1. #1
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Enige manier om nog te trouwen is via internet..

    Die indruk heb ik, hetzij Facebook, instagram, linked in, of bv datingsites.

    Ik heb het idee dat men elkaar niet meer op een andere manier benaderd bv een collega of iemand in de supermarkt ergens op een gelegenheid of noem maar op. Dus spontane ontmoetingen die leiden tot een huwelijk..

    Of bestaat dat nog wel?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Die indruk heb ik, hetzij Facebook, instagram, linked in, of bv datingsites.

    Ik heb het idee dat men elkaar niet meer op een andere manier benaderd bv een collega of iemand in de supermarkt ergens op een gelegenheid of noem maar op. Dus spontane ontmoetingen die leiden tot een huwelijk..

    Of bestaat dat nog wel?
    Ik denk dat die spontane ontmoetingen zoals jij ze noemt steeds zeldzamer worden.. zeker die gericht zijn op huwelijken tot stand brengen. Het meeste is nu wel online inderdaad..

    Iedereen is “vastgeplakt” aan zijn of haar smartphone tegenwoordig! 10 jaar geleden was dit al een stukje minder dan nu.

    Een andere categorie is die van de koppelpoging door familie, vrienden en kennissen. Die komt vaker voor dan de “spontane ontmoetingen” denk ik maar minder dan de online “ ontmoetingen” die zit er tussen in qua hoe vaak dat voorkomt.

  3. #3
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Klopt door al die smartphones en social media dus is er nog weinig echt contact tussen mensen. Dus spontaan iemand treffen en de stap durven nemen om iemand aan te spreken lijkt zeldzaam.

    Wel jammer, spontaan iemand treffen in levende lijven lijkt me veel leuker dan via internet.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    66
    18-12-2018

    Lijkt mij dat het beter is dat de marokkaanse man helemaal niet meer moet trouwen met marokkaanse wijven uit nederland.Zoals boef zei:het zijn allemaal goedkope kechs.Je word echt uitgelachen door anderen met een marokkaanse wijf asn je zijde tegenwoordig.

  5. #5
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Hallo007 Bekijk reactie
    Lijkt mij dat het beter is dat de marokkaanse man helemaal niet meer moet trouwen met marokkaanse wijven uit nederland.Zoals boef zei:het zijn allemaal goedkope kechs.Je word echt uitgelachen door anderen met een marokkaanse wijf asn je zijde tegenwoordig.
    Sobhan Allah deze denkwijze.

    Alsof iedereen hetzelfde is dus wij moeten ook maar denken dat alle Marokkaanse mannen hele dag in shisha lounges hangen en nietsnutten zijn, geen normale banen hebben en allemaal van God los zijn.

    Altijd maar die onzin van Marokkaans meiden zijn zus of zo

    Aub verpest mijn topic niet
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    66
    18-12-2018

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Sobhan Allah deze denkwijze.

    Alsof iedereen hetzelfde is dus wij moeten ook maar denken dat alle Marokkaanse mannen hele dag in shisha lounges hangen en nietsnutten zijn, geen normale banen hebben en allemaal van God los zijn.

    Altijd maar die onzin van Marokkaans meiden zijn zus of zo

    Aub verpest mijn topic niet
    Mijn oproep was gericht naar marokkaanse jongens.Heb niks met marokkaanse wijven.negeer a.u.b mij reacties en reageer er niet op.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Klopt door al die smartphones en social media dus is er nog weinig echt contact tussen mensen. Dus spontaan iemand treffen en de stap durven nemen om iemand aan te spreken lijkt zeldzaam.

    Wel jammer, spontaan iemand treffen in levende lijven lijkt me veel leuker dan via internet.
    Klopt! Door smartphones en social media zijn we zombies geworden..
    Offline aanspreken is ook beter! Het probleem bij offline aanspreken van dames denk ik, is dat zij je niet serieus nemen als man. De meeste dan.. omdat ze denken dat je dat bij elke dame doet. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn..

    En online nemen dames mannen ook vaak niet serieus. Vertel mij dan wat mannen moeten doen??

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    187
    27-09-2012

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Klopt door al die smartphones en social media dus is er nog weinig echt contact tussen mensen. Dus spontaan iemand treffen en de stap durven nemen om iemand aan te spreken lijkt zeldzaam.

    Wel jammer, spontaan iemand treffen in levende lijven lijkt me veel leuker dan via internet.
    Lijkt mij ook veel leuker! Social media krijg je ook zo'n massaal gevoel van. Je krijgt als het ware het gevoel dat er tig opties zijn, wat meestal vies tegenvalt.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Soil Bekijk reactie
    Lijkt mij ook veel leuker! Social media krijg je ook zo'n massaal gevoel van. Je krijgt als het ware het gevoel dat er tig opties zijn, wat meestal vies tegenvalt.
    Dat is ook leuker! Maar helaas gebeurd het vaak dat de dames dan ook iedereen over 1 kam scheren die hun aanspreekt of uit schaamte zeggen dat ze al bezet zijn terwijl ze vrijgezel zijn..

    Dames zouden eens duidelijker moeten zijn wat ze willen! Gewoon iedereen een kans geven tot degene het zelf verpest of het goed komt.. maar tegenwoordig zijn er weinig dames die de heren het voordeel van de twijfel geven..

  10. #10
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Mr.funny Bekijk reactie
    Klopt! Door smartphones en social media zijn we zombies geworden..
    Offline aanspreken is ook beter! Het probleem bij offline aanspreken van dames denk ik, is dat zij je niet serieus nemen als man. De meeste dan.. omdat ze denken dat je dat bij elke dame doet. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn..

    En online nemen dames mannen ook vaak niet serieus. Vertel mij dan wat mannen moeten doen??
    Nou ik zou iemand die me buiten aanspreekt echt wel serieus nemen als hij dat op een nette manier doet en meteen duidelijk maakt dat hij de intentie heeft om iemand te leren kennen voor het huwelijk en niks anders.

    Tjah en online is precies zo. Als ik iemand online traceer en je ziet hoe respectloos en vies praat kun je iemand echt niet serieus nemen. Dan is het meteen klaar.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Nou ik zou iemand die me buiten aanspreekt echt wel serieus nemen als hij dat op een nette manier doet en meteen duidelijk maakt dat hij de intentie heeft om iemand te leren kennen voor het huwelijk en niks anders.

    Tjah en online is precies zo. Als ik iemand online traceer en je ziet hoe respectloos en vies praat kun je iemand echt niet serieus nemen. Dan is het meteen klaar.
    Dan ben je 1 van de weinige denk ik. En zo hoort het ook!

    Een vraagje: hoe zou een man jou op een nette manier op straat moeten aanspreken idealiter? Wat zou hij moeten zeggen?

  12. #12
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Mr.funny Bekijk reactie
    Dan ben je 1 van de weinige denk ik. En zo hoort het ook!

    Een vraagje: hoe zou een man jou op een nette manier op straat moeten aanspreken idealiter? Wat zou hij moeten zeggen?
    Zou het? Nou weet je het is ook niet makkelijk voor een man, sommige vrouwen kunnen het idd niet waarderen en kunnen ook niwt gewoon netjes antwoorden.

    Dan heb je nog andere opties, proberen te achterhalen wie ze is en een vrouwelijk familielid de eerste stap laten zetten.

    Oké dit is de perfecte situatie he;

    “Salam o Alaikoem” zou ik je iets mogen vragen?

    Mits je getrouwd bent sorry dat ik je aanspreek, maar zo niet ik zag je en ik heb serieuze intentie om te trouwen en je lijkt me een leuke vrouw.

    Dan ff stilte eerst reactie afwachten

    En de rest gaat vanzelf inscha Allah
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Zou het? Nou weet je het is ook niet makkelijk voor een man, sommige vrouwen kunnen het idd niet waarderen en kunnen ook niwt gewoon netjes antwoorden.

    Dan heb je nog andere opties, proberen te achterhalen wie ze is en een vrouwelijk familielid de eerste stap laten zetten.

    Oké dit is de perfecte situatie he;

    “Salam o Alaikoem” zou ik je iets mogen vragen?

    Mits je getrouwd bent sorry dat ik je aanspreek, maar zo niet ik zag je en ik heb serieuze intentie om te trouwen en je lijkt me een leuke vrouw.

    Dan ff stilte eerst reactie afwachten

    En de rest gaat vanzelf inscha Allah

    Zo schattig


    Moge allaah jou verenigen met een goede man, ameen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Zo schattig


    Moge allaah jou verenigen met een goede man, ameen.
    Zo kan het echt gaan [emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Zo kan het echt gaan [emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Je hebt denk ik een android tel.. ik zie die emoji niet. Wat is het?