en U bezit kennis van het onwaarneembare. O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg: als het beter is voor mijn huidige en latere behoefte), laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (Overgeleverd door al-Boekhaarie: 6841.)

    Allah oe hlem, jouw bron is wat mij betreft niet zo duidelijk wat daliel betreft.
    Ik denk dat de grote muhadith, Ahadith geleerde shaykh al Albani rahimahulah goed weet waar hij over spreekt zuster.

    Een Nederlandse overlevering lezen en hieruit concluderen dat het dit of dat betekend terwijl grote geleerden van Ahadith anders claimen, is incorrect.

    Zoals Allah zegt in de Qur’an: vraag de bezitters van kennis als jullie het niet weten.

    Moge Allah ons leiden naar het goede en ons vast laten houden aan de grote geleerden van ahl Sunnah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #63
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk dat de grote muhadith, Ahadith geleerde shaykh al Albani rahimahulah goed weet waar hij over spreekt zuster.

    Een Nederlandse overlevering lezen en hieruit concluderen dat het dit of dat betekend terwijl grote geleerden van Ahadith anders claimen, is incorrect.

    Zoals Allah zegt in de Qur’an: vraag de bezitters van kennis als jullie het niet weten.

    Moge Allah ons leiden naar het goede en ons vast laten houden aan de grote geleerden van ahl Sunnah.
    Ameen. Kijk er zijn genoeg bewijzen te vinden waarom het verrichten van salaat istighara goed voor je is. Ik ga hier niet in discussie met jou. Ik zie namelijk niet in waarom je niet je toevlucht zou zoeken tot Allah bij zulke belangrijke materie als het huwelijk. Allah oe hlem.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Wie gaat er nu met Abars (de hypocriet) in discussie ?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #65
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Ameen. Kijk er zijn genoeg bewijzen te vinden waarom het verrichten van salaat istighara goed voor je is. Ik ga hier niet in discussie met jou. Ik zie namelijk niet in waarom je niet je toevlucht zou zoeken tot Allah bij zulke belangrijke materie als het huwelijk. Allah oe hlem.
    Het is geen discussie zuster. Ik gaf slechts aan wat geleerden zeggen meer niet en eindigde met een doe3a. Verder jij jouw weg en ik de mijne zuster.

    Uiteindelijk gaat het om de werkelijke reden voor istikhara Salat. Die heb ik zelf verricht toen ik wilde trouwen en om de hand gevraagd had van een vrouw. Na het vragen van haar hand, goedkeuring gehad etc en alles leek top te zijn, verrichtte ik thuis Salat istikhara. Vervolgens anderhalf jaar ellende met papieren regelen etc en wilde die huwelijk maar niet succesvol zijn. Uiteindelijk heb ik de huwelijk gestopt en niet laten voltooien. Deze huwelijk werd mij zwaar en moeilijk gemaakt en werd er ellendig van en hoe harder ik toch me best deed om het te voltooien, hoe harder de tegenslagen werden.

    Bij een andere vrouw nam ik ook de keuze te gaan trouwen, alles ok en deed vervolgens na het nemen van mijn keuze salat istikhara thuis. Huwelijk ging super vlot en makkelijk en hup getrouwd en alles prima walhamdoelilah.

    Moge Allah ons naar het goede leiden. Hada makan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    61
    29-07-2018

    Dus alle mening bij melkaar gewoon doen ???? Als mij iets overkomt dan is het jullie schuld Hahah!
    3 gebruikers

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    168
    29-04-2014

    Jij hebt zeker voor je vriendje (ex) gekozen, daarom zit je zeker hier nog

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    61
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door coffee Bekijk reactie
    Jij hebt zeker voor je vriendje (ex) gekozen, daarom zit je zeker hier nog
    Je moet eerst lezen daarna de letters typen safi.
    3 gebruikers

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    61
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Die van mij in ieder geval niet. Je moet zelf uitmaken. Jouw risico.
    haha humor moet kunnen toch ?
    3 gebruikers

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    25-01-2019

    Ewa

    Ben je al bevallen?
    Sim sala bim ewa kim

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    61
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Aladdinn Bekijk reactie
    Ewa

    Ben je al bevallen?
    Hahah moet nog beginnen.
    3 gebruikers

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    107
    06-05-2012

    Ga een gesprek aan met hem. Als het klikt ga dan nog een gesprek aan. Zo niet, dan weiger je en gaat ieder verder met diens leven.

    Denk niet dat je de enige bent. Er zijn heel veel meiden jou voorgegaan met z'n aanpak, niks staat vast. Zo gaat dat tijdens de Khutba(verloving)

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    61
    29-07-2018

    Salaam Allemaal , alles goed met iedereen?

    Nou ik heb hem ontmoet hij is langs gekomen met zijn neef. Het was allemaal onverwachts. Eten gemaakt alles gedaan. Hij probeerde steeds tussen mij en vader te komen tijdens het gesprek. Hij maakte veel grapjes etc.. echt heel gek maar toen ik hem zag ging mijn hart beetje te keer weet niet waarom ?? Zijn karakter wat ik heb gezien in die 7 uurtjes! Jaaaa 7 uurtjes hij wou maar niet weg haha ik zei nog je hebt nog uur dan word het 95.euro hij lachte en zei je bent het waard. Hij is best wel aardig en houd van lachen! En ook wel rustig. Mijn vader zei tegen mij als jij deze laat gaan dan zul je niet trouwen geloof me want buiten hangen alleen troep en geen halal mannen!
    En dat kwam hard aan. Ik zei Safi ok , ik volg jou wel. Dus ze willen binnenkort weer langskomen. Weet alleen niet of dit de juiste keuze is. Mijn gevoel zit echt goed alleen duivel praat weer negatief. Elghir in sha Allah.
    3 gebruikers

  14. #74
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Vertrouw op Allah en als zijn Deen en zijn karakter jou bevalt, neem je keuze en verricht salat istikhara en tawakul ala Allah. Bespreek wel rechten en plichten in het huwelijk en wat verwacht wordt van elkaar en goede kanten en minder goede kanten zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn. Een goed huwelijk bereik je door beiden er voor te werken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    72
    24-12-2020

    Bid 2 rakaa nafl + dua Istikhara en insha Allah krijg je het antwoord gaandeweg.