1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Tijdelijk branden

    As salaam walaikum,
    nog een vraagje. Ik zat na te denken over iets dat uit het Christendom komt en waarover een broeder mij ook iets heeft verteld.
    Tijdelijk branden. Purgatorium.. het voorportaal van de hel, daar gaan zij heen die wel geloven maar toch ook zondes hebben gepleegd.
    Hoe waar is dit? Want ik maak mezelf eigelijk een beetje zorgen over dat ik tijdelijk ga branden omdat ik zelfs na shahada rotzooi heb verricht en soms blijf verrichten en ik kan hier geen duidelijk antwoord op krijgen door broeders.
    Je hebt nu een schone lei dat zeiden ze, maarja die is al meer dan dan vies geworden.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Alaykum asalam,

    Iedere leed wordt vergolden of vergeld.

    Als het wordt vergolden ("onterechte leed") dan heb ik daar ooit een hadith over gelezen in de jihad sfeer dat het beloond wordt met 7or al-'ayn in jannah en wellicht ook andere schepsels die daar raad mee weten.
    Als het vergeld dan spreekt het voor zich. In NLD zeggen ze God straft snel .


    Wallahu a3lam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-10-2018

    Salam alaikom broeder,

    Wat je noemde " Purgatorium" is het vagevuur of المطهر, dit is het geloof van de kathoelieken.
    In de islam heet het " Azab al-Qabr' / marteling in het graf.
    النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا ۖ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ
    Het vuur, waaraan zij \'s morgens en \'s avonds worden blootgesteld. En op de dag dat het uur aanbreekt [zal gezegd worden]: "Laat de mensen van Fir\'aun de zwaarste bestraffing binnengaan."(Ghafir 46)

    Moge ِِِِِAllah ons allen beschermen tegen Azab al-Qabr. Allahom Amien.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Bedankt voor jullie replies. Ja het bestaat dus inderdaad toch, ik hoopte al van niet eigelijk met al mijn zonden.
    Maarja als er iets gaat gebeuren then so be it, want daarna zal er paradijs zijn (hopelijk..)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    Bedankt voor jullie replies. Ja het bestaat dus inderdaad toch, ik hoopte al van niet eigelijk met al mijn zonden.
    Maarja als er iets gaat gebeuren then so be it, want daarna zal er paradijs zijn (hopelijk..)
    Amin
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Beste man, daarom hebben we ook speciale dagen in onze religie waarmee je met relatief weinig doen een grote beloning krijgt. Maak er gebruik van.

    Firstly, Abu Hafsah (رضي الله عنه) reported from our Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) that fasting on the day of Arafat erases the sins of the last year and also the year ahead. Therefore, if an individual fasts on the day of Arafat, their sins of two years will be erased – the fasting of Ashura also contains the same reward.

    Laylat al Qadr is a night ‘better than one thousand months’.

    Op hajj gaan.

    En meer van dit soort acties/momenten. Deze zijn voor jou gemaakt. Allah wil het voor je vergemakkelijken. Maak je wel gebruik van zulke momenten? Zo niet, voortaan wel doen, je zult er geen spijt van hebben.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Beste man, daarom hebben we ook speciale dagen in onze religie waarmee je met relatief weinig doen een grote beloning krijgt. Maak er gebruik van.

    Firstly, Abu Hafsah (رضي الله عنه) reported from our Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) that fasting on the day of Arafat erases the sins of the last year and also the year ahead. Therefore, if an individual fasts on the day of Arafat, their sins of two years will be erased – the fasting of Ashura also contains the same reward.

    Laylat al Qadr is a night ‘better than one thousand months’.

    Op hajj gaan.

    En meer van dit soort acties/momenten. Deze zijn voor jou gemaakt. Allah wil het voor je vergemakkelijken. Maak je wel gebruik van zulke momenten? Zo niet, voortaan wel doen, je zult er geen spijt van hebben.
    Klopt

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Beste man, daarom hebben we ook speciale dagen in onze religie waarmee je met relatief weinig doen een grote beloning krijgt. Maak er gebruik van.

    Firstly, Abu Hafsah (رضي الله عنه) reported from our Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) that fasting on the day of Arafat erases the sins of the last year and also the year ahead. Therefore, if an individual fasts on the day of Arafat, their sins of two years will be erased – the fasting of Ashura also contains the same reward.

    Laylat al Qadr is a night ‘better than one thousand months’.

    Op hajj gaan.

    En meer van dit soort acties/momenten. Deze zijn voor jou gemaakt. Allah wil het voor je vergemakkelijken. Maak je wel gebruik van zulke momenten? Zo niet, voortaan wel doen, je zult er geen spijt van hebben.
    thanks voor je reply broeder

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Abubakr16 Bekijk reactie
    Klopt
    En jij moet opdonderen uit mijn topic, smerig varken dat rijp is voor de slacht want al jouw reply's die irriteren mij.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Ge moe ni veel zuipe kerel

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Abubakr16 Bekijk reactie
    Ge moe ni veel zuipe kerel
    Als ik mezelf vol had gezopen denk je dat ik dan nog zo zou typen, sukkel. Jouw hele manier van typen tegen mij is altijd al haram geweest hoe dat je typt, dus ga weg.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Zuipe is Haram

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Abubakr16 Bekijk reactie
    Zuipe is Haram
    duh. Daarom heb ik het ook niet gedaan sjonnie. Vooroordelen over mensen hebben is btw ook haram.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Fearless4Ever Bekijk reactie



    Precies
    :P:P en excuses voor mijn taalgebruik sir

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    ge mag mijn kontje bijten sir
    Looooooooool hahahaha