1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Al-Yaqeen fatwa : engelen om hulp vragen - الاستعانة بالملائكة

    Vraag:

    Is het toegestaan om de Engelen aan te roepen? In sommige gemeenschappen is het een wijdverspreid gebruik om voor het slapen te zeggen: “Oh beschermende Engelen, laat mij wakker worden om die en die tijd.”

    Antwoord:

    Dit is niet toegestaan. Sterker nog, het is een vorm van grote Shirk. Het betreft namelijk een ander aanroepen dan Allah en het vragen om iets aan de ongeziene schepselen.

    https://al-yaqeen.com/va/het-aanroep...et-slapengaan/

  2. #2

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    550
    20-03-2012

    Ja sufi vertel, wat vind je hier niet goed aan

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    405
    15-10-2018

    Kijk uit bro
    Drones zijn onderweg zoek dekking

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Monsieur100 Bekijk reactie
    Ja sufi vertel, wat vind je hier niet goed aan
    Is hulp vragen/nemen van engelen Shirk , o miskeen?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    550
    20-03-2012

    Hoezo miskeen? Is dat een manier om tegen iemand te praten, wat arrogant.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Monsieur100 Bekijk reactie
    Hoezo miskeen? Is dat een manier om tegen iemand te praten, wat arrogant.
    Iemand die zegt dat Engelen om hulp vragen Shirk is , is per definitie een miskeen .

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    550
    20-03-2012

    Dus als ik vraag wat hier niet goed aan is en uitleg wil, ben ik een miskeen? Wat een arrogantie bah

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Monsieur100 Bekijk reactie
    Dus als ik vraag wat hier niet goed aan is en uitleg wil, ben ik een miskeen? Wat een arrogantie bah
    Ahhhh .... zo cute!

    Moeten we nu zielig voor je voelen?

    Man up , kom geen slachtoffer rolletje spelen ... je noemde mij ook "sufi" , en ik ben geen sufi lol

    Ik huil niet , jij wel.

    On-topic.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Het is niet alleen Ibn Baaz / Yaqeen / IslamQA / Munajjid , zelfs de grote Lajnah zegt :

    قال علماء اللجنة الدائمة:
    " الاستعانة بالجن أو الملائكة والاستغاثة بهم لدفع ضر أو جلب نفع أو للتحصن من شر الجن شرك أكبر يخرج عن ملة الإسلام والعياذ بالله - سواء كان ذلك بطريق ندائهم أو كتابة أسمائهم وتعليقها تميمة أو غسلها وشرب الغسول أو نحو ذلك، إذا كان يعتقد أن التميمة أو الغسل تجلب له النفع أو تدفع عنه الضر دون الله " انتهى.
    "فتاوى اللجنة" (1/134-135) .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Umm_Jahl , de woordvoerster van de wahabi da'wah op m.nl , zegt :

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Deze Durani is een duidelijke mushrik, zie een recente topic van hem: https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5671825
    Ik nodig deze wahabi vrouw uit , om aan ons uit te leggen HOE het vragen en nemen van hulp van Engelen afgodendienst is.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    405
    15-10-2018



    Ik ga popcorn klaarleggen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Dus , niemand durft naar voren te komen om aan ons uitleggen hoe dit Shirk is??

    Hoe gaan ze dan hun Takfir aan Allah uitleggen , op yawm al-Qiyaamah!!

    Um_Jahl leest alles , maar durft ook niet om te antwoorden .

    Moge Allah deze wahabis leiden , amien

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dus , niemand durft naar voren te komen om aan ons uitleggen hoe dit Shirk is??

    Hoe gaan ze dan hun Takfir aan Allah uitleggen , op yawm al-Qiyaamah!!

    Um_Jahl leest alles , maar durft ook niet om te antwoorden .

    Moge Allah deze wahabis leiden , amien

    Oh hoogmoedige dwaas, je bent reeds eerder weerlegd met de woorden van Allah en de profeet, en dat ook nog wel binnen 5 min.

    Je denkt niet dat geloof een spelletje is, NEE je bent een ware munafik die de slaven van Allah aanbidt zoals de doden en engelen, je bent te hoogmoedig om Allah te aanbidden en denkt dat Hij je niet kan horen ya munafik.

    Mij niet meer citeren of uitdagen ah clown, ik wil niks met je te maken hebben en niet met je praten, je bent mijn aandacht en tijd namelijk helemaal niet waard!

    Je bent een duidelijke vijand van de gelovigen, stik in je haat en blijf lekker zeveren en tegen jezelf en je duivelse vriendjes praten!


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Manhajsalaf2018 Bekijk reactie
    Oh hoogmoedige dwaas, je bent reeds eerder weerlegd met de woorden van Allah en de profeet, en dat ook nog wel binnen 5 min.

    Je denkt niet dat geloof een spelletje is, NEE je bent een ware munafik die de slaven van Allah aanbidt zoals de doden en engelen, je bent te hoogmoedig om Allah te aanbidden en denkt dat Hij je niet kan horen ya munafik.

    Mij niet meer citeren of uitdagen ah clown, ik wil niks met je te maken hebben en niet met je praten, je bent mijn aandacht en tijd namelijk helemaal niet waard!

    Je bent een duidelijke vijand van de gelovigen, stik in je haat en blijf lekker zeveren en tegen jezelf en je duivelse vriendjes praten!
    1- je gaat dood voor aandacht, niet doen alsof ik jou aandacht nodig heb

    2- jij komt naar mijn topics, ik niet naar jou topics

    3- je hebt geen bewijs gebracht, behalve ayaat die over moshrikin waren geopenbaard op momineen toepassen, zoals je vaderen onder khawarij hadden gedaan

    4- niemand aanbidt engelen , het zijn slaven van God , geen goden , er is 1 God

    5- breng on-topic bewijs dat engelen om hulp vragen shirk is