1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Punt 1, jouw kindjes zijn al iets ouder, dus je dagprogramma is dan ook al iets minder gespannen. De topicstarter begint niet met een peuter en kleuter, ze begint met een baby.

    Nou ik wil dan wel harde bewijzen uit de qoraan of soennah die zeggen dat je je zo moet gedragen bij een man. En ik wil ook wel bewijzen lezen dat koste wat kost, je huistaken er niet onder mogen lijden. Ik lees he berichten doe een vrouw zo ongeveer het slaafje is van een man. En dit is niet de eerste keer.

    Topicstarter ik vind je ergens niet heel realistisch bezig hoor. Leuk dat je een leuke baan hebt, maar je hebt ook gekozen voor een huwelijk. Dat huwelijk staat volgens mij nu wel op de 2e plaats. Voor jezelf moet je ook nagaan wat voor jou belangrijk is. Voor mij persoonlijk is een fijne relatie met mijn man toch nog meer prioriteit dan perse bij een bepaalde werkgever werken. Je kan overal werken en ja soms zitten er risico's aan, omdat je niet direct zekerheid hebt. Maar jullie werken met zn tweeën, dus dat risico kan je je financieel op voorbereiden. Ik vind het persoonlijk wel wat van de gekke dat je fulltime werkt en dagelijks 2x 1.5 uur reist. Soms moet je kiezen voor iets minder geld en iets meer rust. Ik vind geld of andere secundaire arbeidsvoorwaarden wel een beetje in het niet vallen, als je zoveel worstelt met je huis, je relatie en je energie. Want als ik je goed begrijp, gaat het niet zozeer om de baan zelf, maar om de arbeidsvoorwaarden. Daarmee beroof je jezelf van heel veel ander goeds wat allaah je heeft gegeven.
    Tnx voor je oprechte reactie.
    Soms is het idd een eyeopener als je anderen je wijzen op zaken waar ik mij blind op staar..
    en het kutte is is dat ik eigenlijk inzie dat je gelijk hebt.

    ik moet ergens wat veranderen..
    Broblem?

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Mooi dat het zo bij jullie werkt?
    Zeker, anders zou het niet te doen zijn met wat ik doe qua werk, kids, taarten, trainen. En nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik bekaf ben, its all about balance.. En sommige dingen heb ik ook moeten leren, na de verhuizing dacht ik ook even te verzuipen in het huishouden in dat (toen) grote huis maar dat is gelukkig losgelopen.

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    En ja kinderen zijn de eerste 2,5 jaar wel zwaar. Daarna ook maar meer mentaal en wat minder lichamelijk En het ontneemt je vrijheid en spontaniteit natuurlijk wel op een bepaalde manier, dan is planning the key en kom je zelf niet meer op de eerste plaats maar de kids. Zou daar ook pas over nadenken als je zelf wat meer rust en balans heb gevonden, met jezelf maar ook in je huwelijk.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    815
    21-04-2009

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    En ja kinderen zijn de eerste 2,5 jaar wel zwaar. Daarna ook maar meer mentaal en wat minder lichamelijk En het ontneemt je vrijheid en spontaniteit natuurlijk wel op een bepaalde manier, dan is planning the key en kom je zelf niet meer op de eerste plaats maar de kids. Zou daar ook pas over nadenken als je zelf wat meer rust en balans heb gevonden, met jezelf maar ook in je huwelijk.
    Mis je je leven wel eens van voordat je kids had?
    Broblem?

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    Mis je je leven wel eens van voordat je kids had?
    Nee nu niet meer maar mijn zoontje gaat al richting de 9. De eerste 2,5 jaar bij de eerste ongeveer wel. Pas rond 2,5 jaar had ik er vrede mee maar dat komt omdat het onverwacht was, ik was jong en ik studeerde nog dus ook niet te vergelijken. Maar ik denk dat bijna iedere moeder dat weleens heeft, vooral op het begin, terugkijken toen je nog kon uitslapen, naar buiten gaan wanneer je wil en alleen jezelf had om naar om te kijken

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Punt 1, jouw kindjes zijn al iets ouder, dus je dagprogramma is dan ook al iets minder gespannen. De topicstarter begint niet met een peuter en kleuter, ze begint met een baby.

    Nou ik wil dan wel harde bewijzen uit de qoraan of soennah die zeggen dat je je zo moet gedragen bij een man. En ik wil ook wel bewijzen lezen dat koste wat kost, je huistaken er niet onder mogen lijden. Ik lees he berichten doe een vrouw zo ongeveer het slaafje is van een man. En dit is niet de eerste keer.

    Topicstarter ik vind je ergens niet heel realistisch bezig hoor. Leuk dat je een leuke baan hebt, maar je hebt ook gekozen voor een huwelijk. Dat huwelijk staat volgens mij nu wel op de 2e plaats. Voor jezelf moet je ook nagaan wat voor jou belangrijk is. Voor mij persoonlijk is een fijne relatie met mijn man toch nog meer prioriteit dan perse bij een bepaalde werkgever werken. Je kan overal werken en ja soms zitten er risico's aan, omdat je niet direct zekerheid hebt. Maar jullie werken met zn tweeën, dus dat risico kan je je financieel op voorbereiden. Ik vind het persoonlijk wel wat van de gekke dat je fulltime werkt en dagelijks 2x 1.5 uur reist. Soms moet je kiezen voor iets minder geld en iets meer rust. Ik vind geld of andere secundaire arbeidsvoorwaarden wel een beetje in het niet vallen, als je zoveel worstelt met je huis, je relatie en je energie. Want als ik je goed begrijp, gaat het niet zozeer om de baan zelf, maar om de arbeidsvoorwaarden. Daarmee beroof je jezelf van heel veel ander goeds wat allaah je heeft gegeven.
    Ja je citeert mij altijd om dat duidelijk te maken hahaha. Volgende keer scroll je beter gewoon verder.
    Jij begint over een baby terwijl tipicstarter daar niet eens mee bezig is.
    Ik ben ook thuis geweest met een baby en een peuter toen mijn kinderen kleiner waren, heb ze nooit bij iemand gelaten, dus doe niet alsof ik niet weet wat het is.

    Alsjeblieft ga je verdiepen in de islam voordat je doet alsof wat ik zeg belachelijk is.
    Ja een vrouw dient zich te fatsoeneren als haar man thuis komt. Dit is niet verplicht maar wel aangeraden.
    Je wilt toch ook dat je man zich verzorgd voor jou.
    En ja, een vrouw dient niet te werken als haar huwelijk eronder lijdt of als ze haar werk thuis niet meer rond krijgt.
    Dan ben je volgens mij geen slaaf hoor, integendeel, jij krijgt het voorrecht dat je thuis mag blijven. In het Arabisch betekend huisvrouw rabbouk al bayt. De rabb van het huis.
    Ik zal later nog bewijzen plaatsen maar hier hoef je geen genie voor te zijn om dat te weten.
    En in 80% van de gevallen werk je waar ook mannen werken, dat is ook niet toegestaan.
    Maar daar ging deze topic niet over.
    Ik gaf als advies wat de meeste hier ook gaven. Word huisvrouw OF GA DEELTIJDS werken. Maar toch koos je ervoor om mij te citeren.

    Als jij de geëmancipeerde moslima wil zijn en dezelfde rechten en plichten hebben als een man, dan doe je maar.
    Maar ik volg de sunnah en de koran!!!!

    Beslama !!!!!!!!!!!!!!!!!
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ja je citeert mij altijd om dat duidelijk te maken hahaha. Volgende keer scroll je beter gewoon verder.
    Jij begint over een baby terwijl tipicstarter daar niet eens mee bezig is.
    Ik ben ook thuis geweest met een baby en een peuter toen mijn kinderen kleiner waren, heb ze nooit bij iemand gelaten, dus doe niet alsof ik niet weet wat het is.

    Alsjeblieft ga je verdiepen in de islam voordat je doet alsof wat ik zeg belachelijk is.
    Ja een vrouw dient zich te fatsoeneren als haar man thuis komt. Dit is niet verplicht maar wel aangeraden.
    Je wilt toch ook dat je man zich verzorgd voor jou.
    En ja, een vrouw dient niet te werken als haar huwelijk eronder lijdt of als ze haar werk thuis niet meer rond krijgt.
    Dan ben je volgens mij geen slaaf hoor, integendeel, jij krijgt het voorrecht dat je thuis mag blijven. In het Arabisch betekend huisvrouw rabbouk al bayt. De rabb van het huis.
    Ik zal later nog bewijzen plaatsen maar hier hoef je geen genie voor te zijn om dat te weten.
    En in 80% van de gevallen werk je waar ook mannen werken, dat is ook niet toegestaan.
    Maar daar ging deze topic niet over.
    Ik gaf als advies wat de meeste hier ook gaven. Word huisvrouw OF GA DEELTIJDS werken. Maar toch koos je ervoor om mij te citeren.

    Als jij de geëmancipeerde moslima wil zijn en dezelfde rechten en plichten hebben als een man, dan doe je maar.
    Maar ik volg de sunnah en de koran!!!!

    Beslama !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Als je koran en sunnah wil volgen, kan je beginnen door eens wat minder te liegen. De laatste keer dat ik jou heb geciteerd is misschien wel 6 maanden geleden. Maar kennelijk heb je het dus erg goed onthouden. Jij zei toen tegen een vrouw die mishandeld werd, dingen als dat ze geduld moest hebben en zich moest inhouden of zo. Bah.

    Ik vind niks mis met huismoeder zijn. Ik ben het zelf ook. Maar ik reageer op hoe je de vrouw ziet. Daar klopt echt iets niet aan.

    Beslama dan maar hoor. Het is best lastig om met je te praten, aangezien je een dikke plaat voor je kop hebt.

  8. #53
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    Maar wat eet je dan, thuisbezorgd?

    Maar heb jij dan nog wel vrije tijd als je je huishouden doet wanneer je vrij bent?
    Nee niet altijd thuisbezorgd hoor. Heb eigenlijk best wel een hekel aan bestellen. Soms kookt mn man, soms krijgen we eten van lieve schoonma en soms maak ik iets supermakkelijks. Bijv burgers in de airfryer (amilah), gewoon gekookte aardappeltjes, shoarma. Iets wat je binnen 20 min klaar hebt.

    Nee ik hou wel genoeg vrije tijd over. Ben sws geen schoonmaakfreak. Als alles maar netjes en schoon is, ga niet al mn vrije dagen opofferen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  9. #54
    Gestopt.

    Reacties
    98
    06-02-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Als je koran en sunnah wil volgen, kan je beginnen door eens wat minder te liegen. De laatste keer dat ik jou heb geciteerd is misschien wel 6 maanden geleden. Maar kennelijk heb je het dus erg goed onthouden. Jij zei toen tegen een vrouw die mishandeld werd, dingen als dat ze geduld moest hebben en zich moest inhouden of zo. Bah.

    Ik vind niks mis met huismoeder zijn. Ik ben het zelf ook. Maar ik reageer op hoe je de vrouw ziet. Daar klopt echt iets niet aan.

    Beslama dan maar hoor. Het is best lastig om met je te praten, aangezien je een dikke plaat voor je kop hebt.
    Jij bent degene die een kinderachtige reactie plaatst terwijl de zuster een hele normale reactie plaats zoals jezelf mooi maken voor je man + een glimlach opzetten( wat een onderdeel is van ons geloof? En dan beschuldig je een ander van dingen waar geen sprake van is.

    Het is haar mening als ze iemand sabr wilt adviseren, dat je er niet mee eens bent is jouw recht net zoals het haar recht is om iemand sabr te adviseren. Hoe jij de vrouw ziet betekent nit gelijk dat het goed is. Hoe Allaah en de islam wilt zie is wat belangrijk is.

    Heb dus respect voor haar mening/reacties en plaats voortaan geen kinderachtige reactie en neem vooral geen slachtofferrol aan.

  10. #55
    Gestopt.

    Reacties
    98
    06-02-2019

    Citaat Geplaatst door sefriwia Bekijk reactie
    In deze functie lukt dat helaas niet, en ik ben wel opzoek maar ik moet heel eerlijk zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden etc bij mijn huidige werkgever echt super zijn, geen idee of ik beter ga vinden...
    ben wel eens op gesprekken geweest, maar ik durfde de knoop niet door te hakken

    En idd ik wil ook helemaal geen huisvrouw worden, niks mis mee hoor, diep respect voor de dames die dat wel doen, maar ik doe het liever niet
    Dan is het tijd om knopen door te hakken. Als je het niet aankan moet er iets gebeuren. Helpt je man in het huishouden?

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door noes Bekijk reactie
    Jij bent degene die een kinderachtige reactie plaatst terwijl de zuster een hele normale reactie plaats zoals jezelf mooi maken voor je man + een glimlach opzetten( wat een onderdeel is van ons geloof? En dan beschuldig je een ander van dingen waar geen sprake van is.

    Het is haar mening als ze iemand sabr wilt adviseren, dat je er niet mee eens bent is jou recht net zoals het haar recht is om iemand sabr te adviseren. Hoe jij de vrouw ziet betekent nit gelijk dat het goed is. Hoe Allaah en de islam wilt zie is wat belangrijk is.

    Heb dus respect voor haar mening/reacties en plaats voortaan geen kinderachtige reactie en neem vooral geen slachtofferrol aan.

    Rot een eind op zeg. Jij weet helemaal niet waar die hele topic over ging en dan kom je hier kwaken.

  12. #57
    Gestopt.

    Reacties
    98
    06-02-2019

    Wat heel belangrijk is een planning. Jullie hebben nog geen kinderen dus eigenlijk moet het wel haalbaar zijn. Taken verdelen en je aan een planning gouden. Een weekplanning maken voor het huishouden. Alles wat je gaat koken per dag, schoonmaak etc. Doordeweeks alles goed bijhouden en in het weekend als grondig schoonmaken.Hetzelfde geldt wanneer jullie kinderen krijgen. Structuur isbelangrijk en elkaar helpen.

  13. #58
    Gestopt.

    Reacties
    98
    06-02-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Rot een eind op zeg. Jij weet helemaal niet waar die hele topic over ging en dan kom je hier kwaken.
    Bedankt voor het bevestigen dat je gewoon niet goed wijs bent. Doe wat aan je manieren.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door noes Bekijk reactie
    Bedankt voor het bevestigen dat je gewoon niet goed wijs bent. Doe wat aan je manieren.
    Ga ergens anders mensen commanderen a zuur mens.

  15. #60
    Gestopt.

    Reacties
    98
    06-02-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ga ergens anders mensen commanderen a zuur mens.
    Je hebt zelf een bord voor je kop en je hebt geen manieren. Jij bent hier de gefrustreerde huismoeder die alles aan het verdraaien is + een slachtofferrol aanneemt. Leer reflecteren en je beheersen. Ik zou je ook adviseren om iets aan je islamtische kennis te gaan doen want je bent erg opstandig als het aankomt op bepaalde afspecten. Laat vrouwen die de islam hebben begrepen en zich mooi Willen maken voor hun man in hun waarde. Mosschien moet jij hetzelfde doen. Ben je voortaan minder gefrustreerd. Zal vanaf nu ook gewoon negeren. Niet echt mijn niveau dit.