1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Hoe iemand te overtuigen dat vrouwen worden gerespecteerd in Islam

    As salaam walaikum,
    Dit forum is eigelijk best wel handig om een aantal vragen te stellen die al een tijdje in mijn hoofd zitten.
    Aan de hand van een post die ik zojuist maakte zat ik na te denken over het feit dat men vaak denkt dat vrouwen geen rechten hebben in Islam.
    Ik weet zelf natuurlijk wel dat vrouwen rechten hebben in Islam en gerespecteerd worden, maar het is behoorlijk lastig uit te leggen.
    Dan begint men van "hmm moet je kijken naar de rechten van vrouwen in Saudi-Arabie, en vergelijk dat met de rechten van vrouwen hier".
    Daar kan ik dan vervolgens vrij weinig op terug zeggen omdat de rechten van vrouwen in NL inderdaad beter zijn.
    Congo is grotendeels Christelijk en daar zijn de omstandigeden van vrouwen zeer slecht en India dat is Hindu-land en daar zijn de omstandigheden voor vrouwen ook zeer slecht. Maar die boodschap van mij komt dan niet over als ik het uitleg.
    Ik wil niet uit de hoogte gaan praten en zo bedoel ik het ook niet, maar ik denk eigelijk zelf dat de vrouwen in ontwikkelingslanden simpelweg minder rechten hebben.
    Hoe dan uit te leggen dat vrouwen wel veel rechten hebben in Islam? (ik stel deze vraag ook ivm mensen uit mijn omgeving).
    Bedankt,

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    De satan haat vrouwen die de broek willen dragen binnen een huwelijk.

    In de islam draagt de vrouw geen broek in het gebed.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    De satan haat vrouwen die de broek willen dragen binnen een huwelijk.

    In de islam draagt de vrouw geen broek in het gebed.
    Hoe gaat deze post mij helpen om mijn omgeving te overtuigen dat vrouwen rechten hebben in Islam?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    Hoe gaat deze post mij helpen om mijn omgeving te overtuigen dat vrouwen rechten hebben in Islam?
    http://daffah.eu wil dit voor mannen only en de vrouwen worden weer vrouw in shaa Allah.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    19-01-2019

    Hoe overeen komen de rechten van saudie met die van de islam? Waar wordt er gezegd dat een vrouw niet mag auto rijden in de islam? Die rechten zijn gewoon verzonnen door de moslims zelf daar, die zelf niet ideaal zijn. Saudie arabie is een islamitische land maar betekent niet meteen dat het een land is dat zich echt aan de regels van de islam houdt. In Nederland hebben we ‘vrijheid’, liefst zien ze ons vrouwen zonder hoofddoek, abaya en khimaar lopen maar toch krijg je de keuze om te dragen wat je wilt. Ik zou gewoon netjes uitleggen wat de rechten van de vrouw binnen de islam is en uitleggen dat wat er in saudie arabier gebeurd niet altijd correct is. In Marokko mogen de vrouwen die daar op vakantie gaan ook onbedekt erbij lopen. En dat is ook gewoon een islamitische land.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Hmm riafi mvr wil denk ik magnificut dichtbreien in plaats van rectus rex. Somaa.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door riffiyaaa Bekijk reactie
    Hoe overeen komen de rechten van saudie met die van de islam? Waar wordt er gezegd dat een vrouw niet mag auto rijden in de islam? Die rechten zijn gewoon verzonnen door de moslims zelf daar, die zelf niet ideaal zijn. Saudie arabie is een islamitische land maar betekent niet meteen dat het een land is dat zich echt aan de regels van de islam houdt. In Nederland hebben we ‘vrijheid’, liefst zien ze ons vrouwen zonder hoofddoek, abaya en khimaar lopen maar toch krijg je de keuze om te dragen wat je wilt. Ik zou gewoon netjes uitleggen wat de rechten van de vrouw binnen de islam is en uitleggen dat wat er in saudie arabier gebeurd niet altijd correct is. In Marokko mogen de vrouwen die daar op vakantie gaan ook onbedekt erbij lopen. En dat is ook gewoon een islamitische land.
    Ja precies, er wordt nergens in Islam gesteld dat een vrouw geen auto mag rijden en ik heb dus vaak te horen gekregen van "pff... ze mogen nog geen eens autorijden daar. Wat voor rechten hebben vrouwen dan in Islam??"
    Ik weet, ik heb geprobeerd om uit te leggen dat wat er daar gebeurd niet altijd correct is. Maar het is verdraait lastig om die boodschap over te brengen.. en dan krijg ik vervolgens ook nog te horen dat vrouwen onderdrukt worden door de hoofddoek. Terwijl in realiteit de hoofddoek een kroon is voor een princesje omdat ze mooi is maar haar schoonheid alleen aan haar eigen man laat zien.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9
    19-01-2019

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    Ja precies, er wordt nergens in Islam gesteld dat een vrouw geen auto mag rijden en ik heb dus vaak te horen gekregen van "pff... ze mogen nog geen eens autorijden daar. Wat voor rechten hebben vrouwen dan in Islam??"
    Ik weet, ik heb geprobeerd om uit te leggen dat wat er daar gebeurd niet altijd correct is. Maar het is verdraait lastig om die boodschap over te brengen.. en dan krijg ik vervolgens ook nog te horen dat vrouwen onderdrukt worden door de hoofddoek. Terwijl in realiteit de hoofddoek een kroon is voor een princesje omdat ze mooi is maar haar schoonheid alleen aan haar eigen man laat zien.
    Heel simpel, iemand die islam niet in zijn hart heeft zal het ook nooit begrijpen en je alleen maar voor gek zetten. Als iemand daadwerkelijk geïntresseerd is in de rechten van de vrouw in de islam dan zou die de vragen anders stellen. Een moslim zal nooit perfect zijn, maar de islam dus het geloof zelf is het wel. De vrouwen worden niet onderdrukt als ze een hoofddoek dragen. Je bent vrij in je keuze. Draag je een hoofddoek dan zit je op de weg van Allah, draag je geen hoofddoek dan bega je een zonde. Net zo goed voor iemand die wel haram vlees eet. Is die dan ook onderdrukt omdat die geen varken mag eten? Dit zullen alleen de mensen begrijpen die Islam in t hart hebben en geloven.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door riffiyaaa Bekijk reactie
    Heel simpel, iemand die islam niet in zijn hart heeft zal het ook nooit begrijpen en je alleen maar voor gek zetten. Als iemand daadwerkelijk geïntresseerd is in de rechten van de vrouw in de islam dan zou die de vragen anders stellen. Een moslim zal nooit perfect zijn, maar de islam dus het geloof zelf is het wel. De vrouwen worden niet onderdrukt als ze een hoofddoek dragen. Je bent vrij in je keuze. Draag je een hoofddoek dan zit je op de weg van Allah, draag je geen hoofddoek dan bega je een zonde. Net zo goed voor iemand die wel haram vlees eet. Is die dan ook onderdrukt omdat die geen varken mag eten? Dit zullen alleen de mensen begrijpen die Islam in t hart hebben en geloven.
    Mja dat is het inderdaad. Islam zit niet in hun hart en ze denken dat de Koran 1 groot verzinsel is van de profeet, en vrede zij met profeet. En daarom komen mijn argumenten nooit maar dan ook nooit over. Het is zo zwaar vermoeiend.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    Ja precies, er wordt nergens in Islam gesteld dat een vrouw geen auto mag rijden en ik heb dus vaak te horen gekregen van "pff... ze mogen nog geen eens autorijden daar. Wat voor rechten hebben vrouwen dan in Islam??"
    Ik weet, ik heb geprobeerd om uit te leggen dat wat er daar gebeurd niet altijd correct is. Maar het is verdraait lastig om die boodschap over te brengen.. en dan krijg ik vervolgens ook nog te horen dat vrouwen onderdrukt worden door de hoofddoek. Terwijl in realiteit de hoofddoek een kroon is voor een princesje omdat ze mooi is maar haar schoonheid alleen aan haar eigen man laat zien.
    Nog preciezer een voormalige Moslimkennis Piet genaamd sprak tegen mij de wens uit om een selefiehuwelijk met vrouw die helemaal dicht is (sitr ze3ma).

    Hij deed zijn best mijns inziens. Uiteindelijk denk ik geen vrijheid meer om selefie te blijven en afgerangeerd als badmeester, ene keer in NL andere keer in Belgier.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    En bijvoorbeeld toen ik nog thuis woonde en ik probeerde dingen over Islam uit te leggen aan mijn ouders dan was het vaak van "val me er niet mee lastig. Als jij Moslim wilt zijn dan prima maar laat mij met rust ermee oke" .
    Echt. aaahhh grrrr:P Ze aten btw wel gewoon halal mee met me, dus ik wil ook niet slecht gaan spreken over mijn ouders want ik respecteer ze. Maar soms.. dit.. is lastig.
    En ik heb het nu geen eens meer over dingen zoals vrouwenrechten uitlleggen binnen Islam. Maar overal allerlei dingen uitleggen binnen Islam die niet lijken aan te komen omdat ze denken dat het 1 groot verzonnen verhaal is. Of nouja misschien komt het deels aan, I don't know eigelijk. Maar sowieso wordt het niet echt echt serieus genomen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Ik heb ook 1 grote foute gemaakt en dat is de volgende: ik heb in het verleden tegen mijn ouders gezegd dat ze een stelletje ongelovigen zijn die gaan branden, toen we een ruzie hadden. Daar voegde ik nog aan toe dat hun hele manier van leven 1 grote vorm van godslastering is. De imam zei ook toen van "dit heb ik eerder gehoord van een bekeerling en dit is het domste wat je kan doen" .
    Ja logisch, omdat ik dat heb gedaan daardoor is hun beeld van Islam verslechterd. Mja en daardoor is het nu natuurlijk zoveel moeilijker om hun een positief beeld van Islam te showen.

  13. #13
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Waarom zijn volgens jou de rechten in NL beter dan in Saudia Arabië? Ik heb jouw teksten niet allemaal gelezen?

  14. #14
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Aralahk88 Bekijk reactie
    Ik heb ook 1 grote foute gemaakt en dat is de volgende: ik heb in het verleden tegen mijn ouders gezegd dat ze een stelletje ongelovigen zijn die gaan branden, toen we een ruzie hadden. Daar voegde ik nog aan toe dat hun hele manier van leven 1 grote vorm van godslastering is. De imam zei ook toen van "dit heb ik eerder gehoord van een bekeerling en dit is het domste wat je kan doen" .
    Ja logisch, omdat ik dat heb gedaan daardoor is hun beeld van Islam verslechterd. Mja en daardoor is het nu natuurlijk zoveel moeilijker om hun een positief beeld van Islam te showen.
    Dus als moslim mag je niet zeggen dat de Kufaar naar de hel gaan?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Waarom zijn volgens jou de rechten in NL beter dan in Saudia Arabië? Ik heb jouw teksten niet allemaal gelezen?
    Nouja vrouwen mogen hier wel meer toch? En dat argument krijg ik dan tegen me en ik heb daar geen goed antwoord op.
    En er is zelfs een nieuwsbericht van Saudie-Arabie. Al wat ouder bericht trouwens. Een vrouw liep alleen, met hoofddoek btw, en ze was verkracht door een gang. Die gang ging vrijuit en de vrouw moest 4 maanden de cel in omdat ze geen "male-guardian" bij zich had,.
    Hoe de fuck ga ik dit verdedigen als iemand hiermee komt. Hoe moet ik dan nog proberen iemand te overtuigen dat vrouwen goede rechten hebben in Islam?