1. #16
    Bijna Lid

    Reacties
    3
    22-06-2016

    Samengevat: makayen m3amen. Allah yerze9na wi yerze9kum benat ou owlaad le7laal

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Klopt. Heb gemerkt dat het 8 jaar terug veel gemakkelijker was om elkaar tegen te komen. Men kwam meer naar buiten.. Vergeleken met nu kom je zelden iemand tegen.
    Had ik nou destijds geweten dat dit jaren later een moeilijke opgave zou zijn, dan had ik er wel werk van gemaakt ondanks ik er nog niet klaar voor was.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Abd-Elhakim Bekijk reactie
    Samengevat: makayen m3amen. Allah yerze9na wi yerze9kum benat ou owlaad le7laal
    Insha Allah ameen

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Winners are people with a big heart. Cause we harvest only what we've planted

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    De meeste mensen zijn niet eens klaar om het huwelijk in te gaan. Ze weten amper waar het om draait in een huwelijk, wat de verplichtingen zijn vanuit de islam, wat wel en niet mag, wat vermeden moet worden en wat aanbevolen wordt. Vandaar ook het grote aantal scheidingen binnen de Marokkaanse gemeenschap onder de tweede en derde generatie.

    Ze doen maar wat.

    Je moet eerst jezelf analyseren dus aan zelfreflectie doen en dat vergelijken met wat de islam vertelt over het huwelijk. Als die 2 zaken compatibel zijn dan kun je inderdaad sebab verrichten waarna je snel een potentiële partner tegen zult komen. Maar vaak moet je echt de nodige veranderingen ondergaan en veel leren voordat je geschikt bent.

    Ik denk zelf dat je het huwelijk kunt vergelijken met het gebed. Als je wilt bidden moet je ook weten wat je moet reciteren aan koran, je moet weten wat je moet zeggen als je knielt, bukt en buigt. Hoe laat het gebed is. Wat het gebed ongeldig maakt. Waar je aan moet voldoen (wudu) om te kunnen bidden. Dat geldt evenzeer voor het huwelijk. Je kunt niet uit een vliegtuig springen en onderweg naar beneden bedenken hoe je intact blijft.
    mee eens.

    Al roept dit ook weer vragen op bij mij..
    Hoe weet je of je er klaar voor bent? Is er een checklist, wat is de meetlat (hoe hoog dient het geplaatst te worden? Uiteindelijk is 100% het doel, maar perfectie is haast onmogelijk)
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    99
    06-04-2015

    Juventus heeft verloren man. Shit.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    789
    20-08-2011

    Sociale media speelt hierin een belangrijke rol..

    Men zoekt en vindt teveel lust online waardoor men in real life niet eens serieus meer om zich heen kijkt.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    7
    24-02-2019

    De meesten van ons zijn veel te verwend geraakt, kunnen bijna alles krijgen wat ze willen..

    Bewaar een beetje voor als je samen bent mensen, anders is iedereen gauw op elkaar uitgegeken..

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Up, voor ieder die hier wat aan kan hebben.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Ga vaker uiteten

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Inesje Bekijk reactie
    Ga vaker uiteten
    Goed zo

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Rizlene Bekijk reactie
    Je moet er juist niet veel voor doen.
    Dan zal het onverwachts op je pad komen..
    Aan de ene kant klopt dit maar als je bedoeld je leeft je leven en je onderneemt door leuke dingen te doen en er op ui te gaan en hem spontaan ontmoeten dan zeg ik je maakt een punt.

    Maar als je bedoeld je gaat van werk naar huis en je ziet wel dan wens ik je heel veel jaren alleen succes en misschien eeuwig

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Dus wat je nu wil zeggen is dat ik bij alle koopavonden aanwezig moet zijn. Ik werk nu in Utrecht en bezoek 2x per week het Centrum. Alsnog niemand die naar mij omkijkt. Daarnaast bezoek ik het centrum van Amsterdam vaak, maar kom nog steeds niemand tegen.

    Wat doe ik verkeerd?
    Je inbox is vol. Wilde je dit prive vertellen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Dus wat je nu wil zeggen is dat ik bij alle koopavonden aanwezig moet zijn. Ik werk nu in Utrecht en bezoek 2x per week het Centrum. Alsnog niemand die naar mij omkijkt. Daarnaast bezoek ik het centrum van Amsterdam vaak, maar kom nog steeds niemand tegen.

    Wat doe ik verkeerd?
    Waar het omgaat is dat je er veel op uit gaat. Denk met vriendinnen uit eten op zaterdags, door de weeks na werk even rondje in de stad bijv inkopen doen.
    Door er veel op uit te gaan, kom je zeker iemand tegen!
    Met name rotterdam.
    niet perse koopavonden.

  15. #30
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Met de ramen naar beneden in mijn golfje rondrijden door overwegend zwarte wijken, terwijl de Marokkaanse muziek op z'n hardst door de speakers knalt, en uiteraard een fresh opscheertje als finishing touché, heeft bij mij goed geholpen.