1. #1
    mocro-schoonheid

    Reacties
    33
    06-03-2007

    Qadr/mektab

    Wanneer is trouwen mektab met iemand..kan iemand mij dit uitleggen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    137
    22-09-2011

    Wanneer je Sabab doet en de juiste intentie hebt.

    Jullie staren je blind op dat maktab en wachten gerust 20 jaar en daarna is die biologische klok uitgetikt.
    Actie = reactie.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    107
    06-05-2012

    Je doet wat je kan op de toegestane wegen...totdat Allaah jou bestemming onthuld

  4. #4
    Salaf-us-Saalih

    Reacties
    16
    28-11-2018

    Soms maakt het niet uit.. hoe hard je je best doet. Als Allah swt vind dat het tijd is.. dan is het tijd. Zo niet.. blijf sabr hebben sis.

  5. #5
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Citaat Geplaatst door Musilmano Bekijk reactie
    Je doet wat je kan op de toegestane wegen...totdat Allaah jou bestemming onthuld
    Dit vind ik een hele mooie reactie!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    16
    20-08-2017

    Mekteb is een combi van wat je op je weg komt en jouw keuze(s) daarin

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-10-2018

    Beste zuster,
    Allah de Verhevene is degene die ons lot/voorbeschikking kent.
    Er treft jullie op aarde of aan jezelf geen ramp, of het staat in een Boek, vóórdat Wij het doen gebeuren. Voorwaar, dat is voor Allah gemakkelijk.” (Soerat al-Hadied: 22)
    Tevens zei de Profeet (vrede zij met hem): “Het eerste wat Allah schiep was de Pen, waarna Hij tegen hem zei: “Schrijf!” Hij (de Pen) zei: “O mijn Heer, wat moet ik schrijven?” Hij (Allah) zei: “Schrijf het lot van alles totdat het Uur (Dag des Oordeels) aanbreekt.” (Aboe Daawoed, Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)
    Maar dit neemt niet weg dat wij mogen kiezen en dat wij ons verstand kunnen gebruiken. Sommige vrouwen in islamitische landen worden gedwongen om met iemand te trouwen, dit is een cultuurgerelteerde zaak en heeft niets met de islam te maken.
    Door smeekbede kan men de voorbeschikking tegenhouden. Zo zegt de Profeet (vrede zij met hem): “De beschikking wordt niet tegengehouden behalve door de smeekbede en de leeftijd zal niet toenemen behalve door goedheid.” (At-Tirmidhie, Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    535
    26-04-2018

    Voor een mektab slagings poging, moet je een stevige sebab bagage hebben.

    De sebab mektab proces moet je zien als een schrift of een boek die je moet vullen met stickers en bij een volle boek krijg je een mooie vulpen.

    De stickers hier moeten vervangen worden door hasanaat, goede daden.