1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Ik ben in de war: dua verhoord of niet?

    Ik verricht steeds dua om weer gelukkig te worden en om eventueel een goede man op mijn sturen.
    Na het verrichten van mijn gebeden en dua viel ik in slaap. Ik droomde opeens over man die ik vroeger gekend heb.
    Mijn broers moesten er niets van hebben destijds omdat hij ooit drugs dealde, wat ik niet wist. Mijn moeder kwam dit ook te weten.
    We zaten op dezelfde school en hebben elkaar zo leren kennen. Kort samengevat werd het niets en ging ik door met mijn leven.
    Heb ook nooit meet aan hem gedacht totdat ik opeens zomaar over hem droomde. Gisteren kwam ik hem ook opeens tegen en vandaag stuurde hij me via FB.

    Dit is niet echt wat ik gehoopt had en mijn vooral oudste broer zou gek worden als ie het weet.
    Maar heeft Allah SWT op die manier mijn dua verhoord? Ik vroeg om een goede man, ik weet niet of hij goed is. Ergens ben ik teleurgesteld en ergens weet ik het gewoon niet meer.

    Ben zo in de war. Weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij lijkt wel goed bezig te zijn maar dan nog.. Ik sta er precies niet van te springen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Zekerheid kan niemand je geven maar persoonlijk bij mij kwam veel uit nadat k niet meer stresste over de beproevingen maar ze van harte omarmde.
    Ik denk dat je met de topic aangeeft dat je een wens 'wilt' zien uitkomen, terwijl de bedoeling is dat je alles accepteert of het goed of slecht is. Alleen Allah weet wanneer je geduld genoeg is getest en wanneer je slaagt.
    If you 'don't know', Allah knows.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    ben jij goed?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Zoveel stress voor deze Dunja.

  5. #5
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Ik verricht steeds dua om weer gelukkig te worden en om eventueel een goede man op mijn sturen.
    Na het verrichten van mijn gebeden en dua viel ik in slaap. Ik droomde opeens over man die ik vroeger gekend heb.
    Mijn broers moesten er niets van hebben destijds omdat hij ooit drugs dealde, wat ik niet wist. Mijn moeder kwam dit ook te weten.
    We zaten op dezelfde school en hebben elkaar zo leren kennen. Kort samengevat werd het niets en ging ik door met mijn leven.
    Heb ook nooit meet aan hem gedacht totdat ik opeens zomaar over hem droomde. Gisteren kwam ik hem ook opeens tegen en vandaag stuurde hij me via FB.

    Dit is niet echt wat ik gehoopt had en mijn vooral oudste broer zou gek worden als ie het weet.
    Maar heeft Allah SWT op die manier mijn dua verhoord? Ik vroeg om een goede man, ik weet niet of hij goed is. Ergens ben ik teleurgesteld en ergens weet ik het gewoon niet meer.

    Ben zo in de war. Weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij lijkt wel goed bezig te zijn maar dan nog.. Ik sta er precies niet van te springen.
    Als een man drugs dealt zou je toch heel hard moeten wegrennen? Waarom moet je het ons nog vragen?

    Trouwens, du3a doen en dan opeens een droom krijgen is niet per se een gevolg daarop. De meeste mensen die du3a isthikhaara doen, krijgen geen dromen maar ze worden in een bepaalde richting geduwd.

    Ik denk eerder dat je doordat je hem tegenkwam, over hem bent gaan dromen.

    Tenzij die jongeman natuurlijk zijn leven gebeterd heeft, wat mogelijk is.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    83
    05-02-2019

    Dat hij drugsdealer was of is, Moge Allah hem leiden en vergeven
    Ik zou gewoon eerlijk tegen je ma zeggen hoe je je voelt/dat hij contact heeft opgenomen, je ma hoort immers je beste vriendin te zijn vind k persoonlyk, en ze kennen hem zoizo al gaf je aan.
    Ten 2e is het een beproeving voor jou..
    Ik zou zoizo niet met hem trouwen zonder goedkeuring van je broers/ouders.

    Moge Allah jou een vrome man schenken!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Als een man drugs dealt zou je toch heel hard moeten wegrennen? Waarom moet je het ons nog vragen?

    Trouwens, du3a doen en dan opeens een droom krijgen is niet per se een gevolg daarop. De meeste mensen die du3a isthikhaara doen, krijgen geen dromen maar ze worden in een bepaalde richting geduwd.

    Ik denk eerder dat je doordat je hem tegenkwam, over hem bent gaan dromen.

    Tenzij die jongeman natuurlijk zijn leven gebeterd heeft, wat mogelijk is.
    Nee,heb eerst over hem gedroomd en dan pas tegengekomen. Maar heb ook geen salaat Istighara verricht.
    Nou ik weet het niet want hij was ook best agressief. Ik weet het allemaal niet meer en vind het erg vervelend dat ik in deze positie zit.
    Voor laatst kwam ik mijn getrouwde vriendin tegen met kinderwagen. Dacht was ik ook maar zo ver i.p.v. in deze stress te zitten. Die stress heeft ze tenminste niet.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door hey88 Bekijk reactie
    Dat hij drugsdealer was of is, Moge Allah hem leiden en vergeven
    Ik zou gewoon eerlijk tegen je ma zeggen hoe je je voelt/dat hij contact heeft opgenomen, je ma hoort immers je beste vriendin te zijn vind k persoonlyk, en ze kennen hem zoizo al gaf je aan.
    Ten 2e is het een beproeving voor jou..
    Ik zou zoizo niet met hem trouwen zonder goedkeuring van je broers/ouders.

    Moge Allah jou een vrome man schenken!
    Pff wil niets zeggen tegen mijn familie, heb er geen zin in. En ik weet niet eens of ik dit wel wil? Anderzijds denk ik ook van: ben niet meer de jongste. Kom ik wel nog iemand tegen?
    Maar mijn gevoel is dubbel.

    Ya Allah haal me uit deze situatie die ik als verwarrend en deprimerend ervaar. Ik wil gewoon gelukkig zijn pff
    Terwijl ik het woordje geluk typ, vullen mijn ogen zich met tranen.

    Allahoema amien! Moge Allah swt je ook een vrome man schenken, indien je die nog niet hebt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-02-2019

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    Zoveel stress voor deze Dunja.
    Jij bent faya

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    50
    05-02-2019

    het gras is altijd groener aan de overkant.

  11. #11
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb oprecht te doen met jouw getrouwde vriendinnen,vrouwen met kinderwagen die je toevallig op straat spot,sm of waar dan ook.
    Denk niet dat je het slecht bedoelt verder, maar die ogen van jou zijn gatar. Wat kunnen die vrouwen eraan doen dat jouw mektab nog niet is verschenen, hebben zij daar uberhaupt iets over te zeggen dan?

    Stop ajb-behda probeer het- om steeds zo te loensen naar mensen die iets hebben wat jij wss nog zult krijgen-waar je alleen het geduld niet voor op kunt brengen-

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    30
    09-02-2019

    Laat ik je eens vertellen dat de meeste dromen van de shaytan zijn.

    Ik heb hier een stukje van het internet gekopieerd van de site van al yaqeen:

    Dromen kunnen opgedeeld worden in drie categorieën:

    Dromen die afkomstig zijn van de satan en bedoeld zijn om de persoon verdriet te bezorgen.

    Voorvallen en situaties uit het dagelijks leven die verwerkt worden in onze dromen. Deze worden ‘dagresten’ genoemd.

    Dromen die als goed en verblijdend opgevat kunnen worden.

    Dromen behorende tot deze laatste categorie zijn vaak helder en duidelijk. Het komt weinig voor dat dit soort dromen behoefte hebben aan een uitleg. Een voorbeeld van een droom die wel om een uitleg vroeg, is de droom van de medegevangenen van de Profeet Yoesoef (vrede zij met hem). Wanneer een droom precies uitkomt hangt af van de Wil van Allah. Er is geen specifiek tijdsbestek aan verbonden.
    .

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik heb oprecht te doen met jouw getrouwde vriendinnen,vrouwen met kinderwagen die je toevallig op straat spot,sm of waar dan ook.
    Denk niet dat je het slecht bedoelt verder, maar die ogen van jou zijn gatar. Wat kunnen die vrouwen eraan doen dat jouw mektab nog niet is verschenen, hebben zij daar uberhaupt iets over te zeggen dan?

    Stop ajb-behda probeer het- om steeds zo te loensen naar mensen die iets hebben wat jij wss nog zult krijgen-waar je alleen het geduld niet voor op kunt brengen-
    Sorry hoor maar die dames ken ik al jaren en sommige hebben ma cha Allah al kinderen en ik zeg altijd Allahouma bareek. Ze zijn ook kei gelukkig Allahouma bareekhoum en zijn dat nog steeds. Ze weten ook dat ik een goede mens ben want als hen iets positiefs overkomt dan komen ze dat meteen zeggen. Ben oprecht blij voor en dat weet Allah swt. Heb geen slecht bedoelingen want ik gun iedereen. Ik kijk gewoon naar mezelf.

    Misschien dat jij gatare ogen hebt en daarom denkt dat iedereen ook wel zo zou zijn. Je opmerking trekt op niets. Ik ben er gewoon open over. Mijn intenties zijn zuiver en dat weet Allah al hamdoelilah.

  14. #14
    nee

    Reacties
    2.318
    13-12-2010

    Hmm sounds like a real catch..

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    2.501
    10-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Beste zuster
    Dua's en dromen hebben niet veel met elkaar te maken. Focus je niet te veel op dromen ofzo, wel op jouw gevoel. Het feit dat je teleurgesteld bent is een teken dat je die persoon niet als man wilt. Maakt niet uit hoe prachtig hij kan praten, enz
    Wanneer Allah swt iemand op jouw pad brengt, zou je vanbinnen een goed gevoel hebben. En alles zou vlotjes verlopen. Laat je niet misleiden door de shaytan

    Moge Allah swt jou een goede man schenken