1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Vergelijkingen maken is inderdaad ook een dooddoener.

    Is het echt zo slecht voor de mensen in Nederland gesteld?


    Lees bij reactie ervoor: in Amerika zijn de sociale zekerheden HEEL wat minder. Je hoeft maar ziek te worden of een financiele tegenvaller hebben (omdat je bijvoorbeeld ziek bent) en je hebt een groot probleem. In Nederland heb je tenminste nog bijstand en ziektewet.
    Ziektewet is een verzekering, daar heb je voor betaald en is gelimiteerd aan je werkverleden. Ik heb het nu uitsluitend over ondernemers. Bijstand is iets uit de jaren 90. Tegenwoordig moet je daar dwangarbeid voor verrichten vermond in het woord Participatie.

  2. #32
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Gele hesjes zijn enorme zeurpieten. Als je in de bijstand zit dan krijg je enorm veel toeslagen en hulp van de overheid. Je kan dan een relatief goed leven leiden. Bijv iedere dag sporten, boodschappen doen bij de markt/boer/slagerij, zelfstudie, relaties onderhouden, duurzaam gezin stichten etc.
    Het begint in Nederland ellendig te worden wanneer je een ondernemer bent. Er zijn geen sociale vangnetten wanneer je arbeidsongeschikt raakt, pensioen, geen kortingen en kwijtschelden, je levert de helft in van je inkomsten, geen begeleiding en hulp achter de hand.
    Ehm pardon?

    Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen?
    Pensioenfondsen?
    Jobcoaches (particulier of via arbeidsongeschiktheidverzekeringen)?

    Die heb je echt wel als ondernemer. Het is wat anders als ondernemers (omdat het veel geld kost) ervoor kiezen het NIET te betalen. Ja, als het dan mis gaat zit je idd met de gebakken peren.
    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Dan zit het probleem bij de Nederlandse overheid!
    Daarvoor moet je de gele hesjes die voor bepaalde rechten actie voeren niet bestempelen als zeurpieten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Die gele hesjes zijn er niet voor niets, het staat symbool voor ontevredenheid voor een groot deel mensen, die hard werken maar het idee hebben weinig inkomen te hebben.
    En dat is inderdaad een probleem wat aangepakt moet worden.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Dan zit het probleem bij de Nederlandse overheid!
    Daarvoor moet je de gele hesjes die voor bepaalde rechten actie voeren niet bestempelen als zeurpieten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Gele hesjes hebben een goede zaak in Frankrijk. In Nederland zijn hun grieven lachwekkend. We wonen in een van de meest welvarende staten en dat komt omdat deze zeurpieten merendeel worden onderhouden door gemeenschapsgeld.

  4. #34
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Gele hesjes hebben een goede zaak in Frankrijk. In Nederland zijn hun grieven lachwekkend. We wonen in een van de meest welvarende staten en dat komt omdat deze zeurpieten merendeel worden onderhouden door gemeenschapsgeld.
    Ja welvarend voor een bepaalde groep maar er zijn er genoeg die niet eens hun Zorgverzekering kunnen betalen.
    Ik heb er genoeg gezien en gesproken die naar België zijn verhuisd omdat het allemaal te duur voor ze was.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Dan zit het probleem bij de Nederlandse overheid!
    Daarvoor moet je de gele hesjes die voor bepaalde rechten actie voeren niet bestempelen als zeurpieten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Ehm pardon?

    Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen?
    Pensioenfondsen?
    Jobcoaches (particulier of via arbeidsongeschiktheidverzekeringen)?

    Die heb je echt wel als ondernemer. Het is wat anders als ondernemers (omdat het veel geld kost) ervoor kiezen het NIET te betalen. Ja, als het dan mis gaat zit je idd met de gebakken peren.
    Ja dit zijn verzekeringen die niemand afsluit omdat ze niet alleen belachelijk duur zijn maar in de praktijk zelden uitkeren. Je eigen pensioen beleggen in pensioenfondsen als leek is eveneens belachelijk. Jobcoaches -kwakzalvers in de ogen van ondernemers - kosten niet alleen geld maar hoeven ook geen rekenschap af te leggen. Bottomline is dat je als ondernemer niet al te hard moet werken want je levert het toch weer in om zo een gele hesje te financieren.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Dan zit het probleem bij de Nederlandse overheid!
    Daarvoor moet je de gele hesjes die voor bepaalde rechten actie voeren niet bestempelen als zeurpieten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Ja welvarend voor een bepaalde groep maar er zijn er genoeg die niet eens hun Zorgverzekering kunnen betalen.
    Ik heb er genoeg gezien en gesproken die naar België zijn verhuisd omdat het allemaal te duur voor ze was.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Als je geen zorgverzekering kunt betalen ondanks dat je 80% terugkrijgt in vorm van een Toeslag, dan is het veel beter dat je naar België verkast.

  7. #37
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Ziektewet is een verzekering, daar heb je voor betaald en is gelimiteerd aan je werkverleden. Ik heb het nu uitsluitend over ondernemers. Bijstand is iets uit de jaren 90. Tegenwoordig moet je daar dwangarbeid voor verrichten vermond in het woord Participatie.
    LOL @ dwangarbeid. Mooie term, ik vind het ook een moderne vorm van slavernij... maar enfin.

    Ziektewet= gebonden aan je werk, maar alles erna kan vergoed worden vanuit je arbeidsongeschiktheidsverzekering.
    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Ja dit zijn verzekeringen die niemand afsluit omdat ze niet alleen belachelijk duur zijn maar in de praktijk zelden uitkeren. Je eigen pensioen beleggen in pensioenfondsen als leek is eveneens belachelijk. Jobcoaches -kwakzalvers in de ogen van ondernemers - kosten niet alleen geld maar hoeven ook geen rekenschap af te leggen. Bottomline is dat je als ondernemer niet al te hard moet werken want je levert het toch weer in om zo een gele hesje te financieren.
    In de praktijk zelden uitkeren? Waar baseer je dat nou weer op?
    Ik weet dat ze erg duur zijn, maar als ZZP' er verdien je gemiddeld ook wel meer dan iemand in loondienst en waar de ander premie's afdraagt voor volksverzekeringen, doe je dat nu zelf.

    Ik ben zelf ZZP'er en heb gewoon een arbeidsongeschiktheidsverzekering en heb een pensioenfonds in mijn vakgebied. Ik weet niet hoe het met andere vakgebieden zit, maar ik geloof niet dat je altijd zelf moet beleggen in fondsen.
    Jobcoaches zijn een vorm van een steun in de rug, mocht je onverhoopt vast komen te zitten.

    Goed, ik merk dat je heel goed bent in het afkraken van dingen, maar feit blijft dat deze dingen wel gewoon bestaan. Ik wilde alleen aantonen dat je iets zegt wat niet klopt.

  8. #38
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Als je geen zorgverzekering kunt betalen ondanks dat je 80% terugkrijgt in vorm van een Toeslag, dan is het veel beter dat je naar België verkast.
    80 %? Niet iedereen hoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Je weet dat deze producten bestaan maar hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten. Daar is verder niets mis mee, totdat je er een beroep op moet doen.

    Verder verdedig ik hier mijn vrijheid. Ik wil best risico’s lopen maar wil daar dus niet aan mee te betalen en zeker niet aan zo een gele zeurkous die mij min of meer wenst te ondermijnen.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Dan zit het probleem bij de Nederlandse overheid!
    Daarvoor moet je de gele hesjes die voor bepaalde rechten actie voeren niet bestempelen als zeurpieten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    80 %? Niet iedereen hoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Zorgtoeslag is aan je inkomen gebonden. Als je op het minimum zit, en dat veronderstel ik in deze situatie, dan krijg je de volle beurs dus wel degelijk nabij de 80%. Een zorgverzekering begint bij 112 EUR, als je dan ongeveer 85 euro ontvangt, dan betaal je netto 32 EUR. Dat is geen geld want ik betaal ieder jaar weer via de zorgverzekeringswet klauwen met geld aan deze ondankbare en onrendabele zeurkousen.

  11. #41
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Iceland Bekijk reactie
    Je weet dat deze producten bestaan maar hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten. Daar is verder niets mis mee, totdat je er een beroep op moet doen.

    Verder verdedig ik hier mijn vrijheid. Ik wil best risico’s lopen maar wil daar dus niet aan mee te betalen en zeker niet aan zo een gele zeurkous die mij min of meer wenst te ondermijnen.
    Geen kaas van gegeten? Ik heb me prima laten informeren en weet wat de voorwaarden zijn.
    Je spreekt alsof je zelf al eens beroep erop hebt moeten doen?

    Nou het is je goed recht je vrijheid te verdedigen, al snap ik weinig wat dat met sociale zekerheid te maken heeft. Kijk, je moet niet gaan zitten huilen als je ervoor kiest je ergens niet voor te verzekeren.

  12. #42
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Zonneschijn.. Bekijk reactie
    Natuurlijk is de passie niet aanwezig..
    Werken in Nederland loont niet, je levert in aan belastingen en alle vaste lasten stijgen terwijl het loon gelijk blijft.
    Ofwel we werken niet meer voor ons zelfs maar voor de staat. Waar wil je de passie dan vandaan halen?
    Wat slecht, ik heb helemaal over je reactie heengekeken!

    Ik heb volgens mij wel in mijn eerste reactie op de rest een beetje ook op jou gereageerd. De lonen mogen in NL inderdaad wel meer stijgen, maar we hebben wel de sociale zekerheid hier (wat omliggende landen weer iets minder hebben).

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    662
    26-02-2015

    Ik vind me werk wel leuk alleen de omgeving waar ik werk en met de mensen. Als marokkaan misstap wordt ik gelijk op het matje geroepen. Maakt een nederlander een fout dan wordt het hem vergeven. Vraag ik verlof dan weet ik zeker dat onderaan de lijst sta bij de planner. Ik was altijd anti uitkering maar om heel eerlijk te zijn ik kan me voorstellen waarom bepaalde marokkanen niet werken. Er komt gewoon onnodige extra stress erbij. Het is niet je doet je werk en je wordt met rust gelaten. Je collegas proberen je te naaien wanneer ze de kans hebben.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    93
    19-12-2018

    Citaat Geplaatst door GestoordeMan Bekijk reactie
    Ik vind me werk wel leuk alleen de omgeving waar ik werk en met de mensen. Als marokkaan misstap wordt ik gelijk op het matje geroepen. Maakt een nederlander een fout dan wordt het hem vergeven. Vraag ik verlof dan weet ik zeker dat onderaan de lijst sta bij de planner. Ik was altijd anti uitkering maar om heel eerlijk te zijn ik kan me voorstellen waarom bepaalde marokkanen niet werken. Er komt gewoon onnodige extra stress erbij. Het is niet je doet je werk en je wordt met rust gelaten. Je collegas proberen je te naaien wanneer ze de kans hebben.
    Ik geniet hier van.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    662
    26-02-2015

    Citaat Geplaatst door HappyTreeFriend Bekijk reactie
    Ik geniet hier van.
    Hoezo ???