1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    1- al-Bazaar levert over met een goede keten:



    ومثل ما ذكرناه ما أخرجه البزار في مسنده (كشف الأستار :4/33-34)
    حدثنا موسى بن إسحاق ، ثنا منجاب بن الحارث ، ثنا حاتم بن إسماعيل عن أسامة بن زيد عن أبان بن صالح عن مجاهد عن ابن عباس أن رسول الله صلَّى الله عليه و آله و سلَّمقال : "إن لله ملائكة في الأرض سوى الحفظة يكتبون ما يسقط من ورق الشجر ، فإذا أصاب أحدكم عرجة بأرض فلاة فليناد : أعينوا عباد الله
    وهو حديث صحيح لا غبار عليه فرجالة ثقات.
    قال الهيثمي في مجمع الزوائد (10/132) : رواه البزار ورجاله ثقات اهـ .
    قال الحافظ في تخريج الأذكار (شرح ابن علان 5/151) حسن الإسناد غريب جداً ،
    و حسنه السخاوي أيضا في " الابتهاج بأذكار المسافر والحاج


    Mujahid levert over van Ibn Abbaas op gezag van de Profeet: "Allaah heeft Engelen op aarde, behalve de engelen die waken, die elke blad die uit een boom valt opschrijven. Dus als een van jullie ergens op een verlaten land verlamd raakt, laat hem roepen: "O dienaren van Allah, help mij!"

    Al-Haythami zegt: Al-Bazaar heeft het overgeleverd en de overleveraars zijn betrouwbaar (thiqaat)!

    Ibn Hajar zegt: De keten is Hassan (goed), het is ghareeb jiddan!

    Al-Sakhawi zegt: Hassan (goed)


    Zelfs Shaykh Albani zegt :

    قلت : وهذا إسناد حسن كما قالوا
    ، فإن رجاله كلهم ثقات غير أسامة بن زيد وهو الليثي ، وهو من رجال مسلم ، على ضعف في حفظه

    "Ik zeg: en dit keten is HASSAN (goed), zoals zij zeggen, want alle mannen in de keten zijn betrouwbaar, behalve Usamah bin Zayd en hij is Al-Laythi, een van de overleveraars van [Sahih]Muslim!! , ook al was hij zwak van geheugen."

    De reden waarom ze dit 'hassan' verklaren is omdat er meningverschil is over Usamah bin Zayd al-Laythi.

    Maar dat is geen probleem , want hij is een overleveraar van SAHIH MUSLIM!!

    Hij is ook in Bukhari , in Ta'aaliq vorm, zoals Ibn Hajar zegt in 'Tahzib':

    392 - خت 4 م (البخاري في التعاليق والأربعة ومسلم)
    أسامة بن زيد الليثي



    2- al-Tabarani levert over :


    ( 290 ) حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِسْحَاقَ التُّسْتَرِيُّ ، ثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى الصُّوفِيُّ ، ثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ سَهْلٍ ، حَدَّثَنِي أَبِي ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عِيسَى ، عَنْ زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ ، عَنْ عُتْبَةَ بْنِ غَزْوَانَ ، عَنْ نَبِيِّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : " إِذَا أَضَلَّ أَحَدُكُمْ شَيْئًا أَوْ أَرَادَ أَحَدُكُمْ عَوْنًا وَهُوَ بِأَرْضٍ لَيْسَ بِهَا أَنِيسٌ ، فَلْيَقُلْ : يَا عِبَادَ اللَّهِ أَغِيثُونِي ، يَا عِبَادَ اللَّهِ أَغِيثُونِي ، فَإِنَّ لِلَّهِ عِبَادًا لَا نَرَاهُمْ " وَقَدْ جُرِّبَ ذَلِكَ


    Utbah levert over dat de Profeet zegt: "Als iemand van jullie iets verliest of hulp nodig heeft in een land waar geen mensen zijn, laat hem roepen: "O dienaren van Allah, help mij! O dienaren van Allah, help mij!" want Allah heeft dienaren die wij niet zien."

    [Imam Tabarani zegt]: Dit is ervaren.
    Er is da'f in dit keten, maar Imam Tabarani heeft het zelf uitgevoerd!

    Als het Shirk was , waarom deed hij het?

    Of was Imam Tabarani onwetend over Tawhid en Shirk?



    3- al-Bayhaqi levert het op een Mawquf wijze over:


    فأخرج في الشعب 167والآداب 958
    أخبرنا علي بن أحمد بن عبدان ثنا أحمد بن عبيد الصفار ثنا عبيد بن شريك ثنا ابن أبي مريم ثنا عبد الله بن فروخ أخبرني أسامة بن زيد حدثني أبان بن صالح عن مجاهد عن ابن عباس قال: إن الله عز و جل ملائكة سوى الحفظة يكتبون ما سقط من ورق الشجر فإذا أصاب أحدكم عرجة بأرض فلاة فليناد أعينوا عباد الله يرحمكم الله تعالى
    وقال: هذا موقوف على ابن عباس مستعمل عند الصالحين من
    أهل العلم لوجود صدقه عندهم فيما جربوا
    وبالله التوفيق


    Mujahid levert over dat Ibn Abbaas zei: "Allah heeft andere Engelen op aarde, ander dan de beschermende Engelen. Zij schrijven elke blad die uit een boom valt. Dus als iemand van jullie verlamd raakt ergens op een verlaten land, laat hem roepen: "Help mij, o dienaren van Allah, moge Allah jullie genade tonen."

    [al-Bayhaqi zegt]: Dit stopt bij Ibn Abbaas [mawquf]. De vromen onder de mensen van kennis handelen ernaar wegens de waarachtigheid hiervan uit ervaring! Tawfiq komt van Allah.

    Als het Shirk was , zou al-Bayhaqi dit Shirk toeschrijven aan Ibn Abbaas?

    Als het Shirk was , zou hij zeggen dat de vromen en geleerden hiernaar handelen???

    Al-Bayhaqi was onwetend over Tawhid?


    4- Ahmad Ibn Hanbal handelde ook naar dit Hadith, lees (912):


    قال عبد الله بن الإمام أحمد : " سمعت أبي يقول : حججْت خمس حجج ، منها ثنتين راكبًا ، وثلاثة ماشياً أو ثِنْتَيْنِ ماشياً وثلاثة راكبًا ، فضللت الطَّرِيق في حجَّة ، وكنت مَاشِيا ، فجعلت أقول : يا عباد الله دلوني على الطَّرِيق ، فلم أزل أقول ذلك حتى وقفتُ على الطريق ".
    انتهى من "مسائل الإمام أحمد رواية ابنه عبد الله" (ص: 245)



    Abdullah, de zoon van Imam Ahmad zegt: "Ik hoorde mijn vader zeggen: "...Ik raakte de weg kwijt tijdens Hajj terwijl ik aan het lopen was. Ik begon te roepen: "O dienaren van Allah, leid mij naar het pad". Ik bleef dit herhalen tot ik op het rechte pad terrecht kwam."
    Albani zegt dat dit authentiek is:

    و يبدو أن حديث ابن عباس الذي حسنه الحافظ كان الإمام أحمد يقويه، لأنه قد عمل به
    رواه البيهقي في " الشعب " (2/ 455 / 2) و ابن عساكر (3/ 72 / 1) من طريق عبد الله بسند صحيح

    "De Hadith van Ibn Abbaas die Ibn Hajar 'goed' heeft verklaard is ook versterkt door Imaam Ahmad, want hij handelde ernaar!!!

    Dat incident [van imam ahmad] is [ook] overgeleverd door al-Bayhaqi en Ibn Asaakir via zijn zoon Abdullah [ibn ahmad ibn hanbal] met een SAHIH keten."

    Ibn Muflih Hanbali levert het over zonder kritiek: http://library.islamweb.net/newlibra...k_no=43&ID=123

    Ibn Muflih was onwetend over Tawheed?


    5- al-Nawawi levert over in 'al-Adhkaar' (224):

    (باب ما يقول إذا انفلتت دابته)
    632 - روينا في كتاب ابن السني عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: " إذا انفلتت دابة أحدكم بأرض فلاة فليناد: يا عباد الله احبسوا،
    يا عباد الله احبسوا، فإن لله عز وجل في الأرض حاصرا سيحبسه "
    قلت: حكى لي بعض شيوخنا الكبار في العلم أنه أفلتت له دابة أظنها بغلة، وكان يعرف هذا الحديث، فقاله، فحبسها الله عليهم في الحال، وكنت أنا مرة مع جماعة، فانفلتت منها بهيمة وعجزوا عنها، فقلته، فوقفت في الحال بغير سبب سوى هذا الكلام


    Ik [Nawawi] zeg: Een van mijn grote Shaykhs heeft aan mij overgeleverd dat hij zijn rijdier kwijt raakte, hij was op de hoogte van dit Hadith en hij zei het, en Allah bracht zijn rijdier terug.

    Ik [Nawawi] was zelf ook een keer met een groep mensen, een rijdier ging wegvluchten. We konden het niet te pakken krijgen. Ik sprak deze woorden uit. Het stopte en de enige reden daarvoor was dit uitspraak."

    Nawawi's grote geleerden handelden naar dit Hadith!

    Nawawi zelf handelde ernaar - was Nawawi onwetend over Shirk????

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Het is ook overgeleverd in 'Sahih al-Bukhari', 3364, over Hajar, de moeder van Ismail, 'alayhisalaam:

    فَلَمَّا أَشْرَفَتْ عَلَى الْمَرْوَةِ سَمِعَتْ صَوْتًا، فَقَالَتْ صَهٍ‏.‏ تُرِيدَ نَفْسَهَا، ثُمَّ تَسَمَّعَتْ، فَسَمِعَتْ أَيْضًا، فَقَالَتْ قَدْ أَسْمَعْتَ، إِنْ كَانَ عِنْدَكَ غِوَاثٌ‏.‏ فَإِذَا هِيَ بِالْمَلَكِ، عِنْدَ مَوْضِعِ زَمْزَمَ، فَبَحَثَ بِعَقِبِهِ ـ أَوْ قَالَ بِجَنَاحِهِ ـ حَتَّى ظَهَرَ الْمَاءُ،

    ".... When she reached the Marwa (for the last time) she heard a voice and she asked herself to be quiet and listened attentively. She heard the voice again and said, 'O, (whoever you may be)! You have made me hear your voice; have you got something to help me?" And behold! She saw an angel at the place of Zamzam, digging the earth with his heel (or his wing), till water flowed from that place. "

    http://qaalarasulallah.com/hadithView.php?ID=3235


    Hajar , 'alayha salaam , riep deze Engel om hulp en accepteerde zijn hulp ... was dit Shirk???

    Of was het op z'n minst PER ONGELUK Shirk?

    De Profeet zat ons Shirk te leren?!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Deze wahabis moeten terug naar de basis-school en aan een 7 jarige kind vragen wat Tawhid/Shirk is.

    Shirk is wanneer je een andere GOD naast Allaah plaatst , niets anders!!

    Stop met filosoferen.

    De ahaadith zeggen zelf : "O DIENAREN van God, help mij" - dus je ziet de engelen al zowizo als DIENAREN/SLAVEN van God ... hoe kan dit Shirk zijn?!

    De wahabi zegt: waarom ga je niet direct naar God, dat is Shirk!!!

    We vragen aan deze wahabi: Waarom ga jij niet direct naar God als je ziek bent? Waarom ga je naar een dokter? Is Allah niet de GENEZER?! Hoort Hij je niet? Is Hij niet tot alles in staat? Is dat geen Shirk?

    De wahabi zal zeggen: nee, we leven in de wereld van asbaab, dokters zijn aanwezig en kunnen je helpen!

    De AHadith zeggen ook dat de Engelen aanwezig zijn en kunnen helpen.

    De ketens zijn goed en betrouwbaar, de salafus-salih hebben ernaar gehandeld , niemand heeft het shirk genoemd.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    De Profeet spoorde aan tot Shirk - want de isnaad is goed , de overleveraars zijn thiqaat

    Ibn Abbaas was een Moshrik , omdat hij mensen aanspoorde om Engelen om hulp te roepen

    Hajar , de moeder van Ismail was een Moshrika door een Engel om hulp te vragen en zijn hulp te accepteren

    Tabarani was een Moshrik , want hij riep engelen om hulp

    Bayhaqi was een Moshrik

    Bazaar was een Moshrik

    Nawawi was een Moshrik

    Ahmad Ibn Hanbal en zijn zoon waren Moshrikeen

    Ibn Muflih Hanbali was jaahil over Tawhid

    ???

    Wie blijft over dan???

    Hebben jullie hellemaal geen schaamte ....

  5. #20
    Sole Proprietorship.

    Reacties
    2.673
    11-09-2012

    Still the same hier

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    812
    06-10-2014

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Deze wahabis moeten terug naar de basis-school en aan een 7 jarige kind vragen wat Tawhid/Shirk is.

    Shirk is wanneer je een andere GOD naast Allaah plaatst , niets anders!!

    Stop met filosoferen.

    De ahaadith zeggen zelf : "O DIENAREN van God, help mij" - dus je ziet de engelen al zowizo als DIENAREN/SLAVEN van God ... hoe kan dit Shirk zijn?!

    De wahabi zegt: waarom ga je niet direct naar God, dat is Shirk!!!

    We vragen aan deze wahabi: Waarom ga jij niet direct naar God als je ziek bent? Waarom ga je naar een dokter? Is Allah niet de GENEZER?! Hoort Hij je niet? Is Hij niet tot alles in staat? Is dat geen Shirk?

    De wahabi zal zeggen: nee, we leven in de wereld van asbaab, dokters zijn aanwezig en kunnen je helpen!

    De AHadith zeggen ook dat de Engelen aanwezig zijn en kunnen helpen.

    De ketens zijn goed en betrouwbaar, de salafus-salih hebben ernaar gehandeld , niemand heeft het shirk genoemd.
    Engelen aanroepen voor hulp is niet te vergelijken met een persoon die naar een dokter gaat voor hulp.
    Een moslim dient te geloven dat alleen zijn Schepper hem kan genezen. Als je naar een dokter gaat doe je duah en vraag je Allah om genezing niet de dokter. Dit is ABC voor elke moslim.
    Ik ken geen moslims die engelen aanroepen. Zij behoren zeker niet tot de Ahlu Sunna Waljama'a.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door Foulan Bekijk reactie
    Engelen aanroepen voor hulp is niet te vergelijken met een persoon die naar een dokter gaat voor hulp.
    Een moslim dient te geloven dat alleen zijn Schepper hem kan genezen. Als je naar een dokter gaat doe je duah en vraag je Allah om genezing niet de dokter. Dit is ABC voor elke moslim.
    Ik ken geen moslims die engelen aanroepen. Zij behoren zeker niet tot de Ahlu Sunna Waljama'a.
    als ze dokter aanroepen tot hulp, weten ze dat Allah cc hen helpt.
    als ze engelen aanroepen tot hulp, dan weten ze niet dat Allah cc hen helpt?


  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Wafa. Bekijk reactie
    Still the same hier
    Met petro-Dollars van Aale-Saud zijn wij aan het dwijlen met de kraan open.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Foulan Bekijk reactie
    Ik ken geen moslims die engelen aanroepen. Zij behoren zeker niet tot de Ahlu Sunna Waljama'a.
    Imaam Ahmad was geen Sunni?

    De Imam van AhlusSunnah behoort niet tot AhlusSunnah???

    Wie zijn ahlusSunnah ... noem je madhab en ik citeer jou eigen fuqaha voor je.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    als ze dokter aanroepen tot hulp, weten ze dat Allah cc hen helpt.
    als ze engelen aanroepen tot hulp, dan weten ze niet dat Allah cc hen helpt?

    Ja he , ik snap echt niet hoe deze takfiri wahabis denken.

    Die Um_Jahl die nu stil is, zij zegt zelfs dat als een kind haar afwezige moeder roept, dat dat Shirk is!!! Lol

    Doof, stom en blind.

  11. #26
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Met petro-Dollars van Aale-Saud zijn wij aan het dwijlen met de kraan open.
    Beste Kaihan,

    Na je blunder van een tijdje terug waarin duidelijk aangetoond werd dat jij niets minder dan een leek bent die knipt en plakt van het internet, geen achterliggende studie betreffende de Islam hebt, en daarnaast het Arabisch van een (om het in je eigen woorden te houden) 7-jarig kind van de basisschool hebt, dacht ik dat je onderhand wel wat wijzer en volwassener geworden was dan om tot diep in de nacht als volwassen vent met wellicht tieners en begin twintigers topics op een slechtbezocht forum te gaan zitten uppen in de hoop dat een of andere onwetende weer hapt en je trollgedrag en de constante drang naar aandacht gaat zitten voeden en daadwerkelijk eens serieus kennis zou gaan opdoen.

    Maar zoals ik je dus eerder vroeg, en waar je blijkbaar stil was in de hoop dat men de blunder (die tekenend is voor je niveau) blijkbaar zou vergeten; waar heb jij nou Usuul gestudeerd? Want dat je knipt en plakt en je Arabisch slecht is, dat is onderhand wel duidelijk en bewezen.

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133767693

    Want ik zie je alweer heel hard roepen over dat je met Fuqahaa en Madhaahib gaat komen, maar waar heb jij nou Usuul gestudeerd zoals ik je in het destreffende topic hierboven vroeg?

    Je kan jezelf belachelijk maken met het zeuren over Petro-Dollars wat je wil, maar ik kan tenminste zeggen dat ik hier in Saudi-Arabië 4 jaar lang structureel lessen in Usuul Al-Fiqh krijg uit boeken van klassieke Ullema, als jij dat ook een keer gedaan zou hebben dan zou je hier niet als een soort discount versie van Mufti Abu Layth als een kip zonder kop dit soort dingen plaatsen, om nog maar te zwijgen over de zieke blunders die ik hierboven van jou lees in Mustala Al-Hadith, maar dat laten we nu maar even voor wat het is.

    Dus wederom, beste Kaihan, waar heb jij Usuul gestudeerd en welke Usuul hanteer jij?

  12. #27
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Nog steeds bezig de moslims mee te trekken naar onreinheid en zelfs naar shirk en kufr. Moge Allah jou leiden.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    812
    06-10-2014

    “And the mosques are for Allaah (Alone), so invoke not anyone along with Allaah”[al-Jinn 72:18]

  14. #29
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Beste majhool,

    Je inbox is vol, dus ik kan niet antwoorden op je privébericht. Gelieve uw inbox even te legen zodat ik je haarfijn kan uitleggen wat khyanah is en dat we het even kunnen hebben over wat ahkaam betreffende het anoniem vertoeven op internet.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    ik kan tenminste zeggen dat ik hier in Saudi-Arabië 4 jaar lang structureel lessen in Usuul Al-Fiqh krijg uit boeken van klassieke Ullema
    Ja ja, dit is de zoveelste keer dat je dit hier voor ons herhaalt.

    We hebben je gehoord lol

    Nu de vraag ... je hebt 4 jaar Fiqh gestudeerd , van klassieke Fuqaha (ik kan begrijpen, want wahabis hebben geen eigen fuqaha), maar anyway:

    De Fiqh van welke Madhab heb je gestudeerd?

    Was dat de Hanbali madhab?

    Dat is waar jullie altijd achter schuilen , maar de Hanabilah hebben niets met jullie te maken.

    De Hanbali fuqaha zijn moshrikin - als jullie lef hadden om jullie principes door te trekken. Tegen de leken zijn jullie leeuwen in Takfir, en tegen de fuqaha veranderen jullie in muizen.

    1- Heeft jou shaykh je al verteld dat de Imaam van de Madhab , Ahmad Ibn Hanbal de hulp van Engelen zocht:

    قال عبد الله بن الإمام أحمد : " سمعت أبي يقول : حججْت خمس حجج ، منها ثنتين راكبًا ، وثلاثة ماشياً أو ثِنْتَيْنِ ماشياً وثلاثة راكبًا ، فضللت الطَّرِيق في حجَّة ، وكنت مَاشِيا ، فجعلت أقول : يا عباد الله دلوني على الطَّرِيق ، فلم أزل أقول ذلك حتى وقفتُ على الطريق ".

    2- Zijn zoon , Abdullah , levert dat over zijn inkaar - de keten is 'Sahih' volgens Albani.

    3- Ibn Muflih Hanbali levert het over in 'al-Adab al-Shar'iyyah':

    فَصْلٌ ( فِيمَا يَقُولُ مَنْ انْفَلَتَتْ دَابَّتُهُ أَوْ ضَلَّ الطَّرِيقَ ) .
    وَرَوَى ابْنُ السُّنِّيِّ فِي كِتَابِهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : { إذَا انْفَلَتَتْ دَابَّةُ أَحَدِكُمْ بِأَرْضٍ فَلَاةٍ فَلْيَقُلْ يَا عِبَادَ اللَّهِ احْبِسُوا فَإِنَّ لِلَّهِ فِي الْأَرْضِ حَاضِرًا سَيَحْبِسُهُ }
    قَالَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ إمَامِنَا أَحْمَدَ سَمِعْت أَبِي يَقُولُ : حَجَجْت خَمْسَ حِجَجٍ مِنْهَا اثْنَتَيْنِ رَاكِبًا وَثَلَاثًا مَاشِيًا فَجَعَلْت أَقُولُ يَا عِبَادَ اللَّهِ دُلُّونَا عَلَى الطَّرِيقِ فَلَمْ أَزَلْ أَقُولُ ذَلِكَ حَتَّى وَقَعْت عَلَى الطَّرِيقِ ، أَوْ كَمَا قَالَ أَبِي
    http://library.islamweb.net/newlibra...k_no=43&ID=123

    4- Ibn Taymiyah Hanbali ("الكلم الطيب", 78) steunde dit :

    في الدابة تنفلت
    عن ابن مسعود رضي الله عنه، «عن النبي صلى الله عليه وسلم إذا انفلتت دابة أحدكم بأرض فلاة، فليناد: يا عباد الله احبسوا، فإن لله عز وجل في الأرض حاضراً سيحبسه
    https://ia801306.us.archive.org/26/i...tai/kaltai.pdf

    5- Ibn al-Qayyim Hanbali ("الوابل الصيب", 335) steunde dit :

    الفصل السابع والثلاثون في الدابة إذا انفلتت وما يذكر عند ذلك
    عن ابن مسعود رضي الله عنه عن رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قال «إذا انفلتت دابة أحدكم بأرض فلاة فليناد: يا عباد الله احبسوا، فإن لله عز وجل حاضراً سيحبسه
    https://ia800108.us.archive.org/35/i...09s/63109s.pdf

    6- Ibn Abdul-Hadi Hanbali in ("آداب الدعاء", 235) steunde dit:
    يا عباد الله احبسو
    ا

    https://ia600502.us.archive.org/32/i...722/114722.pdf

    Dus vertel mij , zijn deze Hanbalis moshrik , door de hulp van ongeziene engelen te vragen?!

    Daarom noem ik jullie geen 'hanbalis' en ook geen 'salafis', want de Salaf , noch de Hanbalis hebben iets met jullie te maken.

    Ik noem jullie 'wahabis' - niet als scheld-woord, maar als een passende beschrijving.

    De Hanbalis zijn moshrikin volgens jullie principes - als jullie lef hadden om die eerlijk toe te passen.

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    je Arabisch slecht is
    Ooops, ik herinerde die topic niet echt , zag het net weer. Sorry , ik was in Afghanistan , niet in het Westen.

    Maar anyway , ik kom daarop terug als ik tijd heb.

    Je onderschat mij wel heel erg daar hahahaha , never underestimate your enemies. Dat is jou grote fout.

    Ik kwam 'يؤتى بلفظ الكل والمراد البعض' tegen in 1999, toen ik de definities van bid'ah zat te onderzoeken. Was jij wel geboren toen? Google Translate in ieder geval niet. Al deze 6000 posts , met Google Translate? LOL

    Jij hebt 4 jaar in Saudi gezeten en ziet iedereen als vee onder je voeten ? lol

    Dit is geen wedstrijdje van wie meer weet en wie minder.

    Als jij weet , ga in op de topic.

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    waar heb jij nou Usuul gestudeerd?
    Ik heb je al uitgelegd wat mijn Usoel zijn , maar laten we zeggen : ik ben geen geleerde, ook geen student - ook geen mens....Ik ben een bot ... Google Translate Pro .... ga je nu de vragen beantwoorden of niet? haha

    Moge Allaah genade hebben met degene die zei :

    لا تَنْظُرْ إِلَى مَنْ قَالَ ، وَانْظُرْ إِلَى مَا قَالَ
    "Kijk niet naar WIE het zegt ,
    kijk naar WAT er wordt gezegd."


    Wie of wat ik ben is niet belangrijk.

    FOCUS OP DE BOODSCHAP, NIET DE BOODSCHAPPER.