1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    23
    27-02-2013

    Huwelijk gebaseerd op Qor'aan en Soennah

    Bismillah ar Rahman ar Rahiem

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    Middels deze weg begin ik mijn zoektocht naar een dame ( die haar Dien compleet wilt maken) met als doel het huwelijk in shaa Allah. Ik ben een Marokkaanse jongeman van 30 uit Noord-Holland. Ik werk full time en heb een eigen huis(je).
    Ik heb mijn zaakjes goed voor elkaar Alhamdulillaah. Het enige wat nog mist is een lieve, zorgzame, gelovige, godvrezende,serieuze, eerlijke, oprechte, schaamtevolle (ik kan zo nog wel ff doorgaan) vrouw aan mijn zijde.

    Ik probeer in ieder aspect van mijn leven de regelgevingen van de Qor'aan en Soennah te implementeren en daarom wens ik een vrouw te huwen die dat ook doet.

    Allah ta'ala zegt in de Qor'aan:

    ﴿يأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَـكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَـكُمْ شُعُوباً وَقَبَآئِلَ لِتَعَـرَفُواْ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عَندَ اللَّهِ أَتْقَـكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴾
    (13. O mankind! We have created you from a male and a female, and made you into nations and tribes that you may know one another. Verily, the most honorable of you with Allah is that (believer) who has At-Taqwa. Verily, Allah is All-Knowing, All-Aware.)

    En ook zei de Profeet (sallaAllahoe 'alayhi wa sallam):

    “Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. kies voor degene met geloof, en je zult slagen".

    Wat ik van de vrouw verwacht:

    - Op de allereerste plaats al ikhlaas (zuivere intentie omwille van Allah)
    - Iemand die at Tawhied kent en de Aqeedah van Ahl as Soennah wal Jamaa'ah.
    - Iemand met goede karaktereigenschappen en omgangsvormen.
    - Die kennis vergaart van de betrouwbare bronnen/geleerden (boeken lezen, lezingen bijwonen, conferenties etc.)
    - Die correcte islamitische kleding draagt (minimaal ghimaar).
    - Liefst nooit getrouwd is geweest. (Ben ik ook niet).
    - Marokkaanse of bekeerd.
    - Leeftijd 20 tot 30.
    - Lief, respectvol, oprecht, eerlijk, zachtaardig etc.

    Hoeft niet te werken (het liefst niet) aangezien de man de kostwinner is, maar mag wel op voorwaarde dat zij werkt in een vrouwvriendelijke omgeving en niet mixt met mannen.

    Ik ben zelf best wel een rustig, timide, verlegen persoon. Schaamtevol. Daarom ben ik op zoek naar een kalm en rustig iemand. Naarmate ik iemand beter leer kennen kruip ik uit mijn schulp. Ik zie dit als een gunst van Allah ta'ala. Alhamdulillaah.
    Tot slot wil ik nog vermelden dat ik op de hoogte ben van mijn plichten als man en de rechten van de vrouw binnen een huwelijk.

    Mocht je jezelf hierin kunnen vinden dan hoor ik dat graag in shaa Allah en wie weet mag ik dat binnen afzienbare tijd contact opnemen met jouw mahram.

    Moge Allah ta'ala een ieder datgene schenken wat die wenst en moge Hij ons leiden naar datgene wat Hem tevreden stemt. Amien

    Wa Alhamdulillaahi rabb al 'aalamien.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    23
    27-02-2013

    .