1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Tips voor halaal sebaab en huwelijk

    Assalaamu 'alaikum, beste zusters en broeders.

    Hierbij open ik een topic om jullie (maar ook mijzelf) tips, adviezen en motivaties te geven wat betreft over halaal sebaab en huwelijk. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

    Moge Allah ons allen bijstaan, een vrome partner geven en ons een goed en gezegend huwelijk schenken.

    Wa 'alaikum assalaam.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Oprechte intentie

    De intentie, niya in het Arabisch, is erg belangrijk met alles wat je doet. Dus neem je intentie, zuiver je intentie en ga voor de volle honderd procent.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Smeekbeden en gedenken

    Verricht veel smeekbeden en gedenk Allah. In tijden wanneer je het slecht hebt, maar ook wanneer het gewoon goed hebt. Vraag Hem altijd om hulp, roep Hem aan en blijf Hem gedenken. Dit is alleen maar in jouw voordeel!


    En wanneer Mijn dienaren jou (O Moehammad) vragen stellen over Mij: voorwaar, Ik ben nabij. Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt. Laten zij aan Mij gehoor geven en in Mij geloven. Hopelijk zullen zij de juiste Leiding volgen.

    [2:186]


  4. #4
    Salaf-us-Saalih

    Reacties
    16
    28-11-2018

    <3

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Saffiya. Bekijk reactie
    <3
    Bedankt, sis.

  6. #6
    Prophet Mohammed

    Reacties
    38
    01-11-2014

    Up!
    Allah, nabi wa lQuraan.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Wanhoopsdaden

    Trouw niet om maar getrouwd te zijn. Helaas worden er verkeerde of te snelle keuzes gemaakt, waardoor men achteraf spijt krijgt en eventueel merkt dat ze er toch niet helemaal klaar voor waren. Verricht dus geen wanhoopsdaden.

    Trouw niet zomaar even omdat jouw nicht of vriendin pas is getrouwd en het nu super gezellig heeft. Want dan trouw je enkel voor de schijn en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door zeldzameparel Bekijk reactie
    Up!
    Dank je wel!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Wees jezelf

    Wees gewoon jezelf. Je anders voordoen is nooit goed. Je schiet er niks mee op, en spaart hiermee enkel leugens, hypocrisie, angst, trauma's, enz.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Ouders

    Betrek je ouder(s) erbij. Vertel hen dat je graag voor een huwelijk open staat. Misschien kennen ze wel iemand voor je. Ouders hebben meestal veel connecties, dus maak daar gebruik van!

  11. #11
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Interessante topic, hopelijk stromen de tips binnen.

    Meestal hoor je maak het bekend in je omgeving dat je openstaat voor een huwelijk. Vraag Allah dmv doua.

    Maar dan houdt het volgens mij op..
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Interessante topic, hopelijk stromen de tips binnen.

    Meestal hoor je maak het bekend in je omgeving dat je openstaat voor een huwelijk. Vraag Allah dmv doua.

    Maar dan houdt het volgens mij op..
    Dank je wel! In sha Allah, ik zal mijn best doen. Dat zijn sowieso goede tips. Men moet ook blijven doorzetten en niet blijven zitten op dezelfde plek. Dan komt er natuurlijk ook niks van.

  13. #13
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door ummAyub Bekijk reactie
    Dank je wel! In sha Allah, ik zal mijn best doen. Dat zijn sowieso goede tips. Men moet ook blijven doorzetten en niet blijven zitten op dezelfde plek. Dan komt er natuurlijk ook niks van.
    Oke maar wat bedoel je dan precies, niet stil zitten op 1 plek. Kun je een voorbeeld noemen
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Oke maar wat bedoel je dan precies, niet stil zitten op 1 plek. Kun je een voorbeeld noemen
    Ik bedoel daarmee dat je niet moet blijven hangen en telkens verdrietig moet zijn als die ene sebaab niet is gelukt. Moed blijven behouden en weer doorgaan.

  15. #15
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door ummAyub Bekijk reactie
    Ik bedoel daarmee dat je niet moet blijven hangen en telkens verdrietig moet zijn als die ene sebaab niet is gelukt. Moed blijven behouden en weer doorgaan.
    Ahzo dat is zeker een goede tip

    Ik dacht dat je het letterlijk bedoelde dus dat je je moest verplaatsen en op meerdere plekken moet komen om zo mogelijk de kans op sebeb te vergroten
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her