1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    28-12-2018

    Question Als Nederlander uitgenodigd op Marokkaanse bruiloft? Aandachtspunten?

    Beste forumleden,

    Ik ben door een Marokkaanse collega, waar ik goed contact mee heb, uitgenodigd op zijn bruiloft eind volgende maand.

    Nu ben ik een volbloed Nederlander en nog nooit op een Marokkaanse bruiloft geweest. Verder is er ook niemand vanuit het
    bedrijf waar ik werk uitgenodigd. Ik wil graag gaan, maar ik voel me enigszins ongemakkelijk dat ik niet precies weet wat ik moet verwachten. Ik wil natuurlijk geen blunders maken of onbeleefd overkomen.

    Ik heb via google wel wat gezocht, maar kon niet overal antwoord op vinden. Ik heb mijn hoop nu op dit forum gevestigd.

    Dingen die ik me concreet afvraag:

    * hoe is de ontvangst? Is er een soort van gastheer/vrouw die je opvangt en naar een plek aan tafel verwijst?

    * hoe gaat het feliciteren in zijn werking? Bij Nederlandse bruiloften zie je vaak dat het bruidspaar samen met de schoonouders op een rijtje staan, en dat de gasten de rij aflopen om alle 6 die mensen te feliciteren. Nogal duf vind ik dat, maar goed. Gaat dat op Marokkaanse bruiloften ook zo?
    feliciteer je als man dan ook de moeders van het bruidspaar?


    Ik denk dat er ook vast verschillen tussen verschillende Marokkaanse bruiloften zullen zitten, net zoals dat niet ale Nederlandse bruiloften hetzelfde zijn. Maar ik hoop dat ik door jullie ervaringen een beetje een beeld krijg.
    Oh ja, en zijn er nog absolute do's & don´t's?

    Alvast bedankt voor jullie hulp

  2. #2
    Mommy of N.

    Reacties
    2.045
    16-12-2009

    Spannend!

    Wees gewoon lekker jezelf! Marokkaanse bruiloften verschillen inderdaad ook. Je hebt bruiloftendie gemengd zijn (mannen en vrouwen in 1 zaal) of apart. Mocht het gemengd zijn, dan kun je de ouders feliciteren van jouw collega en lekker plaatsnemen en een babbel houden met de mensen je heen. Mocht het apart zijn, dan kom je meteen bij de mannen terecht en kun je de vader feliciteren en eventuele broers. Verder kun je thuis alvast een hapje eten voordat je gaat, nooit op een lege maag gaan, want de kans is groot dat je rond 10 uur echt warm gaat eten. Daarvoor krijg je wel thee en koekjes, maar dat vult jouw maag niet. Verder zou ik niet weten waar je nog meer op moet letten. Have fun and Goodluck!