1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Tips om je partner tegen het lijf aan het lopen...

    Allemaal kennen we het verschijnsel dat wij onze wederhelft/partner maar niet tegenkomen en toch zouden wij dit allemaal wel willen.
    Wat ik merk is dat wij iets graag willen en er soms ook voor openstaan, maar verder niets aan sebaab doen. We verwachten toch niet dat de partner zomaar aanklopt bij je thuis? Daar zijn we het denk ik allemaal mee eens.

    Als ik terug kijk naar paar jaren geleden, waarin iedereen makkelijk aan de man of vrouw kwam. Hoe komt het dat het nu moeilijker is? Ik kan het je haar fijn uitleggen. Vroeger waren we niet gefocust op carriere, in iedergeval niet zo erg als nu. Vroegere generatie werd geboren, groeit op en trouwt, klaar dat was hun doel. Nu is het we moeten nog studeren, universiteit afronden en we moeten nog de beul halen en als we nog tijd over hebben, gaan we nog eens een extra studie erbij doen. En waar hangen we dan vaak? In die bieb, thuis, bij familie of op werk om de ladder op te klimmen. Prima, maar verwacht dan niet dat je hem of haar tegenkomt.
    Vroeger zag je ook veel 'modeshows' bij caterijne o.a. waar men elkaar tegenkwam en zodoende aansprak. Je zag vaak groepen meiden of meiden dan met mannen praten en nummers uitwisselen.

    Koopavonden was bij elke marokkaan standaard een agenda punt. Je zag letterlijk rond koopavonden of het nu Utrecht was, den haag of rotterdam dat het bomvol, ja bomvol marokkanen waren en die elkaar dan versierde etc.

    Dat zie je nu de laatste jaren helemaal niet meer. Mensen zijn gericht op hun zelf.

    Is het dan gek dat je hem niet tegenkomt? Iets willen betekent er ook iets voor doen!

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Sebab moet. Maar 1x je interesse kenbaar maken is genoeg. Als ik dan niks meer hoor denk ik dat het niet door gaat en kijk ik verder. Het moet niet gekker worden dat men gaat denken dat ik elke avond door de luispreker schreeuw dat ik nog wil.

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Ik ben het met je eens dat mensen meer moeten kenbaar maken dat ze willen trouwen, maar aub niet via hoog Caterijne...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Het steekt je dat je niet gestudeerd hebt. Hhhh.
    Als je niets te melden hebt loser reageer dan niet.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    Sebab moet. Maar 1x je interesse kenbaar maken is genoeg. Als ik dan niks meer hoor denk ik dat het niet door gaat en kijk ik verder. Het moet niet gekker worden dat men gaat denken dat ik elke avond door de luispreker schreeuw dat ik nog wil.
    Meee eens

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Ik ben het met je eens dat mensen meer moeten kenbaar maken dat ze willen trouwen, maar aub niet via hoog Caterijne...
    Plek maakt niet uit maar je hebt meer kans in de randsteden. Wat ik bijzonder vind is dat men door de weeks druk is en s weekends nooit buiten is en dan heb ik het over weekenden. Als ik wel eens met vriend naar den haag of Utrecht ga zie ik alleen maar Hollanders op paar uitzonderingen dan denk ik hoe kan dat???

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Weet je wat mijn probleem is, degene die interesse in me tonen schatten mij jonger dan dat ik ben. Wanneer ze horen dat ik ouder ben verliezen ze hun interesse.
    Verwacht het onverwachte

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    Sebab moet. Maar 1x je interesse kenbaar maken is genoeg. Als ik dan niks meer hoor denk ik dat het niet door gaat en kijk ik verder. Het moet niet gekker worden dat men gaat denken dat ik elke avond door de luispreker schreeuw dat ik nog wil.
    Serieus wat tof van jou dat je dat durft respect! Hoe had je dat kenbaar gemaakt als ik vragen mag, hoe ging dat?

    Sorry ben weer eens nieuwschierig, als je niet wilt antwoorden ook prima.
    Verwacht het onverwachte

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Vroeger hadden we meer respect voor de vrouwen, nu niet meer omdat we met onze pilliewillie denken !!!!!!!!!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    83
    05-02-2019

    SoubhanAllah, dus er zijn meer mensen die er zo over denken!
    Ewa moge Allah swt ons ieder een vrome man/vrouw schenken!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Mensen zijn nu gericht op hun mobiel, ook al ben je veel de deur uit niemand maakt meer spontaan een praatje met elkaar. Als je dat wel doet vinden ze je raar. Of denkt men gelijk dat je wat van hun wilt.

    Door social media is er ruime keuze ook de verlegen types kunnen nu een meisje aan de haak slaan, veel keuze betekent meerdere contacten. Dit is nu helemaal een hype van beide kanten. Pff waar haal je de energie vandaan om met meerdere gasten te praten.

    Nog iets iemand die jou via via leert kennen zal eerder respectvol met je om gaan dan iemand die via social media tegen komt. Waarom? Zijn reputatie staat op het spel, hij zal daardoor een bepaalde druk voelen, waardoor hij 10 x na denkt voordat hij handelt.
    Verwacht het onverwachte

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    662
    26-02-2015

    Dat komt door social media apps op smartphones en andriodphones. Mensen ging echt de deur uit voor sociale contacten.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door GestoordeMan Bekijk reactie
    Dat komt door social media apps op smartphones en andriodphones. Mensen ging echt de deur uit voor sociale contacten.
    In beslag nemen die handel
    Verwacht het onverwachte

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    De meeste mensen zijn niet eens klaar om het huwelijk in te gaan. Ze weten amper waar het om draait in een huwelijk, wat de verplichtingen zijn vanuit de islam, wat wel en niet mag, wat vermeden moet worden en wat aanbevolen wordt. Vandaar ook het grote aantal scheidingen binnen de Marokkaanse gemeenschap onder de tweede en derde generatie.

    Ze doen maar wat.

    Je moet eerst jezelf analyseren dus aan zelfreflectie doen en dat vergelijken met wat de islam vertelt over het huwelijk. Als die 2 zaken compatibel zijn dan kun je inderdaad sebab verrichten waarna je snel een potentiële partner tegen zult komen. Maar vaak moet je echt de nodige veranderingen ondergaan en veel leren voordat je geschikt bent.

    Ik denk zelf dat je het huwelijk kunt vergelijken met het gebed. Als je wilt bidden moet je ook weten wat je moet reciteren aan koran, je moet weten wat je moet zeggen als je knielt, bukt en buigt. Hoe laat het gebed is. Wat het gebed ongeldig maakt. Waar je aan moet voldoen (wudu) om te kunnen bidden. Dat geldt evenzeer voor het huwelijk. Je kunt niet uit een vliegtuig springen en onderweg naar beneden bedenken hoe je intact blijft.

    De eerste generatie trouwde soms om 16e en zijn nog steeds bij elkaar. En die wisten amper wat over islam. Ik denk dat het recept luisteren naar de man is. Nu zie je veel gekibbel de vrouw wil ook haar wil doordrijven en 2 mensen die allebei wat anders willen dat werkt niet.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    De eerste generatie trouwde soms om 16e en zijn nog steeds bij elkaar. En die wisten amper wat over islam. Ik denk dat het recept luisteren naar de man is. Nu zie je veel gekibbel de vrouw wil ook haar wil doordrijven en 2 mensen die allebei wat anders willen dat werkt niet.
    Klopt en geduld is ver te zoeken. We denken allemaal maar te weten hoe het moet gaan en lopen en zijn beide erg koppig. En het ergste we moeten hoe dan ook onze zin door drijven