1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.543
    14-07-2014

    MyHeritage DNA onderzoek

    Wie heeft dit al gedaan? En welke sporen van etniciteiten zijn naar boven komen drijven?

    Ga het binnenkort even doen. Ik ben wel benieuwd.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    257
    29-11-2018

    Ik ben een wereld mens

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.543
    14-07-2014

    “Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen”
    .

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    257
    29-11-2018

    Citaat Geplaatst door Bonen Bekijk reactie
    “Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen”
    Zie je. Niet nodig

  5. #5
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Ik heb het gedaan, maar je kan beter 23andme doen. Die percentages slaan nergens op. Vooral voor Noord-Afrika zijn er weinig samples, dus je krijgt een groot percentage aan Europees DNA, terwijl het slechts genetische overeenkomsten zijn. Bij 23andme krijg je in tegenstelling tot MyHeritage ook haplogroepen en die zeggen al wat meer over je afkomst. Ik heb beide tests gedaan.
    -

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.543
    14-07-2014

    Citaat Geplaatst door Siyem Bekijk reactie
    Ik heb het gedaan, maar je kan beter 23andme doen. Die percentages slaan nergens op. Vooral voor Noord-Afrika zijn er weinig samples, dus je krijgt een groot percentage aan Europees DNA, terwijl het slechts genetische overeenkomsten zijn. Bij 23andme krijg je in tegenstelling tot MyHeritage ook haplogroepen en die zeggen al wat meer over je afkomst. Ik heb beide tests gedaan.
    Oke, interesting.

    Kun je mij ook vertellen wat eruit is voortgekomen? Welke sporen uit welke geografische gebieden en de respectievelijke percentages?
    .

  7. #7
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Citaat Geplaatst door Bonen Bekijk reactie
    Oke, interesting.

    Kun je mij ook vertellen wat eruit is voortgekomen? Welke sporen uit welke geografische gebieden en de respectievelijke percentages?
    Ik wilde net gaan slapen, dus heb even oude screens in een collage gegooid via m'n telefoon. Hopelijk is het duidelijk leesbaar.

    De eerste 3 screens zijn van 23andme. Die daaronder van MyHeritage, waarbij ik de ruwe data van MyHeritage ook door FamilyTreeDNA en DNA.LAND heb gegooid. (En GedMatch, maar heb daar even geen screen van.)

    23andme heb ik trouwens door m'n broertje laten doen, zodat ik ook Y-DNA kreeg.
    https://postimg.cc/3yR60XCM

    Ik kom trouwens van Ait Touzine, Barrage Abdelkrim el Khattabi in provincie Hoceima.
    -

  8. #8
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Okey, tis echt onscherp. Misschien scherper als je die link aanklikt. Ik plaats morgen wel.
    -

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Citaat Geplaatst door Siyem Bekijk reactie
    Ik wilde net gaan slapen, dus heb even oude screens in een collage gegooid via m'n telefoon. Hopelijk is het duidelijk leesbaar.

    De eerste 3 screens zijn van 23andme. Die daaronder van MyHeritage, waarbij ik de ruwe data van MyHeritage ook door FamilyTreeDNA en DNA.LAND heb gegooid. (En GedMatch, maar heb daar even geen screen van.)

    23andme heb ik trouwens door m'n broertje laten doen, zodat ik ook Y-DNA kreeg.


    https://postimg.cc/3yR60XCM

    Ik kom trouwens van Ait Touzine, Barrage Abdelkrim el Khattabi in provincie Hoceima.
    Dit is gewoon een algemeen beeld van de Marokkaan. Ieder noord-Afrikaan voornamelijk uit Marokko,Algerije,Tunesië hebben dezelfde etniciteit.
    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.407
    16-02-2014

    zo maar je DNA weggeven

  11. #11
    prrrt.

    Reacties
    1.145
    05-12-2014

    Citaat Geplaatst door Siyem Bekijk reactie
    Ik wilde net gaan slapen, dus heb even oude screens in een collage gegooid via m'n telefoon. Hopelijk is het duidelijk leesbaar.

    De eerste 3 screens zijn van 23andme. Die daaronder van MyHeritage, waarbij ik de ruwe data van MyHeritage ook door FamilyTreeDNA en DNA.LAND heb gegooid. (En GedMatch, maar heb daar even geen screen van.)

    23andme heb ik trouwens door m'n broertje laten doen, zodat ik ook Y-DNA kreeg.


    https://postimg.cc/3yR60XCM

    Ik kom trouwens van Ait Touzine, Barrage Abdelkrim el Khattabi in provincie Hoceima.
    wtf moet north african & arabian voorstellen? https://www.reddit.com/r/23andme/com...north_african/ 23 and me klopt voor geen meter

  12. #12
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Citaat Geplaatst door Largo0 Bekijk reactie
    Dit is gewoon een algemeen beeld van de Marokkaan. Ieder noord-Afrikaan voornamelijk uit Marokko,Algerije,Tunesië hebben dezelfde etniciteit.
    Dit is een algemeen beeld voor Riffijnen. Souss en Shel7a hebben meestal minder genetische gelijkenissen (niet per se overeenkomsten zoals je bij Berbers met Andalusische voorouders zou verwachten) met Iberië, dus een hoger Noord-Afrikaans percentage en meer Sub-Sahara DNA. Klopt, zijn allemaal Imazighen.

    Citaat Geplaatst door -Versace. Bekijk reactie
    wtf moet north african & arabian voorstellen? https://www.reddit.com/r/23andme/com...north_african/ 23 and me klopt voor geen meter
    Er staat als subgroep alleen Marokko, dus alleen North-African. Is inderdaad onzin. Alleen de haplogroepen zijn interessant.
    -

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    974
    14-06-2014

    Ik vond MyHeritage prima. Binnen een prima rijd resultaat.
    ;

  14. #14
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Citaat Geplaatst door Penitentes Bekijk reactie
    Ik vond MyHeritage prima. Binnen een prima rijd resultaat.
    Wow, zomaar heb je je resultaten niet gedeeld.
    -

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    974
    14-06-2014

    Citaat Geplaatst door Siyem Bekijk reactie
    Wow, zomaar heb je je resultaten niet gedeeld.
    Hhh helemaal wel. Je bent het gewoon vergeten denk ik.
    ;