1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Stoppen met wenkbrauwen epileren

    Assalaamu 'alaikom, lieve zusters.

    Ik heb een topic geopend voor de zusters die graag willen stoppen met het epileren van hun wenkbrauwen. Nou is het niet zo dat ik jullie fout hiermee wil openbaren (absoluut niet zelfs), maar juist jullie een handje wil helpen.

    Voel je niet verplicht om in deze topic te reageren. Je kunt me ook privé benaderen en zo kan ik je fissabillah helpen, in sha Allah.

    Zo kan ik je helpen om je regelmatig een bericht te sturen met de herinnering of je het epileren hebt achterwege gelaten. Een soort coaching, controle. Een kleine duw in de rug. Misschien dat dat eventueel helpt.

    Ik zal hier ondertussen wat tips zetten. Misschien zullen het er niet veel zijn, maar iets is beter dan niets. Hopelijk hebben jullie hier baat aan. Ghair in sha Allah!

    Allah is met de geduldigen.

    Wa 'alaikom assalaam.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Ik wil wel stoppen, maar het gaat zo lelijk terug groeien.

    Ik hoor wel eens dat nadat je je wenkbrauwen hebt geëpileerd, dat het lelijk terug gaat groeien.

    Dat kan inderdaad zo zijn. Toch druk ik je op het hart om het gewoon zijn gang te laten gaan. Soms moet je gewoon even door de zure appel heen bijten.

    Wie vertelt jou dat het voor altijd lelijk terug zal groeien? Wie zegt dat het überhaupt lelijk terug groeit? Misschien groeien ze weer juist heel mooi terug. Je weet het niet.

    Eigenlijk moet je gewoon op Allah vertrouwen. En dat is met alles zo. Als jij het laat staan omwille van Allah en met een zuiver hart je wenkbrauwen met rust zal laten, zal alles goed komen, in sha Allah.

    Waarlijk, voor Allah is niets moeilijk of onmogelijk. Binnen no time kan Hij je wenkbrauwen weer laten groeien zoals ze eerst waren. Dus laat ze met rust, bespaar jezelf de tijd, pijn en geld. Vertrouw op Allah en Hij doet de rest van het werk.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Kijk niet naar andere meiden.

    Sommige meiden hebben van nature mooie wenkbrauwen. Allahoemma barik. En ik snap dat je daar een beetje jaloers op kunt worden of daardoor onzeker word.

    Maar dat is het 'm juist: jaloezie en onzekerheid. Dit kan jou als vrouw zijnde overhalen om de pincet erbij te pakken.

    Het is eigenlijk heel simpel om dit op te lossen. Kijk gewoon niet naar anderen en beheers jezelf. Wees blij en dankbaar met wat je hebt.

    Zij heeft mooie wenkbrauwen. Oké, so what? Leuk voor diegene, toch? Vraag Allah om het te zegenen voor haar en jou te beschermen tegen het boze oog en jaloezie. Zij heeft dan misschien mooie wenkbrauwen, maar dan heb jij weer iets prachtigs wat zij weer niet heeft.

    Het is dus 50/50. Iedereen heeft zo zijn eigen schoonheden en zegeningen. Dus daar moet je je niet om druk maken. Waardeer jezelf en wees dankbaar naar Allah toe. Denk maar zo: wees tenminste blij dat je überhaupt wenkbrauwen hebt. Er zijn mensen die heel weinig tot niks hebben.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Tama3dort030 Bekijk reactie
    mashallah mooie topic zuster
    Barak Allah ou fiek, sis!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Werk stap voor stap.

    Alles groeit met stapjes en alles vermindert met stapjes. Zo ook met epileren. Je kunt niet gelijk in een dag stoppen. Tenzij je een hele grote boost hebt en van jezelf weet dat je het kan.

    Ik weet niet hoe vaak jij op een dag, week of maand epileert. Stel: jij epileert in een maand 2-3 keer. Probeer dan een stap naar achter te nemen en bouw het langzaam af.

    Hoe minder aantal keren je gaat epileren, hoe makkelijker het zal worden, in sha Allah.

    Dit vergt tijd, geduld, motivatie en wilskracht. Bezit ze allemaal en maak er werk van. Zuiver je intentie en vecht voor jouw ware schoonheid en niet de neppe schoonheid van de media en mode wereld.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Stel jezelf de vraag: voor wie en waarom doe ik het?

    Stel jezelf eens de vraag. Voor wie doe je het? Voor jezelf? Voor je man? Voor je vriendinnen?

    En waarom doe je het? Om jezelf mooier te maken? Om je man te plezieren? Uit onzekerheid omdat die en die persoon het ook doen? Om erbij te horen?

    Denk er eens overna. Waarom zou jij jezelf zoveel ellende geven alleen maar voor een "ideale schoonheidsbeeld", mensen te plezieren of om erbij te horen. Zo leef je toch niet gelukkig? Zo leer jij je lichaam toch niet lief hebben? Je houd jezelf alleen maar voor de gek, ook al denk je nu misschien van niet.

    Heb je ooit eens gedacht wat Allah hiervan vind? Ooit bij stilgestaan wat voor ernstige zonde het is?

    Er is namelijk een overlevering hierover. Kijk maar:

    "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..."

    (Moeslim 3966)


    Een vervloeking van Allah. Laten we eerlijk zijn: dat willen wij allemaal absoluut niet. Dit is echt een hele serieuze zaak, ook al lijkt hij zo klein en onschuldig.

    Dus versla die duivelse influisteringen, want hij is het niet waard om gehoorzaam te worden. Bovendien willen wij allemaal de rahma en barakat van Allah, de Meest Barmhartige!

    Grijp je kans (nu het nog kan), laat die pincet liggen en toon berouw. Waarlijk, Allah is de Meest Genadevolle, de Meest Barmhartige.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Mocht er iemand tips hebben; voel je vrij om het hier te plaatsen. Hoe meer, hoe beter. Ghair in sha Allah.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Verstop je pincet.

    Ben je erg verslaafd aan epileren en weet je van jezelf dat je dat kleine ding weer zo gaat pakken?

    Verstop hem. Gewoon ergens waar je niet bij kan. Of geef hem gewoon aan je moeder. Die kent vast wel een mooi verstop plekje.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    De spiegel is jouw vijand!

    Vermijd de spiegel. Op dit moment is de spiegel jouw vijand. En vooral die vergrotende spiegels. Je kent ze wel: die spiegels die extra inzoomen zodra je erin kijkt. Dan begint de ik-moet-nu-epileren feelings te kriebelen, en dat is dus niet de bedoeling. Dus vermijd ze. Desnoods verstop je ze samen met je pincet.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Niet naar wenkbrauwen kijken.

    Als je eenmaal aan het afkicken bent, gaat je leven ondertussen gewoon door. Misschien zul je wat minder lekkerder in je vel zitten, gefrustreerd of onzeker zijn. Dat hoort er allemaal bij. Het is een kwestie van wennen en alle negativiteit opzij te duwen. En dat kan tijd kosten.

    Op een gegeven moment kom je in aanmerking met mensen en zul je misschien meisjes tegen komen die met geëpileerde wenkbrauwen rond lopen.

    Mijn tip: kijk er niet naar. Probeer het zoveel mogelijk te negeren. Want als jij er telkens naar gaat kijken, gaan jouw verlangens weer opgewekt worden. Je krijgt dan misschien meteen een drang om je pincet erbij te pakken. Dus als je onder zulke mensen bevind: negeer het en beheers jezelf. Allah is met jou!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Laat je niet beïnvloeden.

    Mocht je vriendinnen, tantes of wie dan ook hebben, die helaas ook zich hebben overgegeven aan het epileren van wenkbrauwen, laat je door hen niet beïnvloeden.

    Ze zullen misschien er even van opkijken of je zelfs overhalen om toch weer te gaan epileren.

    Daar dien je geen gehoor aan te geven. Laat je niet beïnvloeden door de omgeving.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Blijf gemotiveerd!

    Blijf gemotiveerd door smeekbeden blijven te verrichten, hoop te hebben en gewoon je leven te leiden. Zo laat je aan Allah zien dat je het echt meent en er spijt voor hebt. En dat siert de mens. Blijf hoop hebben door op Allah te vertrouwen. Alles komt goed en alles zal weer de oude worden, in sha Allah. Leid gewoon je leven. Houd je bezig met nuttige zaken. Zoek afleiding, zo dat je er niet telkens aan hoeft te denken. Omring je met dames die hun wenkbrauwen niet epileren. Je kunt ze om advies vragen of om hulp om zo gemotiveerd te blijven.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Love your wenkies!

    Het is heel simpel gezegd: houd gewoon van je wenkbrauwen, want iedereen is uniek en anders geschapen. Misschien dat het een beetje moeilijk is op dit moment. Het heeft ook tijd nodig natuurlijk. Maar leer ermee omgaan. Leer het te accepteren. Allah heeft jou mooi gemaakt. Je bent uniek en prachtig op jouw eigen manier. Wees Allah altijd dankbaar daarvoor.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Laat je niet ontmoedigen en wees geen schaapje.

    Zodra je wenkbrauwen weer hun natuurlijke vorm terug krijgen, kan dat bij mensen opvallen. Sommige mensen zullen dan opmerkingen erover hebben of je zelfs uitlachen.

    Dat is natuurlijk niet leuk en gewoon een lage actie van hun. Je moet er gewoon niks van aantrekken. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar je moet gewoon sterk in je schoenen staan. Alles heeft een einde. Heb gewoon geduld en laat ze lekker maar kletsen. Die mensen weten het toch niet beter.

    De "schoonheidsbeeld" van de mode/fashion van tegenwoordig is geen schoonheid, maar een onderdrukking. Zij bepalen wat jou zogenaamd goed staat en halen je over door hele mooi makende woorden en foto's, zodat jij hun handelingen gaat uitvoeren en hun producten gaat kopen.

    Dacht je serieus dat ze om jou geven? Dat ze uit hun vrije wil je tips willen geven? Uit liefdadigheid? Natuurlijk niet. It's all about the money and they don't care about you.

    Wees dus geen slaaf (schaapje) van de mode/fashion industrie. Wees jezelf en gehoorzaam Allah die het beste met je voor heeft.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Voor nu ben ik even inspiratieloos. Mocht ik weer inspiratie hebben zal ik weer beginnen met plaatsen, in sha Allah. Zelf mag je ook iets nuttigs plaatsen of als je ideeën, opmerkingen, enz. voor mij hebt een krabbel of bericht sturen.

    Succes ermee, ladies. Mocht het niet gaan, kan je me altijd een berichtje sturen voor steun! Allah is met jullie!