1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Huwelijksfeest klein houden (tips, inspiratie, enz.)

    Assalaamu 'alaikum, dames.

    Ik denk dat deze topic hier niet echt past, maar ik probeer het toch even.

    Ik wil in deze topic graag inspiratie opdoen en eventueel adviezen krijgen van jullie. Een soort beeld creëren over hoe jullie het gedaan hebben, wat je absoluut niet moet doen, enz.

    Ik heb het wel over een islamitische huwelijksfeest en niet over de grote feesten in de zalen. Dus mag ik vragen hoe jullie dit hebben aangepakt? Wat hebben jullie gebruikt? Hoe heb je je gebed kunnen onderhouden?

    Deel je inspiratie, tips, adviezen, kortom alles hier!

    * Islamitische betrouwbare kennis is trouwens ook van harte welkom.

  2. #2
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Wa alaykum salaam warahmatullaah.

    Mijn waleema was vrij simpel. Mijn familie was er niet (zijn geen moslims en wilde mogelijke fitnah voorkomen). De vrouwen bij mijn schoonmoeder thuis en de mannen bij een oom van mijn man. Had een simpele mooie jurk. Een kokkin heeft gekookt en we hebben gewoon gezellig samen gegeten. Heb ook gewoon salaat kunnen doen. Het was echt heel gezellig en heb er mooie herinneringen aan.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Wa alaykum salaam warahmatullaah.

    Mijn waleema was vrij simpel. Mijn familie was er niet (zijn geen moslims en wilde mogelijke fitnah voorkomen). De vrouwen bij mijn schoonmoeder thuis en de mannen bij een oom van mijn man. Had een simpele mooie jurk. Een kokkin heeft gekookt en we hebben gewoon gezellig samen gegeten. Heb ook gewoon salaat kunnen doen. Het was echt heel gezellig en heb er mooie herinneringen aan.
    Welkom in de Islam ukht! Ik ben blij dat je er hebt van kunnen genieten en met de Wil van Allah hoop ik dat er heel veel baraka eruit zal vloeien.

    Jammer dat je familie geen moslims zijn. Moge Allah hen leiden.

    Heerlijk die simpele bruiloften. Je hebt dan denk ik niet zo veel gedoe aan je hoofd en je kan gewoon lekker genieten.

    Heb je je jurk gehuurd of laten maken? En hoe lang moet zo'n feest duren denk je?

  4. #4
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door ummAyub Bekijk reactie
    Welkom in de Islam ukht! Ik ben blij dat je er hebt van kunnen genieten en met de Wil van Allah hoop ik dat er heel veel baraka eruit zal vloeien.

    Jammer dat je familie geen moslims zijn. Moge Allah hen leiden.

    Heerlijk die simpele bruiloften. Je hebt dan denk ik niet zo veel gedoe aan je hoofd en je kan gewoon lekker genieten.

    Heb je je jurk gehuurd of laten maken? En hoe lang moet zo'n feest duren denk je?
    BarakAllaahu feeki. Allaahuma ameen ik hoop zo dat hun hart de Islaam zal accepteren.

    Ja het was heerlijk. Mijn lieve schoonmoeder heeft alles voor ons geregeld en het was super leuk. Gewoon gezellig allemaal met elkaar gegeten. Ik wilde eigenlijk een jurk laten maken maar uiteindelijk van een vriendin een mooie witte jurk geleend. Had gewoon een hoofddoek op en een nicht van mijn man had wat make-up opgedaan bij mij. We hadden een anasheed cd zonder muziek en de vrouwen daar gingen ook op de edjoen anasheed doen.

    Ik denk dat we uiteindelijk de bruiloft hadden van zo'n 6 uur tot max 12 uur.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    BarakAllaahu feeki. Allaahuma ameen ik hoop zo dat hun hart de Islaam zal accepteren.

    Ja het was heerlijk. Mijn lieve schoonmoeder heeft alles voor ons geregeld en het was super leuk. Gewoon gezellig allemaal met elkaar gegeten. Ik wilde eigenlijk een jurk laten maken maar uiteindelijk van een vriendin een mooie witte jurk geleend. Had gewoon een hoofddoek op en een nicht van mijn man had wat make-up opgedaan bij mij. We hadden een anasheed cd zonder muziek en de vrouwen daar gingen ook op de edjoen anasheed doen.

    Ik denk dat we uiteindelijk de bruiloft hadden van zo'n 6 uur tot max 12 uur.
    Assalaamu 'alaikom. Sorry, ik was helemaal vergeten om terug te reageren.

    Wa feeki. Ik hoop het ook heel erg! Ah, wat leuk. Dat is wel lekker als iemand het even voor je regelt. Alhamdoulilah dat het goed is gekomen met alles. Prima tijd, toch? Het hoeft ook niet zo lang te duren, vind ik. Ook fijner voor de gasten, toch?

    Mag ik vragen hoe je het gedaan hebt met de decoratie?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum Wa rahmatoullah Wa barakatouh

    Djazaak Allahoe Ghairan
    Moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), en alle moslims en moslima’s ook, amin!

    Moge Allah shwt alles en iedereen leiden op het rechte pad, amin!

    Moge Allah shwt het leven van alle moslims en moslima’s vergemakkelijken, en de aanbidding tot Allah shwt vergemakkelijken, amin!

    Moge Allah shwt alle mannelijke en vrouwelijke duivels ten alle tijden ver bij jouw en jouw geliefden en jouw naasten vandaan houden, amin!
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!