1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Qanitoen verliest beroep om gebedsdiensten in winkel

    De Islamitische stichting Qanitoen mag ook van het gerechtshof in Den Haag geen gebedsdiensten houden in haar pand aan de Cilliersstraat in het Transvaalkwartier in Den Haag.





    Dat heeft het hof dinsdag bepaald in een hoger beroep dat de stichting had aangespannen tegen de gemeente Den Haag.

    Het pand staat geregistreerd als boekwinkel maar de stichting hield er maandenlang op vrijdagen gebedsdiensten. Imam Fawaz Jneid kwam er wel eens prediken, maar kreeg toen zelf een gebiedsverbod voor de wijk opgelegd.

    Het eerdere vonnis van de rechtbank blijft hiermee overeind. Dat betekent dat voor elke keer dat de stichting de bepalingen overtreedt, een boete kan worden opgelegd van 5000 euro.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-09-2017

    En terecht!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Vrijheid geld hier alleen voor hun blijkbaar. iedereen moet toch lekker zelf weten wat ie in zijn winkel doet. Als ze lekker willen bidden op vrijdag dan moet dat toch gewoon kunnen, begrijp niet zo zeer waar de gemeente last van heeft.
    Het is puur pesten om te pesten. Maar we moeten zelf ook goed in de spiegel kijken, wij als moslims horen hier niet te leven. Het is niet Nederland of Europa die onze rizq bezorgt, maar Allah subhana wa taala. We moeten lekker een mooi bedragje sparen en hier zo snel mogelijk wegwezen om ergens anders een mooie toekomst op te bouwen inshaAlah.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    354
    31-01-2018

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Vrijheid geld hier alleen voor hun blijkbaar. iedereen moet toch lekker zelf weten wat ie in zijn winkel doet. Als ze lekker willen bidden op vrijdag dan moet dat toch gewoon kunnen, begrijp niet zo zeer waar de gemeente last van heeft.
    Het is puur pesten om te pesten. Maar we moeten zelf ook goed in de spiegel kijken, wij als moslims horen hier niet te leven. Het is niet Nederland of Europa die onze rizq bezorgt, maar Allah subhana wa taala. We moeten lekker een mooi bedragje sparen en hier zo snel mogelijk wegwezen om ergens anders een mooie toekomst op te bouwen inshaAlah.
    Kan ik ergens doneren?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door Bionaut Bekijk reactie
    Kan ik ergens doneren?


    Zorg jij nou maar dat je genoeg geld overhoud om shag en bier te kunnen kopen, floddertje.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    354
    31-01-2018

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Zorg jij nou maar dat je genoeg geld overhoud om shag en bier te kunnen kopen, floddertje.
    Roken doe ik niet, bier, vooral speciaalbiertjes vindt ik heeeeeerlijk!
    Geld is geen probleem, ik werk gewoon..

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door Bionaut Bekijk reactie
    Roken doe ik niet, bier, vooral speciaalbiertjes vindt ik heeeeeerlijk!
    Geld is geen probleem, ik werk gewoon..

    Goed bezig jonge ! Ik zal binnekort speciaal een rekening openen. Ik hou je op de hoogte.

  8. #8
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Vrijheid geld hier alleen voor hun blijkbaar. iedereen moet toch lekker zelf weten wat ie in zijn winkel doet. Als ze lekker willen bidden op vrijdag dan moet dat toch gewoon kunnen, begrijp niet zo zeer waar de gemeente last van heeft.
    Het is puur pesten om te pesten. Maar we moeten zelf ook goed in de spiegel kijken, wij als moslims horen hier niet te leven. Het is niet Nederland of Europa die onze rizq bezorgt, maar Allah subhana wa taala. We moeten lekker een mooi bedragje sparen en hier zo snel mogelijk wegwezen om ergens anders een mooie toekomst op te bouwen inshaAlah.

    Elke gemeente legt in een bestemmingsplan en/of erfpachtakte vast
    wat je wel of niet mag in een bepaald pand.
    Wat betreft het pand van Qanitoen was vastgelegd
    dat het niet gebruikt mag worden "voor maatschappelijke doeleinden",
    d.w.z. géén samenkomsten van groepen mensen ...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Fawaz is Syrier.