1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Israëlische militairen schieten geestelijk gehandicapte Palestijn dood

    Een inval van Israëlische bezettingstroepen in de stad Tulkarm kostte de 22-jarige Muhammad Ihbali het leven. De geestelijk gehandicapte man was op weg naar huis toen hij met twee kogels werd gedood.
    dinsdagochtend voor dag en dauw liep Muhammad Ihbali naar huis in de stad Tulkarm in het noordwesten van de bezette Westelijke Jordaanoever. De 22-jarige man kwam uit het koffiehuis waar hij zoals gewoonlijk tot diep in de nacht had gewerkt. Hij was op weg naar de woning in het grote vluchtelingenkamp bij de stad die hij deelde met zijn zeven broers en zussen.

    Of hij merkte dat Israëlische bezettingstroepen de wijk waar hij woonde waren binnengevallen is onbekend. Ihbali was geestelijk gehandicapt. Hij sprak moeilijk en was ‘simpel en stil’, vertelde een van zijn broers de nieuwswebsite Middle East Eye. Een fijne, zorgzame man, ‘altijd bezig anderen te helpen, niet iemand die problemen opzoekt’.

    De Israëlische militairen waren op straat in gevecht met Palestijnse jongeren. Een ongelijk gevecht, zoals altijd. De jongeren gooiden met stenen, de militairen zetten alles in wat ze bij zich hadden, van traangas tot scherpe munitie. Ihbali kwam uit een zijstraat en kruiste het strijdtoneel. Hij wilde rechtdoor, maar zover kwam hij niet. Hij werd door twee kogels getroffen, eerst in de lies, daarna in het hoofd. Hij stierf ter plaatse.

    Een legerwoordvoerder bevestigde tegenover Middle East Eye dat Israëlische troepen een ‘operatie’ hadden uitgevoerd in de wijk. Die had tot ‘gewelddadige rellen’ geleid en de militairen hadden het vuur geopend. Op vragen over de dood van Ihbali kwam geen antwoord.

    De stad Tulkarm ligt in het A-gebied (Area A) van de Westelijke Jordaanoever en staat onder volledige controle van de Palestijnse Autoriteit. Niettemin voeren Israëlische troepen er naar believen operaties uit. Soms worden die afgestemd met de Palestijnse autoriteiten, soms niet.

    What’s new?, verzucht een medewerker van Amnesty International tegenover Middle East Eye. Israëlische bezettingstroepen gebruiken al tientallen jaren excessief geweld op de Westoever en zijn door mensenrechtenorganisaties als Amnesty, Human Rights Watch en B’Tselem veelvuldigd beschuldigd van het doden van ongewapende demonstranten en een ‘shoot-to-kill-beleid’. Van hun verplichtingen onder internationaal recht trekken zij zich niets aan en als zij slachtoffers maken leidt dat nooit tot een eerlijk proces, zegt de Amnesty-medewerker. ‘En zolang de Israëlische autoriteiten dat niet veranderen zal er geen eind komen aan het willekeurig en zinloos doden van Palestijnen.’
    https://rightsforum.org/nieuws/israe...alestijn-dood/

    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Dit is écht schokkend!

    En waarom lijkt toch een logisch en menselijke vraag?!!

    Dit duurt al zo lang en er is geen einde in zicht!

    Waarom gooien die Palestijnse jongeren met stenen?

    Voor zo ver het een ongelijke strijd is, vind ik de al zo lange tijd dat dit duurt, een argument voor die jongeren om op te houden met stenen gooien naar de Israëlische soldaten!
    Het heeft géén zin!

    Men mag niet moorden en dat geldt voor beide partijen!

    De schuld ligt naar mijn gevoel in het midden, want ik weet dat die soldaten dit met grote tegenzin doen, want het is ook tegen de joodse wet in de Thora om iemand zo maar te doden!

    Er moet echt onderhandeld worden met elkaar!

    Als die jongeren niet met stenen gegooid hadden was dit niet gebeurd!

    Mijn medeleven naar de familie en bekenden van het slachtoffer met mijn hoop op het gezonde verstand van mensen.

    We kunnen overleggen met elkaar, want we hebben het woord!

  3. #3
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Dit is écht schokkend!

    En waarom lijkt toch een logisch en menselijke vraag?!!

    Dit duurt al zo lang en er is geen einde in zicht!

    Waarom gooien die Palestijnse jongeren met stenen?

    Voor zo ver het een ongelijke strijd is, vind ik de al zo lange tijd dat dit duurt, een argument voor die jongeren om op te houden met stenen gooien naar de Israëlische soldaten!
    Het heeft géén zin!

    Men mag niet moorden en dat geldt voor beide partijen!

    De schuld ligt naar mijn gevoel in het midden, want ik weet dat die soldaten dit met grote tegenzin doen, want het is ook tegen de joodse wet in de Thora om iemand zo maar te doden!

    Er moet echt onderhandeld worden met elkaar!

    Als die jongeren niet met stenen gegooid hadden was dit niet gebeurd!

    Mijn medeleven naar de familie en bekenden van het slachtoffer met mijn hoop op het gezonde verstand van mensen.

    We kunnen overleggen met elkaar, want we hebben het woord!
    ”De schuld ligt in het midden maar de jongeren moeten niet met stenen gooien”

    Jij bent zo partijdig als een terminale ziekte.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    28
    15-04-2007

    Tja Palestijnen blijven met stenen gooien. Moslims blijven geweld gebruiken, het zit in hun geloof. Israël verdedigd zichzelf. Moslims gebruiken mensenschild onder het mom van sterven als martelaar, terwijl een jood alles aan doet om haar volk te verdedigen. arabieren/moslims denken alleen aan geweld, jihad, sharia etc. Ze zijn achtergebleven in de zevende eeuw. Zelfs de rijke olielanden kunnen niks behalve hun salafisme promoten in het buitenland.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door WilJeNietWeten Bekijk reactie
    Tja Palestijnen blijven met stenen gooien. Moslims blijven geweld gebruiken, het zit in hun geloof. Israël verdedigd zichzelf. Moslims gebruiken mensenschild onder het mom van sterven als martelaar, terwijl een jood alles aan doet om haar volk te verdedigen. arabieren/moslims denken alleen aan geweld, jihad, sharia etc. Ze zijn achtergebleven in de zevende eeuw. Zelfs de rijke olielanden kunnen niks behalve hun salafisme promoten in het buitenland.
    duidelijk dat jij de zionisten met de moslims verwart..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    28
    15-04-2007

    Israël blijft zichzelf ontwikkelen en dat kunnen de moslimlanden niet hebben. De moslimlanden zijn blijven hangen in de zevende eeuw en van hun falen geven ze het westen de schuld. zelfs die rijke olielanden kunnen niks. Alhoewel een klein groep wel aan de toekomst denkt en daarom in het buitenland gaan studeren. Maar het blijft een kleine groep.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    28
    15-04-2007

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    duidelijk dat jij de zionisten met de moslims verwart..
    propaganda!!!! Kijk naar feiten. Waarom denk je dat de joden geweld gebruiken omdat ze anders vermoord worden door moslims. Moslims hebben altijd een hekel gehad aan niet gelovige. En joden laten niet over zich heen lopen. Zelfs christelijke Palestijnen voelen zich veilig bij de joden.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    hoe vrouwen in zionistan worden behandelt..

    https://twitter.com/sandukankanack/s...817856/video/1

    zelfs in eigen huizen..
    https://twitter.com/sandukankanack/s...632256/video/1

    en dit is het ware aard van zionisten..
    https://twitter.com/BatoolFakih/stat...393222/video/1
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door WilJeNietWeten Bekijk reactie
    Israël blijft zichzelf ontwikkelen en dat kunnen de moslimlanden niet hebben. De moslimlanden zijn blijven hangen in de zevende eeuw en van hun falen geven ze het westen de schuld. zelfs die rijke olielanden kunnen niks. Alhoewel een klein groep wel aan de toekomst denkt en daarom in het buitenland gaan studeren. Maar het blijft een kleine groep.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    3.647
    02-05-2015

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    hoe vrouwen in zionistan worden behandelt..

    https://twitter.com/sandukankanack/s...817856/video/1

    zelfs in eigen huizen..
    https://twitter.com/sandukankanack/s...632256/video/1

    en dit is het ware aard van zionisten..
    https://twitter.com/BatoolFakih/stat...393222/video/1
    Het plaatsen van reclame videootjes van het Palestijns verzet, doen mij echt helemaal niks!

    Maar ik ben ook géén voorstander van het zionisme!

    En ik heb de pest aan Europa, en spuug/kots op het nationalisme; en de sluimerende haat tegen hun medemensen omdat die geen blanke huidskleur hebben of een andere religie.

    Ik vind het bijzonder spijtig dat de Palestijnen het juk moeten dragen van het gevolg van het gesol met de joden in Europa.
    De Europese landen hebben de Joden naar Israël geschopt!

    En dáár ligt de schuld van de 'bezetting' door de zionisten van Israël!!

    Ik vind het bijna logisch dat dit gebeurd is, en ik probeer het te begrijpen!

    Dat joden misschien moeilijke mensen zijn, kan ik best begrijpen.
    Wat als je als kind van je ouders moet horen van de verschrikkingen van de Holocaust en de 2.000 jaar van Jodenhaat in Europa?

    En wat verschrikkelijk het lot van de Palestijnen is! Nu vandaag!
    Doodziek wordt ik als ik hoor van de terreur van de Palestijnen en de jongeren specifiek.
    Die moeten niet met stenen gooien! Dat is vragen om problemen en die worden dan opgelost door het leger dat mensen doodt en de situatie alleen maar ellendiger maakt.

    Wat is de toekomst?
    Ik voorzie een sterk groeiend terrorisme in de Westerse landen!

    Zo: Boem in een metrostation of mensen stikken de moord door een of ander gas.

    Dat is de wereld van vandaag en de tijd van nu is de pay back time voor/in de houding/geschiedenis van de Europese landen!

    We moeten met elkaar overleggen en die Palestijnse leiders moeten hun jeugd niet opjutten en met stenen laten gooien naar de zionisten!

    Dan gebeuren dit soort verschrikkelijke voorvallen niet en kan de noodzaak van het ontstaan van Israël onder de loep genomen worden door een objectieve, door alle betrokkenen gerespecteerde instantie!

    Dat zou in het geval van de Palestijnen oneindig meer opleveren dan terreur en het gooien met stenen!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door WilJeNietWeten Bekijk reactie
    propaganda!!!! Kijk naar feiten. Waarom denk je dat de joden geweld gebruiken omdat ze anders vermoord worden door moslims. Moslims hebben altijd een hekel gehad aan niet gelovige. En joden laten niet over zich heen lopen. Zelfs christelijke Palestijnen voelen zich veilig bij de joden.
    Palestijnse christenen hebben anders net zo n hekel aan de joodse zionisten als Palestijnse christenen

    In de ogen van joden zijn christenen namelijk misschien zelfs erger dan moslims

    Daarom wordt ook vaak hun kerken onteigend

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Het plaatsen van reclame videootjes van het Palestijns verzet, doen mij echt helemaal niks!

    Maar ik ben ook géén voorstander van het zionisme!

    En ik heb de pest aan Europa, en spuug/kots op het nationalisme; en de sluimerende haat tegen hun medemensen omdat die geen blanke huidskleur hebben of een andere religie.

    Ik vind het bijzonder spijtig dat de Palestijnen het juk moeten dragen van het gevolg van het gesol met de joden in Europa.
    De Europese landen hebben de Joden naar Israël geschopt!

    En dáár ligt de schuld van de 'bezetting' door de zionisten van Israël!!

    Ik vind het bijna logisch dat dit gebeurd is, en ik probeer het te begrijpen!

    Dat joden misschien moeilijke mensen zijn, kan ik best begrijpen.
    Wat als je als kind van je ouders moet horen van de verschrikkingen van de Holocaust en de 2.000 jaar van Jodenhaat in Europa?

    En wat verschrikkelijk het lot van de Palestijnen is! Nu vandaag!
    Doodziek wordt ik als ik hoor van de terreur van de Palestijnen en de jongeren specifiek.
    Die moeten niet met stenen gooien! Dat is vragen om problemen en die worden dan opgelost door het leger dat mensen doodt en de situatie alleen maar ellendiger maakt.

    Wat is de toekomst?
    Ik voorzie een sterk groeiend terrorisme in de Westerse landen!

    Zo: Boem in een metrostation of mensen stikken de moord door een of ander gas.

    Dat is de wereld van vandaag en de tijd van nu is de pay back time voor/in de houding/geschiedenis van de Europese landen!

    We moeten met elkaar overleggen en die Palestijnse leiders moeten hun jeugd niet opjutten en met stenen laten gooien naar de zionisten!

    Dan gebeuren dit soort verschrikkelijke voorvallen niet en kan de noodzaak van het ontstaan van Israël onder de loep genomen worden door een objectieve, door alle betrokkenen gerespecteerde instantie!

    Dat zou in het geval van de Palestijnen oneindig meer opleveren dan terreur en het gooien met stenen!
    Jij bent ziek
    If you 'don't know', Allah knows.

  13. #13
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Jij bent ziek


    Ik denk eerder dat de mods zielig zijn
    als ze Paskwil wegens reactie #10
    hebben verbannen ...

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik denk eerder dat de mods zielig zijn
    als ze Paskwil wegens reactie #10
    hebben verbannen ...
    Een aanname is enkel een aanname.
    If you 'don't know', Allah knows.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Paskwil Bekijk reactie
    Dit is écht schokkend!

    En waarom lijkt toch een logisch en menselijke vraag?!!

    Dit duurt al zo lang en er is geen einde in zicht!

    Waarom gooien die Palestijnse jongeren met stenen?

    Voor zo ver het een ongelijke strijd is, vind ik de al zo lange tijd dat dit duurt, een argument voor die jongeren om op te houden met stenen gooien naar de Israëlische soldaten!
    Het heeft géén zin!

    Men mag niet moorden en dat geldt voor beide partijen!

    De schuld ligt naar mijn gevoel in het midden, want ik weet dat die soldaten dit met grote tegenzin doen, want het is ook tegen de joodse wet in de Thora om iemand zo maar te doden!

    Er moet echt onderhandeld worden met elkaar!

    Als die jongeren niet met stenen gegooid hadden was dit niet gebeurd!

    Mijn medeleven naar de familie en bekenden van het slachtoffer met mijn hoop op het gezonde verstand van mensen.

    We kunnen overleggen met elkaar, want we hebben het woord!

    Die man was op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Heel triest. Maar sorry hoor, er sterven wereldwijd tig mensen door geweld van anderen.

    Het werkelijk schokkende is misschien dat Israëliërs zich niet meer willoos laten stenigen.

    Dat is echt ongehoord!