1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    24
    02-11-2015

    Kennismaken met de ouders van je partner

    Salaam Aleikom, waar ik nou benieuwd naar ben... maken jullie al kennis met de ouders van je partner voor het huwelijk of wachten jullie daarmee totdat je daadwerkelijk man en vrouw van elkaar bent?

  2. #2
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Is dat niet een beetje dom om zulke belangrijke mensen pas te leren kennen nadat je al getrouwd bent? Ik bedoel, spelen de ouders dan geen belangrijke rol in het huwelijk?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    134
    22-12-2013

    Voor het huwelijk natuurlijk, ouders zijn belangrijk. Het is altijd fijn om dan al te weten wat ze daadwerklijk van je vinden, bezorgd dan ook minder clichés binnen het huwelijk.
    Inna lilahi wa inna ilayhi radji3oen.

  4. #4
    ^_^

    Reacties
    498
    29-01-2009

    Citaat Geplaatst door --Lina-- Bekijk reactie
    Salaam Aleikom, waar ik nou benieuwd naar ben... maken jullie al kennis met de ouders van je partner voor het huwelijk of wachten jullie daarmee totdat je daadwerkelijk man en vrouw van elkaar bent?
    Nee, dat zou ik echt niet doen. Dat mijn toekomstige ook kennis maakt met mijn ouders voor het handvragen ook niet.
    Pas na de handvraging en vanaf daar zie ik wel.

    Ik heb het liefst dat ik na de handvraging ze pas zie op de verloving/trouwerij bij de gemeente en de bruiloft. Waarom? Bruiloft veroorzaakt te veel chaos en dan gaat iedereen zich ermee bemoeien. Na de bruiloft oke.

    Daarnaast had ik een buurjongen die gewoon letterlijk elke week met een Marokkaans meisje naar zijn moeder ging. Hij zei steeds; schatje jij wordt mijn vrouw en ik laat je alvast kennis maken met mijn moeder. Zijn moeder deed gewoon evenhard mee. Daarnaast waren er sommige meisjes die gewoon de eerste x cadeautjes brachten voor zijn moeder terwijl hij allang al in zijn hoofd had dat dat zijn vrouw niet zou worden.

    Heel veel oude mama's zijn nog van de oude garde. Hun denkwijze is gewoon dat je een vieze ho er bent als je voor het handvragen al gaat. Want ja, je neemt toch een haremrelatie en stapt bij je man/vriend in de auto. Als je dat al bekend maakt ben je al verkeerd bezig.
    ABOARD MISSION, STOP!
    Alhamdolilah 3alla kolli 7al.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door missmocrootje Bekijk reactie
    Nee, dat zou ik echt niet doen. Dat mijn toekomstige ook kennis maakt met mijn ouders voor het handvragen ook niet.
    Pas na de handvraging en vanaf daar zie ik wel.

    Ik heb het liefst dat ik na de handvraging ze pas zie op de verloving/trouwerij bij de gemeente en de bruiloft. Waarom? Bruiloft veroorzaakt te veel chaos en dan gaat iedereen zich ermee bemoeien. Na de bruiloft oke.

    Daarnaast had ik een buurjongen die gewoon letterlijk elke week met een Marokkaans meisje naar zijn moeder ging. Hij zei steeds; schatje jij wordt mijn vrouw en ik laat je alvast kennis maken met mijn moeder. Zijn moeder deed gewoon evenhard mee. Daarnaast waren er sommige meisjes die gewoon de eerste x cadeautjes brachten voor zijn moeder terwijl hij allang al in zijn hoofd had dat dat zijn vrouw niet zou worden.

    Heel veel oude mama's zijn nog van de oude garde. Hun denkwijze is gewoon dat je een vieze ho er bent als je voor het handvragen al gaat. Want ja, je neemt toch een haremrelatie en stapt bij je man/vriend in de auto. Als je dat al bekend maakt ben je al verkeerd bezig.
    ABOARD MISSION, STOP!
    Ik ken een stel, die man kwam bijna elkaar dag over de vloer helemaal geplakt aan die familie. Zelfs als er bezoek was, zaten het stel apart in slaapkamer van dat meisje. Me ma zei toen dit ga jij nooit flikken bij ons thuis haha.
    Verwacht het onverwachte

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Leren kennen totdat je getrouwd bent!!??? Volgens mij ben ik te ouderwets.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    40
    20-06-2017

    Net zo vlak voor de handvraging. Net.
    Hou jezelf de eer en kom niet eerder in contact want dat zal je op een of ander manier (wellicht geen logica) niet sieren! Perfect afstemmen op elkaar. Goodluck poepe inclusief moi

  8. #8
    ︻╦╤─

    Reacties
    997
    28-05-2014

    Onze manier van trouwen is ook best crisis. We hebben ook nog geen praktische cultuur ontwikkeld als moslims hier die past binnen onze manier van leven. Ouders worden er vaak veel te laat bij betrokken en als er geen relatie van tevoren was wordt er soms alleen oppervlakkig kennis gemaakt.