1. #16
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Afstand is echt wel een reden om iemand af te wijzen.
    Ben je er trots op dat je jouw ouders verlaten hebt om in een ander land te gaan wonen?
    Er zijn ook dochters die waarde hechten aan de zorg voor hun ouders, behouden van de baan waar ze op hun plek zitten en de omgeving waar je alles hebt opgebouwd.
    Waarom zou je een vent achterna gaan naar een ander land terwijl je al in Europa bent en prima leeft? Mannen genoeg en vervangbaar je ouders niet.
    Een vent achterna gaan brengt vele consequenties die jij nu sowieso al ondervindt maar nooit zal toegeven. Dat jij die keus maakt prima maar ga dat hier niet zitten ophemelen aub.
    Hilarisch dit. Wat een bekrompen gedachte heb jij. Hoezo mijn ouders verlaten? Ik weet wat voor band ik met ze heb en dat is voldoende. Dat hoef ik jou hier niet uit te leggen. Veel plezier met scenario’s maken in jouw hoofd en al die negativiteit naar boven brengen.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door Elegantii- Bekijk reactie
    Soubhana Allaah, wat een achterlijke reactie.
    De achterlijkheid en naiefheid van jullie is ontoereikend.
    Een man is vervangbaar en ouders niet zo simpel is dat.
    Je leeft niet in een 3e wereldland dat je uit noodzaak een man achterna moet.
    Zelfs vrouwen uit Marokko zijn slimmer en sluwer dan jullie die weten heel goed waar ze mee bezig zijn. En jullie worden hier massaal voor de gek gehouden kijk de scheidingspercentages er maar op na.
    Draai de rollen om, zou een Marokkaanse man jullie kant op komen en zijn baan en ouders achterlaten voor jou? Waarom jij dan wel voor hem stelletje afhankelijke goldiggers.

  3. #18
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    De achterlijkheid en naiefheid van jullie is ontoereikend.
    Een man is vervangbaar en ouders niet zo simpel is dat.
    Je leeft niet in een 3e wereldland dat je uit noodzaak een man achterna moet.
    Zelfs vrouwen uit Marokko zijn slimmer en sluwer dan jullie die weten heel goed waar ze mee bezig zijn. En jullie worden hier massaal voor de gek gehouden kijk de scheidingspercentages er maar op na.
    Draai de rollen om, zou een Marokkaanse man jullie kant op komen en zijn baan en ouders achterlaten voor jou? Waarom jij dan wel voor hem stelletje afhankelijke goldiggers.
    Ya Allah. Wat een frustratie. Als je iets hebt meegemaakt, dan kun je dat meteen hier neer zetten. Je hoeft niet slim/sluw te zijn om te weten waar je mee bezig bent. Je kunt ook met niya een huwelijk instappen, een eigenschap waar jij zo te lezen niet over beschikt. Ga terug naar je hol en blijf daar. Anderen denken over hun toekomst, iets waar jij totaal niet aan denkt.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    104
    13-12-2016

    dichterbij wonen? bv 30 min af van haar ouders zoiets

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door rafik20 Bekijk reactie
    Assalamou aleikom,

    Voor een goede vriend zou ik graag advies willen hebben. Momenteel bevinden hij en zijn toekomstige in een zeer ingewikkelde situatie. Deze personen willen heel graag met elkaar stappen maken, dus handvraging, trouwen en samen leven.
    Op een dag vertelde de vrouw haar ouders over deze jongen en de ouders gaven aan dat het voor hun belangrijk is dat degene een persoon moet zijn die bekend is bij de familie en de afstand niet te groot is. Dus een NEE. De afstand zelf is 60 minuten rijden en die vriend is geen bekende van de familie. Hierdoor zitten zij momenteel in een situatie waarbij hun geluk in de weg wordt gezeten.

    Ze zoeken naar een bepaalde strategie om dit toch tot een succes te laten verlopen, zonder gezeik en problemen. Zij willen heel graag met elkaar leven! Tussen de vrouw en man zit het helemaal goed, alhamdoelilah.

    Graag wil ik jullie adviezen krijgen, zodat zij hopelijk veel wijzer worden en dit op een goede manier kunnen oppakken. De kans die ze namelijk nu krijgen, moet gelijk goed aangepakt worden.

    Ghair In Shaa Allah. Ik hoor graag van jullie.

    Wa aleikoum salaam!
    Ze moet niet na de eerste keer opgeven.
    Misschien als ze blijft praten met haar ouders dat ze het een kans geven.
    En anders kan hij met z'n vader naar haar vader toe stappen.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    De achterlijkheid en naiefheid van jullie is ontoereikend.
    Een man is vervangbaar en ouders niet zo simpel is dat.
    Je leeft niet in een 3e wereldland dat je uit noodzaak een man achterna moet.
    Zelfs vrouwen uit Marokko zijn slimmer en sluwer dan jullie die weten heel goed waar ze mee bezig zijn. En jullie worden hier massaal voor de gek gehouden kijk de scheidingspercentages er maar op na.
    Draai de rollen om, zou een Marokkaanse man jullie kant op komen en zijn baan en ouders achterlaten voor jou? Waarom jij dan wel voor hem stelletje afhankelijke goldiggers.
    Jij plaatst pas een achterlijke reactie. Als een vrouw trouwt, dan behoort zij toe aan haar man. Dan hoort ze bij hem in te trekken, en niet andersom. Hij is de hoeder van het gezin en neemt vanaf dat moment verantwoordelijkheid over jou als vrouwzijnde. Kifesh hij moet alles laten vallen en naar jou verhuizen? Waar slaat deze reactie op? Er zijn uitzonderlijke situaties waarbij je het ter discussie kunt stellen, maar meer dan dat ook niet. Wie zegt tevens dat je niet meer omkijkt naar je ouders? Een uurtje extra reistijd staat gelijk aan nooit meer voor je ouders klaarstaan? Ik zie het verband tussen de twee niet, leg het me uit. Het is een feit dat jij je ouders wat minder gaat zien, maar dat is ook omdat je vanaf dat moment meer onderdeel uitmaakt van het hoofdstuk dat "eigen gezin" heet. It's how life works, if you did not know that yet.

    Voor sommigen speelt afstand een belangrijke rol in het kiezen van een partner, wat héél begrijpelijk is. Maar dat betekent niet dat dat je "dom" of een "afhankelijke goldigger" bent als je wat verder weg gaat wonen. Jij hebt niks te zeggen daarover. Als de ouders hebben ingestemd met hun huwelijk, dan zal het in sha Allah met de wil van Allah soubhanahoe wa ta3ala gezegend worden. Je treed een huwelijk (na alle noodzakelijke overwegingen) immers met goede intenties in. Je mag het naïviteit noemen, maar zo zie ik het niet.

    Allahi kemal bighair! @Franssprekende.

  7. #22
    Mommy of N.

    Reacties
    2.047
    16-12-2009

    Ameen missq.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    passer is gemaakt om een cirkel te tekenen. als je met een passer een lijnstuk wilt tekenen zal het niet gemakkelijk gaan.
    liniaal is gemaakt om een lijn stuk te tekenen. als je met een liniaal een cirkel wilt tekenen zal het niet makkelijk gaan.

    wat is beter ? een passer of een liniaal? als iemand 1 van de 2 kiest is het antwoord fout. als iemand beide kiest is het ook fout. als iemand geen van beide kiest is het antwoord ook fout.

    als de vraag fout is, dan zijn alle antwoorden fout.



    Normaal weet een kind wat de ouders willen en verwachten.

    Waaarom kiest men iemand die ze niet kennen en ver woont als men toch al weet dat de ouders tegen zijn?

    dit is vragen om problemen.

    een relatie wordt met zina begonnen. hoe kan je een geslaagde huwelijk verwachten?

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Ik vind niet dat je gehoorzaam moet zijn aan je ouders, alleen omdat hij niet aan bepaalde eisen van je ouders voldoet - zoals in deze: een onbekende en de afstand. Absurd gewoon. De eisen zijn niet eens conform de Islaam ook nog.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Jij plaatst pas een achterlijke reactie. Als een vrouw trouwt, dan behoort zij toe aan haar man. Dan hoort ze bij hem in te trekken, en niet andersom. Hij is de hoeder van het gezin en neemt vanaf dat moment verantwoordelijkheid over jou als vrouwzijnde. Kifesh hij moet alles laten vallen en naar jou verhuizen? Waar slaat deze reactie op? Er zijn uitzonderlijke situaties waarbij je het ter discussie kunt stellen, maar meer dan dat ook niet. Wie zegt tevens dat je niet meer omkijkt naar je ouders? Een uurtje extra reistijd staat gelijk aan nooit meer voor je ouders klaarstaan? Ik zie het verband tussen de twee niet, leg het me uit. Het is een feit dat jij je ouders wat minder gaat zien, maar dat is ook omdat je vanaf dat moment meer onderdeel uitmaakt van het hoofdstuk dat "eigen gezin" heet. It's how life works, if you did not know that yet.

    Voor sommigen speelt afstand een belangrijke rol in het kiezen van een partner, wat héél begrijpelijk is. Maar dat betekent niet dat dat je "dom" of een "afhankelijke goldigger" bent als je wat verder weg gaat wonen. Jij hebt niks te zeggen daarover. Als de ouders hebben ingestemd met hun huwelijk, dan zal het in sha Allah met de wil van Allah soubhanahoe wa ta3ala gezegend worden. Je treed een huwelijk (na alle noodzakelijke overwegingen) immers met goede intenties in. Je mag het naïviteit noemen, maar zo zie ik het niet.

    Allahi kemal bighair! @Franssprekende.
    Als een vrouw trouwt behoort ze tot haar man?
    Even serieus, waar heb jij deze wijsheden vandaan?
    In de islam behoor jij tot niemand, je bent en blijft dochter van en schepsel van Allah swt.
    Zelfs achternamen van een man aannemen is haram maar wordt volop door jullie gedaan om mee te pronken ‘kijk ik ben getrouwd’.
    Jij bent dochter van jouw ouders en dat zul je blijven. Een mens kan nooit en te nimmer behoren tot een ander mens, enkel behoor jij toe aan Allah swt die jou geschapen heeft.
    Jullie verwarren cultuur met islam continue en dat heeft jullie vandaag de dag zo achterlijk gemaakt.
    Hij is islamitisch gezien wel verantwoordelijk voor jou, maar dan ook puur financieel en als het gaat om de zorg.
    Dit betekent dat hij jou dient te onderhouden? Gebeurd dit in de praktijk? Nee. Tegenwoordig betalen vrouwen mee aan bruiloften, mee aan de vaste lasten, mee aan inrichting woning, mee aan zijn peperdure hypotheek en betalen de schulden af van hun mannen.
    Deze stelling gaat al vanaf dag 1 dus niet op. Jij als vrouw kan prima zelf rondkomen daar heb je een man echt niet voor nodig. Het is niet dat je in een 3e wereld land leeft en geen andere keus hebt dan je man achterna vanwege zijn rijkdom.
    Er zijn tegenwoordig zoveel oudjes die aan hun lot worden overgelaten en in bejaarden tehuizen belanden door vrouwen zoals jullie.
    Egoïsme, denken aan julliezelf en uiteindelijk verwachten dat de vrouwen van jullie broers je ouders gaan verzorgen verschonen en voeden??
    Zodat mevrouwtje haar man achterna kan gaan, zou je denken welke man, gewoon een random figuur wat zichzelf amper kan onderhouden.
    Wahed hmido die jou ook nog eens de les voorleest inclusief zijn moeder/familie waar jij dus later voor gaat zorgen ipv van je eigen ouders.
    Onthoud wat jullie je ouders aandoen komt gerust bij jou terug. Vroeg of laat zullen jouw eigen kinderen je laten vallen als een baksteen en ook kiezen voor hun eigen ‘geluk’.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    passer is gemaakt om een cirkel te tekenen. als je met een passer een lijnstuk wilt tekenen zal het niet gemakkelijk gaan.
    liniaal is gemaakt om een lijn stuk te tekenen. als je met een liniaal een cirkel wilt tekenen zal het niet makkelijk gaan.

    wat is beter ? een passer of een liniaal? als iemand 1 van de 2 kiest is het antwoord fout. als iemand beide kiest is het ook fout. als iemand geen van beide kiest is het antwoord ook fout.

    als de vraag fout is, dan zijn alle antwoorden fout.



    Normaal weet een kind wat de ouders willen en verwachten.

    Waaarom kiest men iemand die ze niet kennen en ver woont als men toch al weet dat de ouders tegen zijn?

    dit is vragen om problemen.

    een relatie wordt met zina begonnen. hoe kan je een geslaagde huwelijk verwachten?
    Omdat ze aan online daten doen. Dan komen ze in contact met zo’n gare figuur die dan 200 km verderop woont of nog erger: in een ander land.
    Ik zeg altijd een man is vervangbaar. Hij is echt niet de enige unieke persoon op aarde die dat waard is om je hele leven om te gooien en weg te gaan. Maar in hun ogen wel omdat ze verblind zijn door liefde. De klap komt pas als de verliefdheid voorbij is en het gare meneertje niet meer zo lief is als in het begin. Dan komt het pijnlijke besef wat mevrouwtje heeft verlaten en achterlaten voor hem. Pijnlijkste klap is ouders die bejaard worden en waar je niet voor kan zorgen.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door Sarcasm Bekijk reactie
    Ik vind niet dat je gehoorzaam moet zijn aan je ouders, alleen omdat hij niet aan bepaalde eisen van je ouders voldoet - zoals in deze: een onbekende en de afstand. Absurd gewoon. De eisen zijn niet eens conform de Islaam ook nog.
    Zolang je nog bij je ouders woont, dien je hen gehoorzaam te zijn. Is het niet conform met de islam, dan moet je zorgen voor een bemiddelaar die hun wat dit betreft een spiegel kan voorhouden. Iemand met een goed niveau van islamitische kennis, en daarin gerespecteerd wordt. Één van de belangrijkste dingen die je in acht moet nemen bij de stap naar het huwelijk, is dat je ouders er beide achter moeten staan. Zonder hun zegening, mag je niet trouwen.


    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Als een vrouw trouwt behoort ze tot haar man?
    Even serieus, waar heb jij deze wijsheden vandaan?
    In de islam behoor jij tot niemand, je bent en blijft dochter van en schepsel van Allah swt.
    Zelfs achternamen van een man aannemen is haram maar wordt volop door jullie gedaan om mee te pronken ‘kijk ik ben getrouwd’.
    Jij bent dochter van jouw ouders en dat zul je blijven. Een mens kan nooit en te nimmer behoren tot een ander mens, enkel behoor jij toe aan Allah swt die jou geschapen heeft.
    Jullie verwarren cultuur met islam continue en dat heeft jullie vandaag de dag zo achterlijk gemaakt.
    Hij is islamitisch gezien wel verantwoordelijk voor jou, maar dan ook puur financieel en als het gaat om de zorg.
    Dit betekent dat hij jou dient te onderhouden? Gebeurd dit in de praktijk? Nee. Tegenwoordig betalen vrouwen mee aan bruiloften, mee aan de vaste lasten, mee aan inrichting woning, mee aan zijn peperdure hypotheek en betalen de schulden af van hun mannen.
    Deze stelling gaat al vanaf dag 1 dus niet op. Jij als vrouw kan prima zelf rondkomen daar heb je een man echt niet voor nodig. Het is niet dat je in een 3e wereld land leeft en geen andere keus hebt dan je man achterna vanwege zijn rijkdom.
    Er zijn tegenwoordig zoveel oudjes die aan hun lot worden overgelaten en in bejaarden tehuizen belanden door vrouwen zoals jullie.
    Egoïsme, denken aan julliezelf en uiteindelijk verwachten dat de vrouwen van jullie broers je ouders gaan verzorgen verschonen en voeden??
    Zodat mevrouwtje haar man achterna kan gaan, zou je denken welke man, gewoon een random figuur wat zichzelf amper kan onderhouden.
    Wahed hmido die jou ook nog eens de les voorleest inclusief zijn moeder/familie waar jij dus later voor gaat zorgen ipv van je eigen ouders.
    Onthoud wat jullie je ouders aandoen komt gerust bij jou terug. Vroeg of laat zullen jouw eigen kinderen je laten vallen als een baksteen en ook kiezen voor hun eigen ‘geluk’.
    Aha, nu gaat ze dingen opzettelijk zitten misinterpreteren. Als een vrouw behoor je inderdaad toe aan je man, in de zin van dat hij verantwoordelijkheid over jou moet dragen (meer dan wie dan ook). Als je goed leest, en alle zinnen als één geheel interpreteert, dan staat dat er héél duidelijk. Op het moment dat je getrouwd bent, dien je jouw man meer gehoorzaam te zijn dan je ouders; over islam gesproken. Dus waar haal jij alle wijsheden vandaan? Hoe je het ook wendt of keert; je bent dan een onderdeel van hem, meer dan van je ouders. Als je niet kan omgaan met die verantwoordelijkheid, dan kun je beter niet trouwen.*

    Moheem, het is héél onjuist om te zeggen dat een man alles zou moeten opgeven voor een vrouw omdat ze op 1 minuut loopafstand van haar ouders moet wonen. Als dat de enige factor is, en verder is hij een geschikte kandidaat, dan ben je héél dom en bekrompen bezig. Dan heeft hij zijn best gedaan om een goed bestaan op te bouwen; hij is bezig geweest met het creëeren van een goed onderkomen voor zijn toekomstig gezin en dan wil jij als vrouwzijde dat hij alles waar hij voor heeft gewerkt op het spel zet. Daarbij, heeft hij dan geen ouders? Dus hij moet wél zijn ouders in de steek laten -om even jouw woorden en logica te gebruiken-? Dan is het in mijn ogen al helemaal geen man. Als jullie beide weldenkende mensen zijn, dan laten jullie beide niemand in de steek. Ongeacht wat je woonplek is. Je kunt altijd naar je ouders gaan, en indien nodig ze altijd bij jou laten intrekken als ze ziek worden. En niemand heeft het hier gehad over achternamen veranderen. Je hoeft mij niet te vertellen dat 't haram is, gezien ik daar al heel goed over op de hoogte ben. Thanks for.. well nothing.

    Citaat Geplaatst door Walou_Lhayat Bekijk reactie
    Het is niet dat je in een 3e wereld land leeft en geen andere keus hebt dan je man achterna vanwege zijn rijkdom.
    Ik zie het al, jij trouwt een man vanwege zijn rijkdom. Dan begrijp ik dat je zo denkt. Mensen zoals ik, trouwen iemand om de helft van hun deen te kunnen vervolmaken. Iemand die islamitisch gezien op één lijn zit met mij én de geloofsprincipes dus hoog in het vaandel heeft staan. Misschien is het je nog niet opgevallen, maar die zijn er niet in overvloed. Dat jij genoegen neemt met een hmido, betekent niet dat wij daar allemaal genoegen mee nemen. Dus in andere woorden; er melden zich 2 kandidaten (1) hmido die om de hoek woont én (2) een man die ook echt eer doet aan zijn naam. Iemand die weet wat islam is en er ook naar kan handelen, maar tegelijkertijd wel wat verderop woont. Keuze is snel gemaakt. 1 voor jou én 2 voor mij. Jij blij, ik blij. Het leven hoort immers in balans te zijn, toch?

    Waarom ik nu zo "gemeen" ben? omdat jij onnodig in de aanval schiet! Niemand dwingt jou om ergens anders te wonen; blijf lekker bij je ouders. Wie gaat immers voor je ouders zorgen op het moment dat jij je verantwoordelijkheden t.o.v. je man moet vervullen? Prima als jij denk dat je alléén voor je ouders kunt zorgen als je bij hun in de flat woont, maar dring die gedachte niet op aan anderen.

    Ik zie dat je ook al bent begonnen over haramrelaties in andere reacties . Zijn alle verzinsels en bekrompen gedachtes nog niet op? Niet iedereen doet aan haramrelaties. Niet iedereen verwaarloost belangrijke geloofsovertuigingen. Dat je trouwt met iemand die qua afstand niet dichtbij id buurt woont, wil niet zeggen dat jullie daarvoor al geflikflooid hebben.

  13. #28
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Je gehoorzaamt je ouders als het maar geen ongezaamheid naar je Schepper betekent. Je hoeft hen niet in alles te gehoorzamen. Een wali mag niet zonder een geldig reden een potentiële huwelijkskanditdaat afwijzen, dat kan zijn wali-schap teniet doen. Een ander kan zijn plaats dan overnemen, zoals een oom, broer, opa, etc. Een voorwaarde voor het voltrekken van het huwelijk, is dat de wali (haar vader) toestemming geeft. Er bestaat niet zoiets als hun zegeningen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3
    05-10-2018

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Ya Allah. Wat een frustratie. Als je iets hebt meegemaakt, dan kun je dat meteen hier neer zetten. Je hoeft niet slim/sluw te zijn om te weten waar je mee bezig bent. Je kunt ook met niya een huwelijk instappen, een eigenschap waar jij zo te lezen niet over beschikt. Ga terug naar je hol en blijf daar. Anderen denken over hun toekomst, iets waar jij totaal niet aan denkt.
    !!! This.

    Afstand is het laatste waar je aan moet denken. Vooral in Nederland niet, zo een klein land je woont nooit verder dan 60 minuten van de ouders vandaan. Tjongejonge Allah y ster, men maakt het huwelijks zo lastig en ingewikkeld.

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    1.033
    03-08-2008

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Zolang je nog bij je ouders woont, dien je hen gehoorzaam te zijn. Is het niet conform met de islam, dan moet je zorgen voor een bemiddelaar die hun wat dit betreft een spiegel kan voorhouden. Iemand met een goed niveau van islamitische kennis, en daarin gerespecteerd wordt. Één van de belangrijkste dingen die je in acht moet nemen bij de stap naar het huwelijk, is dat je ouders er beide achter moeten staan. Zonder hun zegening, mag je niet trouwen.




    Aha, nu gaat ze dingen opzettelijk zitten misinterpreteren. Als een vrouw behoor je inderdaad toe aan je man, in de zin van dat hij verantwoordelijkheid over jou moet dragen (meer dan wie dan ook). Als je goed leest, en alle zinnen als één geheel interpreteert, dan staat dat er héél duidelijk. Op het moment dat je getrouwd bent, dien je jouw man meer gehoorzaam te zijn dan je ouders; over islam gesproken. Dus waar haal jij alle wijsheden vandaan? Hoe je het ook wendt of keert; je bent dan een onderdeel van hem, meer dan van je ouders. Als je niet kan omgaan met die verantwoordelijkheid, dan kun je beter niet trouwen.*

    Moheem, het is héél onjuist om te zeggen dat een man alles zou moeten opgeven voor een vrouw omdat ze op 1 minuut loopafstand van haar ouders moet wonen. Als dat de enige factor is, en verder is hij een geschikte kandidaat, dan ben je héél dom en bekrompen bezig. Dan heeft hij zijn best gedaan om een goed bestaan op te bouwen; hij is bezig geweest met het creëeren van een goed onderkomen voor zijn toekomstig gezin en dan wil jij als vrouwzijde dat hij alles waar hij voor heeft gewerkt op het spel zet. Daarbij, heeft hij dan geen ouders? Dus hij moet wél zijn ouders in de steek laten -om even jouw woorden en logica te gebruiken-? Dan is het in mijn ogen al helemaal geen man. Als jullie beide weldenkende mensen zijn, dan laten jullie beide niemand in de steek. Ongeacht wat je woonplek is. Je kunt altijd naar je ouders gaan, en indien nodig ze altijd bij jou laten intrekken als ze ziek worden. En niemand heeft het hier gehad over achternamen veranderen. Je hoeft mij niet te vertellen dat 't haram is, gezien ik daar al heel goed over op de hoogte ben. Thanks for.. well nothing.



    Ik zie het al, jij trouwt een man vanwege zijn rijkdom. Dan begrijp ik dat je zo denkt. Mensen zoals ik, trouwen iemand om de helft van hun deen te kunnen vervolmaken. Iemand die islamitisch gezien op één lijn zit met mij én de geloofsprincipes dus hoog in het vaandel heeft staan. Misschien is het je nog niet opgevallen, maar die zijn er niet in overvloed. Dat jij genoegen neemt met een hmido, betekent niet dat wij daar allemaal genoegen mee nemen. Dus in andere woorden; er melden zich 2 kandidaten (1) hmido die om de hoek woont én (2) een man die ook echt eer doet aan zijn naam. Iemand die weet wat islam is en er ook naar kan handelen, maar tegelijkertijd wel wat verderop woont. Keuze is snel gemaakt. 1 voor jou én 2 voor mij. Jij blij, ik blij. Het leven hoort immers in balans te zijn, toch?

    Waarom ik nu zo "gemeen" ben? omdat jij onnodig in de aanval schiet! Niemand dwingt jou om ergens anders te wonen; blijf lekker bij je ouders. Wie gaat immers voor je ouders zorgen op het moment dat jij je verantwoordelijkheden t.o.v. je man moet vervullen?* Ik zie dat je ook al bent begonnen over haramrelaties in andere reacties . Zijn alle verzinsels en bekrompen gedachtes nog niet op? Niet iedereen doet aan haramrelaties. Niet iedereen verwaarloost belangrijke geloofsovertuigingen. Dat je trouwt met iemand die qua afstand niet dichtbij id buurt woont, wil niet zeggen dat jullie daarvoor al geflikflooid hebben.


    Prima als jij denk dat je alléén voor je ouders kunt zorgen als je bij hun in de flat woont, maar dring die gedachte niet op aan anderen.
    Moet jij weten. Ik lig er echt niet wakker van als dames zoals jou voor hun man 100 km verderop gaan wonen of zelfs naar een ander land gaan. Zied gaaa maar goo.
    Maar ga hier niet verkondigen dat een vrouw behoort tot haar man alsof een materiëel iets weggegeven is.
    En ik ben zeker geen onderdeel van hem, hooguit maak ik onderdeel uit van zijn leven en hij in die van mij. Aanbidden jullie Allah swt of jullie man?
    Dit is mooi om te zien als bewijs hoe het stereotype vrouw zichzelf wegcijfert en bijna slaafs opstelt aan haar man om maar die beruchte en veelgewilde status van ‘getrouwd’ te krijgen.
    Onthoud heel goed dat Allah swt jou geschapen heeft als mens, jouw ouders hebben jou ter wereld gebracht en jouw man is een metgezel in het leven. Je hoeft hem niet te aanbidden dus doe maar rustig aan.
    Gehoorzaam zijn aan jouw man: De veelbesproken en beruchte stuk tekst die totaal uit zn verband is gerukt en veelvuldig misbruikt wordt in onze gemeenschap. Ben je een klein kind dat je een ander persoon moet gehoorzamen?
    Het klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen, maar een man (zelfs je eigen man) zal niet altijd het beste met jou voor hebben. Vraag maar aan ervaringsdeskundigen die jarenlang gehuwd zijn zoals jouw moeder tantes en oma.
    Mannen nemen gerust 2e en 3e vrouwen erbij als ze op jou uitgekeken zijn of nog beter zetten jou in z’n geheel buiten de deur. Krijg je kanker of word je ziek? Denk je dat hij je zal steunen? Hij gaat ondertussen paar maanden voor jouw dood alvast opzoek naar een andere vrouw. Rouwperiode in hun ass (waargebeurd 2 malig meegemaakt).
    Clue van het verhaal, een man heeft lang niet zoveel over voor jou dan andersom jij voor hem. Mannen denken zakelijk/rationeel en jullie emotioneel.
    Ik raad jullie aan om meer gesprekken te voeren met jullie oma’s en moeders die be3da ondanks hun analfabetisme en gebrek aan scholing heel goede adviezen gaven en intelligenter zijn dan hun gestudeerde domme dochters.

    Verder wat ik al zei doe en denk wat je wil. Interesseert me echt geen bal.
    Iedereen weet wat erachter zit, de meeste hebben niet de intentie om te werken, ook niet na een huwelijk, lang leve het huisvrouwen bestaan, financieel erop vooruit gaan ten opzichte van bij papa thuis is the key. Al moet ze daarvoor naar Duitsland, België of 200 km verderop boeit haar niet.
    Succes met het aanbidden en pleasen van je man zou ik zeggen.