1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    PVV-er en voormalig islamhater bekeerd tot de islam

    Tijs van den Brink maakte dit bekend via Twitter: "We brengen vandaag opmerkelijk nieuws: voormalig PVV-Kamerlid, christen en #didd-commentator @JoramvKlaveren is moslim geworden."

    Van den Brink had met Van Klaveren gesproken over zijn bekering, dat gesprek is terug te horen in de komende uitzending van het radioprogramma Dit Is De Dag (vanavond om 18:30 uur), en te zien in de tv-uitzending van NieuwLicht (vanavond 22:55 uur op NPO2). Een klein voorproefje van dat gesprek voegde Van den Brink toe aan zijn tweet, die is hier te bekijken.

    Op de website van het radioprogramma Dit Is De Dag staat te lezen:

    "Ooit was Joram van Klaveren de rechterhand van Geert Wilders en bestreed hij de Islam. Nu is hij moslim geworden en heeft hier een boek over geschreven, met als titel: Afvallige.

    De kentering van islamcriticus naar moslim begon toen Van Klaveren een kritisch boek wilde schrijven over de Islam. "Gedurende dat schrijven stuitte ik op steeds meer zaken die mijn visie op de Islam deden wankelen." Dat hij daarvoor zijn christelijke geloof vaarwel moest zeggen viel hem zwaar: "Het christelijk geloof was de basis van mijn leven."

    Van Klaveren werd landelijk bekend als Tweede Kamerlid voor de PVV. Voor de partij van Geert Wilders was hij woordvoerder islam en integratie en liet hij zich gelden als fervent islamcriticus. Hij verliet de PVV in 2014 maar bleef zich mengen in het publieke debat, onder andere als commentator voor het Radio 1-programma Dit Is De Dag."

    https://nieuws.marokko.nl/55693/oud-...ich-tot-islam/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Ma sha Allah.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.404
    25-03-2018

    Netjes

    Nu geert wilders nog
    Moving your way

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    El hamdulilah. Ik weet dat je absoluut niet mag twijfelen bij bekeringen, maar ik sluit niet uit dat het niet oprecht is.
    ''Hoe durf je? Arnoud van Doorn bleek toch ook oprecht?'' Dat is hokjes denken.
    Elke PVV'er die moslim beweert te zijn geworden is dan oprecht.

    Moge Allah mijn en zijn imaan verrijken, ameen.

    P.S Ik ken een tal van voorbeelden uit de media die eerst bekeerden en daarna gingen spugen op de islam.
    Na de bekering werden hen ogen echt geopend dat het zogenaamd geen vreedzame religie is. Dit gedrag was allemaal
    al gepland vóór de shahada.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    up

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    70
    06-08-2018

    Dennis honing 2.0

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door Mr.Deadly Bekijk reactie
    Netjes

    Nu geert wilders nog
    Ik denk dat Martin Bosma eerder kans maakt. Hij is de meest snuggere van het stel.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    El hamdulilah. Ik weet dat je absoluut niet mag twijfelen bij bekeringen, maar ik sluit niet uit dat het niet oprecht is.
    ''Hoe durf je? Arnoud van Doorn bleek toch ook oprecht?'' Dat is hokjes denken.
    Elke PVV'er die moslim beweert te zijn geworden is dan oprecht.

    Moge Allah mijn en zijn imaan verrijken, ameen.

    P.S Ik ken een tal van voorbeelden uit de media die eerst bekeerden en daarna gingen spugen op de islam.
    Na de bekering werden hen ogen echt geopend dat het zogenaamd geen vreedzame religie is. Dit gedrag was allemaal
    al gepland vóór de shahada.
    Dat zeiden ze over Arnoud van Doorn ook in het begin. Dat het fake was en dat hij vanuit de binnenkant de islam wilde kapot maken. Maar hoe kun je een religie die Allah voor de gehele mensheid heeft gekozen en vervolmaakt door middel van Mohammed kapot maken? Mission impossible.

    Amin.

    Over welke bekeerden heb je het?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    84
    30-01-2019

    Citaat Geplaatst door Loco25 Bekijk reactie
    Dennis honing 2.0
    Over Dennis Honing heb ik ook altijd vreemde gevoelens gehad, zeg ik je eerlijk. Er is nog zo'n Hollandse bekeerling waarover werd gezegd dat het een hypocriet is. Ben zijn naam kwijt. Maar goed, de islam is een religie die niet mensen veroordeelt op basis van gevoelens en vermoedens. Er moet sprake zijn van harde bewijzen en getuigen, anders kun je beter je mond dicht houden.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    70
    06-08-2018

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    Dat zeiden ze over Arnoud van Doorn ook in het begin. Dat het fake was en dat hij vanuit de binnenkant de islam wilde kapot maken. Maar hoe kun je een religie die Allah voor de gehele mensheid heeft gekozen en vervolmaakt door middel van Mohammed kapot maken? Mission impossible.

    Amin.

    Over welke bekeerden heb je het?
    google dennis honing

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Hershel Bekijk reactie
    Dat zeiden ze over Arnoud van Doorn ook in het begin. Dat het fake was en dat hij vanuit de binnenkant de islam wilde kapot maken. Maar hoe kun je een religie die Allah voor de gehele mensheid heeft gekozen en vervolmaakt door middel van Mohammed kapot maken? Mission impossible.

    Amin.

    Over welke bekeerden heb je het?
    Deze idioot wilde vroeger na zijn 'bekering' vrouwen stenigen niet als haram verklaren, omdat alleen Allah mag oordelen. Zo had je al kunnen zien dat hij islam in een slecht daglicht wilde plaatsen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door radwan Bekijk reactie
    Is niet aan jouw om daar over te oordelen. En meer niet.
    Dat klopt, maar daardoor mag ik toch wel twijfelen?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Ik ben benieuwd. Hij is om 21:55 op T.V bij Nieuw licht van de NPO

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8
    30-10-2018

    Citaat Geplaatst door batatazinador Bekijk reactie
    Deze idioot wilde vroeger na zijn 'bekering' vrouwen stenigen niet als haram verklaren, omdat alleen Allah mag oordelen. Zo had je al kunnen zien dat hij islam in een slecht daglicht wilde plaatsen.

    Hoezo wil je stenigen als haram verklaren? Dit werd gedaan in de tijd van de profeet (saw) en in de tijd van zijn opvolgelingen. De madhhabs delen ook dezelfde mening.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    299
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Yeet Bekijk reactie
    Hoezo wil je stenigen als haram verklaren? Dit werd gedaan in de tijd van de profeet (saw) en in de tijd van zijn opvolgelingen. De madhhabs delen ook dezelfde mening.
    Ik ga hier niet mee in discussie. Er zijn zoveel mensen die gewoon afgaan op wat ze horen over de islam. Iemand maakte me laatst wijs
    dat je van de authentieke sharia wel degelijk een moslim die christen wordt mag ophangen.
    Als zou je een kindermoordenaar wél mogen stenigen, vrouwen worden om het minst geringste gestenigd door de 'islamitische' regering.