1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Baarden in de Schilderswijk: hipsters of moslims?

    Het fotoproject Hipster/Muslim gaat over jonge mannen die ogenschijnlijk veel van elkaar verschillen, maar minstens twee dingen gemeen hebben: hun baard en de plek waar ze wonen.

    Jan (30): ‘Je kan me een typische hipster noemen met mijn baard, kleding en fixed gear-fiets. Een hipster omarmt uiterlijkheden. Toegegeven, ik doe het ook. Maar ik vind hipsters weinig oprecht. Ze draaien hun eigen worsten, maar nemen ook vier keer per jaar het vliegtuig. Het is een lifestyletje, terwijl moslim zijn een levenswijze is, veel oprechter.’

    Ali (26): ‘Veel mensen duwen me meteen in een hokje, zeker toen ik nog een grotere baard had. Op sollicitatiegesprekken vroeg men of die baard een religieuze betekenis had, of dat wenselijk was. Het gaat niet meer over competenties, maar over hoe je eruitziet.’

    Ayoub (24): ‘Ik ben hier geboren, mijn ouders komen uit Marokko. In Nederland blijf ik de Marokkaan, in Marokko ben ik de Nederlander. Wat altijd blijft, is dat ik moslim ben. Dat is mijn puurste identiteit.’

    Bas (29): ‘Ik ben een jonge gozer met baard en knotje. Ja, dan ben je al snel een hipster. Bij hipsters denk ik ook aan vintagewinkels, aan je druk maken over wat er in de wereld gebeurt. Zelf heb ik dat minder, ook uit zelfbescherming.’



    https://www.volkskrant.nl/cultuur-me...ims-~b2f7c1e2/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Als moslim met baard kom je bijna nergens aan de bak, terwijl veel broeders veel kwaliteiten en vaardigheden hebben. En dan willen ze ons wijsmaken dat er niet word gediscrimineerd en dat wij ons maar dienen aan te passen.
    Wat houd dat nou precies in. aanpassen?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Als moslim met baard kom je bijna nergens aan de bak, terwijl veel broeders veel kwaliteiten en vaardigheden hebben. En dan willen ze ons wijsmaken dat er niet word gediscrimineerd en dat wij ons maar dienen aan te passen.
    Wat houd dat nou precies in. aanpassen?
    Tsja niet moslims met een tattoo in het gezicht komen ook nergens aan de bak terwijl zij over veel kwaliteiten kunnen beschikken. Je zou het discriminatie kunnen noemen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door Ranonkel Bekijk reactie
    Tsja niet moslims met een tattoo in het gezicht komen ook nergens aan de bak terwijl zij over veel kwaliteiten kunnen beschikken. Je zou het discriminatie kunnen noemen.
    Ga je nou een baard vergelijken met een tattoo in het gezicht?

    Een baard is iets wat groeit ook al wil je het niet, en het is iets wat bij het lichaam hoort. Een tattoo is opzettelijk aangebracht. En een tattoo in het gezicht komt bij misschien 1 op de 50.000 mensen voor

    Dus neem je kadaverlogica ergens anders heen pvv terroristje. Voor deze haatuiting zou je eigenlijk al 20 stokslagen moeten krijgen, in je gezicht met als gevolg een tattoo

  5. #5
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door MarokkaaninNL Bekijk reactie
    Ga je nou een baard vergelijken met een tattoo in het gezicht?

    Een baard is iets wat groeit ook al wil je het niet, en het is iets wat bij het lichaam hoort. Een tattoo is opzettelijk aangebracht. En een tattoo in het gezicht komt bij misschien 1 op de 50.000 mensen voor

    Dus neem je kadaverlogica ergens anders heen pvv terroristje. Voor deze haatuiting zou je eigenlijk al 20 stokslagen moeten krijgen, in je gezicht met als gevolg een tattoo


    Het gaat natuurlijk om het mogelijke fanatisme
    achter de baard van de moslim of hipster.

    Wanneer hij voor stokslagen
    voor homofiele of vleesetende collega's is,
    heeft solliciteren geen zin ...

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Het gaat natuurlijk om het mogelijke fanatisme
    achter de baard van de moslim of hipster.

    Wanneer hij voor stokslagen
    voor homofiele of vleesetende collega's is,
    heeft solliciteren geen zin ...

    Ik snap de link niet zo zeer.
    Heb nog nooit gehoord dat een moslim met baard zijn collega s stokslagen gaf. Dit zijn aannames die nergens op gebaseerd zijn, als werkgever dien je jezelf professioneel op stellen en je onderbuikgevoelens thuis te houden. Het is gewoon een smoes om te kunnen discrimineren, maar geen probleem. Het is jullie land, jullie mogen doen wat jullie willen. Maar kom dan niet claimen dat je voor vrijheid en gelijkheid bent want dat ben je absoluut niet.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door Ranonkel Bekijk reactie
    Tsja niet moslims met een tattoo in het gezicht komen ook nergens aan de bak terwijl zij over veel kwaliteiten kunnen beschikken. Je zou het discriminatie kunnen noemen.


    Een Hollander met baard word wel gewoon overal aangenomen. Ja, dat kun je zeker discriminatie noemen. De boodschap is duidelijk, praktiserende moslims zijn nergens welkom.

  8. #8
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Een Hollander met baard word wel gewoon overal aangenomen. Ja, dat kun je zeker discriminatie noemen. De boodschap is duidelijk, praktiserende moslims zijn nergens welkom.

    Een Hollandse milieu-activist, met baard en sandalen,
    die elke vrijdagmiddag vrij wil om te demonstreren
    heeft het ook moeilijk op de arbeidsmarkt ...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    818
    14-01-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Een Hollandse milieu-activist, met baard en sandalen,
    die elke vrijdagmiddag vrij wil om te demonstreren
    heeft het ook moeilijk op de arbeidsmarkt ...

    Dat maakt het heus niet minder erg hoor, ook gewoon discriminatie. Gewoon triest dat mensen worden beoordeeld op hun uiterlijk, ik vind dat mensen beoordeeld dienen te worden op hun kwaliteiten.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Dat maakt het heus niet minder erg hoor, ook gewoon discriminatie. Gewoon triest dat mensen worden beoordeeld op hun uiterlijk, ik vind dat mensen beoordeeld dienen te worden op hun kwaliteiten.
    Een heel nobel streven van je.

    Echter zul jij bewust of onbewust ook mensen oordelen op hun uiterlijk.

    Man met kale kop. Een skinhead Of gewoon een kale man?

    Een meisje in een kort rokje? Rest zat in de was? Of een bewuste keuze?

    Baard of gezichts tattoo:
    Persoon vind ik beide niet uitzien.
    Maar een baard dan minder erg, die kan nog
    Afgeschoren worden.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Fearless4Ever Bekijk reactie
    Wat een domme imbeciel ben je toch ook
    Waarom zou het een baard wel discriminatie zijn voor jou?
    En een gezichts tattoo niet?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Een Hollander met baard word wel gewoon overal aangenomen. Ja, dat kun je zeker discriminatie noemen. De boodschap is duidelijk, praktiserende moslims zijn nergens welkom.
    Een baard past net als een tattoo lang niet overal binnen de uiterlijke eisen die een bedrijf stelt. Bijde zijn een eigen keuze en daarom wat mij betreft geen discriminatie.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door Fearless4Ever Bekijk reactie
    Wat een domme imbeciel ben je toch ook
    Wat probeer je te verbloemen?

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Ik snap de link niet zo zeer.
    Heb nog nooit gehoord dat een moslim met baard zijn collega s stokslagen gaf. Dit zijn aannames die nergens op gebaseerd zijn, als werkgever dien je jezelf professioneel op stellen en je onderbuikgevoelens thuis te houden. Het is gewoon een smoes om te kunnen discrimineren, maar geen probleem. Het is jullie land, jullie mogen doen wat jullie willen. Maar kom dan niet claimen dat je voor vrijheid en gelijkheid bent want dat ben je absoluut niet.

    Zou #4 de link kunnen zijn?

    #4: "Voor deze haatuiting zou je eigenlijk al 20 stokslagen moeten krijgen, in je gezicht met als gevolg een tattoo".


    Ik bedenk maar wat...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    102
    21-12-2022

    Habibi88 is sws een ex wijf van stijn