1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Man met vier kinderen

    Salam dames,

    Stel een man spreekt je aan en vertelt je later dat hij vier kinderen heeft en hij zegt je dat zijn vrouw van hem gescheiden is, en dat er geen mogelijkheid is dat zij ooit nog terug zou willen naar hem.

    Je hebt deze man toen gezegd dat jij geen kinderen hebt en ook liever trouwt met een man zonder kinderen. Voornaamste reden is de vrouw die dan altijd onderdeel uitmaakt van jullie leven.

    Zouden jullie ook zo reageren?

    En is een man met kinderen altijd een no go?
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Salam dames,

    Stel een man spreekt je aan en vertelt je later dat hij vier kinderen heeft en hij zegt je dat zijn vrouw van hem gescheiden is, en dat er geen mogelijkheid is dat zij ooit nog terug zou willen naar hem.

    Je hebt deze man toen gezegd dat jij geen kinderen hebt en ook liever trouwt met een man zonder kinderen. Voornaamste reden is de vrouw die dan altijd onderdeel uitmaakt van jullie leven.

    Zouden jullie ook zo reageren?

    En is een man met kinderen altijd een no go?
    Het kan wel echt zo zijn hoor.
    In onze familie kwam de man thuis van zijn werk en zijn vrouw had hem verlaten, ze was weg met de 3 kinderen.

    Ze hadden wel al langer problemen (zijn vrouw nam antidepressiva en slaappillen en functioneerde daardoor niet goed) en hij is echt een goede man, had zelf al de hadj verricht.

    De vrouw maakt onderdeel uit van het leven maar echt nihil. Veel vrouwen willen ook dat hun kinderen weinig contact hebben met de vader. Moest je dan trouwen met die man bijvoorbeeld kan jij toch de kinderen afzetten bij de switch of als de vrouw hertrouwt is dat het contact via haar nieuwe man verloopt.

    Ik vind het een slap excuus. Als je echt van hem houd gaat dat je niet tegen houden.
    En als je geen man met kinderen wilt huwen zeg je dat en verbreek je gewoon het contact.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Het kan wel echt zo zijn hoor.
    In onze familie kwam de man thuis van zijn werk en zijn vrouw had hem verlaten, ze was weg met de 3 kinderen.

    Ze hadden wel al langer problemen (zijn vrouw nam antidepressiva en slaappillen en functioneerde daardoor niet goed) en hij is echt een goede man, had zelf al de hadj verricht.

    De vrouw maakt onderdeel uit van het leven maar echt nihil. Veel vrouwen willen ook dat hun kinderen weinig contact hebben met de vader. Moest je dan trouwen met die man bijvoorbeeld kan jij toch de kinderen afzetten bij de switch of als de vrouw hertrouwt is dat het contact via haar nieuwe man verloopt.

    Ik vind het een slap excuus. Als je echt van hem houd gaat dat je niet tegen houden.
    En als je geen man met kinderen wilt huwen zeg je dat en verbreek je gewoon het contact.
    Ik weet het niet. Iedereen aan wie ik deze casus voorleg zegt me: ben je gek. Een man met vier kinderen, jij kan veel beter krijgen en je leven is niet voorbij dat je daar genoegen mee zou nemen.

    Ik denk dat de ex-vrouw jaloers zou worden en de kinderen tegen de nieuwe vrouw zal opzetten. Het is gewoon geen leven met rust denk ik.

    Wel erg voor je familielid en voor die vrouw die antidepressiva slikt, meskiena.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Ik weet het niet. Iedereen aan wie ik deze casus voorleg zegt me: ben je gek. Een man met vier kinderen, jij kan veel beter krijgen en je leven is niet voorbij dat je daar genoegen mee zou nemen.

    Ik denk dat de ex-vrouw jaloers zou worden en de kinderen tegen de nieuwe vrouw zal opzetten. Het is gewoon geen leven met rust denk ik.

    Wel erg voor je familielid en voor die vrouw die antidepressiva slikt, meskiena.
    Ja dat kan wel dat is ook je volste recht maar dan moet je hem dat ook zeggen.

    Ik wou gewoon aantonen dat er ook goede mannen zijn die onvrijwillig in zo een situatie zijn gekomen.
    En een man die nooit getrouwt is en geen kinderen heeft is niet per se beter, als je hier de topics eens leest met de huwelijksproblemen...

    Als je het niet ziet zitten gewoon er een eind aan maken voor er teveel gevoelens zijn.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Elwgancii Bekijk reactie
    Ik heb niks met mannen die getrouwd zijn geweest laat staan kinderen hebben. Nee, die maken geen kans bij me. Wil een man waarmee ik samen alles op ga bouwen. Geen tijd en zin in exen, kinderen etc. Ik sta niet te wachten op drama en hoofdpijn en wil ook geen stiefmoeder worden.
    Eindelijk kan ik me vinden in wat je zegt. Zo denk ik ook als ik puur rationeel kijk.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Ja dat kan wel dat is ook je volste recht maar dan moet je hem dat ook zeggen.

    Ik wou gewoon aantonen dat er ook goede mannen zijn die onvrijwillig in zo een situatie zijn gekomen.
    En een man die nooit getrouwt is en geen kinderen heeft is niet per se beter, als je hier de topics eens leest met de huwelijksproblemen...

    Als je het niet ziet zitten gewoon er een eind aan maken voor er teveel gevoelens zijn.
    Het is ook beëindigd. Ik had gewoon niet over mijn hart moeten strijken en niet moeten denken aah meskien. Want niemand is meskien.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Elwgancii Bekijk reactie
    Altijd rationeel nadenken. Wat is beter en mooier dan in rust trouwen, een gezin starten samen zonder drama van buitenstaanders. En waaaom zou je stiefmoeder willen worden als je kan trouwen met een man die net als jij alles nog niet heeft?

    Weet als je trouwt met een gescheiden man + kinderen moet je altijd rekening houden met anderen. Nee, bedankt!
    Ik weet niet wat me bezielde. Ik had istighara gebeden, en wat daarna gebeurde is dat er toe veel mannen interesse gingen tonen, waardoor ik echt begon te denken: Lina, waar ben je mee bezig. Subhanallah, soms raak je verblind door hetgeen je niet ziet.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  8. #8
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Ga je een verantwoordelijkheid van 4 kinderen op jou nemen? Vergeet niet dat je als vrouw misschien zelf je eigen kinderen wilt. Ga je de kinderen even gelijk behandelen?
    Ik zou hier echt wel moeite mee hebben.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Jij had toch laatst die topic geopend over miskraam? Ik dacht dat je probeerde zwanger te worden, maar nu lees ik deze topic. Vreemd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Ga je een verantwoordelijkheid van 4 kinderen op jou nemen? Vergeet niet dat je als vrouw misschien zelf je eigen kinderen wilt. Ga je de kinderen even gelijk behandelen?
    Ik zou hier echt wel moeite mee hebben.
    Ik zou de kinderen hebben behandeld met de beste behandeling, omdat ik Allah vrees en het niet over mijn hart kan krijgen om iemand slecht te behandelen.

    Maar ik had daar idd wel moeite mee.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Jij had toch laatst die topic geopend over miskraam? Ik dacht dat je probeerde zwanger te worden, maar nu lees ik deze topic. Vreemd.
    Ik heb ruim drie jaar geleden een miskraam gehad en ik was toen getrouwd.
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Linanoor. Bekijk reactie
    Ik heb ruim drie jaar geleden een miskraam gehad en ik was toen getrouwd.
    Oh sorry ik dacht dat je in die topic zei bezig te zijn.

    Moge allaah je een goede man geven ameen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Man met kinderen past perfect bij vrouw met kinderen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Weet wat je over je hals haalt meid. Ik zou dat persoonlijk niet kunnen. Van andermans kind gaan houden.
    Een man met 4 kinderen waar hij waarschijnlijk een omgangsregeling mee heeft. Elke weekend opgezadeld zitten met 4 kinderen. De leeftijden van de kinderen zullen ook een rol spelen.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Man met kinderen past perfect bij vrouw met kinderen.

    Dat vind ik ook. Dat is weer een ander verhaal.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...