1. #16
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Zo schattig


    Moge allaah jou verenigen met een goede man, ameen.
    Vertel jij eens hoe je jouw echtgenoot had ontmoet? Wel het eerlijke verhaal aub

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    789
    20-08-2011

    Je hebt zeker een punt, je bent snap vergeten!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    82
    16-07-2013

    Veel ontmoetingen/huwelijken via social media en internet dating maar ook veel scheidingen door ontrouw via social media en internet. Het bijt elkaar eigenlijk.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    El Mektab.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6
    17-01-2018

    Er zijn wel broeders die je netjes aanspreken op straat.

    Die je vragen of je al getrouwd bent en indien je met "ja" antwoord hen excuses aanbieden en je verder met rust laten.

    Of broeders die je ergens hebben gezien, navraag over je doen bij bekenden en dan aan een vrouwelijk familielid vragen om je te benaderen.

    Met online is ook niets mis, mits hij naar de gegevens van je vader/walee vraagt en meteen serieuze stappen zet op de correcte manier.

  6. #21

    Reacties
    2.486
    24-03-2007

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Zou het? Nou weet je het is ook niet makkelijk voor een man, sommige vrouwen kunnen het idd niet waarderen en kunnen ook niwt gewoon netjes antwoorden.

    Dan heb je nog andere opties, proberen te achterhalen wie ze is en een vrouwelijk familielid de eerste stap laten zetten.

    Oké dit is de perfecte situatie he;

    “Salam o Alaikoem” zou ik je iets mogen vragen?

    Mits je getrouwd bent sorry dat ik je aanspreek, maar zo niet ik zag je en ik heb serieuze intentie om te trouwen en je lijkt me een leuke vrouw.

    Dan ff stilte eerst reactie afwachten

    En de rest gaat vanzelf inscha Allah
    Ik vraag me dan oprecht af wat heeft die persoon gezien waarom hij op haar is afgestapt? Het uiterlijk? Niet alle karaktereigenschappen zijn zichtbaar. En het belangrijkste aan een persoon in zijn innerlijk.

    En social media daar kan iedereen zich anders voor doen, maar het voordeel van social media is dat je vaak eerst te maken hebt met iemands persoonlijkheid dan met zijn uiterlijk.

    Ik keur eigenlijk beide opties af, tenzij het spontaan gebeurd dan moet je zo snel mogelijk een mahram inschakelen

  7. #22
    nee

    Reacties
    2.318
    13-12-2010

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Zou het? Nou weet je het is ook niet makkelijk voor een man, sommige vrouwen kunnen het idd niet waarderen en kunnen ook niwt gewoon netjes antwoorden.

    Dan heb je nog andere opties, proberen te achterhalen wie ze is en een vrouwelijk familielid de eerste stap laten zetten.

    Oké dit is de perfecte situatie he;

    “Salam o Alaikoem” zou ik je iets mogen vragen?

    Mits je getrouwd bent sorry dat ik je aanspreek, maar zo niet ik zag je en ik heb serieuze intentie om te trouwen en je lijkt me een leuke vrouw.

    Dan ff stilte eerst reactie afwachten

    En de rest gaat vanzelf inscha Allah
    Persoonlijk wil ik dan zsm uit die situatie geraken. Wat ga je erna doen? Je nummer geven? Jouw vaders nummer geven? Je kent die man letterlijk niet. Hij kent je ook niet. Hij heeft je 1x gezien, niet eens horen spreken en zegt al dat hij wilt trouwen.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9
    30-01-2019

    Enige manier om een man aan de haak te slaan is zwanger te raken van hem Zelfde gedachtegang. Dat velen met versleten broeken rondlopen wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Kuddegedrag verpest zowel jullie als de mannen, begin zelfrespect te kweken, want een echte man doet niet aan social media/selfies en ander slettengedrag.

  9. #24
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Dus volgens jou is een man die bijvoorbeeld facebook heeft geen man.
    In dat geval zijn er dan geen mannen meer. Er is geen enkele man, 70+ jarigen uitgesloten, die niets heeft met social media. Maar dat zegt niets over een man. De intentie, het gedrag, het karakter, de daden zowel online als offline dat is wat iemand maakt.
    Geduld is de sleutel

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    7
    23-01-2018

    Dit valt me inderdaad ook erg op. Hoop om iemand te leren kennen waarmee je op 1 lijn zit wordt steeds kleiner.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door FaithSoBeIt Bekijk reactie
    Heel simpel, gewoon serieus en oprecht zijn...
    Uit ervaring kan ik je zeggen dat dat geen garantie op succes is!

    Genoeg dames (en ook heren voor dat ik aangevallen wordt) die niet serieus zijn en toneelspelen of je aan het lijntje houden of nog erger die aan ghosting doen. Dat laatste betekent dat ze opeens niks meer van zich laten horen (al dan niet door je zomaar te blokkeren).

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Miss_aitsaid92 Bekijk reactie
    Dit valt me inderdaad ook erg op. Hoop om iemand te leren kennen waarmee je op 1 lijn zit wordt steeds kleiner.
    Snap je? En de mentaliteit van tegenwoordig is “bevalt mij iets niet aan jou, dan 100 anderen voor jou” gedachte.. wallou sbar!

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    222
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door FaithSoBeIt Bekijk reactie
    Klopt, omdat er altijd eens kans bestaat dat de ander niet serieus is.
    Maar zolang jij die intentie hebt, dan geloof ik dat allah s.w.t jou een goeie vrouw zal schenken.
    Maar er is een verschil tussen denken dat je serieus bent en het werkelijk zijn.

    Ja, die heb ik ook meegemaakt.
    Van die marokkaanse jongens die tijd willen doden, of van die viezerikken.
    Of die aan het begin al onnodig liegen.
    Die denken dat ze oh zo slim zijn en dat alle marokkaanse meiden naïef zien .
    Of van die pathalogische leugenaars.
    Dit soort types gaan zonder pardon op de blok.

    Allah i hdina o safi.
    Juist ja! En die variant mannen/jongens die jij hebt meegemaakt daar bestaat de counterpart van in de meisjes/vrouwen! Zolang je maar zegt wat je precieus wilt van een ander is het geen probleem! Helaas is eerlijkheid een duur kado, verwacht het daarom niet van goedkope mensen!

    Ameen!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    200
    24-01-2016

    Idd, het lijkt tegenwoordig voornamelijk via social media te gaan. Het gaat uiteindelijk om de persoon. Via welke weg zou geen rol moeten spelen, als je elkaar met de juiste intentie leert kennen. Dat we de juiste mogen treffen In shaa Allah.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    196
    09-06-2018

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Die indruk heb ik, hetzij Facebook, instagram, linked in, of bv datingsites.

    Ik heb het idee dat men elkaar niet meer op een andere manier benaderd bv een collega of iemand in de supermarkt ergens op een gelegenheid of noem maar op. Dus spontane ontmoetingen die leiden tot een huwelijk..

    Of bestaat dat nog wel?
    Jawel joh, in verhouding lijkt het weinig omdat online alles makkelijker is.. Denk dat het ook vooral te maken heeft met je levens style en waar je komt. Als