1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    25
    04-01-2017

    Dat kun je niet van velen zeggen tegenwoordig.. (jaloezie)

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door OumHudayfa Bekijk reactie
    PREACH FOR THIS ONE. Zeg ik ook altijd. En vergeet niet; ik heb ook lghierah naar mijn zusters toe.
    Genoeg broeders die t namelijk zelf willen. K krijg t niet over m’n hart dat een wildvreemde man (voor hen), de zaal binnen loopt. Zij die bedekt lopen op straat, maar nu er geweldig uitzien.
    Hahaha, ik ging stuk. Eindelijk iemand die het begrijpt, hihi. Ik moest ff mijn frustraties kwijt, hahaha.

    Ja, ik schaam me er ook voor. Sommige mannen kijken hun ogen uit en laat staan als iedereen even de dansvloer opkomt - zucht.

    Maar wat ik sowieso niet begrijp: als je bedekt erbij loopt, waarom ga je op een feest je heel mooi optutten. Daar ben ik ook eerlijk gezegd op tegen, maar dat is mijn mening.

  3. #48
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Jaaaaaa! Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik krijg t gewoon niet binnen in mijn systeem.

    Oh, well... ik zeg altijd, het mag finally so Lets get the party started. Maar ben niet van dat uitbundig gedoe. Gewoon netjes, tranqillo.

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door OumHudayfa Bekijk reactie
    Jaaaaaa! Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik krijg t gewoon niet binnen in mijn systeem.

    Oh, well... ik zeg altijd, het mag finally so Lets get the party started. Maar ben niet van dat uitbundig gedoe. Gewoon netjes, tranqillo.
    Hahaha, error. Kijk vrouwen onderling: oké kan wel. Doe waar jij je prettig bij voelt. Maar ik vraag me af hoe die zusters dat doen? Je gaat eerst naar buiten om naar die locatie te komen, dan ziet iedereen je toch met die make-up? Of doen mensen het pas daar in die locatie beetje optutten?

    Nee uitbundig is sowieso not done. Iets teveel van het goede. Hou het inderdaad neutraal en netjes.

  5. #50
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Als je t hebt over praktiserende zusters, dan zijn er enkelen die idd pas optutten wanneer ze in de zaal zijn. Maar er zijn ook enkelen die dan de niqaab dragen

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door OumHudayfa Bekijk reactie
    Als je t hebt over praktiserende zusters, dan zijn er enkelen die idd pas optutten wanneer ze in de zaal zijn. Maar er zijn ook enkelen die dan de niqaab dragen
    Zo kan het ook, ja. Ghair in sha Allah!

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Vergeet je niet te bidden?

    Je huwelijksfeest is belangrijk, maar je gebed is het belangrijkst!

    Wat voor dag het ook is: bidden doe je gewoon. Een feestje is geen excuus. Dit zorgt voor een mooie band tussen jou en Allah.

    Perfecte timing om voor zegeningen, goede nakomelingen te krijgen, enz. te vragen.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Hecht niet teveel waarde aan materialisme

    Want die dingen zijn maar voor tijdelijk en zodra je feest klaar is, is het weer gedaan. Dus denk goed na wat je wel en niet gaat gebruiken, wat (on)nodig is, enz. Verder overdrijf niet en verspil niet.

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    De perfecte man of vrouw

    De perfecte man of vrouw zul je niet vinden. Want perfectie bestaat niet bij de mens. Foutloze vrouwen of mannen bestaan niet. Iedereen heeft zo zijn of haar verleden en iedereen leert daarvan. Dus je kunt zoeken wat je wilt, je kunt graven wat je wilt: het zal niet helpen. Als we zondeloos waren, wat doen we hier dan?

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Het kan zijn dat ik sommige dingen per ongeluk twee keer heb geplaatst. Mijn excuses daarvoor.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Shaykh Salih b. Fawzan al-Fawzan zei:

    "Waarlijk, het werk wat van een vrouw in haar huis verricht is iets groots, ook al denken sommigen dat dit iets kleins is!"

    Bron: Dawr Al-mar'a fi Tarbiyat al-Usra
    Vertaald door Abu Saffiya

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Tip: het boek Fiqh van huwelijk en bruiloft door Mohammad al-Jibaly is een leerzaam boek voor diegenen die erin zich willen verdiepen.

    Dit boek is een serie. Dus er zitten meerdere boeken aan gebonden.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Ik zal zo een paar ahadieth overtypen vanuit dat boek. Subhana Allah, het is echt zo belangrijk en schokkend tegelijker tijd. Moge Allah ons hiertegen beschermen!

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    'Ali Bin Abi Talib berichtte dat hij wat voedsel bereid had en de Profeet ﷺ uitnodigde. Toen de Profeet ﷺ kwam, zag hij enkele afbeeldingen (1) en draaide hij zich om, om weer weg te gaan.

    'Ali zei: "O Boodschapper van Allah, waarom draaide jij je om ─ moge mijn moeder en vader geofferd voor je worden.

    Hij ﷺ antwoordde:

    "Waarlijk, er is een gordijn in het huis waarop afbeeldingen zijn; en de engelen betreden geen enkel huis waarin afbeeldingen zijn." (2)

    (1) Deze plaatjes bevatten verboden afbeeldingen van dieren, mensen of ieder ander wezen wat een ziel heeft.

    (2) Overgeleverd door Ibn Madjah en Aboe Ya'la. Door al-Albani geklasseerd als betrouwbaar (Adab oez-Zifaf p. 161).

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Subhana Allah, en wij mensen maken maar foto's alsof het niks is.