1. #31
    Situation.

    Reacties
    563
    04-05-2011

    geweldig

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Citaat Geplaatst door Fawaka020 Bekijk reactie
    geweldig
    Ja ik viel gelijk in slaap toen ik begon met lezen.

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    543
    30-09-2018

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Dat is inderdaad het allerbeste. Ik benoem het altijd in mijn adviezen, maar ben vergeten dat in mijn openingspost te benoemen. Die ga ik er nu inzetten! Thanks for the reminder.
    Oh ik zei maar wat hoor het beste kun je gewoon natuurlijk gewoon smeken naar de betreffende persoon en je vrienden erop af sturen. We hebben alles toch zelf in de hand en hoe meer mensen achter je staan hoe meer kans je maakt. Je moet gewoon door blijven zeuren, huilen en nog meer topics openen hoeveel je van Allah swt houd en hoe verrot andere zijn en jij perfect. En natuurlijk als beste moet je gewoon een relatie beginnen daar bouw je een band mee op en dan moet hij wel met je trouwen.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Is dit enkel gericht naar vrouwen? (heb enkel eerste pagina doorgenomen)

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    16
    20-08-2017

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Geduld en het trouwen om het trouwen

    Het vinden van die ander, waar je hoopt de rest van je leven mee te delen, is niet voor iedereen een gemakkelijke weg. Bij de een lijkt het vanzelfsprekender dan de ander. Net zoals iedereen een andere weg in het leven aflegt, is ook de weg naar een huwelijk anders.
    Het heeft dus geen zin met elkaar te vergelijken. Wat jouw lot is, zal jou overkomen, alleen weet je niet wanneer dat is. Probeer daarom te accepteren dat bepaalde dingen in het leven lopen zoals ze lopen en leg je vertrouwen in Allah. Ze zeggen ook: geluk is als een vlinder, wanneer je erachteraan rent vliegt het weg, maar wanneer je rustig zit, landt het op je handen.
    Dank voor je oprechte adviezen ♥️

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    21
    14-03-2015

    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    Nou vertel ik sta echt te springen.
    Yeh wanhopig
    khtini jayi

  7. #37
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009


  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    94
    12-09-2018

    .

  9. #39
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Fawaka020 Bekijk reactie
    geweldig
    Wat specifiek vind je geweldig? De inhoud, of het gekibbel met leden die de topic verloederen?
    Citaat Geplaatst door Nora123 Bekijk reactie
    Oh ik zei maar wat hoor het beste kun je gewoon natuurlijk gewoon smeken naar de betreffende persoon en je vrienden erop af sturen. We hebben alles toch zelf in de hand en hoe meer mensen achter je staan hoe meer kans je maakt. Je moet gewoon door blijven zeuren, huilen en nog meer topics openen hoeveel je van Allah swt houd en hoe verrot andere zijn en jij perfect. En natuurlijk als beste moet je gewoon een relatie beginnen daar bouw je een band mee op en dan moet hij wel met je trouwen.
    JIj gaat voortaan ook op de negeer.
    Citaat Geplaatst door mocroOtje90 Bekijk reactie
    Is dit enkel gericht naar vrouwen? (heb enkel eerste pagina doorgenomen)
    Naar beide, maar ik spreek vooral vanuit de vrouwen.
    Citaat Geplaatst door hartje_vangoud Bekijk reactie
    Dank voor je oprechte adviezen ♥️
    You are very much welcome
    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    (Y)

  10. #40
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Goed, ik heb me onbewust laten ontmoedigen verder te schrijven vanwege de reacties op deze topic, dus hierbij nog een belangrijk stukje, die vooral naar mannen is gericht, maar ook naar vrouwen.

    Neem het initiatief om te trouwen

    In mijn omgeving krijg ik vaak het idee bij mensen (met name vrouwen), dat ze wachten tot er iemand op hun pad komt. Hoewel dit een ideaal en 'spontaan' manier lijkt om te trouwen, lijkt het me in onze hedendaagse maatschappij niet per se de meest gangbare manier om te trouwen.
    Heel leuk voor de mensen die elkaar op school, werk, op straat of een feestje hebben leren kennen, maar sommige mensen hebben gewoonweg die netwerk niet of lijken een specifiek partner te zoeken die niet in deze kringen te vinden is. Dan rest er eigenlijk niets anders op om toch actief naar die partner te zoeken.
    Dat blijkt voor de meeste mensen wel lastig, aangezien op heel veel van die ' andere manieren' een kleed van schaamte lijkt te hangen: "zo wanhopig ben ik toch niet?". Echter, het heeft niets met wanhopigheid te maken. Zie het als een manier om de kansen dat je een geschikt huwelijkspartner vindt, te vergroten.
    Schroom daarom niet om je ouders in te schakelen een partner voor je te zoeken, ga gewoon het gesprek met ze aan! Of ga naar een lokaal moskee en vraag of de imam vrijgezellen weet die ook op zoek zijn te trouwen. Vraag je andere familieleden en vrienden om je aan iemand te introduceren. Vergeet ook niet het internet (met de nodige voorzichtigheid), wat ook een optie kan zijn.
    Het allerbelangrijkste blijft wel het doen van du'a naar Allah toe, dat Hij een geschikt persoon op je pad brengt. Vergeet ook niet na het ontmoeten van een persoon Allah om leiding te vragen, of je er goed aan doet hierin verder te gaan.

    Trouwen is voor sommigen iets wat spontaan gebeurt, maar vraagt naar mijn idee voor een groter groep om hierin actief te zijn en de wegen ernaartoe te proberen, in plaats van rustig af te wachten.
    Dus heren, schroom niet om contact te proberen te leggen met een vrouw, bang om een blauwtje op te lopen. Wie niet waagt, die wint niet. En vrouwen: doe aub niet zo hooghartig als je een keer aandacht krijgt van een man, of gekoppeld wordt. Geef iets de kans en sta ook open iemand te leren kennen, zonder bij voorbaat af te wijzen.
    Als wij nu met z'n allen probeerden niet zo bang of afwijzend te zijn, zouden inmiddels veel huwelijken kunnen ontstaan.

  11. #41
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Preach it girl.

  12. #42
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Preach it girl.
    Hihi, thank you girl!

    Waarschijnlijk zullen mensen ook benieuwd zijn naar mijn wegen/ervaringen.

    Ben gekoppeld een paar keer (zonder succes), paar keer verliefd geweest op mensen die ik via internet leerde kennen.
    Geloof me, ben echt een paar teleurstellingen verder voordat ik uiteindelijk mijn man ontmoet via een islamitische huwelijkswebsite.
    Tegen die tijd wist ik beter wat ik zocht in een man (ik koos toch voor iemand van zelfde afkomst, hoewel ze moeilijker te vinden waren) en bijna had ik hem afgewezen op een karaktereigenschap van hem.
    Gelukkig sprak mijn verstand me tegen (het is echt een hele lieve en gelovige man), waardoor ik het nogmaals een kans heb gegeven (die hij me ook gegeven heeft).
    Inmiddels zijn we bijna 3 jaar getrouwd en gelukkig, alhamdulilaah.

    Wat het mij vooral heeft geleerd is ook zelf actief 'vindbaar' te zijn. Ik zou mijn man denk ik nooit spontaan hebben kunnen ontmoeten, aangezien hij aan de andere kant van het land woonde. Qua levensgeschiedenis lijken we wel erg veel op elkaar, ook qua karakter. Beide rustige mensen die niet veel buiten komen (of op feestjes). Dus ja, hoe zou ik hem dan anders ontmoet moeten hebben?
    Ik denk dat het heel goed was om me te registreren op die website en te wachten wie allemaal op me reageerde. Als ik er zo over nadenk hebben al mijn (negatieve) ervaringen er ook toe geleid dat ik het via andere wegen ook ben gaan proberen.
    Wat ik ook geleerd heb is nooit mijn principes opzij zetten: ik heb altijd geroepen dat ik alleen met mahram wilde afspreken en hield gesprekken zoveel mogelijk serieus. Denk dat die afstand altijd aanwezig moet zijn, als je ervoor kiest om elkaar via internet/telefoon te spreken. (telefoon was bij mij sowieso een grote stap). Ik heb altijd alleen datgene gedaan wat ik islamitisch verantwoord vond en geen dingen gedaan waar ik spijt van heb gekregen.
    Haha, heb het toch maar even in een quote gezet, voordat het vereeuwigd wordt. Vind het toch spannend mezelf kwetsbaar op te stellen en mijn eigen ervaringen neer te pennen

  13. #43
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    MashAllaah, moge Allah subhana wata3ala jullie zegenen en op het rechte pad blijven leiden

  14. #44
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    MashAllaah, moge Allah subhana wata3ala jullie zegenen en op het rechte pad blijven leiden
    Amien, moge Allah jou hetzelfde en meer geven. Moge Allah ons allemaal leiden.

    Ik wens mijn medebroeders en -zusters ook toe om 'van de markt gehaald' te worden, niet meer wachtend tot ze eindelijk die partner ontmoeten.
    Het is echt een pad met trial&error, veel proberen, veel teleurgesteld raken, voordat je eindelijk vindt wat je zoekt. Soms is het zelfs verborgen en niet gelijk duidelijk, dus leer ook je eigen valkuilen kennen.

    Accepteer vooral dat je zelf niet perfect bent. Als je DAT kunt, dan zie je ook gauw dat het weigeren van iemand vanwege een aantal minpunten, eigenlijk nergens op slaat.

    Op nummer 1 staat geloof, op nummer 2 staat geloof, op nummer 3 staat geloof. Daarna komt de rest. Als het geloof goed zit, zit het karakter bijna automatisch ook goed.
    Zoek naar die partner die bidt, actief aan kennisverwerving doet, die het niet alleen leest, maar ook uitvoert. Opleiding/werk, bezittingen, familie zijn allemaal ondergeschikt eraan.
    Kijk niet op de korte termijn, maar vooral op de lange termijn. Welke eigenschappen doen er nu echt aan toe?

    Vaak kom je al een hele eind daarmee. Plus continu hulp aan Allah vragen en bij iedere stap jezelf afvragen of Allah tevreden is met wat je doet.

  15. #45
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Ameen sis!