1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    224
    28-03-2014

    Citaat Geplaatst door Chelha95 Bekijk reactie
    De beste vrouw is de vrouw die het minst vraagt aan bruidsschat
    Jij hebt gesproken zuster.

  2. #32
    mocro-schoonheid

    Reacties
    33
    06-03-2007

    Wat als hij 500 geeft

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Chelha95 Bekijk reactie
    De beste vrouw is de vrouw die het minst vraagt aan bruidsschat
    Oprechte vraag. Bestaan die binnen de marokkkaanse gemeenschap?

  4. #34
    MVC Premium

    Reacties
    6.326
    25-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Hoe gaat het dan? Geef je het cash of stort je het op haar rekening? Of in termijnen

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    107
    06-05-2012

    Heel simpel, wat een man kan geven. Meestal is er invloed van beide kanten, familie en vrienden, waardoor het mis kan lopen.

  6. #36
    Bijna Lid

    Reacties
    53
    12-03-2018

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Het is idd een recht maar ik had het over de type vrouw die misbruik maakt van haar recht en denkt dat zij duizenden mag eisen.
    Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst word gemaakt. (De welbekende hadith) En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over. Ook zijn er genoeg ahaadith die aantonen dat de beste der vrouwen (sahaabiyat) niet veel kregen voor bruidschat. Dus wie zijn wij vergeleken met hen?
    Tegenwoordig is het gewoon een last geworden voor de mannen en een loterij voor de vrouwen.

    De waarde van een moslima staat hoger dan al het rijkdom op aarde. Welke wijze vrouw vergelijkt haar waarde met geld of materie?
    En een vrouw naar waarde behandelen betekent niet duizenden euros neerleggen voor bruidschat of eem bruiloft.
    Wat je waard bent in zijn ogen dat zul je pas ontdekken in het huwelijk.

  7. #37
    Bijna Lid

    Reacties
    53
    12-03-2018

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Dit is dus totaal niet wat je zei.

    En alweer ga je de fout in door te zeggen “En een wijze beleefde vrouw die het graag gemakkelijk maakt voor haar toekomstige echtgenoot laat het geheel aan hem over.”
    Dus een man met een goed inkomen die je vertelt dat ie bereid is je 10 euro te geven als bruidsschat moet je maar accepteren als je een wijze beleefde dame bent? Sorry maar als een vrouw wijs is, dan merkt zij hierin zijn gierigheid op. Met zo iemand wil je niet leven. En dit kunnen vele vrouwen bevestigen die nu in een hel leven met hun gierige mannen.
    Geld en materie zijn niet leidend voor mij, maar daden en woorden wel. Als een man zegt ik wil je 5000 euro geven, dan zal ik zeggen dat ik dat bedrag niet hoef. En indien hij zegt dat hij niet bereid is om een behoorlijk bedrag te geven (en hij dit zich wel makkelijk kan veroorloven), dan wijs ik hem de deur. Begrijp de boodschap maar hieruit.
    Ik denk dat je haar tekst in de verkeerde context plaatst. Zij heeft het over een godsvrezende man die zijn hersenen gebruikt en correct is. Het gaat haar niet om de gierigaards enzovoort. Zoals je zelf zegt, een wijze vrouw kan het verschil maken tussen een correcte man en een onrechtvaardige man. Het betekent niet omdat je een hoge bruidsschat krijgt dat je effectief ook naar waarde zal worden geschat tijdens het huwelijk.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    >> I gave you $10
    He gave you $20
    You felt like he was better just because he gave you more.
    But you didn't realize that he has $200 while all I had was $10. <<
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.993
    26-11-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    >> I gave you $10
    He gave you $20
    You felt like he was better just because he gave you more.
    But you didn't realize that he has $200 while all I had was $10. <<
    mooie!
    Don't miss out on something that could be amazing, just because it could also be difficult.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    >> I gave you $10
    He gave you $20
    You felt like he was better just because he gave you more.
    But you didn't realize that he has $200 while all I had was $10. <<
    do you realize that her eyeliner costs 20?? and not 10? and that an eyeliner more important is than husband?

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    do you realize that her eyeliner costs 20?? and not 10? and that an eyeliner more important is than husband?
    Huuh??????? Hhhhl
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Manserieus Bekijk reactie
    Sallaam alaikum lebas broeders en zusters?

    Ik hoor en zie om me heen hoe het aan toe gaat, tegenwoordig onderhandeld men over de hoogte, dit kan oplopen tot 10000 euro en dan nog het feest tegenwoordig voor ons als man zijnde ben je voor een bruiloft alles totaal incl bruidsschat 30000 euro kwijt??

    Maar de vraag is wat kan een vrouw eisen? Wat zijn normale bedragen? Of bestaan er geen normale bedragen tegenwoordig?

    Of je nu man of vrouw bent laat je mening achter..

    Wa alaikum Sallaam.
    Een bescheiden vrouw wiens kimaa en charaf hoog acht noemt geen bedrag.

    Een bescheiden man die algiraa en rojola heeft is gul ten aanzien van zijn toekomstige echtgenote.

    Een man die meer geeft dan wat hij aankan, zal ook groeien in de ogen van haar ouders (bij wijze van).

    Voor de 1 is dat 2000 euro en voor de ander is dat 5000 euro. 10.000 euro vind ik persoonlijk absurd al heb je een inkomen van 30.000 euro.

    Dan overdrijf je maar in het geven van cadeaus aan haar maar toch niet zo een hoge bruidschat?



    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  13. #43
    Prophet Mohammed

    Reacties
    38
    01-11-2014

    2000/2500 euro is toch netjes.
    Allah, nabi wa lQuraan.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.056
    03-01-2019

    Max. 2000 euro.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    5.699
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Manserieus Bekijk reactie
    maar wat krijgt een man daarvoor terug? Als hij 5k of meer geeft aan een vrouw? Laten we wel eerlijk zijn een vrouw van toen is niet hetzelfde als een vrouw van nu
    En wil je zeggen de man van nu is de man van toen kuch kuch beter niet te veel zeggen