1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-12-2018

    Question Hoe wist je dat hij de ware was?

    Vraagje voor de meiden die getrouwd zijn zonder een haramrelatie te hebben gehad met hun man.
    Hoe wisten jullie dat hij de man wordt met wie je zal trouwen?
    Hoe zeker waren jullie? Waarom hem bijvoorbeeld en niet de andere man of mannen die je hand hebben komen vragen?
    Inshallah enkel serieuze reacties.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1
    20-12-2018

    Dat kan je niet weten.. je kan wel jezelf zo goed mogelijk beschermen door rustig aan te doen en zorgen dat je hem goed kent en zijn familie. Dat je weet van anderen dat het een goede man is. Kijk niet alleen naar het uiterlijk. Tuurlijk wil je wel een vonk voelen. Maar zorg dat je zeker weet dat het een goed iemand is. Dat is belangrijk. Iedereen doet zich in het begin beter voor. Je weet nooit na het trouwen zeker of een man nog zo lief en leuk is en daarom moet je het voor zover ja kan het zeker weten. Ik heb het te vaak mis zien gaan met meisjes/vrouwen die met mannen trouwden die ze niet goed kennen helaas.. en dan is het al te laat..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    13
    15-12-2018

    Citaat Geplaatst door 123yasmina Bekijk reactie
    Dat kan je niet weten.. je kan wel jezelf zo goed mogelijk beschermen door rustig aan te doen en zorgen dat je hem goed kent en zijn familie. Dat je weet van anderen dat het een goede man is. Kijk niet alleen naar het uiterlijk. Tuurlijk wil je wel een vonk voelen. Maar zorg dat je zeker weet dat het een goed iemand is. Dat is belangrijk. Iedereen doet zich in het begin beter voor. Je weet nooit na het trouwen zeker of een man nog zo lief en leuk is en daarom moet je het voor zover ja kan het zeker weten. Ik heb het te vaak mis zien gaan met meisjes/vrouwen die met mannen trouwden die ze niet goed kennen helaas.. en dan is het al te laat..
    Klopt, je kan al een goed beeld van iemand krijgen door een kijkje te nemen naar de vrienden met wie hij omgaat en de familie.
    Maar soms zegt de familie helemaal niets over een persoon, en kan het mogelijks zijn dat hij juist de rotte appel is van de familie.
    Vaak verwart men lust met liefde en worden er helaas te snelle of foute beslissingen gemaakt die vermeden kunnen worden.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Assalaamu 'alaikum, ik lees mee. Wat ik wel vaak hoor van dames is dat je het op een gegeven moment het gewoon voelt. Maar Allah weet het beste, natuurlijk.

    Wat lid hierboven zegt klopt helemaal. Echt eerst goed uitzoeken met wie je te maken hebt. Kijk naar zijn geloof en karakter. Je hebt natuurlijk ook het raadgebed (istikhara). En vertrouwen in Allah is ook heel belangrijk en gewoon de halaal manier toepassen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Je voelt dat aan. En salât al istikhara

    Wees ook als vrouw echt een supervoorbeeld, zorg dat je dicht bij Allah staat, dat je correcte hijab draagt, goed karakter hebt etc zodat een man gewoon bang word om jou te gebruiken.

    Een man zijn uiterlijk zegt ook veel vind ik persoonlijk. Klinkt misschien extreem maar opgeschoten kapsel, overdreven merkkledij, strakke 't shirts en dan zeggen heel erg gelovig te zijn komt niet geloofwaardig over bij mij.

    Geef als vrouw ook aan dat je op zoek bent voor een huwelijk op korte termijn.

    Controleer zijn sociale media of hij veel vrouwelijke contacten heeft.
    Of hij bereid is om zijn wachtwoord te geven.

    Kijk of hij serieus met je is, of hij je wilt voorstellen aan zijn ouders, of hij je zelf aanspreekt om je hand te komen vragen. hoe hij je begroet, of je diepgaande gesprekken hebt.

    Je kunt het nooit zeker weten maar je voelt het aan. Je moet echt goede vragen stellen, en bij de antwoorden kun je vaak al een buikgevoel krijgen of rode vlaggen zien. Kijk naar zijn omgeving, interesses, hoe hij wil overkomen etc.
    Veel dua doen dat je de juiste beslissing mag nemen.

    Ik ben trouwens als getrouwt dit is waar ik op lette.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #6