1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    28-05-2017

    Walging voor trouwkandidaten.

    Salaam Aleikom,

    Ik heb een probleem. Elke keer als er een man komt die met mij wilt trouwen walg ik van hem en ervaar ik angst.

    Dit is mij 2 keer overkomen. Goede verzorgde mannen met alles in orde, goede baan, hoog gestudeerd, zien er goed uit, praktiseren het geloof en zorgen goed voor hun ouders. Echter wanneer het serieus wordt en er plannen worden gemaakt walg ik van ze en wil ik niks meer met ze te maken hebben. Hierdoor kan ik niet trouwen. Ik vind ze eerst wel goed uitzien en aantrekkelijk, maar zodra er plannen worden gemaakt ervaar ik angst en walging.

    Welke dame of heer heeft dit ook meegemaakt?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Een gesprek met een psycholoog raad ik je aan.

  3. #3
    Tawakul & trust.

    Reacties
    52
    26-04-2017

    Wa’ alaykum salaam,

    Ik raad je aan om roqya te doen.
    Ik reageer niet op prive berichten van mannen/jongens/broeders.

  4. #4
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Ik denk ook bindingsangst omdat je het dan echt gaat beseffen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    69
    27-08-2016

    Denk dat je dan nog niet klaar bent om te trouwen.

  6. #6
    not your bizniz

    Reacties
    89
    01-11-2002

    gewoon normaal doen? inndien je ja zegt , zeg je het uit overtuiging, je kan tenslotte altijd de nee gebruike maar als je ja zegt is het ja
    ondertekening

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    134
    22-12-2013

    Wss is het indd gewoon bindingsangst, zeg je in begin gewoon ja omdat je echt wilt & eens er plannen worden gemaakt schiet je opeens wakker en besef je wat er echt gaande is. Is natuurlijk ook wel erg ten opzichte van de andere partij, hij denkt dan eindelijk de volgende stap te nemen niet wetend dat het uiteindelijk een nee wordt. Zou best hulp zoeken of eerst heeel goed nadenken, soms weet je niet wat voor schade je kan aanrichten. Zou het zelf persoonlijk niet fijn vinden om uiteindelijk alles af te haken omdat een ander niet zeker is.
    Inna lilahi wa inna ilayhi radji3oen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Dit is waarschijnlijk inderdaad bindingsangst. Ik ken dit gevoel, dat je dan opeens bewust of onbewust slechte eigenschappen in die ander gaat zien omdat je er bang voor bent.
    Maar walging? Dat ehhh.. klinkt best wel heftig hoor... hier zal je inderdaad misschien een psycholoog voor moeten inschakelen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Typisch vrouwen... Drama boven drama. Op drama door drama van drama. Succes. De man mag eerst voor dr Phill spelen, voordat hij kan trouwen met haar...

    Als een vrouw zo begint, dan is het voor de man beter om niet te trouwen met haar.

    Excuseer me dat ik zo eerlijk ben.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-01-2019

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Typisch vrouwen... Drama boven drama. Op drama door drama van drama. Succes. De man mag eerst voor dr Phill spelen, voordat hij kan trouwen met haar...

    Als een vrouw zo begint, dan is het voor de man beter om niet te trouwen met haar.

    Excuseer me dat ik zo eerlijk ben.
    Deze vrouw die vraagt hier serieus advies omdat ze zo te zien zelf ook niet blij is met wat er gebeurt.
    Beetje harde reactie, gelijk zo van "typisch vrouwen".
    Maar het is wel erg lullig ten opzichte van die mannen die hier waarschijnlijk serieus huwelijksplannen hadden.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Kan bindingsangst is normaal.

    Hoe oud ben je.?