1. #31
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MountakhabMaroc Bekijk reactie
    Dus je mag dhohr,asr en maghreb gwn ff achter elkaar bidden/inhalen.

    Heb je een Islamitische bron die dit kan bevestigen.

    Mohim los van bovenstaande.. er is altijd een plek waar je kan bidden.
    Als je om een rechtvaardige of onrechtvaardige reden gebeden gemist hebt, dien je ze in te halen. Je mag ze niet zomaar laten.

  2. #32
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Zoek een plekje op waar het rustig is buiten mocht je nergens terecht kunnen. Ik doe het in zo'n opbergruimte of anders de bieb.

  3. #33
    Lions de l'Atlas ♡

    Reacties
    4.654
    24-12-2017

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Dat lijkt me kapot chill.

    Het probleem is dat het pand gewoon geen rustig plekje bevat. Overal lopen wel mensen. Ik heb echt een plek nodig waar letterlijk niemand komt.
    Ik denk daarom dat het beter is als ik dat plekje ergens buiten opzoek. Een parkeerplaats ofzo waar niemand komt.
    Is er geen fietsenstalling of zo? Ergens in een hoekje.
    .. اسود الاطلس فخر المغرب

  4. #34
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Zoek een plekje op waar het rustig is buiten mocht je nergens terecht kunnen. Ik doe het in zo'n opbergruimte of anders de bieb.
    Ja, ik heb de omgeving niet zo goed verkend. Dat winkelcentrum op 2 minuten loopafstand trok mijn aandacht.

    Ik dacht..daar zal misschien wel een plekje zijn waar ik ff snel kan bidden. Maar het zit daar vol met mensen.

    Ik kijk wel verder.

  5. #35
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Phlox Bekijk reactie
    Is er geen fietsenstalling of zo? Ergens in een hoekje.
    Er is een parkeergarage helemaal beneden, maar die staat onder cameratoezicht en kan je alleen betreden met toegangssleutel.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    10.325
    13-02-2010

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Als je om een rechtvaardige of onrechtvaardige reden gebeden gemist hebt, dien je ze in te halen. Je mag ze niet zomaar laten.
    Laten mag sowieso niet, net zoals als je alcohol drinkt het niet van je word geaccepteerd voor 40 dagen maar je alsnog moet bidden.

    Maar het is niet zo dat het betekend dat je niet op tijd hoeft te bidden omdat je toch later mag bidden.

    Gebed missen en later inhalen behoort tot de grote zonden. Men doet daar te makkelijk over vandaag de dag.
    Qatar 2022 In Sha Allaah !

  7. #37
    Lions de l'Atlas ♡

    Reacties
    4.654
    24-12-2017

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Er is een parkeergarage helemaal beneden, maar die staat onder cameratoezicht en kan je alleen betreden met toegangssleutel.
    Toch wel bijzonder dat er in het gebouw zelf geen rustig plekje te vinden is. Geen ziekenhuis in de buurt, meestal hebben die ook wel een gebedsruimte.
    .. اسود الاطلس فخر المغرب

  8. #38
    Trotse Tante ♥

    Reacties
    2.581
    01-06-2007

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Als er geen masjid in de buurt is dus waar je ff snel naar toe kan in je pauze.

    Bij mij kan ik nergens bidden. Niet eens in het trappenhuis of zo. Er loopt altijd wel weer iemand binnen.

    Als tijdelijke oplossing heb ik dus de pashokjes gebruikt van het winkelcentrum dat daar op 2 minuten loopafstand van af ligt, maar die medewerkers schijnen me door te hebben. Dus dat gaat hem denk ik ook niet meer worden.


    Misschien dan maar een gebedskleedje meenemen en ergens buiten verrrr van alle mensen een rustig plekje vinden?
    Ik stuur iedereen met pauze wie mee wil bidden doet dat wie niet mag lekker pauze houden. Als ik klaar ben kletsen we een beetje daarna gaat iedereen weer aan het werk.
    En het is inderdaad moeilijk vooral als een werkgever niet wil dat je op de werkvloer bid. Maar ik zou het gewoon bespreekbaar maken of het nou school, stage of werk is voor alles is er een oplossing zeg ik altijd.
    Desnoods betalen ze je op werk een half uur minder en kan jij bidden.


  9. #39
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MountakhabMaroc Bekijk reactie
    Laten mag sowieso niet, net zoals als je alcohol drinkt het niet van je word geaccepteerd voor 40 dagen maar je alsnog moet bidden.

    Maar het is niet zo dat het betekend dat je niet op tijd hoeft te bidden omdat je toch later mag bidden.

    Gebed missen en later inhalen behoort tot de grote zonden. Men doet daar te makkelijk over vandaag de dag.
    Inhalen mag sowieso niet nee. Ik bedoel er gewoon mee te zeggen dat indien jij een gebed om wat voor reden dan ook gemist hebt je die gewoon dient in te halen.
    Citaat Geplaatst door Phlox Bekijk reactie
    Toch wel bijzonder dat er in het gebouw zelf geen rustig plekje te vinden is. Geen ziekenhuis in de buurt, meestal hebben die ook wel een gebedsruimte.
    Er is wel een ziekenhuis in de buurt besef ik me nu. Het is wel 10 minuten ongeveer met de tram vanaf daar, maar dat moet dan maar. Ik studeer zelf in een ziekenhuis en er is inderdaad vak een stiltecentrum.
    Citaat Geplaatst door Sweet_Nador Bekijk reactie
    Ik stuur iedereen met pauze wie mee wil bidden doet dat wie niet mag lekker pauze houden. Als ik klaar ben kletsen we een beetje daarna gaat iedereen weer aan het werk.
    En het is inderdaad moeilijk vooral als een werkgever niet wil dat je op de werkvloer bid. Maar ik zou het gewoon bespreekbaar maken of het nou school, stage of werk is voor alles is er een oplossing zeg ik altijd.
    Desnoods betalen ze je op werk een half uur minder en kan jij bidden.
    Maar waar op werk bidden jullie dan? Gewoon een kamertje pakken die op dat moment vrij is of..?

  10. #40
    Trotse Tante ♥

    Reacties
    2.581
    01-06-2007

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Inhalen mag sowieso niet nee. Ik bedoel er gewoon mee te zeggen dat indien jij een gebed om wat voor reden dan ook gemist hebt je die gewoon dient in te halen.
    Er is wel een ziekenhuis in de buurt besef ik me nu. Het is wel 10 minuten ongeveer met de tram vanaf daar, maar dat moet dan maar. Ik studeer zelf in een ziekenhuis en er is inderdaad vak een stiltecentrum.
    Maar waar op werk bidden jullie dan? Gewoon een kamertje pakken die op dat moment vrij is of..?
    Ja inderdaad een kamertje hebben jullie op werk echt helemaal geen plek? Desnoods een hoekje jij als man zijnde mag principe overal bidden.
    Zelfs buiten op een grasveldje mag je bidden.


  11. #41
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sweet_Nador Bekijk reactie
    Ja inderdaad een kamertje hebben jullie op werk echt helemaal geen plek? Desnoods een hoekje jij als man zijnde mag principe overal bidden.
    Zelfs buiten op een grasveldje mag je bidden.
    Het is een softwarebedrijf..gewoon een kantoor dus.

    En nee, heb echt elke hoek bekeken en er is geen plek waar ik niet gezien word. Zelfs niet in de trappenhal.

    Buiten bidden lijkt me het beste en anders of een islamitische ondernemen om een gunst vragen of klein stukje verder reizen naar het ziekenhuis.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    10.325
    13-02-2010

    Citaat Geplaatst door RealBlood Bekijk reactie
    Het is een softwarebedrijf..gewoon een kantoor dus.

    En nee, heb echt elke hoek bekeken en er is geen plek waar ik niet gezien word. Zelfs niet in de trappenhal.

    Buiten bidden lijkt me het beste en anders of een islamitische ondernemen om een gunst vragen of klein stukje verder reizen naar het ziekenhuis.
    Bij mijn vorige baan deed ik dit ook, snackbar met Turkse eigenaar liet me gwn achter bidden.

    Alhamdolillaah genoeg mogelijkheden.
    Qatar 2022 In Sha Allaah !

  13. #43
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MountakhabMaroc Bekijk reactie
    Bij mijn vorige baan deed ik dit ook, snackbar met Turkse eigenaar liet me gwn achter bidden.

    Alhamdolillaah genoeg mogelijkheden.
    Er is een dönertent bij dat winkelcentrum.

    Misschien dat die abi's mij willen gunnen. Ben daar toch een half jaar bezig, dus kan dan ook een beetje contacten uitbreiden.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    4
    11-01-2019

    waar is een kompas te koop dan, en wat voor eentje heb jij

  15. #45
    Hala Madrid!

    Reacties
    49.750
    09-01-2011

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mohameddani Bekijk reactie
    waar is een kompas te koop dan, en wat voor eentje heb jij
    Reiswinkels. Winkels die koffers enzo verkopen.

    Ik gebruik gewoon een app.