1. #16
    Amsterdamse

    Reacties
    651
    11-01-2007

    Citaat Geplaatst door PringlesPaprika Bekijk reactie
    als jij getrouwd was met mn zusje had ik je paar stoten verkocht.
    Vrouw verbieden om haar ouders te helpen is satan actie. Net zoals profiteren en eten van haar geld.
    ben je daarom getrouwd?? Omdat je het financieel breder wilde hebben.
    en wat kom je hier lullen over dat ze meer toetrekt naar jullie familie? heeft jouw moeder haar geadopteerd?
    tfoee ye iwdan
    Precies!!

    Citaat Geplaatst door lapuissance Bekijk reactie
    Wat ben jij voor een man? Al verdient zij 1000x meer als jou, jij betaalt de huur en zorgt voor boodschappen. En als ze iets nodig heeft dan zorg jij daarvoor ! En zij hoeft jou geen rooie cent te geven !!!
    En nog durven zeggen dat het verzonnen is ? Lay n3al li may 7cham
    Profiteurs zijn het.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    353
    07-04-2014

    Ik lees hier alleen wat een vrouw moet.
    Alahfed dit is echt onderdrukking.

    Zelfs de koefar gaan niet zover.

    Je bent getrouwd en je doet samen dingen de vrouw moet jou verzorgen en gehoorzamen betreft families zijn er geen verplichtingen.

    En jij bent verplicht haar te onderhouden en de kinderen.
    Als zij wat wilt bijdragen is dat haar keus maar jij mag dat niet verplichten.

    Je mag wel haar verbieden te werken.
    Maar zulke dingen hoor je vooraf te bespreken voordat je in een huwelijks bootje gaat stappen.

    Zodra de vrouw of de man teveel naar hun families gaan en ze ook bereiken in hun huwelijk gaat het al verkeerd.

    Ik zou je denkwijze veranderen en aan tafel zitten met je vrouw en goed alles uitpraten en vervolgens een compromis afsluiten.

  3. #18
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Beetje overdreven reacties hier. Denk dat topicstarter gewoon bepaalde ideeen en opvattingen heeft die zijn vrouw niet deelt of begrijpt. Ze zijn 1 jaar getrouwd, dus ik zie geen grote problemen. Wel moet dit tussen hun 2 uitgepraat worden voor het groter word.

    Geef gewoon aan waar je mee zit en draag oplossingen aan. Het moet van beiden kanten komen.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    137
    22-09-2011

    Wauw.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    4
    16-12-2018

    De reacties vanaf Pringlespaprika t/m Zonneschijn ( uitgezonderd Ome Hasan en deels van Sara35) zijn idioot en kennelijk hebben jullie mijn verhaal niet gelezen.
    Anderen uit haar familie trekken haar telkens , aandacht zoeken, dingen vragen. Als je een getrouwde vrouw bent beperk je je gewoon in die dingen. Je richt je op je toekomst met je man maar dat doet zij te weinig. Ik wil haar niet verbieden om d’r familie op te zoeken. Ze mag gaan, maar elke week sorry dat is overdreven.
    Ga mij niet de Hadith erbij halen want als we zo gaan doen dan moet de vrouw haar man gehoorzamen in alles. Lees het maar na of gebruiken jullie de Islam wanneer t je uitkomt? Ik ben een moslim met een stel hersenen en denk rationeel na over zaken. Dat met profiteur zijn? Ik zorg goed voor mijn vrouw maar dat haar inkomen alleen voor haar is en ik nog eens geld moet geven aan haar dat is wel heel triest gesteld. We zijn geen sjeiks hier en leven niet in SaudiArabie waar de vrouwen LETTERLIJK niets te zeggen hebben als je dat steunt ga daar wonen. In Nederland is t zo onmogelijk te leven tenzij je rijk bent en je weet niet wat je moet doen met je geld.
    Ik verplicht niet mijn vrouw om haar inkomen aan mij te geven. Ze doet uit d’r zelf want wat ik al eerder schreef : alles komt op 1 pot! Mijn geld is ook van haar en andersom ook.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    137
    22-09-2011

    Citaat Geplaatst door dewey Bekijk reactie
    De reacties vanaf Pringlespaprika t/m Zonneschijn ( uitgezonderd Ome Hasan en deels van Sara35) zijn idioot en kennelijk hebben jullie mijn verhaal niet gelezen.
    Anderen uit haar familie trekken haar telkens , aandacht zoeken, dingen vragen. Als je een getrouwde vrouw bent beperk je je gewoon in die dingen. Je richt je op je toekomst met je man maar dat doet zij te weinig. Ik wil haar niet verbieden om d’r familie op te zoeken. Ze mag gaan, maar elke week sorry dat is overdreven.
    Ga mij niet de Hadith erbij halen want als we zo gaan doen dan moet de vrouw haar man gehoorzamen in alles. Lees het maar na of gebruiken jullie de Islam wanneer t je uitkomt? Ik ben een moslim met een stel hersenen en denk rationeel na over zaken. Dat met profiteur zijn? Ik zorg goed voor mijn vrouw maar dat haar inkomen alleen voor haar is en ik nog eens geld moet geven aan haar dat is wel heel triest gesteld. We zijn geen sjeiks hier en leven niet in SaudiArabie waar de vrouwen LETTERLIJK niets te zeggen hebben als je dat steunt ga daar wonen. In Nederland is t zo onmogelijk te leven tenzij je rijk bent en je weet niet wat je moet doen met je geld.
    Ik verplicht niet mijn vrouw om haar inkomen aan mij te geven. Ze doet uit d’r zelf want wat ik al eerder schreef : alles komt op 1 pot! Mijn geld is ook van haar en andersom ook.
    Dan had je dit maar duidelijk moeten uitleggen aan d’r voordat je met haar trouwde...

    Dan had je moeten zeggen ik wil niet dat je te vaak contact opzoekt met je familie en ook niet elke week op bezoek bij hun.
    En jouw inkomen wil ik ook gebruiken voor de vaste lasten en dergelijke.
    Dan was ze natuurlijk niet met jou getrouwd. Maar je hebt haar erin geluisd zoals zoveel mannen.
    Een vrouw is geen eigendom van je geworden excuse me, zij heeft ook ouders en kennelijk een tbarka’allah goede band met hun.
    Aansporen tot het verbreken of verminderen van familiebanden is een zonde die je begaat.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    4
    16-12-2018

    jij bent grappig, zonneschijn. Pas nadat we getrouwd waren begon zij kuren te vertonen. Ik heb niemand er in geluisd.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Het is belangrijk om voor jezelf uit te maken hoe jij wilt dat jouw echtgenote zich gedraagt ten opzichte van jouw ouders/familie.

    Een goede schoondochter gedraagt zich zoals een goede dochter. Als je jouw moeder als dochter zijnde het huishouden laat doen en je kijkt er naar, dan zal dit niet anders zijn dan met je schoonmoeder.

    Maar waarom zou ze meer naar de familie van haar man moeten? Welke reden?

    In het huwelijk is het geven en nemen. Samen dingen doen...als sparen daaronder valt, ben je verkeerd. Er zijn bepaalde afspraken die je maakt voor je trouwt en het aspect financiël is daar 1 van. Het is een zeer belangrijk onderwerp maar het valt niet binnen huwelijk als dingen samen doen.

    Kijk naar jou eigen familie. Tussen broers en zussen is er toch een verschil? Het kan niet zijn dat je ouders aan allen hetzelfde vragen? Bij de 1 durven ze meer te vragen omwille van diens karakter (zachtaardig, geduldig, medelevend) en bij een ander kind juist helemaal niet.

    Je zou als echtgenoot juist trots op je vrouw moeten zijn dat haar ouders haar zien als diegene die hen vaak kan helpen, zonder haar eigen gezinsleven in het gedrang te brengen. Dat moet wel duidelijk zijn.




    Citaat Geplaatst door dewey Bekijk reactie
    Salaam,
    Ik ben een jaar getrouwd en heb een paar vragen waarop ik serieuze antwoorden op hoop te ontvangen.
    1) Hoe hoort een schoondochter zich te gedragen naar haar schoonmoeder toe?
    Moet ze bijv. haar schoonmoeder alles laten doen in huis? Even vragen of je ook een kopje koffie wilt drinken?
    Zich interesseren in dingen?

    2) Als een vrouw getrouwd is, dan gaat zij toch meer naar de familie van d'r man?
    Ik bedoel daar niet mee 24x7 en d'r familie afstoten - maar elke week naar je eigen zus is wel overdreven vind ik.

    3) Is het in huwelijk niet : samen dingen doen, geld sparen ?

    De relatie tussen mij en mijn vrouw is niet opperbest, mede door haar familie. Ze wordt altijd voor t karretje gespannen als er iets
    gedaan moet worden of gunst wordt gevraagd en daar ben ik het niet mee eens.
    Ik heb 't meerdere keren aangegeven, maar tevergeefs.

    Hoor graag jullie mening/ervaring.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door getrouwde_roos Bekijk reactie
    Het is de plicht van elke schoonmoeder
    Om haar schoondochter als haar eigen dochter te beschouwen
    Jou vrouw moet realiseren dat jou moeder ook haar moeder is ze moet zoveel respect voor jou moeder hebben en waar het nodig is haar helpen
    Ze moet niet alleen denken aan haar famillie
    Kwestie van eerlijk verdelen
    Elke week naar haar zus is zo overdreven !!
    Beetje streng optreden mag ook wel





    .
    Ik zou me juist zorgen maken als mijn schoonmoeder me gaat beschouwen als eigen dochter. Het is een fabeltje waarin we vaak maar al te graag willen geloven.

    De liefde voor je kind is onvoorwaardelijk.

    Als mijn echtgenoot zijn moeder boos maakt of zelfs uitscheldt, dan is ze dat morgen vergeten. Als ik dat als schoondochter doe, zal ze voor de rest van haar leven als gegrift houden in haar geheugen en zich daar ook naar gedragen.

    Waarom is elke week naar je zus overdreven?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol