1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet
    Beste majhool
    Aha , dus zo wil je dit spelen .. .............. i see...........

  2. #32
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ja ja, dit is de zoveelste keer dat je dit hier voor ons herhaalt.

    We hebben je gehoord lol

    Nu de vraag ... je hebt 4 jaar Fiqh gestudeerd , van klassieke Fuqaha (ik kan begrijpen, want wahabis hebben geen eigen fuqaha), maar anyway:
    Ja Kaihand, dat is dus het verschil tussen jou en mij. Mensen weten wie en wat ik ben. Jij wil koste wat het kost anoniem blijven en neemt er aanstoot aan als ik je naam hier noem omdat je dit soort informatie niet op Facebook tussen kennissen deelt. Waarom wel anoniem, en niet onder persoonlijke titel tussen mensen die jij kent? Waarom wil jij zo graag majhool blijven? Je spreekt toch de Haqq? Waarom wel anoniem en niet onder persoonlijke titel dit schreeuwen over Wahabis enzo? Wat is de hukm betreffende het nemen van kennis van majaahil? Schreven de Selef anoniem?

    Zoveel vragen die terugkeren naar Usuul...



    Ooops, ik herinerde die topic niet echt , zag het net weer. Sorry , ik was in Afghanistan , niet in het Westen.


    Ik heb je al uitgelegd wat mijn Usoel zijn , maar laten we zeggen : ik ben geen geleerde, ook geen student - ook geen mens....Ik ben een bot ... Google Translate Pro .... ga je nu de vragen beantwoorden of niet? haha

    Moge Allaah genade hebben met degene die zei :

    لا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَالَ ، وَانْظُرْ إِلَى مَا قَالَ
    "Kijk niet naar WIE het zegt ,
    kijk naar WAT er wordt gezegd."


    Wie of wat ik ben is niet belangrijk.

    FOCUS OP DE BOODSCHAP, NIET DE BOODSCHAPPER.
    Je hebt me helemaal niets uitgelegd, net zeg je dat je er nog op terugkomt in dat topic en het vergeten was, en nu zeg je dat je me al uitgelegd heb wat je Usuul zijn. So which is it? Pick one.

    En dit is een beetje de crux van het verhaal, in plaats van gewoon antwoord te geven op mijn vraag (die al zo'n drie maanden openstaat) ga je weer met hele lappen tekst smijten die je knipt en plakt van internet om krampachtig de aandacht er vanaf proberen te leiden.

    Wat jij bent of wie jij bent is wel belangrijk, schreven de Selef anoniem? Wat is de hukm betreffende ''kennis'' nemen van een majhool? Waarom wil jij zo graag majhool blijven en zeg jij dat ik khyanah doe als ik je bij je voornaam noem als dat wat jij verspreid de haqq is? Majhool zijn is namelijk niet de asl bij het schrijven van zaken. Dus je hebt blijkbaar een reden?

    Je snapt denk ik wel dat ik je gewoon vast ga houden op deze vraag in plaats van in te gaan op je knip en plak werk, want wie is ooit met de stelregel gekomen dat de boodschapper niet belangrijk is in het overbrengen van de boodschap?
    Dat je het in hoofdletters typt maakt het nog niet zo dat dit nu opeens geen geïnnoveerde stelregel is die elke vorm van Mustala Al-Hadith en Usuul tegengaat.

    Nu kan ik ook wel weer gaan smijten met gekleurde teksten van Imam Shaafi'i en Ibn Mubarak, maar we laten dat maar even voor wat het is, het is beter als je gewoon antwoord geeft op mijn vraag ipv dit constante gedraai.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Nog steeds bezig de moslims mee te trekken naar onreinheid en zelfs naar shirk en kufr. Moge Allah jou leiden.
    'Shirk' en 'Kufr' ... tegen mij durf je wel ... zeg dat tegen Imam Ahmad dan ... zeg het tegen Ibn Muflih en Nawawi en Bayhaqi!

    Waarom durf je dat tegen hun niet te zeggen?

    Allaah zegende jou met de Maliki madhab , dat ging je inruilen voor wahabisme. Je ruilde een diamant in voor een steen.

    Hier zijn de Maliki fuqaha die dit onderwerp steunen :

    Ibn al-Haj al-Maliki in "المدخل", 4/50:

    وإذا انفلتت دابته نادى {يا عباد الله احبسوا} يقولها مرتين أو ثلاثا

    Al-Nafrawi Maliki in "الفواكه الدواني" 1/578:

    وإذا انفلتت دابته قال: يا عباد الله احبسوا مرتين أو ثلاثا فإن الله عز وجل حاضر

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    @ JeWiltmeNiet , als je iets persoonlijks wilt bespreken , je weet waar ik ben .

    Ontmoet mij , dan zal je zelf zien wie ik ben .

    Als je iets on-topics te melden hebt , plaats het hier.

  5. #35
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    'Shirk' en 'Kufr' ... tegen mij durf je wel ... zeg dat tegen Imam Ahmad dan ... zeg het tegen Ibn Muflih en Nawawi en Bayhaqi!

    Waarom durf je dat tegen hun niet te zeggen?

    Allaah zegende jou met de Maliki madhab , dat ging je inruilen voor wahabisme. Je ruilde een diamant in voor een steen.

    Hier zijn de Maliki fuqaha die dit onderwerp steunen :

    Ibn al-Haj al-Maliki in "المدخل", 4/50:

    وإذا انفلتت دابته نادى {يا عباد الله احبسوا} يقولها مرتين أو ثلاثا

    Al-Nafrawi Maliki in "الفواكه الدواني" 1/578:

    وإذا انفلتت دابته قال: يا عباد الله احبسوا مرتين أو ثلاثا فإن الله عز وجل حاضر
    Houdt op. “Tegen mij durf je wel”

    Jij bent een niemand en je hebt geen geleerden achter jou, behalve in je fantasie met knip en plak werk gesjoemel.

    Zoals ik zei: degenen die het MEESTE recht hebben op de haqq is jouw vader en moeder en de rest van je familie. Zeg tegen hen anal seks kan halal. Leer hen het aanroepen van engelen is geen Shirk. Maar nee, dit doe je niet.

    Anoniem hier maar Facebook niet anoniem. Op m.nl krankzinnige zaken delen zoals anal seks halal en erger, maar Facebook geen enkele zaak betreffende islam.

    Ga je gedragen, Allah ziet alles. In je echte leven zwijg je en spreek je werkelijk waar niet over deze zaken thuis bij je familie want ze zullen je verachten, maar anoniem doe je wat je wilt?

    Alhamdoelilah, ook jij bent niet anoniem bij Allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #36
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    @ JeWiltmeNiet , als je iets persoonlijks wilt bespreken , je weet waar ik ben .

    Ontmoet mij , dan zal je zelf zien wie ik ben .

    Als je iets on-topics te melden hebt , plaats het hier.
    En ja hoor, in plaats van antwoorden vlucht hij weer weg met quasi tough guy gedrag en semi-bedreigingen.

    Typisch weer zeg, als ik je fundamenten onderuit trap schiet je opeens een hoek in.

    Dit is dus precies wat ik bedoelde.

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zoals ik zei: degenen die het MEESTE recht hebben op de haqq is jouw vader en moeder en de rest van je familie. Zeg tegen hen anal seks kan halal. Leer hen het aanroepen van engelen is geen Shirk. Maar nee, dit doe je niet.
    Ik dacht inderdaad dat Dawah bij je naasten begon. Hier schijnt het andersom te zijn, de familie en kennissen worden gelaten, en wij mogen hier met dit soort gedrag dealen.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    En ja hoor, in plaats van antwoorden vlucht hij weer weg met quasi tough guy gedrag.

    Typisch weer zeg, als ik je fundamenten onderuit trap schiet je opeens een hoek in.

    Dit is dus precies wat ik bedoelde.
    Tok , tok , tok ... hahah waarom ben je bang geworden

    Ik heb niets gezegd

    Je wilt toch weten wie ik ben , je bent zo geinteriseerd in mij , kom naar mij , dan zie je wie ik ben.

    Als je on-topic wilt praten , praat.

    Als je over mij wilt praten , kom naar mij.

  8. #38
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Tok , tok , tok ... hahah waarom ben je bang geworden

    Ik heb niets gezegd

    Je wilt toch weten wie ik ben , je bent zo geinteriseerd in mij , kom naar mij , dan zie je wie ik ben.

    Als je on-topic wilt praten , praat.

    Als je over mij wilt praten , kom naar mij.
    Bang geworden... Het is best pijnlijk om te zien dat je als volwassen vent in dit soort kleutergedrag moet vallen om maar niet te hoeven antwoorden als ik je simpelweg een paar vragen stel op basis van Islamitische stelregels over het anoniem schrijven, je dubbele maatstaven daarin en welke Usuul jij hanteert en tevens waar jij die bestudeert hebt.

    Ik wacht namelijk al zo'n drie maanden op antwoord, en het wordt alleen maar erger als je met geïnnoveerde standpunten komt als dat de boodschapper niet belangrijk is in het overbrengen van de boodschap. Dat heeft niets te maken met of ik jou wil leren kennen, dat is gewoon algemeen belang als jij schrijft op internet, want ook dat kent regels binnen de Islam.

    Maarja, als jij wil vluchten dan ben je daar vrij in natuurlijk.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    ^ Niet alleen bleek je een sluwe slang te zijn , maar nu merk ik dat je ook geen man bent : )))

    Zogenaamd , persoonlijk worden haha FAIL , kom naar mij met je persoonlijke vragen .

    Praat hier on-topic .

  10. #40
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Tok , tok , tok ... hahah waarom ben je bang geworden

    Ik heb niets gezegd

    Je wilt toch weten wie ik ben , je bent zo geinteriseerd in mij , kom naar mij , dan zie je wie ik ben.

    Als je on-topic wilt praten , praat.

    Als je over mij wilt praten , kom naar mij.
    Waarom naar jou toe komen om tegen jou te praten, hij praat nu toch ook tegen jou? En jij tegen hem? En over Salafi geleerden en wahhabis, waarom ga jij niet de geleerden bezoeken en dit allemaal tegen hen zeggen gezien jij wel wilt dat de broeder naar jou toe komt?

    Maak je maar niet druk Durani, hij, ik en alles Salafis en ‘wahhabis’ zijn bang voor jou. Vooral voor jouw foto in de woestijn met bergjes op Facebook.

    Gedraag je als een volwassen persoon man met je tok tok tok. Wil je da3wah doen? Begin bij je familie thuis en in Afghanistan, kijken wat hun reactie zal zijn op jouw fiqh in het halal verklaren van anal gemeenschap, aanroepen van Engelen voor hulp etc. Zij hebben het meeste recht op die fiqh van jou.

    Maar ik denk simpelweg dat je jouw begeerten niet wilt bekend maken bij jouw familie noch onder je echte naam ip Facebook, maar je gif wilt spuiten op m.nl en hier je voor te doen als een mujadid van de islam.

    Veel succes jongen, ik hoop dat het goed net jou komt. En hey, bespaar jezelf om mij uit nodigen jou te ontmoeten, want ik ben een bange jongetje die niet zak durven te staan voor Durani de barbarian.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zoals ik zei: degenen die het MEESTE recht hebben op de haqq is jouw vader en moeder en de rest van je familie..
    Mijn ouders en familie zijn geen Wahabis , jij wel .

    Wat is dit heel ding over 'anoniem' bla bla lol jij hebt hier 15,000 posts - anoniem ... waarom jij wel , anderen niet?

    Ik heb niet gezegd neem kennis van mij , ik citeer alleen fuqaha , neem het van hun , niet van mij.

    Anyway - weer persoonlijke gedoe , niets inhoudelijks.

    Als iemand iets persoonlijks wilt bespreken , ontmoet mij.

    Als je iets on-topic hebt , praat on-topic.

  12. #42
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Niet alleen bleek je een sluwe slang te zijn , maar nu merk ik dat je ook geen man bent : )))
    Ja, want het is natuurlijk super sluw om stelregels betreffende de حال van een persoon na te volgen gebaseerd op wat gebruikelijk is binnen de Islam, jouw bidah dat de overbrenger niet belangrijk is het verspreiden van zaken is natuurlijk het uitgangspunt waar wij met zijn allen rekening mee moeten houden.

    Nee, een man ben je natuurlijk als je als 30+er nog ruzie gaat lopen zoeken op internet en dag in dag uit discussieziek de meest controversiële onderwerpen gaat opzoeken op allerlei websites met een anoniem accountje terwijl je dit blijkbaar niet durft bij mensen die je echt kent.

    Nou, excuseer me echte man, deze achterlijke wahabi heeft morgen een overhoring van pakweg 20 bladzijden van de Koran samen met nog zo’n 70 andere studenten dus ik ga me nog wat voorbereiden.

    Tis wat he, die petro-dollars, veel succes met je kruistochten op internet gevoerd vanuit je local borough in Engeland.

  13. #43
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Mijn ouders en familie zijn geen Wahabis , jij wel .

    Wat is dit heel ding over 'anoniem' bla bla lol jij hebt hier 15,000 posts - anoniem ... waarom jij wel , anderen niet?

    Ik heb niet gezegd neem kennis van mij , ik citeer alleen fuqaha , neem het van hun , niet van mij.

    Anyway - weer persoonlijke gedoe , niets inhoudelijks.

    Als iemand iets persoonlijks wilt bespreken , ontmoet mij.

    Als je iets on-topic hebt , praat on-topic.
    Mensen zat die mij hier kennen. Ik ben Yassine Bouchnafa, heb niks om te verstoppen dus maak je niet drukjes jongen. Hoe ik hier ben ben ik ook in real life. Dus maak je niet drukjes om mij, ik ben niet anoniem en ik ben zoals ik ben waar dan ook, voor ieder zijn gezicht walhamdoelilah. Zowel mijn familie als buitenstanders.

    Nogmaals wens ik je veel succes in het goede en moge Allah jou genezen en leiden jongeman.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Ja, want het is natuurlijk super sluw om stelregels betreffende de حال van een persoon na te volgen gebaseerd op wat gebruikelijk is binnen de Islam, jouw bidah dat de overbrenger niet belangrijk is het verspreiden van zaken is natuurlijk het uitgangspunt waar wij met zijn allen rekening mee moeten houden.

    Nee, een man ben je natuurlijk als je als 30+er nog ruzie gaat lopen zoeken op internet en dag in dag uit discussieziek de meest controversiële onderwerpen gaat opzoeken op allerlei websites met een anoniem accountje terwijl je dit blijkbaar niet durft bij mensen die je echt kent.

    Nou, excuseer me echte man, deze achterlijke wahabi heeft morgen een overhoring van pakweg 20 bladzijden van de Koran samen met nog zo’n 70 andere studenten dus ik ga me nog wat voorbereiden.

    Tis wat he, die petro-dollars, veel succes met je kruistochten op internet.
    Ik zoek ruzie ? Jij was geinteriseerd in mij persoonlijk , dus ik zei , ontmoet mij voor persoonlijke zaken , dit topic gaat niet over mij. Toen begon jij te trillen achter je PC , ik heb je niet gedreigd Lol

    Dit topic moet overzichtelijk blijven .

    Wegwezen nu , aangezien je inhoudelijk leeg bent , ondanks je arabisch en studie

    Volgende keer niet persoonlijk doen , achter je PC-tje , als je zelf weet dat een mietje bent .

    Ps : niet vergeten om morgen aan je wahabi shaykhs te vragen , waarom ze zich schuilen achter Hanbalis en geen takfir doen op ahmad ibn hanbal , "de moshrik" die engelen om hulp riep - authentiek volgens Albani

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    7
    03-12-2018


    assalaamoe ‘alaykoem,

    @ Foulan, JeWiltMeNiet, A_bdars, gaan jullie nog in op zijn argumenten of blijft het bij ad hominems?

    Durani heeft soms foute standpunten, iedereen heeft dat, zelfs geleerden, wij zijn mensen en dus feilbaar. Maar om hem nu bij elk van zijn nieuwe onderwerpen oude koeien uit de sloot te halen is vermoeiend en bewijst het tegendeel van zijn standpunt hier niet.

    We dienen te beseffen dat de standpunten van de salafies (al-yaqeen) niet "universeel" zijn, in de zin van in elke andere stroming of madhahib geldend. De salafies zien het als Grote Shirk, dat is hun oordeel, maar dat wil niet zeggen dat dat gedeeld wordt door alle moslims/madhahib/stromingen. Blijkbaar is er bewijs (ahadith, uitspraken van sommige geleerden en logica) voor waarom het niet tot shirk, laat staan grote shirk, gerekend wordt.

    Ik heb de argumenten van al-yaqeen gelezen en vind die niet sterk, gezien de door hen aangehaalde verzen om iets anders gaan: Het aanroepen van iets 'met' Allah, en dus iets bewust aannemen als afgod naast Allah.
    De ahadith en uitspraken van sommige geleerden, die door Durani zijn aangehaald, gaan echter wel duidelijk over het onderwerp, specifiek het roepen van engelen om hulp, niet meer, het wil niet zeggen dat je ze daarmee aanroept als afgoden naast Allah --> net zoals je als je naar de dokter gaat of om hulp vraagt aan je buurman je daarmee niet automatisch iets aanroept 'met' (ma3a) Allah. Dit denken is een fout in redenering, een zeer grote overdrijving en extremisme waar de Profeet ons voor heeft gewaarschuwd.