1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Khamisa Bekijk reactie
    Het is opvallend hoeveel er oproepen er zijn waaruit naar voren komt dat er veel mannen zijn die geen serieuze intenties hebben en een wolf in schaapskleren zijn.
    Ik vraag mij serieus af wat dat toch is. Hoor het ook van verschillende vrouwen. Begin 20, midden 30, begin 40, kort, lang, dik, dun, lelijk, knap. Nooit eerder getrouwd geweest, gescheiden met of zonder kinderen.
    Vind het een zorgwekkend fenomeen en het lijkt alleen maar toe te nemen.
    Wie kan hier serieus en inhoudelijk reageren?
    Het is makkelijk om een oproepje te plaatsen, maar het is verder nietszeggend. Alleen dat je de intentie hebt om te trouwen (zoals miljoen anderen).

    Dit 'vrouwenfenomeen' waar je het over hebt geldt dan niet voor de mannen? Die hetzelfde doen/meemaken? die dan logischerwijs ook gescheiden mannen zijn met kinderen.

    Om dit fenomeen te begrijpen moet je wel objectief kunnen zijn. Ik kom nu niet op voor de man (maar het komt niet alleen van één kant).

    Zo heb je genoeg vrouwen die getrouwd/gescheiden zijn of willen trouwen voor extra materialisme, gemak, 'trouwen voor de omgeving', extra romantiek vinden of die hun islamtische plichten niet kennen et cetera. Dat zijn drogredenen voor het huwelijk. Over de man hoef ik niet te beginnen, dat is duidelijk.

  2. #32
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    Wat ze eisen:

    - Een mooie auto en je moet ze elke keer bij hun in de buurt ophalen
    - Dat je overal betaalt
    - Dat je een vaste baan hebt en goed inkomen (o wee als je zegt dat je tijdelijk niet werkt dan ben je gelijk een uitkeringstrekker)
    - Dure bruiloft en hoge bruidschat
    - Dat je de Marokkaanse cultuur verafschuwt en niet op vakantie gaat naar Marokko terwijl ze zelf zoveel aan cultuur doen (of wil je zeggen dat die Marokkaanse bruiloften met al die poes pas die ze zo graag willen zo islamitisch is?)
    - De hele wereld rondreist, hoe je dat betaalt zal ze een worst wezen
    - Dat je zogenaamd een goede moslimman bent en tien keer in een zin hamdulilah zegt
    - Constant aandacht aan ze geeft en niet met je vrienden af en toe wat mag gaan drinken (want dan ben je een loungetype en dat is zo erg terwijl ze zelf ik weet niet hoeveel lounges hebben bezocht in hun leven in de hoop dat de eigenaar voor ze valt)
    - Etc.

    Zelf willen ze werken maar daar mag je geen cent van zien (niet dat ik zou willen). En wat hebben ze zelf te bieden? Nagenoeg niets. Als ze 1 kind baren, lopen ze al te janken. Ze kunnen niet koken en huishouden ho maar, aangezien mevrouw heel haar leven alle eettentjes en all you can eat tentjes in NL heeft afgestruind. Ze zien er op en top uit en besteden heel hun salaris aan kleding en make up maar verzorging ho maar, als je ruikt wat er uit hun vagina komt dan krijg je een fobie.

    En het gekke is, als ze geen Marokkaanse man kunnen vinden omdat die niet meer dan een sexbeurt in ze ziet, gaan ze naar andere volkoren. Opeens geven ze dan geen moer meer om het geloof en laten ze hun hele leven via social media zien.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Rebel666 Bekijk reactie
    Wat ze eisen:

    - Een mooie auto en je moet ze elke keer bij hun in de buurt ophalen
    - Dat je overal betaalt
    - Dat je een vaste baan hebt en goed inkomen (o wee als je zegt dat je tijdelijk niet werkt dan ben je gelijk een uitkeringstrekker)
    - Dure bruiloft en hoge bruidschat
    - Dat je de Marokkaanse cultuur verafschuwt en niet op vakantie gaat naar Marokko terwijl ze zelf zoveel aan cultuur doen (of wil je zeggen dat die Marokkaanse bruiloften met al die poes pas die ze zo graag willen zo islamitisch is?)
    - De hele wereld rondreist, hoe je dat betaalt zal ze een worst wezen
    - Dat je zogenaamd een goede moslimman bent en tien keer in een zin hamdulilah zegt
    - Constant aandacht aan ze geeft en niet met je vrienden af en toe wat mag gaan drinken (want dan ben je een loungetype en dat is zo erg terwijl ze zelf ik weet niet hoeveel lounges hebben bezocht in hun leven in de hoop dat de eigenaar voor ze valt)
    - Etc.

    Zelf willen ze werken maar daar mag je geen cent van zien (niet dat ik zou willen). En wat hebben ze zelf te bieden? Nagenoeg niets. Als ze 1 kind baren, lopen ze al te janken. Ze kunnen niet koken en huishouden ho maar, aangezien mevrouw heel haar leven alle eettentjes en all you can eat tentjes in NL heeft afgestruind. Ze zien er op en top uit en besteden heel hun salaris aan kleding en make up maar verzorging ho maar, als je ruikt wat er uit hun vagina komt dan krijg je een fobie.

    En het gekke is, als ze geen Marokkaanse man kunnen vinden omdat die niet meer dan een sexbeurt in ze ziet, gaan ze naar andere volkoren. Opeens geven ze dan geen moer meer om het geloof en laten ze hun hele leven via social media zien.

    Ik weet niet vanwaar je dit haalt of welke dames jij tegenkomt maar als ik naar mijn omgeving kijk, ken ik geen enkele dame die ik kan terugvinden in jouw omschrijving? Veel dames trouwen juist voor veel minder!
    Onlangs is mijn vriendin met masterdiploma en goede baan met een busschauffeur getrouwd zonder diploma’s. Zij is geen s7ab shikki, kleedt zich simpel en is gewoon zichzelf. Ze verolaatst zichzelf zoveel mogelijk met de fiets omdat haar man vaak haar auto gebruikt.

    Vb nr 2: ken een meid met vast contact die met iemand gaat trouwen die nog steeds werkzoekend is.

    Vb nr 3: ik ken ook een dame, een leerkrachte die deze zomer met iemand zal trouwen die op interimbasis als arbeider werkt (soms zit die zonder werk)

    Vb nr 3: nichtje trouwt met iemand die 500eur minder verdient. Trouwfeest boeit haar niet eens en zal het thuis houden.

    Vb nr 4: vriendin van nicht heeft rijbewijs, auto en vast werk en is verloofd met iemand die nog geen rijbewijs heeft en geen geluk heeft met het vinden van een vaste betrekking. Hij werkt daardoor vaak tijdelijk.

    Vb nr 5; een kennis met master in rechten is afgelopen zomer getrouwd met iemand die een middelbaar diploma heeft en als kelner werkt.


    En zo kan ik nog andere voorbeelden
    opsommen.. Ik denk dat je gewoon zelf een beeld gecreëerd hebt over de Marokkaanse vrouwen.

    Ikzelf had ooit een drugsdealer gekend die me wijs maakte dat hij een eigen zaak heeft. Na 1 maand kwam ik erachter dat hij die luxe van haraam geld haalde. En die begreep zelfs niet waarom ik het contact stopzette want volgens hem doet iedereen dit weleens stiekem en moest ik maar realistisch blijven. Zo kunnen we vrouwen ook klagen over de mannen.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    31
    11-01-2019

    Citaat Geplaatst door zeldzameparel Bekijk reactie
    Marokkaanse jongens zijn over het algemeen rotzooi. Ze eisen van alle, maar voldoen er vervolgens zelf niet aan.

    Heel veel zijn speels, moge Allah een ieder terug geven wat hij of zij heeft gegeven.

    Tegenwoordig trouwen veel met Nederlanders, waardoor Marokkaanse meisjes minder keuze hebben, als ze zichzelf alsnog graag zien met een Marokkaan.

    De hedendaagse Marokkaan heeft bijna niets meer te bieden. Ik heb vanuit huis normen en waarden meegekregen, ik zie om me heen alleen nog maar dealers en uitkeringtrekkers. Gewoon geen doelen.
    Nee geloof mij maar wij zijn het die het voor ons verpesten. Je moet eerlijk toegeven dat we moeilijk zijn.

  5. #35
    Prophet Mohammed

    Reacties
    38
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Rachida023 Bekijk reactie
    Nee geloof mij maar wij zijn het die het voor ons verpesten. Je moet eerlijk toegeven dat we moeilijk zijn.
    Als jij minder met genoegen neemt, moet je dat vooral doen.

    Een man die Halal werkt, werkt aan zijn geloof, er goed uit ziet etc, zijn gewoon basiseisen.

    Spreek voor jezelf. Het blijft een feit dat veel jongens niet serieus zijn.
    Allah, nabi wa lQuraan.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Citaat Geplaatst door Rachida023 Bekijk reactie
    Nee geloof mij maar wij zijn het die het voor ons verpesten. Je moet eerlijk toegeven dat we moeilijk zijn.
    Ik weet dat we moeilijk zijn maar we kunnen toch moeilijk niet genoegen nemen met minder? Bedoel ik weet wat ik waard ben.. Mijn ouders weten dat alhamdl ook en zullen me daarom nooit zomaar weggeven.

    Ik begrijp wat je bedoelt meid.. want velen rondom ons trouwen omdat ze beneden hun stand trouwen of gewoon willen trouwen om erbij te horen. Daarom lijkt het alsof wij gewoon maar niet de ware zijn tegengekomen maar dat komt omdat we weten wat we waard zijn.

  7. #37
    Prophet Mohammed

    Reacties
    38
    01-11-2014

    Grappig dat een man van alles en nog wat kan eisen om er vervolgens zelf niet aan te voldoen, zoals:

    - zelf gescheiden zijn, eist een maagd
    - valt ook onder; zelf afgelebberd zijn, maar een kuise vrouw willen
    - zelf eruit zien als een ‘Appie om de hoek’, maar wel de mooiste vrouw willen
    - drugsdealer zijn of uitkeringtrekker, maar wel plakken bij een vrouw met een goede baan

    Zelf zijn de meeste schizofreen, narcistisch of hebben ze borderliner. Dus zoveel keuze is er niet.

    Maar als vrouw moet je alles accepteren, grappenmakers. Never.
    Allah, nabi wa lQuraan.

  8. #38

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    8.253
    28-04-2008

    Opvallend veel oproepen van vrouwen

    Vrouwen weten vaak ook niet wat ze willen, maar mannen ook niet. En als je zit te praten met iemand en je ziet er echt geen toekomst in, zeg dat gewoon op een normale manier. Dan word je maar gezien als een klootzak, who cares. Je bent gewoon eerlijk geweest. Maar nee, vaak verdoe je elkaars tijd weken/maandenlang en eindig je met noppes en een verdriettopic op mnl.

    Als je weet wat je zoekt in een persoon, dan weet je logischerwijze ook wat je niet zoekt in een persoon. Bespreek relevante dingen, zoek niet naar perfectie want dat vind je nergens en vooral eerlijk zijn mbt je gevoel over een persoon. Klikt het niet, dan klikt het niet. Move on.

  10. #40
    الإكسير

    Reacties
    519
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door eleganta Bekijk reactie
    Dank je voor de moeite die je hebt genomen om het te lezen sis haha.

  11. #41
    Mommy of N.

    Reacties
    2.045
    16-12-2009

    ....

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    11
    21-03-2013

    Dit is me ook opgevallen helaas.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    16
    20-08-2017

    Citaat Geplaatst door marruecos87 Bekijk reactie
    Vrouwen weten vaak ook niet wat ze willen, maar mannen ook niet. En als je zit te praten met iemand en je ziet er echt geen toekomst in, zeg dat gewoon op een normale manier. Dan word je maar gezien als een klootzak, who cares. Je bent gewoon eerlijk geweest. Maar nee, vaak verdoe je elkaars tijd weken/maandenlang en eindig je met noppes en een verdriettopic op mnl.

    Als je weet wat je zoekt in een persoon, dan weet je logischerwijze ook wat je niet zoekt in een persoon. Bespreek relevante dingen, zoek niet naar perfectie want dat vind je nergens en vooral eerlijk zijn mbt je gevoel over een persoon. Klikt het niet, dan klikt het niet. Move on.
    Helemaal mee eens

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    94
    12-09-2018

    Citaat Geplaatst door zeldzameparel Bekijk reactie
    Grappig dat een man van alles en nog wat kan eisen om er vervolgens zelf niet aan te voldoen, zoals:

    - zelf gescheiden zijn, eist een maagd
    - valt ook onder; zelf afgelebberd zijn, maar een kuise vrouw willen
    - zelf eruit zien als een ‘Appie om de hoek’, maar wel de mooiste vrouw willen
    - drugsdealer zijn of uitkeringtrekker, maar wel plakken bij een vrouw met een goede baan

    Zelf zijn de meeste schizofreen, narcistisch of hebben ze borderliner. Dus zoveel keuze is er niet.

    Maar als vrouw moet je alles accepteren, grappenmakers. Never.
    mottenballen hierso

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    662
    26-02-2015

    Via internet zal je geen serieuze mannen vinden. Meestal zijn het vrouwen die wat op hun kerfstok hebben. Blijkbaar hebben ze een reputatie waardoor ze via het internet zoeken. Vrouwen van tegenwoordig gebruiken totaal niet de islamitische richtlijnen om een geschikte partner te vinden.