1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Adoptie uit Marokko

    Lieve mensen,

    Hoe is het met jullie? De goeie oude tijd is vervlogen..

    Zijn er hier nog leden die bekend zijn met een adoptie uit Marokko? Andere landen staan wel een adoptie toe, maar vanuit Marokko naar Nederland niet?...

    Overal lees ik dat dit niet toegestaan is, maar kan nergens zien of er uitzonderingen zijn.


    @Maaltje, waar ben je?
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Nederland zal niet anders zijn dan België.

    Het us omdat er geen adoptie kan vanuit Marokko. Alkafala kan wel maar landen als Nl en Be geven geen groen licht als het aankomt om een rechtsgeldige overdracht van 1 land naar ander.

    Het duurt jaren mr zo ook met adoptie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Wil je adopteren

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Volgens mij was het laatst wel eens op een agenda of zo, maar voor zover ik weet kan het niet. Allaahoe alam.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Nederland zal niet anders zijn dan België.

    Het us omdat er geen adoptie kan vanuit Marokko. Alkafala kan wel maar landen als Nl en Be geven geen groen licht als het aankomt om een rechtsgeldige overdracht van 1 land naar ander.

    Het duurt jaren mr zo ook met adoptie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Klopt, ik zie ook geen uitzonderingen verder
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Bisou. Bekijk reactie
    Wil je adopteren
    Nee, niet ik.
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Volgens mij was het laatst wel eens op een agenda of zo, maar voor zover ik weet kan het niet. Allaahoe alam.
    Ik zie helemaal geen vooruitgang
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Marokkaanberry1 Bekijk reactie
    Ik zou heel graag willen adopteren. Alleen ik heb geen partner. Het is wel echt een doel in mijn leven. Zonder partner is het niet mogelijk, helaas!

    Wollah als ik een kind zou mogen adopteren. Ik zou nooit meer trouwen! Dat is enige wat ik zou willen.
    Waarom zou je niet willen trouwen als dat de helft van ons Deen is? Alles is makteb natuurlijk, maar de wil kan er in ieder geval wel zijn.

    Een beetje raar om een kind te willen zonder partner, zou je niet het kind een vader en een moeder willen geven?
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  9. #9
    G O N E

    Reacties
    2.303
    06-11-2009

    Tante heeft dit geprobeerd. helaas niet mogelijk vanuit Marokko naar Nl.

    'If you wait too long for the perfect moment, The perfect moment will pass you by'


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    Helaas onmogelijk. wat je kan overwegen is pleegouder worden van islamitische kinderen?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Loyal Bekijk reactie
    Helaas onmogelijk. wat je kan overwegen is pleegouder worden van islamitische kinderen?
    Precies, Nederland kampt met een tekort aan islamitische pleegouders omdat iedereen enkel aan zijn eigen kinderen denkt. Maar een weeskind adopteren behoort tot een van de goede daden die men kan verrichten en de islam moedigt dit ook aan.

    Allah de Barmhartige Zegt het volgende in de koran: “Wat jullie ook aan goeds uitgeven; het is (bestemd) voor de ouders, de verwanten, de wezen, de behoeftigen en de reiziger. En wat jullie ook aan goeds doen, waarlijk, Allah is daarvan op de hoogte.”

    (Soerat al-Baqarah: 215)

    Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Ik en degene die een wees onderhoudt, zijn net als deze in het Paradijs”, en hij bracht zijn wijsvinger en middelvinger bij elkaar.

    (Moeslim)

  12. #12
    الإكسير

    Reacties
    519
    03-02-2013

    Dat is heel mooi. Ik zou ook inshAllah in de toekomst een wees kind willen adopteren maar zover ik heb gelezen moet je helaas een partner daarvoor hebben.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Je kan ook Marokkaanse kinderen van hier adopteren. Ik ken een Hollandse vrouw die 2 Marokkaanse babies heeft geadopteerd.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    19
    21-11-2004

    Salaam, hoe kan je specifiek in Nederland kiezen voor kinderen van Marokkaanse afkomst?
    Misschien naïef, maar ik dacht dat bij Marokkaanse kinderen alleen mogelijk opgenomen kunnen worden
    als pleegkinderen?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    348
    12-09-2013

    In België is het sinds eind vorig jaar weer mogelijk om te adopteren vanuit Marokko. Het kon een hele lange tijd niet omdat België een wet moest aanpassen. Dit werd dan ook gedaan. Je kan voor meer info kijken op www.rayofhope.be.

    Jammer dat er zo veel misverstanden zijn omtrent adopteren. Een goede tip, probeer zoveel mogelijk informatie op te zoeken in het Engels.

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk