1. #1
    Redactie

    Reacties
    72.977
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Casablanca: Hirak-gedetineerden boycotten hoger beroep

    Tientallen leden van de volkbeweging Hirak boycotten vrijdag hun rechtszaak in Casablanca, waarbij zij constateren dat niet aan de voorwaarden voor een eerlijk proces is voldaan.



    Dit was de vierde zitting van het hoger beroep voor de 42 mensen die in juni waren veroordeeld, samen met elf andere verdachten, tot 20 jaar gevangenisstraf. De beklaagden werden gearresteerd in de provincie Al Hoceima tussen mei en juni 2017 vanwege hun deelname aan demonstraties, en vervolgens overgebracht naar Casablanca, waar ze sindsdien zijn opgesloten. Tientallen anderen werden ook gearresteerd, maar deze 42 worden beschouwd als de "harde kern van het protest".

    Vanwege hun afwezigheid vrijdag opende de president van het Hof van Beroep in Casablanca het debat over de zaak van journalist Hamid El Mahdaoui, veroordeeld tot drie jaar cel, bericht H24Info. De journalist werd veroordeeld voor het "niet veroordelen van een poging om de interne veiligheid van de staat te schaden" na het ontvangen van een telefoontje van een Marokkaan woonachtig in Nederland die een melding deed van een levering uit het buitenland van "tanks" voor Hirak. Een journalist hoeft "dergelijke verhalen niet te veroordelen", aldus zijn advocaat Lahbib Hajji.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Deze lieden hebben zich zelf zwaar overschat

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Venom allah heeft hen vervloekt die een mens bestempeld als dieren?? Men kan pas spreken van rechten van de mens als men het volk hun rechten waar ze recht op hebben gekregen en dit is niet het geval in marokko daar worden elke seconden mensen rechten geschonden de regime onderdrukt en besteelt het volk al jaren en alle grondstoffen van het land worden gexporteerd naar het westen en middenoosten en het volk moet maar zien hoe te leven de staat geeft hen niets maar dan ook niets zelfs geen goed onderwijs en gezondheids ga me niet vertellen dat dit niet waar is want ik durf te wedden dat jij nog nooit een voet heb gezet in de marokkaanse ziekenhuis om te zien hoe mensrn daar behandelt worden leeg gebouwen zonder apparateur.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door Waarheid Bekijk reactie
    Venom allah heeft hen vervloekt die een mens bestempeld als dieren?? Men kan pas spreken van rechten van de mens als men het volk hun rechten waar ze recht op hebben gekregen en dit is niet het geval in marokko daar worden elke seconden mensen rechten geschonden de regime onderdrukt en besteelt het volk al jaren en alle grondstoffen van het land worden gexporteerd naar het westen en middenoosten en het volk moet maar zien hoe te leven de staat geeft hen niets maar dan ook niets zelfs geen goed onderwijs en gezondheids ga me niet vertellen dat dit niet waar is want ik durf te wedden dat jij nog nooit een voet heb gezet in de marokkaanse ziekenhuis om te zien hoe mensrn daar behandelt worden leeg gebouwen zonder apparateur.
    interpunctie? Kwam gewoon adem tekort bij jouw tekst.

    * Ik heb mijn reactie gewijzigd

    Marokkaanse staatsziekenhuis ben ik nooit in behandeld wel in priveklinieken.

    Heb ze wel bezocht en ik ben me ervan bewust dat zelfs Freddy Kruger zou wegrennen van die shithole.

    Men mag demonstreren,
    D E M O N S T R E R E N,

    wil je zeggen dat dat demonstraties waren in al Hoceima met die populist op een gegeven moment stond de boodschap niet meer centraal maar meer seperatisme en zwaaien met azulvlaggen.

    Veel succes met hem

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Ik ben tegen elke verdeling van marokko naar staatjes wij zijn moslims of je nou amazigh of arabier bent ons geloof verbind ons en die moeten we verdedigen met als maar 2 dingen gaan niet samen de ongekozen regime's die achter zijn gelaten door de kolonisten die noord afrikaanse landen hebben bezet en dus hun nog steeds dient deze regime's zijn er niet voor het volk maar voorzich zelf en het westen zij bestelen al jaren het volk aan alle kanten on dit te veranderen moet we ons geloof strikter gaan toepassen en ons zelf veranderen want het volk maakt verandering die het volk ten goede komt marokko is islamitsche met woorden maar niet met daden

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Oke

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Tientallen leden van de volkbeweging Hirak boycotten vrijdag hun rechtszaak in Casablanca, waarbij zij constateren dat niet aan de voorwaarden voor een eerlijk proces is voldaan.



    Dit was de vierde zitting van het hoger beroep voor de 42 mensen die in juni waren veroordeeld, samen met elf andere verdachten, tot 20 jaar gevangenisstraf. De beklaagden werden gearresteerd in de provincie Al Hoceima tussen mei en juni 2017 vanwege hun deelname aan demonstraties, en vervolgens overgebracht naar Casablanca, waar ze sindsdien zijn opgesloten. Tientallen anderen werden ook gearresteerd, maar deze 42 worden beschouwd als de "harde kern van het protest".

    Vanwege hun afwezigheid vrijdag opende de president van het Hof van Beroep in Casablanca het debat over de zaak van journalist Hamid El Mahdaoui, veroordeeld tot drie jaar cel, bericht H24Info. De journalist werd veroordeeld voor het "niet veroordelen van een poging om de interne veiligheid van de staat te schaden" na het ontvangen van een telefoontje van een Marokkaan woonachtig in Nederland die een melding deed van een levering uit het buitenland van "tanks" voor Hirak. Een journalist hoeft "dergelijke verhalen niet te veroordelen", aldus zijn advocaat Lahbib Hajji.
    alleen een marokkaanse rechter baseert zijn vonnis op dit soort onzinnige verhalen.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door DeBaass Bekijk reactie
    Een vraagje. Aangezien waarheid spreken een recht is.

    Vind je het normaal dat er separatistische vlaggen tevoorschijn komen in een demonstratie?
    kan je mij een artikel noemen dat je voor een vlag 20 jaar straf kan krijgen..
    bij elke demonstratie zie je amazigh vlagen.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    De baass voor mij is er maar 1 vlag met la ilaha ila allah wana mohamadan rasoul allah

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Dus geen allah alwatan al malik of a3ch almalik lmalik a3ch ama cha3b howa li tkerfss f 7yatoh
    De koning kan als in 1 oogpmslag veranderen als die het wil maar dat doet die niet want hij en zijn regime willen voor eeuwige in luxe leven

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door DeBaass Bekijk reactie
    Als er financiële hulp is van drugsdealers dan is die 20 jaar op zijn plaats.


    Eerlijk, ik zou ze kennis laten maken met een vuurpeleton

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    De baass komt niet aan met een salafi

    kom met hadith van sahih al bukhari en sahih al muslim en ktab wasunna dit zijn de enige oprichte boeken niet met aanhangers van het westen met hun gewest islam

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    1.505
    30-12-2018

    Citaat Geplaatst door DeBaass Bekijk reactie
    Dat is ook een oplossing Hh.
    Eerst was het een universeel amazigh vlag gemaakt door homofielen, na tijd vonden de azulisten deze niet genoeg om mee te provoceren dus moest er een nieuwe vlag komen.

    Al mohim, deze mensen zijn smerig en doen zich onschuldig voor. Maar men weet wat achter hen schuilt.

    Maar ik moet wel zeggen demonstreren moet kunnen tegen die ezels in het bestuur op een beschaafde wijze, anders 20 jaar bunkerstijl

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.424
    08-01-2018

    Chaotisch taferelen, te vroeg eerst Sahara, melilia, sebta dan pas eigen volk in de tussentijd, nietsnutten.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    735
    13-03-2013

    Met hun Gewenst islam