1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Younes2018 Bekijk reactie
    Ik denk niet dat ze het niet begrijpen of willen begrijpen, maar bij ouderdom komt meer om de hoek kijken. Biologische klok en andere zaken. En sommige vrouwen willen jong een gezin etc. Je gaat het op gegeven moment wel accepteren maar dat kost tijd, voor nu wil je er niet aandenken en dat is het geen wat het is.
    Dat bedoel ik o.a. Heb een collega die op haar 43ste beviel. Heeft een heel zware zwangerschap gehad, heel wat complicatie wat volgens de dokter te wijten was aan haar leeftijd.
    Zij is nu 46 en kan de slapeloze nacht met veel moeite aan. Ze raadde mee aan om nooit zo laat aan kinderen te beginnen.
    En ze heeft kei veel spijt dat ze niet eerder aan kinderen is begonnen. Ze wil graag een 2de maar haar leeftijd laat dit niet meer toe.

    Citaat Geplaatst door lente_bloesem Bekijk reactie
    Op oma opa leeftijd trouwen is niet echt zo interessant. Minder actief en speels met je gezin. Boring huwelijk.

    Jong trouwen heeft meer voordelen.

    Jullue probleem is het internet van werken direct internet. Weinig buitenlucht alsook bezoeken bijna nihil. Hoe willen jullie dan ooit trouwen.

    Teveel buitengesloten en in jullie cocoon ingekrompen.. in real life asociaal door het net.

    Geen sebab. Niets komt zomaar aangevlogen.

    Als 20 tiger mooie leeftijd om te huwen.

    Ouderdom is meer voor ouwe mannen die hun vrouw verliezen.
    Dat bedoel ik.. Vind het dat niet meer spannend.. Pfff ik hoop dat dit niet zo ver bij mij hoeft te komen . Saaf dan wil ik gewoon niet meer trouwen.
    Ik wil gewoon een man als bff, meer niet eigenlijk. En het klopt wat je zegt; van werk direct naar huis en omgekeerd.
    Vroeger was ik niet zo, ben mezelf echt kwijt geraak soubhanAllah.

  2. #47
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Imane het kan echt gevaarlijk zijn jouw manier van denken. Jij wilt zoo graag dat het een obsessie dreigt te worden. Dan is het zo geforceerd een soort van ik moet en zal zo snel mogelijk trouwen anders hoeft het niet meer van mij. Alles of niets en dat op je 27 ste ik vrees het ergste als nu niet hard gaat werken aan deze gedachte gang.

    Geloof jij in el qadar? Hij bepaalt en niet wij. Wij mogen willen, weNsen en sebeb doen, maar Hij bepaalt uiteindelijk.

    Ben 32 Hamdoelah natuurlijk dacht ik ook op deze leeftijd al getrouwd te zijn en kids te hebben, maar het loopt zoals het loopt. Kan gelukkig gewoon genieten van alles wat ik wel heb en blijf doua doen vOor wat ik nog niet heb.

    Laat shaitan je niet gek maken of je eigen nefs die je dit soort trieste gedachtes laat hebben. Geniet van de gunst dat je nog dicht bij je ouders bent en iedere dag van ze kunt genieten. En idd steek tijd en energie in andere nuttige dingen. En blijf doua doen en sebeb voor een huwelijk maar op een gezonde manier en niet zo geforceerd
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #48
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Sorry, maar ben je echt zo negatief of doe je alsof. Ik kan dit niet geloven. Zo denk je alleen als je zeer onwetend bent.

  4. #49
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Citaat Geplaatst door Imane001 Bekijk reactie
    Dat bedoel ik o.a. Heb een collega die op haar 43ste beviel. Heeft een heel zware zwangerschap gehad, heel wat complicatie wat volgens de dokter te wijten was aan haar leeftijd.
    Zij is nu 46 en kan de slapeloze nacht met veel moeite aan. Ze raadde mee aan om nooit zo laat aan kinderen te beginnen.
    En ze heeft kei veel spijt dat ze niet eerder aan kinderen is begonnen. Ze wil graag een 2de maar haar leeftijd laat dit niet meer toe.



    Dat bedoel ik.. Vind het dat niet meer spannend.. Pfff ik hoop dat dit niet zo ver bij mij hoeft te komen . Saaf dan wil ik gewoon niet meer trouwen.
    Ik wil gewoon een man als bff, meer niet eigenlijk. En het klopt wat je zegt; van werk direct naar huis en omgekeerd.
    Vroeger was ik niet zo, ben mezelf echt kwijt geraak soubhanAllah.

    Ik snap jouw gedachtengang niet zo. Je komt over als iemand met veel kennis en dan snap ik niet waarom je er niet naar handelt. Snap wel dat je nu even een zwak moment hebt maar volgens mij mag je de hoop niet verliezen. En je denkt echt slecht. Je loopt op de zaken vooruit ook nog. Hoe weet je wat er morgen gebeurt? Je kunt op je 20e trouwen en geen kinderen krijgen of pas 20 jaar later. Je kunt ook op je 45e trouwen en drieling krijgen zonder complicaties. Ik snap niet dat je de biologie boven de kracht en macht van Allah swt verkiest. Maar goed alles draait om intenties en ik oordeel niet over jou maar ik kan wel lezen dat je verkeerd denkt en hoop voor jou dat je anders gaat denken. Ik vind ook dat je teveel focust op een man. Wat ik heb geleerd in mijn leven is dat als je vandaag iets heel graag wilt je dat morgen vergeten kan zijn en andere verlangens hebt. Het is de helft van ons geloof en je ouders worden ook happy als je trouwt maar als het geen qadr is dan kun je je anders focussen op je geloof en bij Allah swt klagen en huilen etc. En je kunt je ouders op andere manieren gelukkig maken. Ik heb veel meegemaakt en ja ik geef toe dat ik heb GELEERD om tevreden te zijn INSHALLAH en door naar uluma te luisteren heb ik geleerd positief te denken en heb geleerd dat wanneer een calamitie langs komt de rest mij allemaal niet boeit maar dat komt omdat ik in mijn geloof en mijn zelf werd getest en dat is een zware test. Ik wens daardoor niet meer veel Inshallah dan een goede moslim worden en dat ik niet meer in mijn geloof word getest. Maar goed we zijn mensen en we zijn zwak maar kom op meid. Probeer je kennis in praktijk te brengen en amders kennis op te doen.

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    25
    30-09-2018

    Dit vrouwtje is een aandachtzoekster. Ik heb haar zeker 1 keer of zelfs meerdere keren gecontacteerd met een serieuze intentie om haar te leren kennen om te kijken of we wat voor elkaar zijn voor het huwelijk, maar ze heeft niet gereageerd. Ik weet bijna zeker dat het twee keer was dat ik haar heb gecontacteerd. Dus hoe kan het dat dit vrouwtje zo zielig doet terwijl ze een serieus persoon die haar zelf contacteert niet eens antwoord? En ze heeft me niet gezien op foto of iets dergelijks dat het een afwijzing was vanwege uiterlijk. ze heeft gewoon helemaal niet gereageerd.

    Als je dit ziet mag je alsnog reageren. Als je niet reageert dan moet je niet gaan zeuren dat je geen man kunt vinden want blijkbaar speel je dan een spelletje met jezelf.

    P.S. Als deze dame niet reageert mogen er ook andere dames reageren. Mijn intentie is het huwelijk dus geen relatie. Als je reageert vertel ik je prive natuurlijk wat meer over mezelf

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    2
    24-01-2019

    Ga naar bijeenkomsten over thema's die jou interesseren, actiever zijn in real life, achter een scherm plakken kom je meestal jongens tegen die hun zaakjes niet op orde hebben en zich beter voordoen

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    82
    16-07-2013

    Ga eerst leren van jezelf te houden, neem een cursus, ga naar een psycholoog. Je doet alsof alleen een man je gelukkig kan maken. Met jezelf moet je de rest van je leven doorbrengen, hou je niet van jezelf dan ga je een man aantrekken die je als stront gaat behandelen omdat je denkt dat je niet meer waard bent dan dat.

    Leer eerst je eigen waarde kennen en dan ga je iemand leren kennen die deze waarde ook ziet. Je bent echt obsessed met het hele trouwen gebeuren, het is echt niet dat die man een knop indrukt en jij spontaan gelukkig bent. Zo werkt het helaas niet. Werk eerst aan jezelf en laat het je overkomen.

    De adviezen van HappyTreeFriend vind ik altjjd heel goed, neem ze eens ter harte. Beste boek wat mij kon overkomen is: Je kunt je leven helen van Louise Hay, echt een aanrader.

  8. #53
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Het echte leven is onvolmaakt en vertoont verschillen en variëteit, eigenschappen die in monoculturen niet de voorkeur genieten. Het felbegeerde perfecte leven is een gecreëerde standaard, die met opzet onbereikbaar is. De bedrieglijke, glanzende beelden van gezichten, doelen, lichamen en levensstijlen doen ons haten, dus we zullen opnieuw een oplossing kopen om van onszelf te houden. De conditioning-advertenties schamen ons voor onze onvolmaaktheden, onvolkomenheden, gebreken en doelen die onbereikbaar lijken, maar deze zogenaamde gebreken zijn in feite onze sterke punten en geschenken. Deze beelden en fixaties op conformiteit en onbereikbare perfectie maken ons. Ze gebruiken ons en overtuigen ons in dit proces om onze originaliteit en persoonlijke vrijheid te ruilen voor een leven van economische slavernij, doelloosheid en afhankelijkheid.

    We All Suffer, but Not All Suffering is the Same!
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Citaat Geplaatst door Ugly-truth Bekijk reactie
    Ga eerst leren van jezelf te houden, neem een cursus, ga naar een psycholoog. Je doet alsof alleen een man je gelukkig kan maken. Met jezelf moet je de rest van je leven doorbrengen, hou je niet van jezelf dan ga je een man aantrekken die je als stront gaat behandelen omdat je denkt dat je niet meer waard bent dan dat.

    Leer eerst je eigen waarde kennen en dan ga je iemand leren kennen die deze waarde ook ziet. Je bent echt obsessed met het hele trouwen gebeuren, het is echt niet dat die man een knop indrukt en jij spontaan gelukkig bent. Zo werkt het helaas niet. Werk eerst aan jezelf en laat het je overkomen.

    De adviezen van HappyTreeFriend vind ik altjjd heel goed, neem ze eens ter harte. Beste boek wat mij kon overkomen is: Je kunt je leven helen van Louise Hay, echt een aanrader.

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    9
    30-01-2019

    Willen of niet willen, niemand rent weg voor zijn lot. Misschien die oude dame van 45 die net is getrouwd gelukkiger dan dat make up trutje die op haar 18e is getrouwd met haar ellenlange zina-strafblad. Echte onzin kraam jij uit.

  11. #56
    Anti-shikie

    Reacties
    6.884
    29-12-2007

    In cha Allah vinden jullie allemaal de juiste goede partner ❤

    The women was made from the rib from a man.
    She was not created from his head to top him.
    Nor from his feet to stepped upon.
    She was made of his side to be close to him.
    From beneath his arms to be proteced by him.
    And near his hart to be loved by him.