1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    28-04-2017

    Depri

    Daar lig je dan weer in je bedje. Einde van de dag. Op weg naar de volgende dag met zelfde kenmerken. Doelloos en leegte. Je voelt een leegte wat maar niet over wil gaan. Je heb nergens zin in
    .je kijkt nergens tegen op en alles kan je gestolen worden. Er komen tig levensvragen bij je op waar je geen antwoord op hebt. Soms voelt t alsof je midden in een oceaan zit. Zwemmen kan je niet maar verdrinken gaat ook niet. En maar heen en weer met je armen en benen. Het is echt een vertieft gevoel wat al jaren heerst. zijn er leden met die zich hierin herkennen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door houtwijk123 Bekijk reactie
    zijn er leden met die zich hierin herkennen.
    Ik betwijfel of dat je echte vraag is.. Waar wil je écht een antwoord op?

    Wil je leren zwemmen? Leren genieten van het drijven? Wat is je échte vraag.

  3. #3
    Sole Proprietorship.

    Reacties
    2.673
    11-09-2012

    Citaat Geplaatst door houtwijk123 Bekijk reactie
    Daar lig je dan weer in je bedje. Einde van de dag. Op weg naar de volgende dag met zelfde kenmerken. Doelloos en leegte. Je voelt een leegte wat maar niet over wil gaan. Je heb nergens zin in
    .je kijkt nergens tegen op en alles kan je gestolen worden. Er komen tig levensvragen bij je op waar je geen antwoord op hebt. Soms voelt t alsof je midden in een oceaan zit. Zwemmen kan je niet maar verdrinken gaat ook niet. En maar heen en weer met je armen en benen. Het is echt een vertieft gevoel wat al jaren heerst. zijn er leden met die zich hierin herkennen.
    Guilty haha

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.088
    07-03-2011

    Doe iets wat jou uit die put haalt. Heb je ergens een passie voor. Een oprechte vraag. Bid je? Bidden is voeding voor je ziel. Klinkt misschien cliché, maar ik zou jou adviseren om je te verdiepen in jouw geloof.

    Honesty is a very expensive gift. Don't expect it from cheap people. - Warren Buffett


  5. #5
    الإكسير

    Reacties
    519
    03-02-2013

    Ik begrijp je.
    Probeer te zoeken naar datgene wat je motivatie geeft, stel voor jezelf doelen en concentreer je daarin. In het leven beland je soms in periodes waar alles een routine wordt, daag jezelf uit.
    Take care.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Weet je wat mij altijd verbaasd aan deze adviezen. Het is: doe dit en doe dat.
    Denk je dat iemand niet al heeft geprobeerd om iets te veranderen? Soms is de oplossing makkelijk gezegd, maar moeilijker gedaan.
    Een proces verander je niet zo maar, het kost inzicht en reflectie nodig om in te zien waar de knel zit en waar heling te vinden is.

    Ik herken ts heel goed. Ondanks dat er alhamdoelilah genoeg goed gaat in mijn leven en ik tevreden ben over de persoon die ik ben. Ben ik niet tevreden met mijn leven. Mijn leven bestaat uit 2 keer knipperen en de dag is voorbij. Soms zwem ik en soms drijf ik. Soms doe ik beide tegelijk. Maar is dit het leven? Wat wil je bereiken?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.088
    07-03-2011

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Weet je wat mij altijd verbaasd aan deze adviezen. Het is: doe dit en doe dat.
    Denk je dat iemand niet al heeft geprobeerd om iets te veranderen? Soms is de oplossing makkelijk gezegd, maar moeilijker gedaan.
    Een proces verander je niet zo maar, het kost inzicht en reflectie nodig om in te zien waar de knel zit en waar heling te vinden is.

    Ik herken ts heel goed. Ondanks dat er alhamdoelilah genoeg goed gaat in mijn leven en ik tevreden ben over de persoon die ik ben. Ben ik niet tevreden met mijn leven. Mijn leven bestaat uit 2 keer knipperen en de dag is voorbij. Soms zwem ik en soms drijf ik. Soms doe ik beide tegelijk. Maar is dit het leven? Wat wil je bereiken?
    Iedereen heeft soms regenbuien en soms zonneschijn in zijn of haar leven. Dat is het leven. Je moet die chaos ontarmen. Meeste mensen hebben zelfmedelijden, geven alles en iedereen de schuld. Rug recht, borst vooruit en verder vechten.

    Honesty is a very expensive gift. Don't expect it from cheap people. - Warren Buffett


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.108
    15-09-2014

    Ik heb dit gevoel ook heel sterk. Soms gaat een paar dagen of een week goed en begin ik stiekem te hopen/denken dat ik er weer bovenop kom. Maar voor ik het weet zit ik dan toch weer terug in die diepe put. Het blijft hard werken.
    -

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Slipperkoning Bekijk reactie
    Iedereen heeft soms regenbuien en soms zonneschijn in zijn of haar leven. Dat is het leven. Je moet die chaos ontarmen. Meeste mensen hebben zelfmedelijden, geven alles en iedereen de schuld. Rug recht, borst vooruit en verder vechten.
    Nee slipper, het gaat niet om zelfmedelijden. Het gaat om balans. Die weegschaal tussen zon en regen moet in balans zijn. Je moet iets positiefs hebben om uit te kunnen putten als het minder gaat.

    Ik denk dat niemand naar zichzelf kijkt en zichzelf zielig vindt. Dat heeft meer met zelfwaarde te maken dan depressieve gevoelens. Depressie komt niet uit zieligheid, depressie komt uit vermoeidheid. Constant alert zijn en fight stand. En uiteindelijk geleefd worden. Verliezen van controle, niet omdat je zielig bent. Maar gewoon omdat het niet wil stoppen met regenen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2
    28-04-2017

    Dankjewel beste mensen voor je adviezen
    . Zolang je t nooit heb mee gemaakt is t echt lastig om t te begrijpen. Soms heb je t gevoel dat t over is, tot je weer down bent. En ik kom niets t ekort alhamdolilah. Ook lichamelijk ben ik in orde. Het is een gevoel,leegte wat in je zit. Leven vliegt in mijn ogen zo snel. Het moment wanneer je dus met je gezicht tegen de slaapmuren bent om te slapen, komt gevoelsmatig te snel. Je heb t goed maar tegelijkertijd voel je je mislukt. Ik zie soms mensen zo intens genieten van iets waar ik van denk hoe kan je nou zo gelukkig zijn. Klinkt raar maar je kan t haast niet in woorden uitdrukken. Als ik op en knop kon drukken om voor 3 jaar te slapen dan zou ik geen moment aarzelen. Nogmaals mijn dank is groot voor jullie allen. Moge allah al jullie wensen laten uitkomen

  11. #11
    nee

    Reacties
    2.318
    13-12-2010

    Ik weet niet wat je allemaal meemaakt nu of hebt meegemaakt, maar ik adviseer je om hulp te zoeken als het echt diep zit - en dan bedoel ik niet op dit forum, maar je huisarts bv.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Bid je? Ga je weleens naar de moskee

    Doe je wat aan je geloof

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    261
    04-03-2018

    Ik maak momenteel hetzelfde mee. Sinds ik fajr vaak op tijd bid, gaat het ietwat beter al hamdoulilaah maar ik zit nog steeds in een bodemloze put, het vraagt ook tijd denk ik. Heb daarnet fajr gebeden en dit is ook de reden waarom ik zo vroeg reageer; ik wil mijn ziel voeden en wanneer ik bid voel ik een soort van geruststelling. Hopelijk zal dit je ook wat helpen.

    Maar ik herken mezelf heel goed in je verhaal! Het begon bij mij met denken denken en denken. Daarna stilstaan bij dingen en me slecht/eenzaam voelen. Daarna kwamen de tranen, veel huilmomenten gehad. En nu lijkt het alsof ik alles bijna geaccepteerd heb dat dit misschien gewoon mijn leven is. Ik leef daardoor als een robot die haar gevoelens uitgeschakeld heeft. Heb ook zin in niets en ben tijdens het weekend altijd thuis te vinden in mn badjas haha. Op het werk lieten ze weten dat ik mijn vakantie moet opnemen omdat ik redelijk dagen over heb. Stiekem wil ik dat niet want door verlof op te nemen zal ik juist veel tijd hebben om na te denken en depri worden.

    Ik zie heel wat mensen rondom die dolgelukkig zijn en nooit heb ik mezelf afgevraagd waarom zij dat wel zijn en mijn lot anders is. Ik gun het hen en ik hoop dat ik dat ook ooit gelukkig word.. Zo niet, dan is dit Allah’s wil en zal ik het accepteren, hoe moeilijk het ook is. Al hamdoulilaah voor alles.

    Moge Allah swt ons zegenen met hetgeen ons gelukkig zal maken.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    420
    29-08-2014

    Het is ook het weer, koud, grijs en grauw word niemand vrolijk van.
    Blijf positief denken en door werken en leuke dingen doen. Probeer je negatieve gedachtens te blokkeren. Anders ga je nog dieper zinken.
    Ik heb echt geleerd dat geluk in onze eigen handen ligt. Jij bepaalt zelf wat je toelaat en waar je jou aandacht aan besteed. Stop met zielig te doen stop met te denken dat je leeft om pech te hebben. Stop met kijken naar andere. Begin je eigen leven te creeen hoe jij wilt. En praat je zelf moed in. Dit is maar een winterdipje geef je niet over aan een depressie!!

    Gair insha allah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    104
    31-07-2018

    Citaat Geplaatst door houtwijk123 Bekijk reactie
    Daar lig je dan weer in je bedje. Einde van de dag. Op weg naar de volgende dag met zelfde kenmerken. Doelloos en leegte. Je voelt een leegte wat maar niet over wil gaan. Je heb nergens zin in
    .je kijkt nergens tegen op en alles kan je gestolen worden. Er komen tig levensvragen bij je op waar je geen antwoord op hebt. Soms voelt t alsof je midden in een oceaan zit. Zwemmen kan je niet maar verdrinken gaat ook niet. En maar heen en weer met je armen en benen. Het is echt een vertieft gevoel wat al jaren heerst. zijn er leden met die zich hierin herkennen.
    Heb je al geprobeerd om je leven drastisch om te gooien? Zoals verhuizen, andere baan, andere vrienden, en oprecht dankbaar te zijn voor de dingen die je wel hebt.